Е46 - Разход гориво!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Dimski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 3.0SD
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Ще ми се да напиша няколко реда за хората, които четат темата с цел да намерят най-добрия избор на автомобил като съотношение разход на гориво / мощност. Първо ТВЪРДЯ, че на хартия BMW са недостижими по този показател, като успяват да изцедят максимума от всяка конска сила с минимален разход на гориво. Казвам на хартия, защото разхода на гориво зависи ОСНОВНО от водача, това в какво състояние поддържа автомобила, това с какви гуми и джанти е и разбира се от околната температура. Едно BMW може да харчи от 8 до 14-15 градско, в зависимост от това как се кара. Това разбира се важи и за всеки друг автомобил. Съществува всеобщ мит, че БМВ-тата харчат много. Това донякаде е така. Разход 10 не е малко, но с разход 10 аз карам автомобил 193к.с. Това са данни събирани повече от година, като този разход е комбиниран (градско и извънградско). Признавам, че автомобилът в средата на зимата не е каран, което намалява общия разход. Иначе градско трудно падам под 11.5 лятото и 12.5 зимата. Извънградско 8/100 нормално каране. Това което обаче отново искам да подчертая са техническите постижения, които са постигнали инженерите от БМВ за да извлекат максимална мощност при минимален разход на гориво. Системи като VANOS и Valvetronic ( измислени през далечните 1992г. и 2001г.), спомагат не само за увеличаване на мощността на двигателя, но и за намаляване на разхода на гориво и най-важното - повишаване на ефективносста. Системи днес по-познати с техните "японски" имена като нашумелите наскоро V-TEC на Honda и VVTi на Toyota.
Накратко - минимален разход / максимална мощност = БМВ. Само минимален разход = 4 цилиндров дизел или бензин - и не го взимайте БМВ, защото те са специалисти по изработка на перфектно балансирания ШЕСТцилиндров редови двигател, а той просто трудно се кара спокойно.
Накратко - минимален разход / максимална мощност = БМВ. Само минимален разход = 4 цилиндров дизел или бензин - и не го взимайте БМВ, защото те са специалисти по изработка на перфектно балансирания ШЕСТцилиндров редови двигател, а той просто трудно се кара спокойно.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
Аз имах Е46 320 бензин.
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Икономично шофиране
Сега ми се ще да дам и няколко съвета как да се кара икономично и ефективно.
Първа основна грешка на повечето водачи е пускането на автомобила от скорост. Когато видите, че светофара е червен не пускатйте от скорост отдалече. Това НЕ намалява разхода. Напротив ! Опитайте се да задържите колата на скорост колкото е възможно по-дълго (разбира се не я оставяйте да загасне или да придърпва). Така имате повече контрол върху автомобила и спирате по-бързо.
Втора грешка е да оставите автомобила да загрява на място. В сервизната книжка и условията за експлатация изрично е споменато, че НЕ се оставя автомобилът да загрява на място. По-добре тръгнете възможно най-бързо с умерени обороти (забележете УМЕРЕНИ).
Няма точно определена граница на която да се сменят предавките. Всичко е до усет, двигател и трансмисия. Общото правило е - по-ниски обороти, по-малък разход на гориво. По-високи обороти - по-често впръскване на гориво в цилиндрите = по-голям разход. Не карайте обаче и в много ниски обороти, защото за да не загасне колата автоматично започва да дърпа повече гориво. Не искам да давам пример с конкретни обороти, защото както споменах всичко зависи от двигател и трансмисия.
Карайте ПЛАВНО !!! Това е начина за пестене на максимално количество гориво. Излишно е да давате максимална газ между два светофара. Вместо това шофирайте с умерена скорост, така че да хванете "зелена вълна". Колата харчи най-много при тръгване от място, затова "избягвайте спиранията" (доколкото е възможно разбира се).
Гумите с които карате са от особенно значение за разхода на гориво. С хубави гуми, можете да свалите разхода с 0.5/100, колата е по-стабилна, тръгва по-добре и спира ЗНАЧИТЕЛНО по-добре. Затова ви съвтевам да не правите компромис с избора на гуми. Те са тези които предават движението на автомобилът върху пътя. Винаги карайте с гуми с размер посочен от производителя. Когато се проектира колата тя се изчислява с какви гуми и джанити ще върви. Това е оптималният вариант за автомобила. Иначе ако мислите, че разбирате повече от инженерите в завода си сложете и 17-ки на 318ка и се чудете после защо колата не върви, а харчи 13. Но все пак гъзарията няма почивен ден.
Друг фактор, с който може да подобрите разхода са филтрите и бензинът, който сипвате. С добър въздушен филтър до двигателя достига повече кислород, нужен за по-добро изгарянето на сместта в цилиндрите. С гориво с по-добро октаново число не е нужно да настъпвате толкова газта за да върви колата. Помнете, че горивото не вдига мощта на двигателя, просто с по-малко усилия (на двигателя) достигате желаната скорост.
Това е което мога да се сетя засега. Ще се радвам да прочета и други съвети за ефективно шориране.
Първа основна грешка на повечето водачи е пускането на автомобила от скорост. Когато видите, че светофара е червен не пускатйте от скорост отдалече. Това НЕ намалява разхода. Напротив ! Опитайте се да задържите колата на скорост колкото е възможно по-дълго (разбира се не я оставяйте да загасне или да придърпва). Така имате повече контрол върху автомобила и спирате по-бързо.
Втора грешка е да оставите автомобила да загрява на място. В сервизната книжка и условията за експлатация изрично е споменато, че НЕ се оставя автомобилът да загрява на място. По-добре тръгнете възможно най-бързо с умерени обороти (забележете УМЕРЕНИ).
Няма точно определена граница на която да се сменят предавките. Всичко е до усет, двигател и трансмисия. Общото правило е - по-ниски обороти, по-малък разход на гориво. По-високи обороти - по-често впръскване на гориво в цилиндрите = по-голям разход. Не карайте обаче и в много ниски обороти, защото за да не загасне колата автоматично започва да дърпа повече гориво. Не искам да давам пример с конкретни обороти, защото както споменах всичко зависи от двигател и трансмисия.
Карайте ПЛАВНО !!! Това е начина за пестене на максимално количество гориво. Излишно е да давате максимална газ между два светофара. Вместо това шофирайте с умерена скорост, така че да хванете "зелена вълна". Колата харчи най-много при тръгване от място, затова "избягвайте спиранията" (доколкото е възможно разбира се).
Гумите с които карате са от особенно значение за разхода на гориво. С хубави гуми, можете да свалите разхода с 0.5/100, колата е по-стабилна, тръгва по-добре и спира ЗНАЧИТЕЛНО по-добре. Затова ви съвтевам да не правите компромис с избора на гуми. Те са тези които предават движението на автомобилът върху пътя. Винаги карайте с гуми с размер посочен от производителя. Когато се проектира колата тя се изчислява с какви гуми и джанити ще върви. Това е оптималният вариант за автомобила. Иначе ако мислите, че разбирате повече от инженерите в завода си сложете и 17-ки на 318ка и се чудете после защо колата не върви, а харчи 13. Но все пак гъзарията няма почивен ден.
Друг фактор, с който може да подобрите разхода са филтрите и бензинът, който сипвате. С добър въздушен филтър до двигателя достига повече кислород, нужен за по-добро изгарянето на сместта в цилиндрите. С гориво с по-добро октаново число не е нужно да настъпвате толкова газта за да върви колата. Помнете, че горивото не вдига мощта на двигателя, просто с по-малко усилия (на двигателя) достигате желаната скорост.
Това е което мога да се сетя засега. Ще се радвам да прочета и други съвети за ефективно шориране.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
chepila написа:Аз имах Е46 320 бензин.
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
Колегата ти е обеснил много добре и това е достатъчно.

Другият вариянт е да минаваме на водородни ДВГ-та. Ама Юнайтед Стейтс няма да позволят в близките 30-40години. Че, к'во ше го правят тоя петрол, дето го пазят за черни дни?
- Gri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 27.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
chepila написа:Аз имах Е46 320 бензин.
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
Мисля, че нещо не ти е наред в БМВ-то или ти караш неикономично. При мен 100-120 (магистрала, без резки ускорявания) съм на 6.5л/100км. В друга държава, където не смеех да нарушавам знаците за макс. скорост, разхода ми падна на 6.3л/100км - средно ограничение 50км/ч в населено място и 110-130 км/ч извънградско.
Gri написа:chepila написа:Аз имах Е46 320 бензин.
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
Мисля, че нещо не ти е наред в БМВ-то или ти караш неикономично. При мен 100-120 (магистрала, без резки ускорявания) съм на 6.5л/100км. В друга държава, където не смеех да нарушавам знаците за макс. скорост, разхода ми падна на 6.3л/100км - средно ограничение 50км/ч в населено място и 110-130 км/ч извънградско.
Все пак той кара 20ска , а ти 18ска, доколкот виждам... И аз съм се мъчел да докарам мойта на "отрицателен" разход, ама уви... не ме бива в неикономичното каране и това е





- Gri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 27.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
uCnaHeTcA написа:Gri написа:chepila написа:Аз имах Е46 320 бензин.
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
Мисля, че нещо не ти е наред в БМВ-то или ти караш неикономично. При мен 100-120 (магистрала, без резки ускорявания) съм на 6.5л/100км. В друга държава, където не смеех да нарушавам знаците за макс. скорост, разхода ми падна на 6.3л/100км - средно ограничение 50км/ч в населено място и 110-130 км/ч извънградско.
Все пак той кара 20ска , а ти 18ска, доколкот виждам... И аз съм се мъчел да докарам мойта на "отрицателен" разход, ама уви... не ме бива в неикономичното каране и това еПод 8-8.5-9 извънградско и 12-12.5 градско , не мога да го смъкна, пък както ще да карам
![]()
Та и за това се учудих на разходка на 330ката на колегата... То щом е такава минимална разликата, да си взимам 330ка
![]()
Да, разходите по-горе са при спокойно каране. Наистина 320 и 318 имат разлика, но не 2 литра...
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
имам 325 м54 и сам минал кам 50000км ве4е,при 100-110км гори 6,5-7л. при130-150км 8л.при яко мелене на магистралата 10-11л.несам ка4вал пове4е.градско 12-13л.като може да достигне и 20л
Gri написа:chepila написа:Аз имах Е46 320 бензин.
Незнам как карате ва6те коли,но моита при спокоино каране 100-120 изжан градско под 9,5-10 неможе6е да падне.
Градско в Сандански 15.
Незнам дали и е имало не6то на колата но си варве6е перфекто никжи оплакваниа не сам имал,затожа се 4уда как ги правите тие 8 литра изжан градско
Мисля, че нещо не ти е наред в БМВ-то или ти караш неикономично. При мен 100-120 (магистрала, без резки ускорявания) съм на 6.5л/100км. В друга държава, където не смеех да нарушавам знаците за макс. скорост, разхода ми падна на 6.3л/100км - средно ограничение 50км/ч в населено място и 110-130 км/ч извънградско.
Незнам кво не ми е наред колата,защото я карах на диагностика в сервиз на БМВ и вси4ко си и беше наред.
За градското донекаде разбирам защото Сандански е малак град и е само трагни-спри,ама изжан гадско по магистралата софиа-бургас с спокоино каране неможех да сваля под 9,5.От Сандански до Бургас са то4но 650км,аз отижах с то4но 1 резервоар 60Л
- Dacheff
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 1.08.2008
- Местоположение: Sofia/Passau
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: E92 M3
Ами не знам, ама и моята 318и се държи много доволно извънградско. Ако и давам жега - 8,5 примерно, ако си я карам нормално 7-7,3. В града давам около 9,5 - 10-ка, ама аз почти не я юркам.
Bayerische Motoren Werke...BMW...sonst nichts...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Равносметката :
Тръгване от Пловдив в 18ч.в Петък за Обзор,резервоар до капачката,нафта.
По магистралата карах по един пич ,щото нямам радар детектор и по него със 140-180 на места,след стара загора не съм вдигал повече от 120,лекичко,не съм бързал,не съм предприемал рискови изпреварвания и в обзор ми даде 5,3 литра,после се помотах нагоре,надолу,Иракли,Бяла,Обзор...
Неделя обратно от Обзор,Иракли ,после в голямото задръстване от карнобат до петолъчката го взех за 2,5 часа,климатика не е спирал,после по магистралата със 140-190 на места и равносметката е 780 километра,като набодох нафтата хвана 46 литра.или 5,9 разход нафта,където много качи двата часа и половина -30-40 километра
Тръгване от Пловдив в 18ч.в Петък за Обзор,резервоар до капачката,нафта.
По магистралата карах по един пич ,щото нямам радар детектор и по него със 140-180 на места,след стара загора не съм вдигал повече от 120,лекичко,не съм бързал,не съм предприемал рискови изпреварвания и в обзор ми даде 5,3 литра,после се помотах нагоре,надолу,Иракли,Бяла,Обзор...
Неделя обратно от Обзор,Иракли ,после в голямото задръстване от карнобат до петолъчката го взех за 2,5 часа,климатика не е спирал,после по магистралата със 140-190 на места и равносметката е 780 километра,като набодох нафтата хвана 46 литра.или 5,9 разход нафта,където много качи двата часа и половина -30-40 километра
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани