Климатик - губи фреон
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Ех момчета,немога да разбера защо се хващате като удавници за сламка с тези О пръстени!От 8 години се занимавам с това и до сега едва 10% от нашите автомобили са имали проблем е О пръстени,а тези на термо-регулиращия винтил случаите са единици.Най-честия проблем е кондензатора,а относно вакум теста това не е никакъ тест,тъй наречения вакум тест при вакумирене се получаба -1 бар налягане,а работното налягане в кондензатора е 14-18 бара,най-простиа тест е с надуване,но не повече от 15 бара.Относно отцветителя той отцветява маслото не фреона!При микропробив не излиза масло-отцветител и не можеш да го видиш,най-сигурно е с "лиикдетектор" или тъй наречения проруско търсач.Моя съвет е ходете в сервизи кадето ремонтират а не само пълнят.
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
IPI78 написа:Ех момчета,немога да разбера защо се хващате като удавници за сламка с тези О пръстени!От 8 години се занимавам с това и до сега едва 10% от нашите автомобили са имали проблем е О пръстени,а тези на термо-регулиращия винтил случаите са единици.Най-честия проблем е кондензатора,а относно вакум теста това не е никакъ тест,тъй наречения вакум тест при вакумирене се получаба -1 бар налягане,а работното налягане в кондензатора е 14-18 бара,най-простиа тест е с надуване,но не повече от 15 бара.Относно отцветителя той отцветява маслото не фреона!При микропробив не излиза масло-отцветител и не можеш да го видиш,най-сигурно е с "лиикдетектор" или тъй наречения проруско търсач.Моя съвет е ходете в сервизи кадето ремонтират а не само пълнят.
Съгласенсъм с теб но тъй като проблема ми е в спукан радиатор искам да направя профилактика на климатичната уредба на автомобила си така че после като отида в сервиз да няма нужда някой друг да ми прави това което мога да си го направя аз пък и в крайна сметка срещу скромна сума ще спя спокойно дето се вика а и нашите автомобили са вече на възраст а както всички знаем гумата старее с времето мисля че няма нищо лошо да се сменят макар и проблема да не е в тях.А ако отида в сервиз и ми го напълнят и след 1 месец примерно установя че изпуща от някоя връзка и кво праим



Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
стари катафалки от Германия където ръсят със сол като за световно винаги имат проблем с корозия на кондензатора .. виж от Италия кола рядко има проблем с климатика .. това ми го е казвал майстор на клими през него са минали стотици коли .
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
IPI78 написа:Ех момчета,немога да разбера защо се хващате като удавници за сламка с тези О пръстени!От 8 години се занимавам с това и до сега едва 10% от нашите автомобили са имали проблем е О пръстени,а тези на термо-регулиращия винтил случаите са единици.Най-честия проблем е кондензатора,а относно вакум теста това не е никакъ тест,тъй наречения вакум тест при вакумирене се получаба -1 бар налягане,а работното налягане в кондензатора е 14-18 бара,най-простиа тест е с надуване,но не повече от 15 бара.Относно отцветителя той отцветява маслото не фреона!При микропробив не излиза масло-отцветител и не можеш да го видиш,най-сигурно е с "лиикдетектор" или тъй наречения проруско търсач.Моя съвет е ходете в сервизи кадето ремонтират а не само пълнят.
Колега , принципно си прав , че най -честия проблем е кондензатора и аз първо него проверих когато имах проблем с климатика. Надуваха ми системата , освен това го свалях само него и тук (във Враца) точно в такъв уж специализиран сервиз дето не само пълнят , но и ремонтират ми го надуваха само кондензатора (свален от системата с около 15 бара - както ти казваш , във вана ) и компресора проверяваха .... Абе с две думи всичко възможно напраивха и само ми вдигаха с рамене , а иначе парите си взеха .... само за тези "празни " процедури ми взеха над 200 (това общо за двата пъти пълнене + "диагностиката" ). Та за това изобщо не смятам , че подмяната на О-пръстените (особено тези в купето) е "празна" работа , защото при мен това беше проблема и сега се радвам на климатичето и си ми е добре

А към колегата "dangerous" ... колега вземи си оригинални пръстени , за да не се налага след 6 месеца или година пак да сваляш всичко в купето (айде за двигателния отсег как да е там можеш лесно да ги сменяш тия О-пръстени , ама в купето не си е работа , а и нали знаеш , че всяко разхерметизиране на климатика налага после повторно пълнене ..... ). Не си купувай неоригинални пръстени (вярно че ще ти излезе в пъти по евтино , но не рискувай....) Сравнявал съм оригинален с неоригинален пръстен .... е има си разлика .... и на пипане и видимо ....
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
да знам че не оригиналните пръстени не е работа просто питах дали са аналогични с оригиналните аз също нямам желание да слагам обикновени а питах просто за развитие на темата а и мисля че 25-30 лева не е въобще проблем като се има в предвид сериозноста на тази операция но в моя регион не знам дали ще намеря но ще драпам да видя какво ще направя 

Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
dangerous написа:да знам че не оригиналните пръстени не е работа просто питах дали са аналогични с оригиналните аз също нямам желание да слагам обикновени а питах просто за развитие на темата а и мисля че 25-30 лева не е въобще проблем като се има в предвид сериозноста на тази операция но в моя регион не знам дали ще намеря но ще драпам да видя какво ще направя
Ами ако ме питаш мене за тия скапани гумички 25 - 30 лв . са твърде много ама това е друга тема .... Иначе неоригиналните гумички нямат нищо общо с оригиналните . А иначе ако имате Ауто + в Ст. Загора мисля че те могат да ти поръчат от Дару , Вари , Камор и да ти ги доставят (тук при мен са ми доставяли така няколко пъти).
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
ами те всяка гума е около 2 лева а те са 10 до колкото преброих е да доста си е за един О пръстен но мисля че не е и много като се има предвид колко ще спести и аз ходих тук в аутохит е няма такива плужеци само като му казах и оня си ме препрати на сервиз
ще проверя и в ауто + каква е хавата

ще проверя и в ауто + каква е хавата

Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
Дълбок поклон пред metodi80 за невероятния пост. Такива трябва да са постовете в технически форум.
Евала ти брат за мерака и времето, което отделяш за колата.
Точно това, което си посочил имах предвид като проблемни места.
Тази тема е определено за полезни. Просто трябва да й се измисли заглавие от типа: "При загуба на фреон вътре в купето" или нещо от типа...
Евала ти брат за мерака и времето, което отделяш за колата.
Точно това, което си посочил имах предвид като проблемни места.
Тази тема е определено за полезни. Просто трябва да й се измисли заглавие от типа: "При загуба на фреон вътре в купето" или нещо от типа...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
liloff написа:Дълбок поклон пред metodi80 за невероятния пост. Такива трябва да са постовете в технически форум.
Евала ти брат за мерака и времето, което отделяш за колата.
Точно това, което си посочил имах предвид като проблемни места.
Тази тема е определено за полезни. Просто трябва да й се измисли заглавие от типа: "При загуба на фреон вътре в купето" или нещо от типа...
Благодаря ти liloff ! Жив и здрав бъди!

П.С. Нали за това сме "ентусиасти" , за да си помагаме!
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Прочетох темата и е доста добре обяснено .Евала Мето .
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Smoocki написа:Прочетох темата и е доста добре обяснено .Евала Мето .
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама
Да разправия е свалянето на таблото , а и свалянето на прасето е скапана работа (понеже го свалях и него , за да изкарам изпарителя , да видя дали е здрав..... ). Но специално смяната на гумичките може да стане без сваляне на таблото и на прасето ..... само се сваля всичко от страната на пасажера и спокойно може да се работи (както се вижда на снимките).
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
metodi80 написа:Smoocki написа:Прочетох темата и е доста добре обяснено .Евала Мето .
Не ти завиждам как се свалял арматурното табло понеже там си е бая гърч със винтчетата при джама
Да разправия е свалянето на таблото , а и свалянето на прасето е скапана работа (понеже го свалях и него , за да изкарам изпарителя , да видя дали е здрав..... ). Но специално смяната на гумичките може да стане без сваляне на таблото и на прасето ..... само се сваля всичко от страната на пасажера и спокойно може да се работи (както се вижда на снимките).
Ако кажеш ,че пазиш и парт номерата ще е добре понеже ще ми потрябва да ги сменям и аз ,поради съмнения

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Smoocki написа:Ако кажеш ,че пазиш и парт номерата ще е добре понеже ще ми потрябва да ги сменям и аз ,поради съмнения
Имам ги да ..... ако искаш ще ти ги пусна на ЛС и с/у всеки номер ще ти напиша кои пръстен за къде е .... Но си мисля че е най-добре да си ги свалиш сам едно по едно от реалоем-а по вин на колата ... Не за друго , а защото ме съмнява , че може да има разлики в климатиците. При мен е за кола 97г 318i (m43). Та за този модел мога да ти кажа номерата на гумичките....
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Виждам че тук има момчета които разбират от някои неща и може би техния опит ще ми помогне в решаването на проблема ми,а той е че не ми включва изобщо компресора и ме интересува дали това е нормално когато няма фреон в системата или проблема ще е в електромагнита и захранването му.
Педи време се тряснах в една канавка и от тогава не иска да тръгне.А е работил и с 50 грама фреон,което ме кара да си мисля че и да няма фреон той пак трябва да зацепи,ама уви това при мен не се случва.
Някой имал ли е подобен проблем и как се справи с него.Ще бъда благодарен на всеки който се отзове.
Педи време се тряснах в една канавка и от тогава не иска да тръгне.А е работил и с 50 грама фреон,което ме кара да си мисля че и да няма фреон той пак трябва да зацепи,ама уви това при мен не се случва.
Някой имал ли е подобен проблем и как се справи с него.Ще бъда благодарен на всеки който се отзове.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Dream_BMW написа:Виждам че тук има момчета които разбират от някои неща и може би техния опит ще ми помогне в решаването на проблема ми,а той е че не ми включва изобщо компресора и ме интересува дали това е нормално когато няма фреон в системата или проблема ще е в електромагнита и захранването му.
Педи време се тряснах в една канавка и от тогава не иска да тръгне.А е работил и с 50 грама фреон,което ме кара да си мисля че и да няма фреон той пак трябва да зацепи,ама уви това при мен не се случва.
Някой имал ли е подобен проблем и как се справи с него.Ще бъда благодарен на всеки който се отзове.
Без фреон компресора не тръгва ... Ако има проблеми с електромагнита също няма да тръгне климатика. Провери дали стига захранване до него. Имаше няколко теми в които тези проблеми се разискваха подробно , знам че за днес ще го кажа за 3-ти път , но търсачката наистина ще помогне в случая. Тези теми бяха пуснати на скоро даже ...
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани