Трик с климатроника
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Тонката
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA
На мен ми правеше същите пробелеми управлението и след като смених кондезатора(в ТВ сервиз) климатроника спря да работи.Къде ли не го носих и нищо.Затова реших да си купя 2-ра ръка управление(и тук искам да благодаря на BESSNIA,който ми обяви нормална цена и ми продаде перфектно управление)
Трика с климатроника го бях правил и със старото управление, при което само не можеше да се излиза от менюто.Днес след като се сетих за темата, реших да видя, дали и това управление има тази екстра.За моя радост отговора е положителен . Но ми направи впечатление, че оборотите дават отклонение с около 400,500?!На какво се дължи това?!
Днес правих пак теста и отново дава отклонения... При 2000RPM управлението показва 1450-1500. При скоростта отклонението е 5км/ч...
Трика с климатроника го бях правил и със старото управление, при което само не можеше да се излиза от менюто.Днес след като се сетих за темата, реших да видя, дали и това управление има тази екстра.За моя радост отговора е положителен . Но ми направи впечатление, че оборотите дават отклонение с около 400,500?!На какво се дължи това?!
Днес правих пак теста и отново дава отклонения... При 2000RPM управлението показва 1450-1500. При скоростта отклонението е 5км/ч...



е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`
- 7S\/E7OSLA\/
- ентусиаст
-
- Мнения: 870
- Регистриран на: 19.03.2006
- Местоположение: Сф
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E70 08.2010
- Детайли за колата: Сив металик
Re: Трик с климатроника
Indiana написа:Онзи ден климатроника (с копчетата) нещо се прецака и почна да прави каквото си иска. Та благодарения на форумаоткрих, че е кондензаторче, което струва 30ст и си спесетих доста повече....
Докато търсих решение из интернет открих един доста интересен трик с въпросния климатроник, подобен на този с таблото. Току що го пробвах и наистина работи.
Може да показва външна температура, вътрешна, температура на вода/антифриз, обороти на двигателя, скорост на движение, волтаж на акумулатор и още няколко неща, които не смея да преведа, да не би да пиша глупости![]()
Ето сайта от който го видях, пробвайте и вие и пишете ако откриете за какво са останалите функции http://member.rivernet.com.au/btaylor/BMWText/technical/ClimateTestFunctions.html
Тоя линк не действа !

- Тонката
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA
Indiana написа:Относно скритите функции, повечето са температури и няма как да покзват еднакво на всички коли, но все пак следобед като се кача в колата ще запиша стойностите.
1. Температура в купето
2. Външна температура (показва като другия термометър +/- половин градус)
3. & 4. Температура в лявата и дясната част на купето. Мисля, че е свързано с датчиците, които следят дали е достигната желаната температура, съответно в лявата и дясната страна, затова са 2 различни. Когато правих този тест на мен ми показваха едно и също, като на теб, защото климатикът не беше пуснат, а само вентилатора
5. Температура в изпарителя
6. Това показва оборотите, с които работи двигателя (с доста голяма точност). Вероятно си подавал от време на време газ за да дава различни стойности
7. Скоростта на движение. Мисля, че беше през 5км/ч
8. 9. 10.![]()
За 9 само прочетох, че максимумът е 99.5%, колкото показва твоя
11. Акумулатор
12. Версия на софтуера
А дали някой е разбрал, какво показват 8,9 и 10?!
На вас стойностите на оборотите верни ли са, защото при мен има драстична разлика?!



е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`
- camburko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 8.11.2008
- Местоположение: София,Казанлък а отскоро и Перник
- Пол: Мъж
- Кара: ше e36 седан M43B18
- Мечтае да кара: М5
9. би трябвало да е количеството външен въздух които влиза в колата през отворените клапи.
10. напрежението на auc датчика( доколкото разбрах този сензор, мисля че следи чистотата на външния въздух и бил някъде до въздушния филтър на двигателя) но не съм много запознат с тази джаджа.
8. по западните бмв форуми смятат че това е ламбда сондата ама маи и те не са сигурни за това.
това е саитчето от което го видях
http://www.bmwe36blog.com/2008/06/27/bm ... functions/
10. напрежението на auc датчика( доколкото разбрах този сензор, мисля че следи чистотата на външния въздух и бил някъде до въздушния филтър на двигателя) но не съм много запознат с тази джаджа.
8. по западните бмв форуми смятат че това е ламбда сондата ама маи и те не са сигурни за това.
това е саитчето от което го видях
http://www.bmwe36blog.com/2008/06/27/bm ... functions/
- camburko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 8.11.2008
- Местоположение: София,Казанлък а отскоро и Перник
- Пол: Мъж
- Кара: ше e36 седан M43B18
- Мечтае да кара: М5
вече последно.
прилагам схема на свързване на въпросния кондензатор на входа на захранващия чип. кондензатора не е поляризиран за интересуващите се. препоръчително е и да се смени кондензаторчето след изхода от чипа за да няма и там изненади, на пак казвам само препоръчително.
нещо не се справям с качването на снимките затова давам директен линк към схемата.
http://picbg.net/u/42643/28970/329275.pdf
прилагам схема на свързване на въпросния кондензатор на входа на захранващия чип. кондензатора не е поляризиран за интересуващите се. препоръчително е и да се смени кондензаторчето след изхода от чипа за да няма и там изненади, на пак казвам само препоръчително.
нещо не се справям с качването на снимките затова давам директен линк към схемата.
http://picbg.net/u/42643/28970/329275.pdf
- 7S\/E7OSLA\/
- ентусиаст
-
- Мнения: 870
- Регистриран на: 19.03.2006
- Местоположение: Сф
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E70 08.2010
- Детайли за колата: Сив металик
Този номер при всички ли трябва да се получи, че при мен не става.
Натискам АУТО и най-долното в дясно копче за задното стъкло и нищо ...
Натискам АУТО и най-долното в дясно копче за задното стъкло и нищо ...

- Тонката
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA
camburko написа:9. би трябвало да е количеството външен въздух които влиза в колата през отворените клапи.
10. напрежението на auc датчика( доколкото разбрах този сензор, мисля че следи чистотата на външния въздух и бил някъде до въздушния филтър на двигателя) но не съм много запознат с тази джаджа.
8. по западните бмв форуми смятат че това е ламбда сондата ама маи и те не са сигурни за това.
това е саитчето от което го видях
http://www.bmwe36blog.com/2008/06/27/bm ... functions/
Мерси много
Не се зарежда линка...camburko написа:http://picbg.net/u/42643/28970/329275.pdf
tsurata написа:Този номер при всички ли трябва да се получи, че при мен не става.
Натискам АУТО и най-долното в дясно копче за задното стъкло и нищо ...
В предните страници някои колеги споделиха, че не на всички става този номер! Принципно(поне при мен) натискам първо копчето за нагряване на задното стъкло(най-долното в дясно) и после АУТО. И после се връща в нормално състояние с натискане на копчето за вътрешна циркулация + АУТО...
И никой не отговори, дали при вас оборотите на таблото и управлението са еднакви?!



е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`
- camburko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 8.11.2008
- Местоположение: София,Казанлък а отскоро и Перник
- Пол: Мъж
- Кара: ше e36 седан M43B18
- Мечтае да кара: М5
- vanko 318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 28.06.2009
- Местоположение: високо в планината
- Пол: Мъж
- Кара: млади майки да полудяват ...
- Мечтае да кара: всичко,без пари да давам
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Freude am Fahren написа:petio написа::uups: на мен нещо не става трикчето. Или аз не го правя както трябва или.. де да знам. та значи паля колата и натискам едновременно авто и размразяване на задното стъкло. ама на нищо. help искам да го пробвам.
При мен също нестава.![]()
![]()
И при мен не става мама му стара,да не зависи нещо от софтуера -318 ,97год.
- camburko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 8.11.2008
- Местоположение: София,Казанлък а отскоро и Перник
- Пол: Мъж
- Кара: ше e36 седан M43B18
- Мечтае да кара: М5
- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Скритите функции зависят от управлението на климатроника. Мен ми се наложи да го сменя. В началото нямах тези екстри, а после се появиха.
Дигиталните управления се водят два различни вида - с и без "Automatic air flow control". Иначе казано автоматично регулиране на силата на въздуха, а не само на клапаните и посоката.
Видимо може да се различат по дисплейчето. На първото долу в дясно светеше текст Auto (освен диода на бутона), само си регулираше силата на въздуха, но тези функции липсваха.
На другото (новото) нямам това на дисплея, скритите екстри ги има, но пък силата на въздуха не се регулира както преди. Няма пълно щастие
Други колеги, при които това работи, може да споделят от кой тип е тяхното управление.
Дигиталните управления се водят два различни вида - с и без "Automatic air flow control". Иначе казано автоматично регулиране на силата на въздуха, а не само на клапаните и посоката.
Видимо може да се различат по дисплейчето. На първото долу в дясно светеше текст Auto (освен диода на бутона), само си регулираше силата на въздуха, но тези функции липсваха.
На другото (новото) нямам това на дисплея, скритите екстри ги има, но пък силата на въздуха не се регулира както преди. Няма пълно щастие

Други колеги, при които това работи, може да споделят от кой тип е тяхното управление.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
xts написа:Скритите функции зависят от управлението на климатроника. Мен ми се наложи да го сменя. В началото нямах тези екстри, а после се появиха.
Дигиталните управления се водят два различни вида - с и без "Automatic air flow control". Иначе казано автоматично регулиране на силата на въздуха, а не само на клапаните и посоката.
Видимо може да се различат по дисплейчето. На първото долу в дясно светеше текст Auto (освен диода на бутона), само си регулираше силата на въздуха, но тези функции липсваха.
На другото (новото) нямам това на дисплея, скритите екстри ги има, но пък силата на въздуха не се регулира както преди. Няма пълно щастие
Други колеги, при които това работи, може да споделят от кой тип е
тяхното управление.
Мерси колега,аз съм с това управление което изписва ауто,сигурно за това не става при мен,не знаех ,че има два различни модула за управление на климатроника,мерси още веднъж,а това ме насочва и към мисълта ,че затова не мога да си изключа вентилатора на климатроника -след като изгася двигателя и го запаля отново вентилатора винаги върти,дори след като големи специалисти/ник VLD/ ми обясняваха да изключа бутона АУТО и ще стане - да ама не-пускам двигателя и продължава вентилатора да си върти-явно този номер става с другото управление на климатроника
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
- Mitack
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 27.08.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M43B18'97
- Мечтае да кара: ново BMW
При мен на дисплея не се изписва'auto' - тези функции си работят, обаче при нариснат бутон AUTO и светещ светодиод скоростта си се регулира сама. т.е когато е много горещо вентилатора върти почти на максимум и след време като се изстуди намаля притока на въздух. През зимата обратно - като стане много топло също намаля, но не се изключва. Ако изключа ръчно вентилатора (от бутон (-) като загася колата не се включва сам. А ако загася колата с включен вентилатор при даване на контакт вентилатора съответно се вклювя. колата е произведена декември 1996г. Миналата година смених кондензаторчето и всичко си работи ОК.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани