Перка климатик или нещо друго?????
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Перка климатик или нещо друго?????
Колеги, има следния сериозен проблем, датиращ от началото на тази седмица:
Колата започна да ми загрява и това се случва в задръствания, в яка жега и при включен климатик. Като не е включена климата, стрелката си седи в средата. Също така, ако съм в движение по цариградско също няма проблем дори и да е включен климатика, духа си студено. Но спра ли по светофарите след 15-20 мин. почва да загрява и на двяа пъти замалко да я прегрея, добре че едното око винаги ми е в таблото! Само че онзи ден от загряването ми се спука пластмасовия конектор в блока и ми изтече антифриза, смених го, а днес пак със същия симптом ми се спука разширителното казанче.
Смятате ли че проблема може да идва от перката, която по принцип работи, но не съм сигурен дали работи на максимални обороти когато е необходимо??? Тествах я на компа и ми показа мах 67% въртене, в момент, в който стрелката точно почваше да се качва нагоре. И много интересно, в задръстванията компресора започва да вие - като че ли се качва налягането на фреона от недоброто охлаждане и започва да вие, а въздуха в купето значително се затопля. След като тръгнеш и има насрещен въятър нещата се оправят и задухва студено. Ама това загряване не ми харесва хич, притеснявам се да не я изпусна.
И всичко това се случи непосредствено след като си смених водната помпа. Не ми се вярва тя да прави мизерии, по-скоро ми мирише на перка, която не работи на максимум. ВИЕ КАК МИСЛИТЕ???
Колата започна да ми загрява и това се случва в задръствания, в яка жега и при включен климатик. Като не е включена климата, стрелката си седи в средата. Също така, ако съм в движение по цариградско също няма проблем дори и да е включен климатика, духа си студено. Но спра ли по светофарите след 15-20 мин. почва да загрява и на двяа пъти замалко да я прегрея, добре че едното око винаги ми е в таблото! Само че онзи ден от загряването ми се спука пластмасовия конектор в блока и ми изтече антифриза, смених го, а днес пак със същия симптом ми се спука разширителното казанче.
Смятате ли че проблема може да идва от перката, която по принцип работи, но не съм сигурен дали работи на максимални обороти когато е необходимо??? Тествах я на компа и ми показа мах 67% въртене, в момент, в който стрелката точно почваше да се качва нагоре. И много интересно, в задръстванията компресора започва да вие - като че ли се качва налягането на фреона от недоброто охлаждане и започва да вие, а въздуха в купето значително се затопля. След като тръгнеш и има насрещен въятър нещата се оправят и задухва студено. Ама това загряване не ми харесва хич, притеснявам се да не я изпусна.
И всичко това се случи непосредствено след като си смених водната помпа. Не ми се вярва тя да прави мизерии, по-скоро ми мирише на перка, която не работи на максимум. ВИЕ КАК МИСЛИТЕ???
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
marto853. написа:ти обезвьздуши ли колата след смяна на водната помпа
Разбира се, че съм обезвъздушил. Вече два пъти антифриза е долу заради помпата и трабата, а сега заради разширителното казанче пак нов антифриз. Аз антифриз си сменям на два дена вече!

За мене също е перката! Ех как не ми се дават 600 лв за перка сега мама му стара! Утре ще слагам работеща перка от друга кола и ще установя дали е от нея със сигурност!
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Колега, аз имах подобен проблем със загряването като взех колата. При мен обаче се оказа задръстване с боклуци между двата радиатора. От там изпаднаха 3 наилонови торбички и поне 2 минути тече кална вода.
Оказа се че като включа климатика, климатичния радиатор не се охлаждаше. Махнах перката с въздухоотвода, отидох на мивка и измихме радиаторите от задната страна. От тогава мина година и 2 месеца и никога стрелката не е минавала средата. Иначе и аз бях тръгнал да копувам перка.
Оказа се че като включа климатика, климатичния радиатор не се охлаждаше. Махнах перката с въздухоотвода, отидох на мивка и измихме радиаторите от задната страна. От тогава мина година и 2 месеца и никога стрелката не е минавала средата. Иначе и аз бях тръгнал да копувам перка.
- angelhristov
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: Sofia
Re: Перка климатик или нещо друго?????
Колега и аз съм с абсолютно същия проблем. има 2 възможности - мръсен радиатор - решение автомивка; или перка - новата е около 700 (камор).
аз в момента си търся дори перка, ако имате идея за 2ра употреба кажете ми. иначе освен дару и камор, нямам мн опции май?
иначе никак не ми се дават толкова за нова перка при положение че моята е ок, само ел моторчето е прецакано.
аз в момента си търся дори перка, ако имате идея за 2ра употреба кажете ми. иначе освен дару и камор, нямам мн опции май?
иначе никак не ми се дават толкова за нова перка при положение че моята е ок, само ел моторчето е прецакано.
- kaspar_ivo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 27.06.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 318i
Моята кола също загряваше и се оказа че проблема не е перката а един датчик който пуска перката когато температурата достигне 93 градуса май бяха. Това се получаваше само в трафици когато съм
Сега всичко е ОК
sliter ти можеш да си направиш диагностика ако още не си оправил проблема ест. Датчика е около 50 лв. и се сменя за 5 минути. излиза като грешка "датчик коолинг нещо си..."
Сега всичко е ОК
sliter ти можеш да си направиш диагностика ако още не си оправил проблема ест. Датчика е около 50 лв. и се сменя за 5 минути. излиза като грешка "датчик коолинг нещо си..."
kaspar_ivo написа:Моята кола също загряваше и се оказа че проблема не е перката а един датчик който пуска перката когато температурата достигне 93 градуса май бяха. Това се получаваше само в трафици когато съм
Сега всичко е ОК
sliter ти можеш да си направиш диагностика ако още не си оправил проблема ест. Датчика е около 50 лв. и се сменя за 5 минути. излиза като грешка "датчик коолинг нещо си..."
преди да се нагърбя с перката разбира се, че съм проверил това. просто при мен се прецака управлението на перката. работеха само първите четири скорости, които се оказваха достатъчни за охлаждането на колата без климатик, но не разботеха високите скорости, които се включват при работа и на климатика. И понеже няма добро охлаждане в трафика компресора започваше да се товари и да вдига високо налягане, а като допълнителен ефект колата започваше да загрява, тъй като се самозагряват една на друг охладителната течност и фреона в радиаторите. Сега всичко е ок, след като направих допълнително управление за перката с помощта на едно реле, което да включва високите скорости при пускане на климатика. И понеже ми се обадиха хора със същия проблем, съвсем скоро ще пусна DIY, за да могат и другите колеги да се възползват от евтиното решение на проблема, поне докато не се решат и те и аз да си купят нова перка, за да си е всичко OEM.
Ето и обяснение за DIY:
Взимате си някакво обикновено реле, просто за да стане веригата както трябва! Значи, долу при кабелите на перката след управлянието има постоянен +. С пробна лампа разберете кой кабел е точно, защото ще работите с другия, демек с минуса. След като сте разбрали, взимате релето и правите следната свръзка:
Погледнете схемата и много лесно ще се ориентирате:
Така след като си пуснете климатика в колата перката ще тръгва на макс обороти и климата ще работи супер, а след като спрете климата перката ще си работи отново от управлението. Няма опасност това да повлияе на упревлението, проверено е. Най-вероятно самото то си има диоди, които го предпазват. Успех!
П.с. Какато ви казах в горния пост, това е само за случаите, когато високите скорости на перката не работят, но ниските за охлаждането си работят.
Взимате си някакво обикновено реле, просто за да стане веригата както трябва! Значи, долу при кабелите на перката след управлянието има постоянен +. С пробна лампа разберете кой кабел е точно, защото ще работите с другия, демек с минуса. След като сте разбрали, взимате релето и правите следната свръзка:
Погледнете схемата и много лесно ще се ориентирате:
Така след като си пуснете климатика в колата перката ще тръгва на макс обороти и климата ще работи супер, а след като спрете климата перката ще си работи отново от управлението. Няма опасност това да повлияе на упревлението, проверено е. Най-вероятно самото то си има диоди, които го предпазват. Успех!
П.с. Какато ви казах в горния пост, това е само за случаите, когато високите скорости на перката не работят, но ниските за охлаждането си работят.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
а когато колата загрее и и потрябва да ухлади антифриза на голями обороти какво правиме,защото доколкото разбрах големи обороти само на климаslitter написа:Ето и обяснение за DIY:
Взимате си някакво обикновено реле, просто за да стане веригата както трябва! Значи, долу при кабелите на перката след управлянието има постоянен +. С пробна лампа разберете кой кабел е точно, защото ще работите с другия, демек с минуса. След като сте разбрали, взимате релето и правите следната свръзка:
Погледнете схемата и много лесно ще се ориентирате:
Така след като си пуснете климатика в колата перката ще тръгва на макс обороти и климата ще работи супер, а след като спрете климата перката ще си работи отново от управлението. Няма опасност това да повлияе на упревлението, проверено е. Най-вероятно самото то си има диоди, които го предпазват. Успех!
П.с. Какато ви казах в горния пост, това е само за случаите, когато високите скорости на перката не работят, но ниските за охлаждането си работят.

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перка климатик или нещо друго?????
slitter - фейслифт ли е твоята ?
С една или две перки си?
С една или две перки си?
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани