Когато нещата отидат по дяволите...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Колега, доста народ от форума карат с точно такова масло (BMW Long Life 5W30) - за пръв път чувам такова нещо. Сигурен ли си, че не е от прескочила верига или нещо друго?
Si non confectus, non reficiat.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Kickdown написа:На Meyle, а маслото BMW Origianal Long Life 5W-30. Този вискозитет 30, не е много подходящ за нашия климат, защото тогава беше към 40 градуса, което е оказало влияние върху качествата на маслото...
моята 320д 150-ка я карах с масло мотул 5 на 40 8100 и нямах никакви проблеми 30000км преди да я продам и новия собственик също няма проблеми като трябва да се има на предвид ,че си я бях направил да върви в диапазона от 2800 до 5200 оборота с някой модове и бях махнал пеперудките този твоя случал направо ме изненада доста неприятно
Zagy написа:Колега, доста народ от форума карат с точно такова масло (BMW Long Life 5W30) - за пръв път чувам такова нещо. Сигурен ли си, че не е от прескочила верига или нещо друго?
Ами веригата не е 100%, единственото логично обяснение, което намерихме с колегите е именно това. Защото иначе, няма причина да запече клапана и то само един единствен. Маслената помпа ми е наред, почистих и изолирах EGR-а, почистих колектора, тъй като работя в сервиз не давам, да има нищо нередно по колата ми. Просто прекарах, твърде много време в максималните обороти на 4-та предавка, при положение, че маслото с вискозитет 30 се препоръчва за максимум 30 градуса по целзий външна температура, тогава температурата надхвърляше 30 градуса, в комбинацията с оборотния режим и предавката, явно си казало думата. Иначе маслото, не лошо, просто неподхожда на моя стил на каране и експлоатация на колата - аз карам постоянно на пълна гас




- bozukov_a
- Малката Базука
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: e46 e30
Ами напълно възможно е да е от пеперудките. На мен също много ми е интересно от какво точно е станал проблема. Колегата работи в сервиз, и трябва да знае, че от пикаещи дюзи също топи/чупи бутало, възможно е да се е откопчал самия клапан или да се е скъсал... може и от стружка да е задрал клапана във водача... Има много неща които да се проверят. Мисля си, че е грешно да се мисли, че е само от маслото в критичните обороти ако е от него гаранция, че ще има задиране по биелни и осовни лагери...
WALL написа:Ами напълно възможно е да е от пеперудките. На мен също много ми е интересно от какво точно е станал проблема. Колегата работи в сервиз, и трябва да знае, че от пикаещи дюзи също топи/чупи бутало, възможно е да се е откопчал самия клапан или да се е скъсал... може и от стружка да е задрал клапана във водача... Има много неща които да се проверят. Мисля си, че е грешно да се мисли, че е само от маслото в критичните обороти ако е от него гаранция, че ще има задиране по биелни и осовни лагери...
Дюзите бяха напълно изправни, лично аз ги проверих с DIS GT1 един ден преди да тръгна на почивка, бяха си в норма и четирите. А старата глава е буквално унищожена, но пък ще имаме доста време да я изследваме. Надявам се да намеря категоричен отговор...
И сега докато си търся турбина, се чудя дали няма да стане някоя от M57 мотор 184 коня и да спечеля още някое друго магаре за мойта красавица, чрез по-голямо турбо, ремапване и разширяване на генерацията + спортен катализатор. Или ако не от 3.0d, то поне турбо от M47N2. Сега проучвам въпроса относно захват и сходимост. Някой ако има такова инфо, ще съм му много благодарен ако го сподели

- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Kickdown написа:WALL написа:Ами напълно възможно е да е от пеперудките. На мен също много ми е интересно от какво точно е станал проблема. Колегата работи в сервиз, и трябва да знае, че от пикаещи дюзи също топи/чупи бутало, възможно е да се е откопчал самия клапан или да се е скъсал... може и от стружка да е задрал клапана във водача... Има много неща които да се проверят. Мисля си, че е грешно да се мисли, че е само от маслото в критичните обороти ако е от него гаранция, че ще има задиране по биелни и осовни лагери...
Дюзите бяха напълно изправни, лично аз ги проверих с DIS GT1 един ден преди да тръгна на почивка, бяха си в норма и четирите. А старата глава е буквално унищожена, но пък ще имаме доста време да я изследваме. Надявам се да намеря категоричен отговор...
И сега докато си търся турбина, се чудя дали няма да стане някоя от M57 мотор 184 коня и да спечеля още някое друго магаре за мойта красавица, чрез по-голямо турбо, ремапване и разширяване на генерацията + спортен катализатор. Или ако не от 3.0d, то поне турбо от M47N2. Сега проучвам въпроса относно захват и сходимост. Някой ако има такова инфо, ще съм му много благодарен ако го сподели
За тези начинания виж Vmax какво може да предложи , обикновено има какво

до колкото знам той беше пробвал вариантите с турбини от трилитровите двигатели без успех. Все пак може би ще пише
Иначе за 3-4 минути съвсем не ми се струва много... доста малко вероятно е да е от маслото според мен. Аз съм със същото масло, също съм я държал в обороти на 5-та може би доста повече, беше топло - но за щастие без никакви последствия
може ли да кажеш как се проверяват дюзите с DIS GT1? Само за грешки или има някакви други данни? къде се влиза?
Иначе за 3-4 минути съвсем не ми се струва много... доста малко вероятно е да е от маслото според мен. Аз съм със същото масло, също съм я държал в обороти на 5-та може би доста повече, беше топло - но за щастие без никакви последствия
може ли да кажеш как се проверяват дюзите с DIS GT1? Само за грешки или има някакви други данни? къде се влиза?
- quickshare
-
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Хулиган по пътищата
- Детайли за колата: Екстри много :)
Изобщо не е от маслото,аз като карам по магисталата съм държал по половин час над 4000 оборота и абсолютно нищо не е ставало!!!
© написа:може ли да кажеш как се проверяват дюзите с DIS GT1? Само за грешки или има някакви други данни? къде се влиза?
След като си напаравил Quick Test-a (сега ще ти говоря малко наизуст, защото не помня точно имената на менютата, а компютъра ми е в сервиза) и отвориш менюто за да прочетеш грешките, натискаш най-долното меню в ляво Service Functions или Function Selection (не помня точно, но е там където се влиза за да се занули Service Inspection-a), след това отваряш най-горното меню Complete Vehicle (или нещо подобно, първото меню от горе на долу се пада), там търсиш DDE след това търсиш подменю Smooth Running Control, задаваш го в тест плана и следваш инструкцийте. Тогава ти показва, допустимите и реалните стойностти на дюзите. Ако не се справиш, пиши пак, като отида на работа, ще ти кажа точно стъпка по стъпка, менютата с правините им имена.
quickshare написа:Изобщо не е от маслото,аз като карам по магисталата съм държал по половин час над 4000 оборота и абсолютно нищо не е ставало!!!
И аз го направих това преди 2 месеца, при едно пътуване до Стара Загора, но тогава колата беше на 5-та предавка и постоянна скорост от 200+ км/ч. Незнам, може пък наистина да е паднала стружка или да му е дошло времето на някой от компонентите, но едва ли колата е на 155 000 км, в което се уверихме и след като видяхме цилиндрите на блока - няма грам износване по тях и с изключение на повредения, другите цилиндри са като излели туко-що от завода...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани