Въпрос относно окачванията

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Въпрос относно окачванията

Мнение от B.Tunchev » 02 Юни 2009, 14:27

Здравейте,

Първо се извинявам много, ако говоря глупости, ама съвсем от скоро съм "в играта", ако мога така да се изразя :) От 2 седмици имам книжка и от седмица и 6 дена - Е46 и в общи линии съм страшно запален, едва ли не по цял ден карам :D ... Та както и да е де, края на миналата седмица, ходих да ми сменят маслото във Варна Карс и така за м/у другото ми казаха, че и един от предните ми амортесьори е изтекъл... То се и усеща де, дори и през съвсем малка дупка да мина, колата с окачване, като на картинг едва ли не. Та така или иначе, рано или късно май ще се наложи да сменям окачването или поне част от него, обаче съм абсолютно "бос" по отношение от къде се намира, какъв е избора, какъв е ценовия диапазон и тн. Бих желал, колата да е устойчива в завой, да е сравнително твърдо, но и да не оставам без бъбреци, като мина през някоя дупка, ако има пък и настройки за височината ще е направо медно.. че сегашното ми няма... Въпросът ми е, съществува ли въобще такова нещо и ако да, от къде се намира, колко струва? :roll: Другото, което ме интересува е, дали дрифтаджийско окачване е удачен вариант, съобразно с това, че не съм постоянно с вратите напред? :mhihi: Някой чувал ли е и има ли наблюдения върху това - http://www.driftworks.com/catalog/produ ... uring.html :?:
Благодаря много предварително :!:

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Мнение от ///M_Martin » 02 Юни 2009, 15:07

Разрови се из търсачката-теми за окачванията колкото искаш,цени от 400-3000лв.!
Колегата Babuna продава окачвания питай него за цени и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Мнение от Biankonero » 02 Юни 2009, 15:10

Койлоувър на Кони примерно ти е 2200лв (амортесьори+пружини - регулируемо), ако решиш да сложиш сток амортесьори само - около 700лв. Моя съвет - избери между Sachs, Koni, Bilstein... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 02 Юни 2009, 17:33

Колега няма такъв вариант да запазиш сегашната возия и колата да стане по-стабилна ;)
Леко стабилността се подбрява като минеш на по-широки гуми (примерно от 205/55/16 на 225/50/16) , и возията няма да се наруши. Но това е съвсем леко подобрение.
Друг , вече по-добър вариант е да минеш не само на по-широки гуми, но и на по-големи джанти от 15 на 17 примерно разликата е осезаема от към стабилност, но и осезаема от към возия (друса повече ;) )
Решиш ли да минаваш на афтър-маркет окачване трябва да знаеш, трябва да знаеш че колкото е по-стабилна колата, толкова по-дървено вози. Спортните амортесьори на доста втвърдяват, но колата става доста директна. От каталозите на премиум марките в този бранш можеш да избереш това , което ще ти пасне.
Един добър вариант е регулируемо окачване - така ще можеш да си го напаснеш според настроението.
Аз бих ти препоръчал този вариант
;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 02 Юни 2009, 17:58

колко е твърдо е много относително
според мен колкото по-твърдо, толкова по-добре - по-стабилна, по-директна все плюсове :mhihi:
Все пак Е46 е достатъчно комфортна за да не ти изпадат зъбите и с най-твърдото. Ако купуваш по-ниско окачване не ти препоръчвам под 30мм освен ако не искаш да я караш само в събота и неделя на писти :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Мнение от xerial » 02 Юни 2009, 18:50

карай си я така :D аз съм със спортно и първите 2 седмици ме боляха бъбреците :mhihi: :mhihi: и по някой път може да е доста инервящо да усещаш почти всяка дупка или фуга
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Мнение от B.Tunchev » 02 Юни 2009, 20:06

Аз и в момента имам съмнение, че не съм с окачването с каквото е Е46 по принцип... Съмнявам се да е толкова дървено стоковото, освен това ми се струва, че моята е по-ниска от другите Е46-ци по улиците, ето една снимка - http://www.bmwpower-bg.net/forums/album ... c_id=25410 малко е кофти ъгъла, доста от ниско е снимана и не си личи много, много, но ми се струва, че предницата е по-ниска от нормалното за модела. В общи линии не се оплаквам, дори съм много доволен, на нормален път колата си е направо залепена за асфалта (със 195/55/16 гуми съм), в завой с висока скорост, почти не се накланя и тн., но появи ли се път с дупки, дори и съвсем незначителни, имам чувството, че карам каринг,а пък ако не дай си боже мина през някоя малко по-голяма дупка, все едно нещо от предницата се троши, едва ли не, но предполагам това е така, защото единия амортисьор е изтекъл, което всъщност ми е и самия проблем де. Така се усеща, все едно съм само на пружина.. твърда и с малък ход на всичкото отгоре :mhihi: Има ли начин сам да разбера с какво окачване съм, че хич не се сетих да питам във Варна Карс, като ходих..?
Мерси много на всички дали мнение по темата!

P.S. Още един въпрос извън темата имам, които със сигурност ще ви се стори много глупав, ама 10 човека питах и 10 различни отговора чух... Въпросните 195/55/16 гуми на колко bar-a трябва да ги помпя, съответно предните и задните?

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 02 Юни 2009, 20:13

195 не е твоя размер гуми, но това е друг въпрос
щом амортисьора ти е изпуснал как очакваш да си на нивото на Е46 с нормално окачване - естествено, че си по-ниско, а за стабилност без амортисьор въобще не си и помисляй
Според мен е възможно да си със стандартно окачване

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Мнение от ///M_Martin » 02 Юни 2009, 20:31

М-ковото окачване не се ли слага на коли,които са със М Пакет(серийно де)?
Понеже на снимката колата е обиновеният седан и е напълно в реда на нещата да си е със сток окачването.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Мнение от xerial » 02 Юни 2009, 20:37

martin_g60 написа:М-ковото окачване не се ли слага на коли,които са със М Пакет(серийно де)?
Понеже на снимката колата е обиновеният седан и е напълно в реда на нещата да си е със сток окачването.


кой ти говори за М=окачване?! Твойта с М ли е?!?
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Мнение от B.Tunchev » 03 Юни 2009, 14:53

Не става въпрос за М-ково окачване, разбира се... Но като се замисля, може би наистина ми се струва толкова дървено и ужасно, защото амортисьора е изпуснал, а пък то всъщност да си е със съвсем стандартното окачване.

@ ©: 205 ли е минималния/оптималния размер гуми за Е46?

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Мнение от ///M_Martin » 03 Юни 2009, 14:56

Да с М Спорт окачване съм!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 03 Юни 2009, 15:23

Gh0s7 написа:Не става въпрос за М-ково окачване, разбира се... Но като се замисля, може би наистина ми се струва толкова дървено и ужасно, защото амортисьора е изпуснал, а пък то всъщност да си е със съвсем стандартното окачване.

@ ©: 205 ли е минималния/оптималния размер гуми за Е46?

205/55/16 е твоя рамер гуми. Може и 225/50/16 (нямаш ли острани на шофьорската врата табелка с размерите на гумите :roll: )
Може би 195/55 + изтекъл амотресьор са причината да си по-ниско от другите Е46ци. Но като гледам снимката си си с най-обикновеното окачване ;)
ПП: по въпроса за налягането - аз карам на 2 бара отпред, 2.2 отзад. На гореспомената табелка на шофьорската врата пише и препоръчителните налягания ;)
martin_g60 написа:М-ковото окачване не се ли слага на коли,които са със М Пакет(серийно де)?
Понеже на снимката колата е обиновеният седан и е напълно в реда на нещата да си е със сток окачването.

То си е опция окачването, може и отделно от пакета да се поръча (поне така мисля)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 8.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525d '02
Мечтае да кара: 850i или M6

Мнение от Glamav » 10 Юни 2009, 17:48

Колега виж как седи с някакви спортни пружини... нещо с "Е" започваше май, има снимка в галерията ми. Гумите са 225/50/17. Според мен и твоята е свалена по ниско - въпроса е дали с истински спортни пружини или с някакви лесничейски мурафети.

Сега съм сменил предните пружини със оригинални БМВ и се вдигна с около 4,5-5 см, тия дни ще сменям и задните - задава се наследника и като возя жената я боли тумбака :)

ПП всъшност като гледам на колегата kriso85 мнението реших да проверя и резултата е че има разлика между моите и твоите 36 милиметра в диаметър, което прави твоята кола да е с 18 мм по ниско от моята. Поне оста на гумата де. Най-добре иди при някой читав майстор да хвърли едно око и да запише няколко серийни номера на окачването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 12.07.2006

Мнение от dexter » 13 Юни 2009, 12:30

По-добре не си слагай само пружини, защото после ще съжаляваш. С пружини може да постигнеш само визия, като понякога и това не се получава много добре. ;)
Всичко зависи от това колко пари искаш да дадеш за окачване.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook