Компресорът на климатика вкл/изкл произволно?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Компресорът на климатика вкл/изкл произволно?

Мнение от aboykov » 09 Юли 2009, 19:23

Здравейте колеги,
Имам един странен за мен проблем с климатроника. Първо да кажа, че системата е заредена с фреон и духа студено, но... в зависимост от промяната на оборотите на колата, особено при по-висока скорост над 100км/ч, компресорът не включва. Явно имам някакъв електронен проблем, който ми създава неудобство в горещите дни. Когато е на място колата и форсирам двигателя, компресорът включва за малко и когато паднат оборотите пак изключи. Някой има ли представа кое регулира тази информация към климатика?

:help:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 09 Юли 2009, 20:22

ако налягането на фреона ти се качва много и втората степен на перката ти не сработва може да е за това. Но при 100км/ч охлаждането трябва да е достатъчно добро. Иначе прегледай тази тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%F2%E8%EA ,междувременно колегите ще се изкажат
36436
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 09 Юли 2009, 22:34

Колега не е ясно с кой климатроник си?Сигурен ли си че имаш достатачно фреон?Принципно няма нищо общо скоростта с климатичната с-ма.Най-добре да прегледат в някои климатичен сервиз кадето си разбират от работата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 10 Юли 2009, 0:11

IPI78 написа:Колега не е ясно с кой климатроник си?Сигурен ли си че имаш достатачно фреон?Принципно няма нищо общо скоростта с климатичната с-ма.Най-добре да прегледат в някои климатичен сервиз кадето си разбират от работата.


Това беше първото нещо, което направих. Но фреон има. Това констатираха и там, но докато тествахме климата компресорът не искаше да тръгне, когато форсирах двигателя, се включи за малко, докато бях отпуснал газ-та и пак изключи. Тогава ми казаха, че има сигурно проблем с електрониката. А това не давам да пипа всеки :)
В самото начало, когато купих колата имах проблеми с кондензатора, който е в управлението на климатроника, но го смених. :roll:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 10 Юли 2009, 0:50

датчика за налягането да не си е заминал....пробвай да ти сложат друг и да тестват.... нали той отговаряше за пускането на компресора
36436
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 10 Юли 2009, 10:11

vanci88 написа:датчика за налягането да не си е заминал....пробвай да ти сложат друг и да тестват.... нали той отговаряше за пускането на компресора

Все повече си мисля за този датчик. От темата, която ме насочи да прегледам, си правя изводи, че влиза в този авариен режим и изключва компресора. Явно малко като поработи и датчика реагира и го спира.

Мерси за информацията!
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 10 Юли 2009, 11:22

гледай сега какво ще направиш запали колата
пусни втора степен на перката да ти се върти (ръчно)
и пусни климатика да видиш тогава какво ще стане
дали пак ще спира мисля че не би трябвало да спре и ако не спре се насочи към пресостата (този датчик закойто се говори) ;)
Перката можеш да я пуснеш с директне + и - от акомулатора на вотра степен
има и други варианти но не знам каква ти е инсталацията на колат а
може и от температурния датчик на радиатора ако имаш там има една букса с три кабела кафяв и още два едното е първа степен другото втора правиш мостче между кафяв и един от давата и ще видиш коя степен ти се пуска поне при мойта инсталация е така аз съм си я правил де но е фабрично всияко от м44 все едно аз съм без виско съединител а с две ел перки една от преде за климата и една отзаде за радиатора и ... :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted:
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от IPI78 » 10 Юли 2009, 11:47

aboykov написа:
vanci88 написа:датчика за налягането да не си е заминал....пробвай да ти сложат друг и да тестват.... нали той отговаряше за пускането на компресора

Все повече си мисля за този датчик. От темата, която ме насочи да прегледам, си правя изводи, че влиза в този авариен режим и изключва компресора. Явно малко като поработи и датчика реагира и го спира.

Мерси за информацията!

Незнам какво те кара да си мислиш че пресостата ти е проблема?!
НЕзнам на кои даваш да ти пипа по колата,ни тия които са ти казали че имаш фреон и са дигали рамена..........Явно много се навъдиха "разбирачите" по климатици(извадили 100 лв. да си купят манометри и вече правиме клими!).Човече отиди някаде кадето РЕМОНТИРАТ климатици най-макото да ти кажат какъв ти е проблема,а при кои и каде ще го отремонтираш е друг въпрос.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 04 Авг 2009, 0:32

Най-мразя недовършени теми и макар мойта отдавна да съм я пуснал е редно да я довърша :)

Колега IPI78, докато се ровех във форума и бях попаднал на няколко твои пост-а, където винаги препоръчваш да се провери фреона, както и аз бях направил същото в самото начало и това го бях написал в първия ми пост. Проблемът при мен се оказа в захранването на самия компресор и "същите разбирачи" успяха да отстранят. Първо бях специално на "жичкаджия", който провери всичко и заключи, че ел. системата на климатика няма проблем. Всеки гледа плюсовите кабели дали са наред, но никой не гледа масата. А там беше и проблемът при мен. Кабелчето на компресора, което е вързано за масата е било слабо закачено за него и от самите вибрации на мотора (оттам и при промяната на оборотите изкл/вкл на климата) е правело контакт или е прекъсвало.

Ако някой колега "изживява" подобен проблем, го съветвам до провери захранването на климатика!

Извинявам се за нетехническото обяснение :mhihi:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook