вадене казанчето на радиатора
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Батька Махно
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320 купе , 94
вадене казанчето на радиатора
Колеги,помогнете!Свалил съм целия радиатор на е-36 320 купе 94-та и се мъча да извадя проклетото казанче от него.Търсачката не дава никакви резултати!Доколкото си спомнам от четеното от тук се дърпа силно,но аз вече дърпам от 2 часа и никакъв резултат.Спомням си,че четох за някакъв болт,който държи казанчето към радиатора,но не успях да видя никъде такъв
Ако някой,който е правил тази галимация чете в момента моля да помогне,че съм до никъде!Повтарям,свалил съм всичко,което видях-и отгоре капака с пробката за обезвъздушаване,дето е хванат с 2 еврейски звезди обаче вадене няма.Явно има нещо,което пропускам,но не знам какво.Дайте съвет.

Бог създаде ВМW, а хората-всичко останало!
- Отвиваш
1. Капачката за доливане (No. 8 )
2. Болта на отвора за обезвъздушаване (No. 7)
3. Болта (No. 6) който фиксира планката над казанчето (No. 5)
- Дърпъш нагоре (може внимателно да го раздвижиш на страни до колкото позволява мястото) и ако някой не го е лепил със силикон казанчето си излиза ...
При монтажа ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сменяш О-пръстените и мажеш обилно с веро за да не ги прищипеш ...
1. Капачката за доливане (No. 8 )
2. Болта на отвора за обезвъздушаване (No. 7)
3. Болта (No. 6) който фиксира планката над казанчето (No. 5)
- Дърпъш нагоре (може внимателно да го раздвижиш на страни до колкото позволява мястото) и ако някой не го е лепил със силикон казанчето си излиза ...

При монтажа ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сменяш О-пръстените и мажеш обилно с веро за да не ги прищипеш ...
- Батька Махно
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320 купе , 94
ре
Благодря,колега,всичко това съм го направил.Мислех, че има някъде още някой болт
.Сега отивам отново да го дърпам.

Бог създаде ВМW, а хората-всичко останало!
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Колега предполагам искаш да го извадиш това казанче защото тече от О-пръстена? Значи аз го правих това преди около месец . След като си освободил всичко (от горе болтове , пробки , капаци и т.н.) , то казанчето не се държи на нищо вече , освен от долу за гнездото на радиатора дето влиза преливника (казанчето). Значи аз напъвах точно като тебе сигурно повече от 20 мин и без успех , а смея да твърдя , че съм доста здрав в ръцете (и не само там). Въпреки всичко не успях да го мръдна повече от 1 мм на горе. Тук на помощ ми дойде един чисто нов секач , който бях купил за други цели но в случая лично на мен той беше решението на проблема. Сега ще обясня защо ....значи секача първо е със широко острие - 3.5 см и същевременно е достатъчно тънък , че да се пънхе там в процепа м/у преливника е гнездото. Освен това е достатъчно дълъг и с дебело стебло , демек стабилен лост. Та .... пъхам аз от страни секача и лекичко бутам на горе .... и така ту от едната , ту от другата страна на преливника .... излезе точо за 30 секунди иначе нямаше шанс просто. Та в случая това , което се опитвам да ти кажа , че ти трябва нещо достатъчно широко , тънко и здраво , че да се пъхне в пролуката м/у преливника и гнездото и да можеш да напънеш да излезе .
Ако причината да искаш да го извадиш е защото тече от О-прстена , ще те посъветвам нещо .... Поръчай си О-пръстена от Дару , Вари или там представителите ( не от некоя сергия ) ... не ме питай защо го казвам това . И освен това да знаеш , че над основния О-пръстен има място да се сложи още един , който обаче трябва да е малко по тънък. По принцип оригинално е само долния (друг няма и по схемите го дават само с един) , но аз като сложих само оригиналния , пак си течеше от там , за това после го свалях пак и сложих и втори о- пръстен малко по тънък и сега държи не тече от там вече (вижда се че е леко влажничко , но не тече и държи нивото на антифриза без да мърда вече близо 1 месец) В крайна сметка е ясно , че рано или късно пак ще протече (щом е леко влажно там ) , просто основата на казанчето се е раздула от годините и от температурата и си трябва нов радиатор!!!
Ако причината да искаш да го извадиш е защото тече от О-прстена , ще те посъветвам нещо .... Поръчай си О-пръстена от Дару , Вари или там представителите ( не от некоя сергия ) ... не ме питай защо го казвам това . И освен това да знаеш , че над основния О-пръстен има място да се сложи още един , който обаче трябва да е малко по тънък. По принцип оригинално е само долния (друг няма и по схемите го дават само с един) , но аз като сложих само оригиналния , пак си течеше от там , за това после го свалях пак и сложих и втори о- пръстен малко по тънък и сега държи не тече от там вече (вижда се че е леко влажничко , но не тече и държи нивото на антифриза без да мърда вече близо 1 месец) В крайна сметка е ясно , че рано или късно пак ще протече (щом е леко влажно там ) , просто основата на казанчето се е раздула от годините и от температурата и си трябва нов радиатор!!!
- Батька Махно
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320 купе , 94
ре
Проблемът е решен-напръсках яко между казанчето с балистол и след10-на минути с леко почукване по ръба на казанчето с чук и дървена дъсчица от двете страни излезе като гвоздеи от масло
.Благодаря на всички,които взеха участие!Бъдете здравии все така
Благодаря и на Мето за подробното обяснение,а иначе О-пръстените вече съм ги подготвил и утре ще се занимавам с тях.


Бог създаде ВМW, а хората-всичко останало!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ре
Батька Махно написа:Проблемът е решен-напръсках яко между казанчето с балистол и след10-на минути с леко почукване по ръба на казанчето с чук и дървена дъсчица от двете страни излезе като гвоздеи от масло.Благодаря на всички,които взеха участие!Бъдете здравии все така
Благодаря и на Мето за подробното обяснение,а иначе О-пръстените вече съм ги подготвил и утре ще се занимавам с тях.

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Le Transporteur написа:Дано с новите да влиза трудно, желателно е.
При мен специално , преливника влезе доста трудно с новите О-пръстени ,но въпреки това пак се вижда леко навлажнено. Според мен за да се гарантира , че няма да тече от там трябва при монтажа да се мацне с леко силикон от тоя дето е за лепене на авто-стъкла , но това означава тоя преливник повече никога да не излезе от мястото си ..... Но пък то в крайна сметка ако тече от там , така или иначе радиатора е за смяна ...та май наиситна е по добре да се мацне със силикон.
- Батька Махно
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320 купе , 94
ре
При мен има пукнатина на казанчето.Сега търся една обява,дето един колега продаваше ново казанче-бил си купил, но при него проблема не бил от казанчето-ама не мога да я намеря.Пуснах тема и в ПРОДАВА,ама още нямам отговор.Ако някой я е видял ще му бъда много благодарен ако ми прати линка.Благодаря!
Бог създаде ВМW, а хората-всичко останало!
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани