Информация за EWS (имобилайзер) Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Информация за EWS (имобилайзер) Е36

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 2:37

От няколко дена, съм се запалил по тази тема, понеже ми стана интересно как стоят нещата с цялата схема. Понеже на колата ми и липсва целия имобилайзер(може би са искали да я тупнат) и сега съм решен да го направя и ми трябва подробна информация . Та въпросите са ми, ако купя ЕВС модула, пластмасата около ключалката за запалване и чип от ключ, от друга кола (втора ръка)- след това какво следва, препограмиране спрямо ЕКУ-то ми ... ? Също така, нали чипа е в ключа, та въпроса ми е ЕВС свързан ли е с централното и ако да , то трябва ли да се препрограмира на ново спрямо новия ЕВС.Друго, което ме касае дали тези чаркове ще станат от кола десен волан, на моята(ляв).

Другото, което е ако някой е на ти със схемата на Дару Кар за тея части чисто нови, ако може да представи артикулните номера и съответно цените им, че аз съм скаран с тия работи. :mhihi:
Изображение

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 20 Юни 2009, 3:51

грубо казано: трябва ти ЕВС модула + ЕКУ-то към него + чипа пт ключа от ЕДНА кола, антенката можеш да си я купиш и нова, не беше скъпа в дарукар.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 15:05

Еку-то(самия компютър на колата) - и това трябва да се вземе така ли ... ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 20 Юни 2009, 16:06

Ще ти трябва и ЕКУ-то...ЕВС е свързан с модула за централното и ел.стъклата,дори и с бордовия комп.ако е големия обаче.
По принцип можеш да си купиш ЕВС модула,транспондера(усилвателя) и чипа отделно и после да се синхронизира с друго ЕКУ,но за този вариант ще е необходима и съответната техника.
Най-добре е да се свзема всичко от една кола и да се монтира в твойта.
А от първия ти пост не ми стана ясно:твойта кола имала ли е изобщо имобилайзер,изтръгнат ли е бил,или нямаш заводски и искаш да си инплантираш?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 16:20

Колата ми е 96 година фейслифт, имала е имобилайзер 100%, но според мене докато е била в Италия е пробвана да бъде открадната и е изтръгнато всичко. Сега колата пали по следния начин, отдолу под волана има една ключалка друга в която има ключ на ФИАТ и закрепен със свинска опашка, и това лъже системата и пали колата.

Та въпроса ми е ако взема тея неща, могат ли да се препрограмират за моето еку и да палне колата. Ако трябва да взимам ново ЕКУ, понеже мотора ми е м44, трябва ли да бъде със същия номер както старото ЕКУ ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 20 Юни 2009, 16:32

Щом е имала имобилайзер заводско,ще стане по лесно.Взимаш ЕВС модула,транспондера,намотката около контактия ключ и чипа намиращ се вътре в ключа,но от една кола и после само се синхронизират с твойто ЕКУ и си готов.
Ако трябва да окабеляваш наново,което го предполагам мога да ти кажа кабел по кабел,цвят по цвят и съответно в кои пинове отиват по различните модули.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 16:56

Трансподера какво е това, че до сега не ми стана ясно, ако може и снимка да приложиш, иначе окабеляването сигурно ще си стой. И вече от тук нататък да ми предложите човек, който извършва такива такова синхронизиране :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 20 Юни 2009, 17:19

Ми транспондера е една малка черна кутийка(колкото кибрит),намира се точно под конзолата на волана.На нея има две букси,черна и бяла.Черната е два кабела(зелени),те отиват в намотката закрепена до патрона на контакния ключ.А бялата е с три пина,единия е кафяв кабел(маса),други е виолетов с бяло(захранване от предпазител F45 15A) и третия е син.Той отива в пин.13 на ЕВС модула.
Но ти щом имаш ключ някъде отдуло,значии все пак имаш действая имобилайзер.По добре ще е да си ползваш него.
Направи една проба-махни онзи ключ,който казваш ти виси някъде там и е вързан свинска опашка,и пробвай да запалиш.Ако не можеш да запалиш значи си имаш действаш имобилайзер.
Намери подходящо място да закрепиш оназ ключалка (висящата по твойте думи) и непосредствено преди всяко палене приближавай онзи ключ до нея.
По принцип имобилайзера си има памет около 20 сек.и е необходимо само преди да запалиш да приближаваш ключа до намотката.След като запалиш можеш да го махаш.
Ако намериш подходящо скрито място за намотката,с която си в момента можеш да си ползваш нея,като приближаваш този ключ от Фиат всеки път преди да запалиш или просто си е вградиш в твоя патрон на контактиния ключ и вземеш съответно чипа от Фиатския ключ и си поставиш в твоя.Вътре си има място.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 18:20

Борис_Малинов написа:Ми транспондера е една малка черна кутийка(колкото кибрит),намира се точно под конзолата на волана.На нея има две букси,черна и бяла.Черната е два кабела(зелени),те отиват в намотката закрепена до патрона на контакния ключ.А бялата е с три пина,единия е кафяв кабел(маса),други е виолетов с бяло(захранване от предпазител F45 15A) и третия е син.Той отива в пин.13 на ЕВС модула.
Но ти щом имаш ключ някъде отдуло,значии все пак имаш действая имобилайзер.По добре ще е да си ползваш него.
Направи една проба-махни онзи ключ,който казваш ти виси някъде там и е вързан свинска опашка,и пробвай да запалиш.Ако не можеш да запалиш значи си имаш действаш имобилайзер.
Намери подходящо място да закрепиш оназ ключалка (висящата по твойте думи) и непосредствено преди всяко палене приближавай онзи ключ до нея.
По принцип имобилайзера си има памет около 20 сек.и е необходимо само преди да запалиш да приближаваш ключа до намотката.След като запалиш можеш да го махаш.
Ако намериш подходящо скрито място за намотката,с която си в момента можеш да си ползваш нея,като приближаваш този ключ от Фиат всеки път преди да запалиш или просто си е вградиш в твоя патрон на контактиния ключ и вземеш съответно чипа от Фиатския ключ и си поставиш в твоя.Вътре си има място.


Значи, един път махнах жиците закачени от тая ключалка, чийто ключ (фиат) е вкаран вътре и здраво закрепен със свинска опашка.Колата не иска да запали, само светка таблото и до там, значи има признак за имобилайзер, проблема е че почти от всеки пат пали от втория път, или пък трябва да вартя доста, докато запали от първия, това ме дразни и си мисля, че е точно от тази джаджа, понеже другите неща са проверени и от друго няма какво да бъде.Колата като я взех, нямаше я заводската аларма, демек всичко е било махнато, в ключа няма чип, а е от големите последните с 3-те бутона, премахнат е явно. Трябва да видия зад жабката дали имам изобщо ЕВС модула, но попринцип щом така прави колата би трябвало да го има ... ? И ако имам ЕВС модул, примерно който ми е синхронизиран с ЕКУ-то аз следователно трябва да си намеря намотката около ключалката, трансподер и чип за ключа, но той може ли да се синхронизира чрез мойто еку и ЕВС модул...? Благодаря ти за подробната иформация, която ми споделяш :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 20 Юни 2009, 21:20

Да и чипа в ключа също може да се обучи да сработва с твойте модули,но нали знаеш,че това всичко трябва да се плати.За това най добре виж какво са ти "резнали" италианците и какво ти е останало.
Ще ти се върже по ефтино ако си вземеш всичко втора употреба,но една кола.Така ще спестиш и средства за синхронизиране,обучение и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 21:43

Да де, то е ясно че трябва да се плати, но нали ако взема тея 4 неща(модула, намотката, чипа от ключа и трансподера) трява да се синхронизират спрямо моето ЕКУ, което пак е пари ... :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 20 Юни 2009, 22:03

Е да де ама единия път ще синхронизираш чип,транспондер,евс и ЕКУ а ако вземеш работите от една кола и запазиш твойто ЕКУ ще синхронизираш само ЕВС-а към твойто ЕКУ за да тръгне и ще е доста по ефтино.
Имай в предвид,че тези услуги са скъпи и е наложително да се използва необходимата техника,та колкото по малко се работи толкова по ефтино...от там нататък ти си знаеш.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 20 Юни 2009, 22:12

400лв....идваш оставяш сутринта и вечерата я взимаш + 2бр ключове с чип/всичко оригиналдъ ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1308
Регистриран на: 12.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: харабийската
Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
Детайли за колата: Пълно шукаритети!

Мнение от Richmond » 20 Юни 2009, 22:49

Явор написа:400лв....идваш оставяш сутринта и вечерата я взимаш + 2бр ключове с чип/всичко оригиналдъ ;)


Направи някаква отстъпка, това трябваше да го предложиш преди 2 години, когато се взе колата :mhihi: :) Иначе какъв тип ключове ще бъдат, големите ?
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook