Kakво още да сменя покрай съединителя?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Kakво още да сменя покрай съединителя?

Мнение от Hristo » 15 Юни 2009, 19:10

Предстои ми смяна на съединителче, че взе много да претриса при тръгване след продължително каране/вероятно демферните пружини на диска са сдали багажа/ :confused: Та какво още е добре да се смени освен съединител пълен комплект/лагер и 2-та диска/?
някъде бях чел, че това е добре да се смени на вилката пласмасовото пънче- Ball pin 21 51 1 223 328 H=20MM Only with manual transmission
Позиция номер 7 нужна ли ми е? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ch/clutch/
Също ме интересува като е свалена кутията по и около нея какво трябва да се направи:
-тампони 22316771219 Описание : ТАМПОН СКОРОСТНА КУТИЯ
2 броя ли има кутията
-семеринги :roll: ето е схемата, кои номера ще ми трябват, само 2 ли са - 4 и 14 или и 13 трябва да се смени?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ing_parts/
Нещо друго, ако има казвайте да се подготвям :)
Приемам и оферти за комплект съединител за М50Б20 без клима(с пружини на него)
Благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 15 Юни 2009, 19:30

Абсолютно сичко ,което си описал по -горе + лагерчето в маховика ...
Ако си мераклия може да смениш и семеринга от задната страна на коляновия вал ,но там трябва да се сваля маховика.....
При такъв ремонт може да се каже , че си направил пълна профилактика в това звено на автомобила!

П.С. Не е лошо да смениш и номер 2 от втория линк - така наречения водач на вилката .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 15 Юни 2009, 22:39

Да 2 тампона са на скоростната кутия! ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 15 Юни 2009, 23:44

Като си го подхванал така смени и датчика за задна на кутията.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 16 Юни 2009, 0:03

Незнам колега,нп мойта тресеше лошо и като смених тампоните се оправи!А ми казаха,че маховика ми е за смяна! ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 16 Юни 2009, 0:13

Щом сменяш съединител-сменяй всичко уязвимо около него,за да не се наложи след месец-два да сваляш кутията заради някоя симерина примерно :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от fedoracore » 16 Юни 2009, 1:02

Hristo
сподели колко ти излязоха горе-описаните части
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 16 Юни 2009, 11:53

5-ти номер ли е въпросният лагер на маховика?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _flywheel/

Иначе това е дотук по дарукарски цени, като съединителя не съм го включвал, защото в дару е над 700лв. Чарколоците покрай съединителя идват почти 200лв :)

Лагер на маховика
Номенклатурен номер : 11211720310
Описание : ЛАГЕР
Ед.цена (с ДДС) : 27.73 BGL

Пласмасовото пънче на съединителя
Номенклатурен номер : 21511223328
Описание : ОПОРА СФЕРИЧНА ВИЛКА СЪЕДИНИТЕЛ
Ед.цена (с ДДС) : 1.67 BGL

Пружинка съединител
Номенклатурен номер : 21517570284
Описание : ПРУЖИНА
Ед.цена (с ДДС) : 6.42 BGL


Тампони на кутията
Номенклатурен номер : 22316771219
Описание : ТАМПОН СКОРОСТНА КУТИЯ
Ед.цена (с ДДС) : 23.52 BGL


СЕМЕРИНГИ

Номенклатурен номер : 23121222972
Описание : СЕМЕРИНГ
Ед.цена (с ДДС) : 46.75 BGL

Номенклатурен номер : 23121222771
Описание : СЕМЕРИНГ
Ед.цена (с ДДС) : 69.00 BGL

Номенклатурен номер : 23121282394
Описание : СЕМЕРИНГ ЛОСТ ПРЕВКЛЮЧВАЩ СКОРОСТИ
Ед.цена (с ДДС) : 15.35 BGL

ето го и датчика:
Номенклатурен номер : 23141354071
Описание : ДАТЧИК ЗАДЕН ХОД
Ед.цена (с ДДС) : 22.81 BGL


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 16 Юни 2009, 19:27

Hristo написа:5-ти номер ли е въпросният лагер на маховика?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _flywheel/
[/i]


Точно той е ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 14.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от BAVARIA » 16 Юни 2009, 22:45

като гледам писането на колегите излиза че е добре да се смени кардана и двигателя защото и те са около скоростите, да не стане за един двигател да се наложи да сваляш скоростите след месец два :shock: а сега сериозно сменяй съединител комплект + пинчето което натиска вилката/обикновенно е износено/ семеринги само ако са омаслили + нищо друго, не наливай излишни пари без да има нужда ,това е мое мнение де ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 17 Юни 2009, 1:26

BAVARIA написа:като гледам писането на колегите излиза че е добре да се смени кардана и двигателя защото и те са около скоростите, да не стане за един двигател да се наложи да сваляш скоростите след месец два :shock: а сега сериозно сменяй съединител комплект + пинчето което натиска вилката/обикновенно е износено/ семеринги само ако са омаслили + нищо друго, не наливай излишни пари без да има нужда ,това е мое мнение де ;)

Струва ми се,че заяждането ти е малко тъпо и неуместно!Имах предвид,че не е лошо да смени лагера зад маховика,както и задна симерина на коляновия вал + тази на първичният вал на скоростната кутия.Дори не е лошо да си погледне четките на стартера,КОЛЕГА!Като имаш превид,той пък къде е заврян,дали няма да те хване яд,ако след месец-два се окаже,че иска четки?Сигурно няма,ако дори за доливане на течност за миене на предното стъкло ходиш в сервиз......Все пак колите ни не са на по 5 години,"ма т`ва си е мое мнение де......" :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 17 Юни 2009, 12:05

ned_gm28 написа:Все пак колите ни не са на по 5 години,"ма т`ва си е мое мнение де......" :confused:


Така е колега ....
А по повод на коментара на "BAVARIA" искам да кажа следното - Не колега , не е необходимо да се сменя двигателя , а само е тези дреболии , които така или иначе не е лошо да се сменят , като кутията е свалена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 14.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от BAVARIA » 17 Юни 2009, 14:01

metodi80 написа:
ned_gm28 написа:Все пак колите ни не са на по 5 години,"ма т`ва си е мое мнение де......" :confused:


Така е колега ....
А по повод на коментара на "BAVARIA" искам да кажа следното - Не колега , не е необходимо да се сменя двигателя , а само е тези дреболии , които така или иначе не е лошо да се сменят , като кутията е свалена.


колеги не се заяждам със никого просто ми се струва, че като друг дава парите е много лесно да се вика смени това смени онова ,хубаво е описаните от вас части да се проверят във какво състояние са и ако е ноебходимо тогава да се заменят, първо защото почти сигурно не висите на майсторите на главите да видите какво правят ,а като те преценят че часта няма нужда от подмяна, а пък клиента държи да му се смени, той просто я пише че е подменена засмуква си парички за цената на часта, и вие живеете със съзнанието, че всичко ви е ново, на всичкото отгоре при ненужна смяна на семеринги на резпред вал на предишната ми кола новия протече за 1 месец, а стария сигурно щеше да си кара още поне няколко годинки, после нали се сещате че "проблема не беше в майстора" както обикновенно се оправдават мога да пиша още дълго по тази тема защо съм на това мнение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София, България
Кара: БМВ 325 ТД '93
Детайли за колата: тъмно син металик

Re: Kakво още да сменя покрай съединителя?

Мнение от miroslav4ev » 17 Юни 2009, 14:10

Hristo написа:Предстои ми смяна на съединителче...

Виж си също и състоянието на помпичките. Първо виж тази при педала, да не би тя да е сдала багажа и затова да тресе. Ако не си сменял скоро спирачната течност - съветвам те да я смениш и нея. Тя се сменя на близо 3 години.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 880
Регистриран на: 21.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 M52b20 Touring

Re: Kakво още да сменя покрай съединителя?

Мнение от Сондьора » 17 Юни 2009, 14:35

Hristo написа:Предстои ми смяна на съединителче, че взе много да претриса при тръгване след продължително каране/......


Колега може да не е само от съединител, за тва по полека с другите части, демпферен маховик е 1000 + лева / ти си с М50 незнам дали са еднакви де/, ти сам ли ше сменяш или на майстор?

На мен в габрово ми сменяха съединител /по спешност/, от познати ме насочиха към едно майсторче за сега съм доволен. Ако искаш ше ти обясна къде се намира да не става реклама тук нямам му тела, но ше го намериш лесно. За работа ми взе 100 лв / като пича се нае на 6 май /, та май си е добре.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook