зависи си ли маслото от изминатите километри?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

зависи си ли маслото от изминатите километри?

Мнение от DEFLEPPARD » 25 Апр 2005, 10:03

тая тема по принцип е с технически въпрос но се отнася за всички автомобили и затва реших че е най-добре да я постна тука... та:

наскоро един "разбирач" ми обясняваше, че при нови коли (на малко километри) трябвало да се кара с маслото, дето го дават мюнхенци... то било пълна синтетика, а след 150 000км вече трябвало да се мине на полусинтетично щото мотора бил износен и синтетичното не било подходящо, освен това мотора щял да го гори...

та въпроса е със "стандартно" масло ли трябва да караме до края, или като се мине определен брой километри трябва да го сменяме с друго, съответно с какво и защо?

П.С. модераторите да трият/местят ако съм сгафил :)

М40 Forever
Аватар
Мнения: 2550
Регистриран на: 4.11.2003
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: M

Мнение от Малкия » 25 Апр 2005, 11:52

Човека мнооо верни неща ти е казалл ;) ;) :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 25 Апр 2005, 12:13

Това навсякъде го разправят, вероятно ще да е така!
Чувал съм че най-чувствителни към маслото са новите дизелите на Фолксваген( и производните му)! Просто не трябва да се прави компромис от зададеното по каталога, при помпа дюза- системата, това е основния фактор за дълъг живот на двигателя!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 25 Апр 2005, 12:17

не е така :D

лично съм видял 325 ТДС на 660.000 км да се кара с Castrol TWS 10W-60 и по думите на собственика от смяна до смяна му гори съответно от максимума на щеката до към средата този мотор какво да каже?Пък работи едно мазно хубаво много се впечатлих...Моята кола след ремонта била карана само и единствено с 0В-40 рейсинг...Веднъж се излъгах и карах с полусинтетика и сутринта чукаха повдигачи,гореше масълце и то доста и след 5000 км с мое каране маслото беше станал леш..хубаво че се усетих навреме и спрях да спестявам от масло :winky: от там нататък аз имам познати които бяха купили навремето чисто нови 316 с М40 мотор и от БМВ до към 130.000 км даже и повече им слагаха пълна синтетика масло и то на М40...на единия му се заебаха повдигачите на 350.000 км ...това е т.нар. urban legend така че вземи поприказвай с твоя приятел какви масла да слагаш и какво..дадох ти доста екстремни примери за М50 и М51...Пък в крайна сметка ти си решаваш! 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 25 Апр 2005, 13:54

grnka написа:....

OFF-TOPIC. Ти с тоя орел къде си тръгнал да даваш акъли бе. Я си му наливай там M10D-то. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 25 Апр 2005, 15:45

Мноо е писано за тва ма най-добре е синтетика само дето и се мръщат хората с старите скрапове шото немат пара да доливат :mhihi:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 25 Апр 2005, 15:51

всъщност ...

след първите 1500км фабричното масло се сменя. след това до 4500км се кара със същото масло (вискозитет и фирма). след това слагаш пак същото масло като вискозитет и произход (минерално, полусинт., синтетично) но може да е на всеки смислен производител които си мислиш че е най-добър или които ти падне (мобил, кастрол, валволин, и тн.) 8)

а да се слага по-гъсто масло като се износи двигателя е грешна практика. аз лично нямам проблем на един непипан двигател 300к км да му слагам каквото му пише да се слага и да му добавям по литър всеки 1500км... ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 25 Апр 2005, 16:06

alx сигурно ли е това за
смяната след 1500 и 4000км
щото на БМВ-та 2004-2005г. ги
наливат с едно масло и караш
25000-30000...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 25 Апр 2005, 16:35

Я вместо да питаш иди го смени, после вържи на една тел един магнит и го поразкарай из съдината дето си изсипал маслото. И не се шашкай, стружките дето ще ги извадиш са си твои. Платил си си за тях :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 25 Апр 2005, 16:36

naskoksan написа:alx сигурно ли е това за
смяната след 1500 и 4000км
щото на БМВ-та 2004-2005г. ги
наливат с едно масло и караш
25000-30000...


ми разни хора дето цепят гаранционни (и негаранционни) двигатели професионално така смятат...

иначе ако следваш бордовия комп на новите мерц/бмв/аудита.. ша им сменяш маслото 2 пъти във живота... за тебе не знам ма аз мисля че има по-подходящи източници на дзифт от колкото картера на колата...

аз лично на нормална кола и сменям маслото всеки 5000-7500км със обикновено минерално, докато на една "ненормална" и слагам ново синтетично всеки 5000км...
алекс
трабант 601с
разни други возила

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 25 Апр 2005, 17:10

Аз съм чувал че веднъж сложи ли се синтетично, не трябва да се връща на зад.

Звучи ми логично.

П.П. На ладата от както и сложих Мотул полу-синтетик, е просто като нова кола. Много съм доволен.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 25.04.2005
Местоположение: Казанлък

Мнение от -/BMW\- » 25 Апр 2005, 20:33

Зависи да, значи пълната синтетика е за новите мотори , и на колкото повече километра е колата требе по гъстичко масло :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 25 Апр 2005, 22:15

Dimitar написа:
grnka написа:....

OFF-TOPIC. Ти с тоя орел къде си тръгнал да даваш акъли бе. Я си му наливай там M10D-то. :mhihi: :mhihi: :mhihi:



Ми айде на чертата бе:) Ще ти дам 5 коли преднина даже с 5тицата те бия..тя пък с М12Д :lol:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 26 Апр 2005, 9:08

Много зависи как си я карал колата, докато я докараш до ниво полусинтетика. Ако я пазиш, караш основно извънградско и си в рамките на 40% на оборотомера, не се "дърпаш" с и без причина, мотора може да ти изкара и 500 000км без проблеми.
Фрилендъра, дето го карам е на 84 000 км и е още с оригиналните предни накладки. Но това са 80 000 само магистрала и движение с 2500 оборота на дизела.
Градското и особенно зимата, когато я караш най-вече студена, няма да ти казвам какво правят с мотора. Един студен старт при -15С износва колата приблизително толкова, колкото да я караш от София до Варна.
Та вида на маслото зависи от тежеста на дясната ти обувка.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 26 Апр 2005, 9:46

alx написа:
naskoksan написа:
ми разни хора дето цепят гаранционни (и негаранционни) двигатели професионално така смятат...

иначе ако следваш бордовия комп на новите мерц/бмв/аудита.. ша им сменяш маслото 2 пъти във живота... за тебе не знам ма аз мисля че има по-подходящи източници на дзифт от колкото картера на колата...

аз лично на нормална кола и сменям маслото всеки 5000-7500км със обикновено минерално, докато на една "ненормална" и слагам ново синтетично всеки 5000км...


ми да тия пичове даже на
тройката не ми дадоха да
си сменя маслото на 25 000
викат ааа не има още 5000
не ти трябва ела пак по-късно
(за Дару иде реч)
ма както и да е много изчетох
за това по чуждите форуми и
никой не дава ясен отговор
дали трябва да чакаш бордовия
или да си я сменяш на 7000-8000...
но това наистина ме озадачава че
отначало я хващаш и перкаш
докато 30 000км.
значи сега колата е на 2500 и ще
трябва да отида да сменя течностите
щото ме поизплаши малко :roll:
дано не съм изпуснал много времето...

но тогава защо тия умове в
Мюнхен го правят така то
бива бива ама за едната реклама
да затрият хубавите двигатели :confused:

както и да иначе съжалявам че толова
се отклонихме от темата...
На въпроса дали маслото трябва
да се сгъстява правопропорционално
на изминатите километри също не съм съгласен
колата е направена за едно масло
карай си я с него, като подхарчва
наливай и това нега да се маже добре
двигателя, гъстото масло затяга обаче
двг-то едва лич ще изкара много с него.
Особенно в по-тежки метео условия!
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook