Не ми свети дясната дълга светлина
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Kin_klad_dze
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 28.02.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е12 520 1979,Е30 318и 1989
Не ми свети дясната дълга светлина
Здравейте колеги,дали някой има опит с тоците по е12,че имам проблем,
от нищото спря да ми свети дясната дълга светлина,някой може ли да ми каже какав е пътя на кабелите до този фар?Тъй като ел. схема ми е трудно да открия...;(
от нищото спря да ми свети дясната дълга светлина,някой може ли да ми каже какав е пътя на кабелите до този фар?Тъй като ел. схема ми е трудно да открия...;(
- Kin_klad_dze
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 28.02.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е12 520 1979,Е30 318и 1989
Е все пак не съм съвсем лаик:),проверих всички бушони които ги има(незнам кой за какво е,тъй като нямам схемата,ако някой я има,ще съм му благодарен),първо визуално а после и с мултицет(да неби пък някой контакт да се е окислил),и всичките бяха ок.Също знам че лявата и дясната дълга светлина са на отделни бушони.Имали бушони някаде на друго място извън двигателния отсек?
Другото, което трябва да провериш, дали не е прекъснат минусовия-земния проводник.
Това често се случва - кородира и прекъсва , понякога и вътре в куплунга към цокъла на фара.
Иначе се проверява и самия куплунг. Корозията важи и за него, но това лесно се хваща с разбутване и наместване на куплунга.
Други бушони, освен в таблото в двигателния отсек - за светлините няма, но има реле...... Мизерии може да правят и контактните пластини в таблото. Тоест, при замерване с мултицет - мериш не само в края на бушоните, а върху краищата на пластинките - често се губи там.
То в крайна сметка - ако с мултицета или с пробната лампа установиш, че имаш плюс 12 волта върху куплунга на фара - най-вероятното е да липсва земята.
Това често се случва - кородира и прекъсва , понякога и вътре в куплунга към цокъла на фара.
Иначе се проверява и самия куплунг. Корозията важи и за него, но това лесно се хваща с разбутване и наместване на куплунга.
Други бушони, освен в таблото в двигателния отсек - за светлините няма, но има реле...... Мизерии може да правят и контактните пластини в таблото. Тоест, при замерване с мултицет - мериш не само в края на бушоните, а върху краищата на пластинките - често се губи там.
То в крайна сметка - ако с мултицета или с пробната лампа установиш, че имаш плюс 12 волта върху куплунга на фара - най-вероятното е да липсва земята.
- Kin_klad_dze
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 28.02.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е12 520 1979,Е30 318и 1989
КОе му викаш куплонг?Самата крушка е хваната там с еднао телче,и отгоре има едно капаче(което леко се завърта за да се вкара или изкара)и на него има два изводакоито директно отиват в крушката.
На кое викам куплунг.....
Щом си стигнал до крушката - почваме в обратен ред.
Крушката е хваната към корпуса на фара с "едно телче". Това телче е много важно, защото то е първото нещо, което се грижи за читавата маса. Тоест това "телче" трябва да има много добър пружинен ефект, за да гарантира добрия контакт на земната част крушката към земната част на фара - все пак от там минават ампери. После, към онова капаче, "което леко се завърта за да се вкара или изкара" - казано с други думи - то е на байонет - та между фара и това капаче има две жици, принципно, кафява за минус и бяла - към крушката директно за плюс. Говорим, обаче само за дългите светлини, защото при късите има три жици - третата е плюс за "габарити". На върха на това капаче се намира въпросният куплунг - с три извода. В случая за дълги се използват двата крайни - успоредни извода. Тази част на куплунга е мъжка, изводите стърчат,
но всеки куплунг има и женска част, в която се вкарва стърчащата мъжка (по една друга аналогия) Та много често, именно тази женска част на куплунга прави мизерии (пак по аналогия). Влиза си кабелът /жицата/ вътре, уж добре е кримпнат /хванат/ за изводите на куплунга, но при внимателен "прочит" се вижда, че е прекъснат.
Затова, идеята ми беше, да провериш с уред или пробна лампа - къде точно ти се губи плюса или минуса. Ако на женската част на куплунга имаш плюс - тоест, след бушона, релето и таблото изобщо - внимателно, за да не объркаш плюс и минус, взимаш едно парче жица и правиш мостче от двигателя или купето /но с хубава, гарантирана земя/ и го вкарваш на минуса на ТОЗИ КУПЛУНГ - белкем светне....
Това е - дерзай...
P.S. Все пак приемаме, че си проверил и крушката...
Щом си стигнал до крушката - почваме в обратен ред.
Крушката е хваната към корпуса на фара с "едно телче". Това телче е много важно, защото то е първото нещо, което се грижи за читавата маса. Тоест това "телче" трябва да има много добър пружинен ефект, за да гарантира добрия контакт на земната част крушката към земната част на фара - все пак от там минават ампери. После, към онова капаче, "което леко се завърта за да се вкара или изкара" - казано с други думи - то е на байонет - та между фара и това капаче има две жици, принципно, кафява за минус и бяла - към крушката директно за плюс. Говорим, обаче само за дългите светлини, защото при късите има три жици - третата е плюс за "габарити". На върха на това капаче се намира въпросният куплунг - с три извода. В случая за дълги се използват двата крайни - успоредни извода. Тази част на куплунга е мъжка, изводите стърчат,

Затова, идеята ми беше, да провериш с уред или пробна лампа - къде точно ти се губи плюса или минуса. Ако на женската част на куплунга имаш плюс - тоест, след бушона, релето и таблото изобщо - внимателно, за да не объркаш плюс и минус, взимаш едно парче жица и правиш мостче от двигателя или купето /но с хубава, гарантирана земя/ и го вкарваш на минуса на ТОЗИ КУПЛУНГ - белкем светне....
Това е - дерзай...
P.S. Все пак приемаме, че си проверил и крушката...
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
DEMIURGE написа:...
P.S. Все пак приемаме, че си проверил и крушката...
И мен ме съмнява да не го е направил, но все пак да вметна, че дори и на външен вид крушката да не изглежда изгоряла пак може да не свети

Размени я с тази на другия фар и виж дали на него ще светне/ ако не си го направил вече/

На мен на буса, не веднъж ми я правеше тая мизерия с дългата светлина на крушката

- Kin_klad_dze
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 28.02.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е12 520 1979,Е30 318и 1989
Явно съм създал впечатление за....малумник...но това май си е мой проблем:)
Та крушката беше първата ми работа да я проверя дали свети...и свети,куплунгът и него го проверих и е наред,най лесно е да опъна една жица до фара и да му дам "+",ама не там въпросът...от лявавата страна на двигателя,близо до кутията с бушони има рзни конектори,които ме съмняват.Някой неможе ли да ми даде линк към някой сат с ел.схемата?
Та крушката беше първата ми работа да я проверя дали свети...и свети,куплунгът и него го проверих и е наред,най лесно е да опъна една жица до фара и да му дам "+",ама не там въпросът...от лявавата страна на двигателя,близо до кутията с бушони има рзни конектори,които ме съмняват.Някой неможе ли да ми даде линк към някой сат с ел.схемата?
Никой не те мисли за малоумник...
Направих опит да разкажа подробно, но явно не съм бил ясен и аз...
Защото ти говорих за липсваща маса, а не за липсващ плюс.
Както и да е, за да можем да бъдем полезни с нещо - трябва да кажеш точно къде се губи плюса или минуса. За целта - вземи една пробна лампа (или с мултицет) и тръгни по всички връзки - започвайки от таблото, защото, предполагам, че щом другият фар "дълги" ти работи - значи проблемът не е вътре в купето. Но проверяваш и плюса и минуса. После кажи, къде едното от двете изчезва, и ще го мислим, макар, след това ще можеш да се оправиш прекрасно и сам.
Поздрави.
Направих опит да разкажа подробно, но явно не съм бил ясен и аз...
Защото ти говорих за липсваща маса, а не за липсващ плюс.
Както и да е, за да можем да бъдем полезни с нещо - трябва да кажеш точно къде се губи плюса или минуса. За целта - вземи една пробна лампа (или с мултицет) и тръгни по всички връзки - започвайки от таблото, защото, предполагам, че щом другият фар "дълги" ти работи - значи проблемът не е вътре в купето. Но проверяваш и плюса и минуса. После кажи, къде едното от двете изчезва, и ще го мислим, макар, след това ще можеш да се оправиш прекрасно и сам.
Поздрави.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Във мултимедията горе в дясно има доста ръководства, има и за е28 което може да ползваш, но колегата ти е обяснил точно и ясно. Намери първо какво липсва и тогава го търси, кафявия е винаги маса.Закачаш пробна лампа на маса и при включени дълги търсиш "+" на двата края на предпазителя(случва се старите предпазители особено сегашните да изглеждат здрави, а да не са), на куплунга на фара и на крушката. И обратно за масата.
http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E28/
http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E28/
- axel_stz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 16.07.2007
- Местоположение: Нова Загора
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo
Колеги, разполагам със сервизно ръководство на руски език за моделите от 5-та серия, излезли между 72-ра и 87-ма година, в което има няколко ел.схеми. Файлът е PDF формат с размер около 53мб, който го иска да ме търси в скайп и ще му го пратя axel_stz 


- Kin_klad_dze
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 28.02.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е12 520 1979,Е30 318и 1989
Мойт проблем може да не е много съществен(незнам за вас но при мен като се получи дори и малка неизправност направо полудявам преди да я оправя,та затова),и не е интересно колкото реставрацията на БМВ 2002,но и мойта сага си получи завършъка(успешен де):)Та компилирайкки съветите на всички,резнах кабелите водещи към куплунгът на фара(за да разбера далли изобщо ток стига до там),по заголих ги и видях че са нагорели обилно(от снопчето я имаше 30% я не читави нишки) и това става дума за + са,снадих един читав кабел( и бая рязах от оригиналния) и It works!:D
МЕрси на всички.
П.П.Беше ме срам през цялото време да си кажа че съм завършил "Електроника и ел. обзавеждане в автомобила" в не-малко престижния "хенри ФорД":Д
МЕрси на всички.
П.П.Беше ме срам през цялото време да си кажа че съм завършил "Електроника и ел. обзавеждане в автомобила" в не-малко престижния "хенри ФорД":Д
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани