Термо регулатор за климатик Е36 къде се намира
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Термо регулатор за климатик Е36 къде се намира
Здравеите колеги тези дни имах проблем с климатика и се оказа, че е от термо релето. Има доста теми по въпроса, но за този бяха заключени. Та мисълта ми е някои които е разглобявал да сподели само къде се намира за да го сменя. Всъшност това е датчика които следи температурата в купето и при определена температура изключва компресора и после пак го включва. На БМВ Е 36 318 с климатроник.Предварително Ви благодаря 

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Здравей,
Ако не се лъжа беше в дигиталното управление на климатика. Точно до самия дисплей има пролуки, през които засмуква въздуха в купето и измерва температурата. На приложената картинка под номер 3 е вентилаторът на въпросния датчик. Успех!

Ако не се лъжа беше в дигиталното управление на климатика. Точно до самия дисплей има пролуки, през които засмуква въздуха в купето и измерва температурата. На приложената картинка под номер 3 е вентилаторът на въпросния датчик. Успех!

Последна промяна aboykov на 29 Юли 2009, 15:10, променена общо 1 път
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Клима
NikiNikolov написа:ако е с 2 крака се купи KTY81, май беше - най-обикновен темтературен сензор, няма и 2 лева.
Колега това отнася ли и за управлението с врътките
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
да пак е там
Като погледнеш управлението отпреде в десния долен край има едно наподобяващо бутона за подгрев на задните джамове ама не е копче а е като решетчица зад него седи едно вентилаторче което засмуква въздух и преминава през термистор който определя температурата и я подава на блока за управление той изчислява и хоп готово това е принципа
Като погледнеш управлението отпреде в десния долен край има едно наподобяващо бутона за подгрев на задните джамове ама не е копче а е като решетчица зад него седи едно вентилаторче което засмуква въздух и преминава през термистор който определя температурата и я подава на блока за управление той изчислява и хоп готово това е принципа
Климатик
Благодаря ти колега за изчерпателния отговор. Надявам се това досадно включване и изключване на компресора да се оправи като го сменя



- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: Климатик
dido75ts написа:Благодаря ти колега за изчерпателния отговор. Надявам се това досадно включване и изключване на компресора да се оправи като го сменя![]()
Виж сега ако те разбирам правилно от този ти последен пост съдя че компресора ти се вкл. и се изкл. от време на време !!! Което е абсолютно нормално значи попринцип ако пуснеш да духа на макс студено на всички врътки и пуснеш вентилатора на степен 1 компресоре се вкл. и изкл. много често (това е нормално) ако пуснеш на степен 2 компресора пак се вкл. и изкл. на интервалите стават малко по дълги на 3 степен пак е същотот но интервалите се удължават а като го пуснеш на MAX 4 степен той работи нон стоп и няма да се вкл. и изкл. ако системата ти работи така мисля че се вкарваш във филм защотот то това трябва да прави
А отностно този датчик за който говориме дето измерва тепературата в купето той е за друго чрез него се управлява климатроника нали функцията на климатроника е да потдържа температура а не да бичи само ... примерно ако пуснеш на 22 градоса врътките на управлението у пуснеш да ти духа в краката не ти ли прави впечетление че при затворени прозорци вечер примерно не ти става вътре ад жега а температурата се държи постоянна това се определя от този датчик и от още няколко но да не навлизаме в други обяснения после ... и този термистор като усети че температурата се повишава или понижава подава сигнал на управлението което е една черна кутиика с три букси синя бяла и черна и този модул преобразува сигнал и започва да реагира за даправи това което му е поп редназначение и примерно в дадения случай подава сигнал на клапанчета които са отпреде те се затварят леко притока на топла вода намалява и така не се затопля повече става малко по хладно термисторчето усеща разликата и веднага подава сигнал и пак на клапанчетата и пак се отварят малко повече протича повече гореща вода и става по топло и така се потдържа температурата и това е функцията на климатроника въпреки че много хора говорят че аналоговата клима не била климатроник но си е същото е като дигиталната но просто там има още едни моторчета които управляват и клапите за въздух къде да духа (прозорец >>> крака>>>лице) това е
знам че ако прочетат мнението ми много хора ще почне един голям спор ама то в реал.оем пише че едното е явтоматична климатична система а на другото пише че е климатична система но според мене действа точно така както обясних по горе ...
Поздрави
Павлин

климатик
Да колега тука си напулно прав и аз така мисля, но ще ти пиша на лични за да изясним нешо, АКО ПОЗВОЛИШ разбира се и не се натрапвам с моя проблем.
Поздрави
Дидо
Поздрави
Дидо

- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: климатик
dido75ts написа:Да колега тука си напулно прав и аз така мисля, но ще ти пиша на лични за да изясним нешо, АКО ПОЗВОЛИШ разбира се и не се натрапвам с моя проблем.
Поздрави
Дидо
за мене не е проблем но идеята е дискусията (темата) да е видима за всички ако на някой му потрябва в последствие да може да прочете направо (стига да може да използва търсачката)
Климатик
Ок няма проблем. Така според мен това често включване и изключване на компресора може да се дължи на датчика който е над филръра за фреона(абсорбатор) които при високо налягане изключва компресора а при изравняване (ниско)включва. Също така може и да се далжи и на задръстен филтър (абсорбатор) в следствие на което държи високо налягане преди филтъра и започва да дроселира но по бавно. За това си мисля, че когато датчика в купето (за който говорихме ) не отчита правилно и подава сигнал на компресора да изключи и после пак да включи може и това да е следващата причина. Започнах по една да ги проверявам и ми се искаше да си изясня най накрая кое от какво се получава по тази климатична система за да го споделя с вас защото има доста теми по въпроса , но или са разхвърляни или недовършени, а почти всеки от нас има проблеми с климатика лятно време . За сега съм сменил филтъра (абсорбатора), имаше подобрение (поне сега перката ми включва когато се включи компресора и изключва когато компресора спре) датчика над него го изолирах, но пак си остана честото включване и изключване(не е в него проблема) и за това реших да проверя последната възможност с датчика в купето и да попитам за него. За сега е това като го сменя или намеря решение ще споделя ефекта. Можете и Вие да се включите
Поздрави
Дидо

Поздрави
Дидо






- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Компресора на климатика не го интересува ти какво искаш като температура !! Интересува го единствено налягането на фреона което мисля че беше между 15и 18 атмосфери (може и да греша) и е напълно нормално да се включва сам когато си го пуснал да работи както и когато си пуснал от климатроника циркулация на вътрешен въздух !
Не се опитвай да го накараш да заработи постоянно, че може да се оплескат нещата !!
Не се опитвай да го накараш да заработи постоянно, че може да се оплескат нещата !!
Нещо не мога да разбера!?Сменил си дехидратора,изолирал си датчика,но проблема си остава?Не е ли по-добреда отидеш някаде да те диагностицират,да смениш проблемния елемент и да си имаш работещ климатик?А относно датчика който си изолирал по-добре го въстанови както си е бил ако не искаш да хвърлиш компресора!
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
Този датчик не е ли най-обикновен термистор, на който трябва да му се разберат параметрите и да се замени с друг, ако си сигурен, че от него е проблема?
Относно датчика за който питаш в началото на темата номер 4 на схемата(температурен сензор на изпарителя). http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
Малко е скъпичак обаче:
Номенклатурен номер : 64518364458
Описание : СЕНЗОР КЛИМАТИК
Ед.цена (с ДДС) : 76.61 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Номенклатурен номер : 64518364458
Описание : СЕНЗОР КЛИМАТИК
Ед.цена (с ДДС) : 76.61 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани