Управление на празния ход в м40 - проблемът е намерен:)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Това болт4е на мотор4ето го видях, ама много не ми се варти там, ще ми се да го направя както трябва.
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.
П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.
П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!

- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Митко Ганчев написа:Това болт4е на мотор4ето го видях, ама много не ми се варти там, ще ми се да го направя както трябва.
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.
П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!
Понеже ми бяха ниски оборотите,реших малко да ги вдигна от винта на дроселовата клапа (все едно че карам Жигулка



- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Ясно колега, това е много полезна информация. Значи по всяка вероятност проблема е този потенциометър. Днеска нямах време да го премеря... Интересно дали е просто потенциометър или някаква комбинация с прекъсвач. Ще го разглобя цялото 


Както карам да кажем да речем на 3-та и освободя, докато спра работи на малко под 1000 оборота, да речем 900. Около 5-10 секунди по късно си сваля оборотите бавничко до споменатите 600.
това го прави и мойта когато е заграла и имам дълго спускане примерно.като спра на място и си падат на към 700.
това го прави и мойта когато е заграла и имам дълго спускане примерно.като спра на място и си падат на към 700.
BMW-"Шофирай с удоволствие"


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
ned_gm28 написа:Митко Ганчев написа:Това болт4е на мотор4ето го видях, ама много не ми се варти там, ще ми се да го направя както трябва.
В4ера отворих дебитомера просто zа по4истване, ама той си се движи свободно. Продлжавам да клоня кам сенzора на дросел клапата. Единственото което ме спира още да не го рас4арковам е, 4е ми работи прекасването на горивото като пусна гаzта в движение(раzходомера отива на 0 както трябва). Затова си мисля, 4е компа раzпоzнава кога клапата е напално zатворена.
П.С. Брато отвори друга тема zа тая гаzова уредба, няма нищо общо с вапроса!
Понеже ми бяха ниски оборотите,реших малко да ги вдигна от винта на дроселовата клапа (все едно че карам Жигулка).Сега понякога са около 800 об.мин. , понякога 1000 , като се случва да ги качва и държи на около 1200
Ще върна винта на дросела обратно,но искам да отбележа,че дори сега ми работи прекъсването на горивото при принудителен празен ход!Преди време,така и не успях да убедя някои колеги тук,че Е36 има такава система
Прекъсването на горивото на принудителен празен ход, когато е отместено положението на клапата към натоварване на двигателя не действа при инжекционните системи L-jetronic, които са с прекъсвач на дросела. Те нямат стъпков мотор, а неговата функция се изпълнява от шибър с биметална пластина. Отвора на шибъра се променя от еластичната деформация на пластината, изградена от топлопроводящ метал и стоманена основа, в зависимост от температурата на двигателя. Когато външната температура е много ниска- под 3 градуса, компютъра подава ток към подгряващия проводник на пластината. L-jetronic няма електронна система за поддържане и регулиране оборотите на празен ход, при нея регулировката се извършва ръчно с развиване и завиване на болт с отвор в смукателния колектор , подобно жигльорите на карбураторните двигатели.
Последна промяна ивчо3 на 07 Авг 2009, 10:16, променена общо 1 път
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
krasman написа:Както карам да кажем да речем на 3-та и освободя, докато спра работи на малко под 1000 оборота, да речем 900. Около 5-10 секунди по късно си сваля оборотите бавничко до споменатите 600.
И при мен е така както и при пове4ето М40,това да не те притеснява
И друго да кажа:това 4е дебитомера видимо е 4ист и се движи лесно не озна4ава 4е работи правилно и подава коректна информация на ЕКУто
6том те съмнява дроселовата клапа,ти каза 4е има6 ауто дата там има стойностите при отворено и затворено положение виж ги и после ги премери на твоята
друго за което се се6там е:провери за всеки слу4ай капа4ката на маслото дали е добре затворена и данеби да и е нацепено гуменото уплатнение,провери вси4ки скоби на мърку4ите и за евентуални нацепвания въпреки 4е ако е от някой мърку4 оборотите ти 6те играят,но все пак ги провери тези не6та няма да загуби6 ни6то
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
ивчо3 написа:Прекъсването на горивото на принудителен празен ход, когато е отместено положението на клапата към натоварване на двигателя не действа при инжекционните системи L-jetronic, които са с прекъсвач на дросела. Те нямат стъпков мотор, а неговата функция се изпълнява от шибър с биметална пластина. Отвора на шибъра се променя от еластичната деформация на пластината, изградена от топлопроводящ метал и стоманена основа, в зависимост от температурата на двигателя. Когато външната температура е много ниска- под 3 градуса, компютъра подава ток към подгряващия проводник на пластината. L-jetronic няма електронна система за поддържане и регулиране оборотите на празен ход, при нея регулировката се извършва ръчно с развиване и завиване на болт с отвор в смукателния колектор , подобно жигльорите на карбураторните двигатели.
Това що го писа

М40 е с Motronic М 1.3 или М 1.7

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
vladiverm написа:.......
Извинявам се за малко непълното описание. Ще го допълня по-подробно. Инжекционните системи L-LU-jetronic, както и първите М40 със система motronic 1.3 имат прекъсвач на клапата. Когато е нагласена в режим натоварване, на принудителен празен ход има впръскване на гориво в цилиндрите. В този случай оборотите на празен ход не могат да влязат в нормата, обикновено са по-ниски, около 500-600, като нормалните са 800+ 50. Motronic 1.7, поставян на по-късните м40 е с потенциометър и дори при некоректна настройка на клапата на принудителен празен ход, спира впръскването на горивото. Оборотите на празен ход трябва да са в нормата, стига да няма замърсявания около клапите и неизправен потенциометър. Този потенциометър понякога много е.ава картинката. Подобно на тези в стар радиоапарат, или усилвател.
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
ивчо3 написа:vladiverm написа:.......
Извинявам се за малко непълното описание. Ще го допълня по-подробно. Инжекционните системи L-LU-jetronic, както и първите М40 със система motronic 1.3 имат прекъсвач на клапата. Когато е нагласена в режим натоварване, на принудителен празен ход има впръскване на гориво в цилиндрите. В този случай оборотите на празен ход не могат да влязат в нормата, обикновено са по-ниски, около 500-600, като нормалните са 800+ 50. Motronic 1.7, поставян на по-късните м40 е с потенциометър и дори при некоректна настройка на клапата на принудителен празен ход, спира впръскването на горивото. Оборотите на празен ход трябва да са в нормата, стига да няма замърсявания около клапите и неизправен потенциометър. Този потенциометър понякога много е.ава картинката. Подобно на тези в стар радиоапарат, или усилвател.
- Това означава ли,че ако някой е пипал въпросното болтче с контра-гайката и съответно е отворил дросела малко повече,се е получил този ефект с ниските обороти?
Към авторът на темата:
И в края на сметка нагласили ги тези обороти?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
ивчо3 написа:vladiverm написа:.......
Извинявам се за малко непълното описание. Ще го допълня по-подробно. Инжекционните системи L-LU-jetronic, както и първите М40 със система motronic 1.3 имат прекъсвач на клапата. Когато е нагласена в режим натоварване, на принудителен празен ход има впръскване на гориво в цилиндрите. В този случай оборотите на празен ход не могат да влязат в нормата, обикновено са по-ниски, около 500-600, като нормалните са 800+ 50. Motronic 1.7, поставян на по-късните м40 е с потенциометър и дори при некоректна настройка на клапата на принудителен празен ход, спира впръскването на горивото. Оборотите на празен ход трябва да са в нормата, стига да няма замърсявания около клапите и неизправен потенциометър. Този потенциометър понякога много е.ава картинката. Подобно на тези в стар радиоапарат, или усилвател.
Полезна информация,която не знаех

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
BorisMW написа:
Към авторът на темата:
И в края на сметка нагласили ги тези обороти?
В крайна сметка замерих де що има по тоя мотор и следните неща са в нормата:
ТПС
Дебитомер
Ламбда
Темп. на водата
Общо взето всичко, в което се съмнявах.
Капачката и кабелите също са ОК, защото вече опитах с други и се държи по същия начин. Заключихме, че остава да се пробва с друга бубина. Другото което прави впечатление е, че като се извади маркуча за вакуума на бензиновия регулатор, работата не се променя осезаемо. Идеи?

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Митко Ганчев написа: Другото което прави впечатление е, че като се извади маркуча за вакуума на бензиновия регулатор, работата не се променя осезаемо. Идеи?
Пробвал съм го с маркуча и на мойта кола. Разлика никаква, дори и минимална няма. Явно клапана за налягането на горивото има значение при натоварен двигател, а не при форсиране, или празен ход. Май всичко си проверил по този двигател. Остава само да почистиш дросела хубаво, защото нямаш клапан за картерни газове и е възможно от маслените изпарения да има наслояване по канала, оттам запушване на процепа, който го има винаги когато клапата е притворена на празен ход. Предполагам стъпковия мотор не може да компенсира липсата на процеп и поради тази причина оборотите на празен ход са ниски.
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
Една малко странна молба към вас 2-мата по-горе.Бихте ли ми казали на колко реазбички ви е завъртяно болтчето с контра-гайката,погледнато не отстраната на контра-гайката, отляво на планката за която е хваната.Преди малко врътнах тази контра гайка половин оборот към завиване и като че ли оборотите се вдигнаха,макар,че като включих почти всички консуматори на ток и пак паднаха ,но не така както преди.
1.Как да разбера колко да се завърти тази контра гайка??
2.И правенето на това не е ли като да натягаш жилото-отваряш дросела,но нямаш стъпково моторче??
Един приятел е с 5-ца-89 година и казва,че при включени консуматори,оборотите му не мърдат.Възможно ли е това и дали трябва тези обороти да падат?
1.Как да разбера колко да се завърти тази контра гайка??
2.И правенето на това не е ли като да натягаш жилото-отваряш дросела,но нямаш стъпково моторче??
Един приятел е с 5-ца-89 година и казва,че при включени консуматори,оборотите му не мърдат.Възможно ли е това и дали трябва тези обороти да падат?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани