зацепване на верига на М43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
зацепване на верига на М43
здравейте,
понеже ще сменям повдигачите ще се наложи да се сваля разпределителния вал. Някой знае ли какво се внимава при свалянето. Там белези отзад чепове за маховика, някой ако може да ми го опише в няколко стъпки.
Мерси !
Мотора е М43Б18
понеже ще сменям повдигачите ще се наложи да се сваля разпределителния вал. Някой знае ли какво се внимава при свалянето. Там белези отзад чепове за маховика, някой ако може да ми го опише в няколко стъпки.
Мерси !
Мотора е М43Б18
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Има инструмент който опира от двете страни на шийката на вала и с задната част като с лост се свива пружината на клапана , тогава вече можеш да извадиш кобилицата и повдигача без да сваляш вала. Нали си в Германия , питай по сервизите там , ще стане за минути ...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
vladiverm написа:Има инструмент който опира от двете страни на шийката на вала и с задната част като с лост се свива пружината на клапана , тогава вече можеш да извадиш кобилицата и повдигача без да сваляш вала. Нали си в Германия , питай по сервизите там , ще стане за минути ...
то хууу Германия, ама ремонта ше се прави като се прибера до България.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Както колегата "vladivern" ти е казал има начин да се сменят повдигачи без да се сваля вала , но ти трябва БМВ- специален инструмент за целта , който или трябва да купиш или да си го направиш а за да го направиш трябва чертеж , който се намира ужасно трудно (аз търся размерите на инструмента , който застопорява разпределителния вал точно на М43 доста време вече и не мога да намеря , въпреки , че ровя доста в нета ... даже тема съм пуснал в раздел "сервизно обслужване" ...но както и да е идеята ми е че трудно ще се сдобиеш с този инструмент ... ако си решил сам да я правиш тая процедура....). Та моя съвет е ако ще си го правиш сам да свалиш разпределителния вал.
Ето какво трябва да направиш :
1. Сваляш ремъците
2. Отвиваш капака на клапаните
3. Взимаш тресчотка с дълбока вложка 22 и въртиш ролката на коляновия вал по посока на часовниковата стрелка докато не застане белега до съответния белег на блока на двигателя , същевременно стрелката на колелото на разпределителния вал трябва да сочи на горе и да е в разнина перпендикулярна на гарнитурата на главата. Най -общо казано трябва да се докара до ГМТ....
4.След това се блокира маховика с един специален инструмент (някои го блокират с каквото падне...)
5. Тук е момента в който е хубаво и разпределителния вал да бъде фиксиран (пак се ползва специален инструмент ..... другия вариянт е още един помагач с един ключ да държи контра на вала ).
6. Отвива се колелото на вала (евентуално
).
7. След това вече може да се свали вала ... Опасното при БМВ валовете е че могат да се счупят по време на свалянето причината е че когато се отвиват придържащите скоби се получава противовес на силата която оказват повдигачите и тази която оказват придържащите скоби. Има два вариянта да се свали вала- с един ненормално скъп инструмент ,който се поставя на блока и притиска вала на местата където лагерува , като по този начин позволява да се отвият спокойно прържашите го елементи без вала да се счупи (въпреки , че при М43 и вообще при четири цилиндровите двигатели не е толкова страшно както примерно при шестаците понеже вала не е толкова дъгъл ). Другия вариянт , който и аз ползвам е вала да се завърти така , че колкото се може по малко клапани да са отворени , тоест по малк натоварване да има в/у вала (аз си пъхам малкия пръст под гърбиците и ако повдигача се врътка леко в гнездото си, значи клапана е напълно затворен и пружината му не е под напрежение ....) След това се се сваля вала и от там на татък има теми във форума за повдигачите ,какво и как се прави ... После по обратния ред се събира двигателя и готово ... За правилното зацепване на веригата се съблюдават тези белези , които изброих по горе (на колелото на разпределителния вал и на шайбата на коляновия , стяга се всичко и се кара ...
Ето какво трябва да направиш :
1. Сваляш ремъците
2. Отвиваш капака на клапаните
3. Взимаш тресчотка с дълбока вложка 22 и въртиш ролката на коляновия вал по посока на часовниковата стрелка докато не застане белега до съответния белег на блока на двигателя , същевременно стрелката на колелото на разпределителния вал трябва да сочи на горе и да е в разнина перпендикулярна на гарнитурата на главата. Най -общо казано трябва да се докара до ГМТ....
4.След това се блокира маховика с един специален инструмент (някои го блокират с каквото падне...)
5. Тук е момента в който е хубаво и разпределителния вал да бъде фиксиран (пак се ползва специален инструмент ..... другия вариянт е още един помагач с един ключ да държи контра на вала ).
6. Отвива се колелото на вала (евентуално

7. След това вече може да се свали вала ... Опасното при БМВ валовете е че могат да се счупят по време на свалянето причината е че когато се отвиват придържащите скоби се получава противовес на силата която оказват повдигачите и тази която оказват придържащите скоби. Има два вариянта да се свали вала- с един ненормално скъп инструмент ,който се поставя на блока и притиска вала на местата където лагерува , като по този начин позволява да се отвият спокойно прържашите го елементи без вала да се счупи (въпреки , че при М43 и вообще при четири цилиндровите двигатели не е толкова страшно както примерно при шестаците понеже вала не е толкова дъгъл ). Другия вариянт , който и аз ползвам е вала да се завърти така , че колкото се може по малко клапани да са отворени , тоест по малк натоварване да има в/у вала (аз си пъхам малкия пръст под гърбиците и ако повдигача се врътка леко в гнездото си, значи клапана е напълно затворен и пружината му не е под напрежение ....) След това се се сваля вала и от там на татък има теми във форума за повдигачите ,какво и как се прави ... После по обратния ред се събира двигателя и готово ... За правилното зацепване на веригата се съблюдават тези белези , които изброих по горе (на колелото на разпределителния вал и на шайбата на коляновия , стяга се всичко и се кара ...

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
metodi80 написа:Както колегата "vladivern" ти е казал има начин да се сменят повдигачи без да се сваля вала , но ти трябва БМВ- специален инструмент за целта , който или трябва да купиш или да си го направиш а за да го направиш трябва чертеж , който се намира ужасно трудно (аз търся размерите на инструмента , който застопорява разпределителния вал точно на М43 доста време вече и не мога да намеря , въпреки , че ровя доста в нета ... даже тема съм пуснал в раздел "сервизно обслужване" ...но както и да е идеята ми е че трудно ще се сдобиеш с този инструмент ... ако си решил сам да я правиш тая процедура....). Та моя съвет е ако ще си го правиш сам да свалиш разпределителния вал.
Ето какво трябва да направиш :
1. Сваляш ремъците
2. Отвиваш капака на клапаните
3. Взимаш тресчотка с дълбока вложка 22 и въртиш ролката на коляновия вал по посока на часовниковата стрелка докато не застане белега до съответния белег на блока на двигателя , същевременно стрелката на колелото на разпределителния вал трябва да сочи на горе и да е в разнина перпендикулярна на гарнитурата на главата. Най -общо казано трябва да се докара до ГМТ....
4.След това се блокира маховика с един специален инструмент (някои го блокират с каквото падне...)
5. Тук е момента в който е хубаво и разпределителния вал да бъде фиксиран (пак се ползва специален инструмент ..... другия вариянт е още един помагач с един ключ да държи контра на вала ).
6. Отвива се колелото на вала (евентуално).
7. След това вече може да се свали вала ... Опасното при БМВ валовете е че могат да се счупят по време на свалянето причината е че когато се отвиват придържащите скоби се получава противовес на силата която оказват повдигачите и тази която оказват придържащите скоби. Има два вариянта да се свали вала- с един ненормално скъп инструмент ,който се поставя на блока и притиска вала на местата където лагерува , като по този начин позволява да се отвият спокойно прържашите го елементи без вала да се счупи (въпреки , че при М43 и вообще при четири цилиндровите двигатели не е толкова страшно както примерно при шестаците понеже вала не е толкова дъгъл ). Другия вариянт , който и аз ползвам е вала да се завърти така , че колкото се може по малко клапани да са отворени , тоест по малк натоварване да има в/у вала (аз си пъхам малкия пръст под гърбиците и ако повдигача се врътка леко в гнездото си, значи клапана е напълно затворен и пружината му не е под напрежение ....) След това се се сваля вала и от там на татък има теми във форума за повдигачите ,какво и как се прави ... После по обратния ред се събира двигателя и готово ... За правилното зацепване на веригата се съблюдават тези белези , които изброих по горе (на колелото на разпределителния вал и на шайбата на коляновия , стяга се всичко и се кара ...
Много ти благодаря за информацията !
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани