Вентилатора зад радиатора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Вентилатора зад радиатора
Такааа отдавна не бях писал тук, но ето че неизбежното се случи
Пусках в търсачката ключовите думи по проблема ми, но не открих точно конкретно някой да е имал проблем като моя
Проблема е следния (320 D 1999 г.) ! Прибирам се от кратко шофиране из града и изключвам двигателя ... след изключването, ми направи впечатление, че вентилатора зад радиатора се скъсва да работи на максимални обороти (проверих темп. на антифриза-нормална беше). Казах си сигурно ще спре да бачка след малко и се прибрах. На следващия ден след около 18 часа от последното ми шофиране в моята количка нямаше никакъв ток (дори диодчето на алармата не светеше
) Дадоха ми ток, но не стигна и при самото даване въпросния вентилатор се включваше и пречеше на запалването ми ... спрях го от буксата ... свалих акумулатора и го зареждах 12 часа, слава-богу оцеля. Сложих на ново акумулатора (естествено компютъра се беше шашнал, та му правих рестарт с малкия борд. комп.) Но климатика изобщо не се включи :/ Вентилатора пак започна да върти и пак го спрях от буксата ... ходих на диагностика и там взе ,че спря и вентилатора !!! Казаха ми ,че е вероятно да е прецакан модула, който командва климатика ... Не излезнаха записани грешки, но излезна проблема с вентилатора ,който спря преди диагностиката
Ха сега кое е развалено някое реле или от климатика идва проблема
Благодарско за търпението ,което проявихте повреме на четенето

Пусках в търсачката ключовите думи по проблема ми, но не открих точно конкретно някой да е имал проблем като моя

Проблема е следния (320 D 1999 г.) ! Прибирам се от кратко шофиране из града и изключвам двигателя ... след изключването, ми направи впечатление, че вентилатора зад радиатора се скъсва да работи на максимални обороти (проверих темп. на антифриза-нормална беше). Казах си сигурно ще спре да бачка след малко и се прибрах. На следващия ден след около 18 часа от последното ми шофиране в моята количка нямаше никакъв ток (дори диодчето на алармата не светеше



Благодарско за търпението ,което проявихте повреме на четенето

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Ел. перката за да ти работи постоянно най-вероятно е "залепнало" релето. Трябвало е първо там да търсиш проблема.
Сега може доста неща да са дали фира, но на мен ми идва като първа идея че се е прецакала самата ел. перка
Сега може доста неща да са дали фира, но на мен ми идва като първа идея че се е прецакала самата ел. перка

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Колега, преди 3 месеца бях в абсолютно същото положение.
Проблема ти е в управлението на перката. Като я погледнеш хубаво ще видиш един малък алуминиев блок (ако не е цъфнал още ,скоро може и да цъфне). Ако продължиш да я караш (както направих аз, уж временно) с включване и изключване на буксата, ще стигнеш до момента в който този блок ще пламне (повярвай ми гасях го на Сливница посреднощ). Лошото в цялата ситуация е че не се продава само този блок,а върви в комплект с перката и дифузьора и струва около 750 лв.
Имаш вариант да потърсиш по моргите, аз лично успях да намеря за 250 лв. Внимавай трябва да е същия като твоя, най-добро с колата в моргата и на място. Лошото е че вече е много топло и рискуваш да я прегрееш колата ако караш без вентилатора в някое задръстване.
Ако имаш някакви въпроси питай, знам колко е неприятно
Проблема ти е в управлението на перката. Като я погледнеш хубаво ще видиш един малък алуминиев блок (ако не е цъфнал още ,скоро може и да цъфне). Ако продължиш да я караш (както направих аз, уж временно) с включване и изключване на буксата, ще стигнеш до момента в който този блок ще пламне (повярвай ми гасях го на Сливница посреднощ). Лошото в цялата ситуация е че не се продава само този блок,а върви в комплект с перката и дифузьора и струва около 750 лв.
Имаш вариант да потърсиш по моргите, аз лично успях да намеря за 250 лв. Внимавай трябва да е същия като твоя, най-добро с колата в моргата и на място. Лошото е че вече е много топло и рискуваш да я прегрееш колата ако караш без вентилатора в някое задръстване.
Ако имаш някакви въпроси питай, знам колко е неприятно

Много ви благодаря за отговорите, колеги
Бих казал ,че и двата отговора са верни, но само единия е най-верен в случая слава богу
Оказа се, че наистина първоначално ми е било залепнало релето, което в последствие се е отлепило само, но като отидох на компютърна справка човека с компа ми е махнал бушона на климатика и аз съвсем се обърках ... днес бях на сервиз и се оказа ,че след като се сложи бушончето перката си тръгна и всичко се оправи
Релето се е отлепило за щастие
g_mihalev и аз мислех за този вариант, но добре ,че не се стигна до там чак ... но вече и това го имам в предвид
Благодарско отново, живи и здрави да сте

Бих казал ,че и двата отговора са верни, но само единия е най-верен в случая слава богу



g_mihalev и аз мислех за този вариант, но добре ,че не се стигна до там чак ... но вече и това го имам в предвид

Благодарско отново, живи и здрави да сте

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Pehata написа:Дааамм, но днес пак не спря перката ... иии май, май ще се сменя релетоПреди да е станал по-голям проблем
Остава само да го намеря това реле и да видя къде се монтира ... ако някой знае нека сподели
Ами и аз препатих миналото лято и разучих системата. Реле няма. Всичко е в платката монтирана зад перката. Най-вероятно се е оправила временно и при мен се оправи за един момент но после пак си заработи на пълни обороти. Към платката постъпват два сигнала, единия от монтирана термо сонда в блока на двигателя, другия от датчика за налягане на климатика. На базата на тези два сигнала електрониката в платката върти перката с определена скорост, като май имаше 16 различни фиксирани скорости(или бяха 15, забравил съм). Самата елтроника е проектирана така, че ако нещо се скапе, перката да върти на максималната скорост. Това е с цел да не се прегрее двигателя. Неизбежно ще ти се наложи да смениш перката, защото тази платка върви комплект с нея. Самата платка е залята със силикон и на практика не може да се ремонтира. Та реле няма, не го търси. И датчик на радиатора няма, ако някой ти каже че той е залепнал. Просто смени перката. На дизеларката след като махнеш кората над радиатора, има два болта на кожуха на перката. Те са имбусни, отвиваш ги. След това има една щипка тип БМВ от дясно(ако си застанал срещу колата), махаш я и нея. След това откачваш буксата и дърпащ кожуха право нагоре, като внимаваш за маркучите, защото качи в тях. И перката ти е в ръцете. Надявам се да съм бил полезен.
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Спокойно, на мен ми се случи в Банско, успях да се прибера до София плюс още около 50 км в обикаляне. 

Re: Вентилатора зад радиатора
Здравейте колеги
... досега карах без перка
)) Тази кола е железна
Искам да ви питам, дали мога да сложа перка от фейслифта (знам ,че нямат дефект)



Искам да ви питам, дали мога да сложа перка от фейслифта (знам ,че нямат дефект)

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани