Летите джанти - гъзария или далавера
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Летите джанти - гъзария или далавера
Отскоро карам кола,
имам си и лети джанти...
Та наскоро слушах един пиянски спор м/у "разбирачи". Ставаше въпрос за летите джанти - дали има далавера от тях или просто са за гъзария.
Аз доколкото знам няколкото килограма в минус от летите джанти в сравнение с железните, понеже са в ниската част на колата се отразявали като много по-голям товар в купето - т.е. намален разход. С колко точно - не знам. Обмислям възможността да тест-вам моята 320и с железни и с лети и да споделя резултатите
)
От друга страна пък ми писна да карам нащрек постоянно за кратери ...
Чудя се дали да не сложа едни лети джанти и да прелитам над дупките ...
Който е в час - да сподели каква точно е ползата от летите джанти (освен гъзарията де - безспорно колата е много по-шик с летите)...
имам си и лети джанти...
Та наскоро слушах един пиянски спор м/у "разбирачи". Ставаше въпрос за летите джанти - дали има далавера от тях или просто са за гъзария.
Аз доколкото знам няколкото килограма в минус от летите джанти в сравнение с железните, понеже са в ниската част на колата се отразявали като много по-голям товар в купето - т.е. намален разход. С колко точно - не знам. Обмислям възможността да тест-вам моята 320и с железни и с лети и да споделя резултатите

От друга страна пък ми писна да карам нащрек постоянно за кратери ...
Чудя се дали да не сложа едни лети джанти и да прелитам над дупките ...
Който е в час - да сподели каква точно е ползата от летите джанти (освен гъзарията де - безспорно колата е много по-шик с летите)...
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
плюсове:
+ правят колата много по-красива
+ могат да им се сложат по-широки гуми (примерно тенекиена джанта 9J не съм виждал...)
+ с по-широките гуми колата става по-стабилна
+ с тях може да се увеличи осовото растояние между гумите (ако са с голям борд - май офсет му се вика) колата става по-стабилна
+ има по-добро охлаждане на спирачките
а сега минусите:
- много по-скъпи са
- крадат се повече
- кривят се много по-лесно
- изправянето им е по-скъпо и се налага по-често (като изкривиш тенекиена джанта направо можеш д я хвърлиш и да си купиш "нова" от някоя морга за 10лв. )
- зимата ако замръзнат може направо да се счупят
- качват разхода (то повече зависи от гумите де)
П.С. има и някой марки производители на джанти които правят много корави джанти, които нямат кривене ама те са мноооооооооооого скъпи!
другите да кажат за техническите + и - че нещо ми отбягват
+ правят колата много по-красива
+ могат да им се сложат по-широки гуми (примерно тенекиена джанта 9J не съм виждал...)
+ с по-широките гуми колата става по-стабилна
+ с тях може да се увеличи осовото растояние между гумите (ако са с голям борд - май офсет му се вика) колата става по-стабилна
+ има по-добро охлаждане на спирачките
а сега минусите:
- много по-скъпи са
- крадат се повече
- кривят се много по-лесно
- изправянето им е по-скъпо и се налага по-често (като изкривиш тенекиена джанта направо можеш д я хвърлиш и да си купиш "нова" от някоя морга за 10лв. )
- зимата ако замръзнат може направо да се счупят
- качват разхода (то повече зависи от гумите де)
П.С. има и някой марки производители на джанти които правят много корави джанти, които нямат кривене ама те са мноооооооооооого скъпи!
другите да кажат за техническите + и - че нещо ми отбягват

- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
По-леки са, което май да една степен коменсира по-широките гуми относно разхода.
Не съм сигурем, но аз така си го обяснявам
Не съм сигурем, но аз така си го обяснявам

ivo написа:DEFLEPPARD написа:- кривят се много по-лесно
Не се кривят ами направо се пукат/чупят
За кривенето знам - вече се изръсих по 30 лъвчета на джанта за изправяне ...
Затова обмислям дали да не си взема железни или пак лети, но по-малки с малко по-високопрофилни гуми, че в момента съм с 50мм...
60 или 65 биха подобрили малко кривенето

- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
дефлендер в общи линии е подредил добре повечето плюсове и минуси. ( само дето борд и офсет не са едно и също. офсет е разтоянието, на което е изнесена джантата от главината
) в общи линии минусите важът за пътищата в България, защото ако караш с големи джанти на запад, поради доброто състояние на пътната настилка, минусите ще отпаднат и тогава остават само плюсовете. освен, че колата е много по-стабилна, ниския профил на гумата и лятата джанта дават много по-силно усещане на пътя. ако смъкнеш и окачването, и с големи лети джанти, имаш чуството, че направо се возиш на 1 см. от асфалта. за хората, които търсят удоволствие от самото каране и са готови да жертват комфорта си за него, това е просто прекрасно. усещането наистина е неотразимо. но, пак, сравнено с пътищата в БГ: при тази комбинация може да ти испадат камъните от бъбреците и да ти слезнат всички пломби.
п.с.:
само да поясня: ако съм разбрал правилно, мислиш си, че второто число, което ти е написано на гумата, примерно 205/55/16 е милиметри? много се лъжеш. това е 55% от 205. ако знаеш 50мм колко ужасно ниска гума е, бедна ти е фантазията;)

п.с.:
ghost написа:Затова обмислям дали да не си взема железни или пак лети, но по-малки с малко по-високопрофилни гуми, че в момента съм с 50мм...
само да поясня: ако съм разбрал правилно, мислиш си, че второто число, което ти е написано на гумата, примерно 205/55/16 е милиметри? много се лъжеш. това е 55% от 205. ако знаеш 50мм колко ужасно ниска гума е, бедна ти е фантазията;)

само да поясня: ако съм разбрал правилно, мислиш си, че второто число, което ти е написано на гумата, примерно 205/55/16 е милиметри? много се лъжеш. това е 55% от 205. ако знаеш 50мм колко ужасно ниска гума е, бедна ти е фантазията;)
Е ок де

прав си

и на мен ми се струваше, че е повече от 5 см

И не е 55 а 50 - още по-зле. както и да е - искам по-висока гума, но се колебая за джантите - дали да си останат алуминиеви или железни някакви да сложа ...
т.е. дали ще се отрази на разхода (за външния вид на колата си го знам и без форуми

Джанти CMS
В магазинчето преди Драгалевци (www.motoexpert.bg) има промоция на джанти CMS ( http://www.cms.com.tr/eng/main.asp )
Скъсаха се да ги хвалят, били продали за нула време 2 тира. 15'' за по 119 лв. Турски, но имат TUV и били мега яки. Аз обаче на ниски цени и обещания не вярвам
Някой да е купувал такива ? Да сподели мнение как са ...
Скъсаха се да ги хвалят, били продали за нула време 2 тира. 15'' за по 119 лв. Турски, но имат TUV и били мега яки. Аз обаче на ниски цени и обещания не вярвам

Някой да е купувал такива ? Да сподели мнение как са ...
Ас карам моите гуми на 3 атмосвери и си влизам смело в дупките доста години нямам ядове .е вярно друса повече ама да кажем ,че 10 години как карам още джанта не сам изправял.
Абе не е до касмет а до това колко бара помпаш.Не може да караш на 1.8 и да си мислиш,че ще опазиш джантите нямя как да стане помпаи над 2.4 и няма да имаш ядове
Абе не е до касмет а до това колко бара помпаш.Не може да караш на 1.8 и да си мислиш,че ще опазиш джантите нямя как да стане помпаи над 2.4 и няма да имаш ядове
Rado1 написа:Ас карам моите гуми на 3 атмосвери и си влизам смело в дупките доста години нямам ядове .е вярно друса повече ама да кажем ,че 10 години как карам още джанта не сам изправял.
Абе не е до касмет а до това колко бара помпаш.Не може да караш на 1.8 и да си мислиш,че ще опазиш джантите нямя как да стане помпаи над 2.4 и няма да имаш ядове
Ами държа ги на 2.4-2.5 д'еба ...
И пак - като влизам в дупка и все едно, че господ Бог ми забива кортик в сърцето !
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Rado1 написа:Ас карам моите гуми на 3 атмосвери и си влизам смело в дупките доста години нямам ядове .е вярно друса повече ама да кажем ,че 10 години как карам още джанта не сам изправял.
Абе не е до касмет а до това колко бара помпаш.Не може да караш на 1.8 и да си мислиш,че ще опазиш джантите нямя как да стане помпаи над 2.4 и няма да имаш ядове
На три атмосфери ако влезеш в дупка с остри ръбове на скорост направо ще разпориш гумата.
Иначе аз мога да се похваля, че още не съм кривил нито алуминиева, нито железарка, но то явно си е до карането. Няма как да караш само на ограничител и да не кривиш...
- ///milko way
- ентусиаст
-
- Мнения: 1089
- Регистриран на: 25.12.2002
- Местоположение: пловДИВ Стара ЗагорКА
- Кара: не кара пил-ама пий карал
А бе най лесно ще се орентираш по цената на джантите
-Някъде да са ти предлагали за 1000лв железни
Взимай си едни лети пък,каквото сабя покаже
-Някъде да са ти предлагали за 1000лв железни

Взимай си едни лети пък,каквото сабя покаже
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Тва па да си караш на 3атм е даста тъпо така окачването понася по-голямото натоварване от неравностите (как мило звучи за София) а частите по него са мноо по-скъпи от 15лв за изправяне на джанта.Има си определен надув за всяка кола и размер гума не случайно 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани