лагер на първичен вал на скоростна кутия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

лагер на първичен вал на скоростна кутия

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 0:56

здравейте колеги,

имам въпрос относно този лагер на първичен вал на скоростната кутия. Та работата е следната. Преди време се обсъжда темата вече относно проблема и се изясни като цяло какво представлява този лагер къде е точно и т.н. На мен въпроса ми е колко може да се кара така, то е ясно като цяло че може и 100 и 100 000км да изкара(божа работа), но аз искам да разбера колеги, които вече са се сблъсквали с проблема как са постъпили(понеже един колега каза че вече 8 години кара с проблема и няма грижи). При мен тракането се чува само като пусна климатика и като загрее маслото в скоростите, но ме притеснява, че е вече доста силно и незнам като цяло, ако продължа да карам така какви ще се последиците, а аз вече карам с проблема 20 000км.
Вариантите които съществуват пред мен като цяло до колкото съм разбрал са 2

1. Купува се директно ск. кътия на старо и се слага. Проблема тук е че не се знае в какво състояние ще е и тази кутия втора ръка......

2. Отваря се кутията и се сменя лагера, като пари ще излезе същото, но поне си запазваш твоята кутия.

Като цяло други проблеми с кутията нямам, скоростите влизат перфектно, маслото е сменено, не изключват скорости, абе всичко си е ок, просто тоя лагер трака и ме притеснява.

.....та какво ще ме посъветвате като цяло, как да процедирам.....

П.С. Ще съм много благодарен да пишат колеги вече минали през проблема....... :help:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2048
Регистриран на: 30.01.2006
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
Мечтае да кара: S50B30 turbo
Детайли за колата: модифицирани

Мнение от VT5602AK » 02 Авг 2009, 1:31

направо сменяй кутията,не се занимавай да я правиш няма смисал

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 1:37

VT5602AK написа:направо сменяй кутията,не се занимавай да я правиш няма смисал


и аз мисля че това ще е най-удачния вариант, може би ще почакам още малко да му дойде времето и на съединителя и да се оправя всичко там да се затваря и да не се занимавам повече........

точно за това се интересувам колко може да изкара и дали ако я покарам още така да речем 10-тина хил. километра ще удържи...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 02 Авг 2009, 1:45

BiTurbo написа:точно за това се интересувам колко може да изкара и дали ако я покарам още така да речем 10-тина хил. километра ще удържи...


Както ти сам каза - божа работа ...
(Аз бих ремонтирал кутията , не бих взел друга втора ръка , но всеки си има мнение )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 1:57

добре като цяло какво може да се случи, да блокира ли ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 02 Авг 2009, 4:11

metodi80 написа:...Аз бих ремонтирал кутията , не бих взел друга втора ръка , но всеки си има мнение...

:yes: Нали другата ще е същата...

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Мнение от Icco » 02 Авг 2009, 11:04

Първото нещо което ще направиш е да сложиш масло 80W90 в тази кутия, за лятото ще ти е супер тракането ще изчезне и кутията си работи перфектно, зимата ще трябва да си сложиш нормалния АТФ щото инак ще трябва да чакаш малко до като стопли маслото и да включиш на скорост (имам предвид минусови температури) !
Това е съвет от личен опит и съм сигурен че кутията ще ти утихне :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: софия

Мнение от tono » 02 Авг 2009, 11:13

аз карам с това тракане вече над две години и много ме дразни обаче нямам проблем за сега и няма да давам пари специално за него. до 2 месеца ще сменям съединител и ако има възможност покрай него да сменя и лагера ще пиша какво е станало.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Мнение от eekset » 02 Авг 2009, 12:10

BiTurbo написа:добре като цяло какво може да се случи, да блокира ли ?


едва ли ще блокира, имал съм случай от дълго каране с прецакан лагер на първичен вал в един момент беше почнал лек теч на масло, а при опит да се смени се оказа че така се разбил лагера и леглото му, че нямаше смисъл от нов, направо кутия. но това беше частен случай.
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 12:29

мерси колеги за отговорите,

като цяло мисля да послущам колегата Icco и да пробвам с "по-дебелото" масло, а после като дойде време за съединител ше я правя и тая работа..........

..то като че ли няистина сега лятото като я покарам дълго в желите и спра и тогава се чува яко, а зимата не го забелязвах толкова..........
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 02 Авг 2009, 14:28

BiTurbo написа:мерси колеги за отговорите,

като цяло мисля да послущам колегата Icco и да пробвам с "по-дебелото" масло, а после като дойде време за съединител ше я правя и тая работа..........

..то като че ли няистина сега лятото като я покарам дълго в желите и спра и тогава се чува яко, а зимата не го забелязвах толкова..........

А не тече ли вече отдавна предната симерина на скоростната кутия?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 14:30

няма течове колега !


смених маслото на кутията и след 10 000км го проверихме и си беше на макс......

а и ако течеше от там предполагам съединителя щеше да приплъзва.... Няма такива симптоми, колата си върви отлично, само тва трякане като пусна климата......и само на празен ход.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 02 Авг 2009, 14:33

Колега и при мен положението беше такова , започна да се обажда лагера на първичния вал. Вкарах колата на канала източих АТФ-а цвета му беше ката на рядко ..... налях 75W90 синтетика и кутията млъкна и така вече 30000км. проблем никакъв , само зимата в големите студове малко по-мъчнно влизаше първа до като позагрее леко колата. Пробвай с 75W90 недей с по-гъсто и ще видиш , че има ефект.
П.С. Кутията ти събира 1,1L. масло.
Успех ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 02 Авг 2009, 14:34

BiTurbo написа:няма течове колега !


смених маслото на кутията и след 10 000км го проверихме и си беше на макс......

а и ако течеше от там предполагам съединителя щеше да приплъзва.... Няма такива симптоми, колата си върви отлично, само тва трякане като пусна климата......и само на празен ход.

По принцип,разбие ли се лагер-появява се луфт,който води неминуемо до скапване на семеринга.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 02 Авг 2009, 14:47

ned_gm28 написа:
BiTurbo написа:няма течове колега !


смених маслото на кутията и след 10 000км го проверихме и си беше на макс......

а и ако течеше от там предполагам съединителя щеше да приплъзва.... Няма такива симптоми, колата си върви отлично, само тва трякане като пусна климата......и само на празен ход.

По принцип,разбие ли се лагер-появява се луфт,който води неминуемо до скапване на семеринга.


има логика в думите....но явно още се държи....
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook