Когато нещата отидат по дяволите...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Мнение от ///M_Martin » 06 Авг 2009, 0:50

Като констатираш проблема пиши за да знаем какво е станало точно и да сме подготвени за в бъдеще че и аз като знам как натискам моята печка май ще се позамислям вече! ;)

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 06 Авг 2009, 7:00

Kickdown написа:
© написа:може ли да кажеш как се проверяват дюзите с DIS GT1? Само за грешки или има някакви други данни? къде се влиза?


След като си напаравил Quick Test-a (сега ще ти говоря малко наизуст, защото не помня точно имената на менютата, а компютъра ми е в сервиза) и отвориш менюто за да прочетеш грешките, натискаш най-долното меню в ляво Service Functions или Function Selection (не помня точно, но е там където се влиза за да се занули Service Inspection-a), след това отваряш най-горното меню Complete Vehicle (или нещо подобно, първото меню от горе на долу се пада), там търсиш DDE след това търсиш подменю Smooth Running Control, задаваш го в тест плана и следваш инструкцийте. Тогава ти показва, допустимите и реалните стойностти на дюзите. Ако не се справиш, пиши пак, като отида на работа, ще ти кажа точно стъпка по стъпка, менютата с правините им имена.

благодаря! доста ценна информация
ще пробвам още днес

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

За маслото

Мнение от RadioDJ » 06 Авг 2009, 8:18

За да не отварям нова тема ще напиша малко за маслото и какво означават цифрите и буквите ( 5W-30), защото в никакъв случай не означава, че е до 30 градуса външна температура, както е писал колегата кикдаун.
В дадения случай ( аз също карам с това масло )
5W е индекс за студен вискозитет, като W е от winter и е показател за вискозитета на маслото при -25 градуса C
0W e определен вискозитет но при -30 градуса C
10W e определен вискозитет при - 20 градуса C
15W e определен вискозитет но при -15 градуса C.

индекс /температура / кинематичен вискозитет
0W / -30 / 3.8
5W / -25 / 3.8
10W / -20 / 4.1
15W / -15 / 5.6
20W / -10 / 5.6


При масло с индекс 0W, то има течливост при -30 град. колкото масло 5W при минус 25 градуса, колкото масло 10W при минус 20 градуса и тн.
Това означава, че колкото по-малка е цифрата пред W толкова е по-течно маслото при студен старт и по бързо достига до всички важни детайли при палене на студен двигател.

Отивам на втората цифра в нашия случай 5W-30
Това число е показател за вискозитет при номинална работна температура на маслото - прието е да се мери при 100 градуса C, защото в повечето автомобили загрялото масло е с тази температура.
Тук е мястото да кажа, че след 130 градуса маслото става супер рядко и става поразия по мотора..

Това са кинематичните вискозитети, които отговарят на вторите цифри в индексите на маслата: като най-дясната колонка е допустимия вискозитет.
индекс/ кинематичен вискозитет/допуск
20 / 5.6 / <9.3
30 / 9.3 / <12.5
40 / 12.5 / <16.3
50 / 16.3 / <21.9
60 / 21.9 / <26.1

Та общо взето това е европейската класификация на моторните масла.
Американците имат друга - API и там са само означения от букви SJ, GL и тн.
Forced induction means torque,
torque means fun.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Авг 2009, 9:56

Чакаме да кажеш за пеперудките... дали някоя от тях е влетяла в цилиндъра или някое от винтчетата (пластинката на пеперудката се държи от 2 малки винтчета) не е направило поразията. Малко вероятно е да е наистина от маслото. Другото което е, че дизелите хич не обичат високите обороти и да караш продължително с 200+ с печка много й скъсява живота - аз на мойта повече от 150-160 не съм вдигал - това е старо и златно правило. При 200 км/ч сигурно си почти в червеното на оборотомера... прави си изводите.
Si non confectus, non reficiat.

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Мнение от ///M_Martin » 06 Авг 2009, 11:41

При 200км/ч не си в критичната зона-малко преди нея-мисля че беше 4500-4700обр.ако не се лъжа ;)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Авг 2009, 11:47

martin_g60 написа:При 200км/ч не си в критичната зона-малко преди нея-мисля че беше 4500-4700обр.ако не се лъжа ;)


:D :D :D при 4500 си вече в червеното, колега... това ако не е в критичната здраве му кажи.
Si non confectus, non reficiat.

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Мнение от ///M_Martin » 06 Авг 2009, 12:57

Критичната зона за мен ако ме питаш е всичко след 3500 за дизел но за критична се води тази оцветена в червено ;)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Авг 2009, 13:11

martin_g60 написа:Критичната зона за мен ако ме питаш е всичко след 3500 за дизел но за критична се води тази оцветена в червено ;)


:yes: Съгласен! Аз на дълъг път не поддържам повече от 3000об/мин. на 5та.
Si non confectus, non reficiat.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 06 Авг 2009, 15:16

не се излагайте, какво като е дизел :D
ако не може да вдигне и подържа поне 200 веднага я продавам
не че ще карам винаги така, но този потенциал трябва да го има
220 са 4500 об на 5-та, което съвсем не е много
а на 6-та ако има такава 220 са 4000 об

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 06 Авг 2009, 15:32

© написа:не се излагайте, какво като е дизел :D
ако не може да вдигне и подържа поне 200 веднага я продавам
не че ще карам винаги така, но този потенциал трябва да го има
220 са 4500 об на 5-та, което съвсем не е много
а на 6-та ако има такава 220 са 4000 об

за мене най-доброто масло за дизела си остава 5W40 Motul с това масло поддържах с моето Е46 на тракия 225-240 постоянно като бях с петстепенна кутия и този мотор на Е46 150 коня дизел комон рейл си остава най-здравия дизел поне така мисля аз и не само като здравина,а и като мощност икономичност и т.н няма по-добър дизел и БМВ си остават номер 1 в дизеловите мотори!проблема идва от там че нашия пазар се напълни с такива БМВ-та на по 500000-1000000км не са поддържани добре не са сменяли маслата и резултата е логичен и ясен ! затова аз ако купя такова БМВ на незнайни километри ще му отворя мотора за профилактика така и така 1000 лева голяма работа по-добре отколкото 5000 лева.........

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Авг 2009, 15:50

За © и Oleg-16V:

Карайте си вие така :D , само да не стане така, че скоро и вие да пускате такава темичка. Колко много народ е казал. че печките не деянат на високи обороти, а вие си ги пържите на макс. При положение, че максималната е 210-215км/ч, а вие да ми поддържате 200 продължително време само си представям на какво страхотно напрежение е подложен мотора.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 06 Авг 2009, 15:54

Zagy написа:За © и Oleg-16V:

Карайте си вие така :D , само да не стане така, че скоро и вие да пускате такава темичка. Колко много народ е казал. че печките не деянат на високи обороти, а вие си ги пържите на макс. При положение, че максималната е 210-215км/ч, а вие да ми поддържате 200 продължително време само си представям на какво страхотно напрежение е подложен мотора.

колега аз на моето навъртях така към 30000км,а новия собственик е вече към 50000км не са ти ясни нещата и коментираш забравих да вмъкна,че на моето му направих лека профилактика на мотора,която ми излезна под 500 лева и бях извадил пеперудите.......

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Авг 2009, 16:07

Oleg-16V написа:...не са ти ясни нещата и коментираш...


Колко са ми ясни само аз си знам, колега :) но аз дизел, пък бил той и на БМВ, никога няма да юркам така - наречи го манталитет, поведение, начин на мислене... Просто споделям, :D no hard feelings.
Si non confectus, non reficiat.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 06 Авг 2009, 16:53

не знам, малко подценявате мотора
при 216 максимална скорост по документи да го карам до 160, защото щял да се счупи...то и най-добрите бензинови мотори се чупят понякога :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 12.03.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Agande » 06 Авг 2009, 17:22

90000 км. вече карам по същия начин и нямам проблеми за сега.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook