лагер на първичен вал на скоростна кутия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 14:48

vanchov написа:Колега и при мен положението беше такова , започна да се обажда лагера на първичния вал. Вкарах колата на канала източих АТФ-а цвета му беше ката на рядко ..... налях 75W90 синтетика и кутията млъкна и така вече 30000км. проблем никакъв , само зимата в големите студове малко по-мъчнно влизаше първа до като позагрее леко колата. Пробвай с 75W90 недей с по-гъсто и ще видиш , че има ефект.
П.С. Кутията ти събира 1,1L. масло.
Успех ;)


Мерси колега за съвета, мисля че това с което го смених също беше 75В90 то това са го дали за тая кутия стандартно.....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Мнение от eekset » 02 Авг 2009, 16:41

ned_gm28 написа:
BiTurbo написа:няма течове колега !


смених маслото на кутията и след 10 000км го проверихме и си беше на макс......

а и ако течеше от там предполагам съединителя щеше да приплъзва.... Няма такива симптоми, колата си върви отлично, само тва трякане като пусна климата......и само на празен ход.

По принцип,разбие ли се лагер-появява се луфт,който води неминуемо до скапване на семеринга.


има лагер в маховика, затова луфтовете не са чак такива, че да текне отмах, ама дългото каране на разбития лагер е**ва леглото и т.н....
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 02 Авг 2009, 17:57

eekset написа:
ned_gm28 написа:
BiTurbo написа:няма течове колега !


смених маслото на кутията и след 10 000км го проверихме и си беше на макс......

а и ако течеше от там предполагам съединителя щеше да приплъзва.... Няма такива симптоми, колата си върви отлично, само тва трякане като пусна климата......и само на празен ход.

По принцип,разбие ли се лагер-появява се луфт,който води неминуемо до скапване на семеринга.


има лагер в маховика, затова луфтовете не са чак такива, че да текне отмах, ама дългото каране на разбития лагер е**ва леглото и т.н....

Да,Зад маховика си има лагер.Няма начин,първичният вал да се лагерува само в задният си край в скоростната кутия.Може би факта,че скоростната кутия на колегата оригинално е с по-гъсто масло обяснява защо все още не е протекла семерингата :!: Ако беше ATF D3-досега да е изтекло половината масло :arrow:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 02 Авг 2009, 19:58

Колега все си мисля че маслото което дават оригинално е АТФ-Д3 :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 02 Авг 2009, 20:00

Колегата точно зариди това иска да мине на по-гъсто защото АТФ-а неможе да му убере хлабавините на кутията понеже е по-тънко от 75В90

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 02 Авг 2009, 21:00

vanchov написа:Колега все си мисля че маслото което дават оригинално е АТФ-Д3 :?:

Да,но не за всички скоростни кутии за Е36 По принцип,видът на маслото се определя от цвтен етикет,който се намира до пробката за наливане на масло.Ако няма такъв-ATF D3.Имаше ена тема "Впечатления от смяна на маслто в скоростната кутия",както и доста подобни,които изчерпват въпроса

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 02 Авг 2009, 21:57

eekset написа:има лагер в маховика, затова луфтовете не са чак такива, че да текне отмах, ама дългото каране на разбития лагер е**ва леглото и т.н....


Да , и после и лагера в маховика се скапва и става "виене" в хор (от лагера на първичния вал и от тоя на маховика), после тия луфтове разбиват и аксиалния лагер (при натискане на съединителя) и за какпак семеринга на кутията протича , щото и от пред и от зад на първичния вал има луфт и семеринга се "разшляпва" и те така ... ИзображениеАма това става след доста километри ...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook