cool
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- mirman
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: m43b19
- Мечтае да кара: 330i e46 натъпкана с екстри:)
cool
29 май 2009 / News.dir.bg
От 1 януари 2010 г. отпада облагането с акциз на автомобилите.
Става въпрос за новите и употребявани пътнически, товаропътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата, което е приблизително 163 конски сили. Това решиха депутатите при гласуването на промените в Закона за акцизите и данъчните складове, предаде „Фокус”.
Промените в закона не противоречат на действащите европейски правни норми, се казва в доклада на комисията по бюджет и финанси.
Ясен Попвасилев от ОДС обясни, че промяната се е наложила, защото тези, които предлагат автомобили в България, не са конкурентни на колегите си от другите страни, където такъв акциз няма. На година страната ни събира около 18 млн. лв. – 20 млн. лв. от акциза на такива автомобили.
След отпадането на акциза на автомобилите от 1 януари 2010 г. държавата трябва да помисли за това дали не трябва старите автомобили над 5 години да се облагат с еко-такса, с оглед на опазване на природата на България, каза Попвасилев.
Мярката навсякъде се налага с цел да се ограничи купуването на стари автомобили. По думите му много от ПТП-та се дължат именно на факта, че се карат стари автомобили.
От 1 януари 2010 г. отпада облагането с акциз на автомобилите.
Става въпрос за новите и употребявани пътнически, товаропътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата, което е приблизително 163 конски сили. Това решиха депутатите при гласуването на промените в Закона за акцизите и данъчните складове, предаде „Фокус”.
Промените в закона не противоречат на действащите европейски правни норми, се казва в доклада на комисията по бюджет и финанси.
Ясен Попвасилев от ОДС обясни, че промяната се е наложила, защото тези, които предлагат автомобили в България, не са конкурентни на колегите си от другите страни, където такъв акциз няма. На година страната ни събира около 18 млн. лв. – 20 млн. лв. от акциза на такива автомобили.
След отпадането на акциза на автомобилите от 1 януари 2010 г. държавата трябва да помисли за това дали не трябва старите автомобили над 5 години да се облагат с еко-такса, с оглед на опазване на природата на България, каза Попвасилев.
Мярката навсякъде се налага с цел да се ограничи купуването на стари автомобили. По думите му много от ПТП-та се дължат именно на факта, че се карат стари автомобили.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
530, here I come. 

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Друг който ще изпадне във възторга , от падането на акциза са БЕНЗИНДЖИИТЕ

- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Чрез които косвено си плащаш акциза, защото бензинът също се облага и то със сериозен акциз!
Който кара по-мощна кола => гори повече гориво => плаща повече от останалите и си покрива акциза. Но в България /както винаги/ не е точно така.
Който кара по-мощна кола => гори повече гориво => плаща повече от останалите и си покрива акциза. Но в България /както винаги/ не е точно така.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Автомобили над 5 години с еко такса....че то в България има ли автомобили под 5 години,в страната автомобил до 10 години се води нов според разбиранията и цените,нима някой който си купи автомобил 2000-2001 година не го смята за "нов" и на "малко години"
Да не сме в Германия...
Освен това всички държави в така сравняваната европа стимулират закупуването на нов автомобил с конкретни финансови мерки,тука направо те обират...
Да не сме в Германия...
Освен това всички държави в така сравняваната европа стимулират закупуването на нов автомобил с конкретни финансови мерки,тука направо те обират...
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Тая дискусия хайде да не я водим в 3 теми.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
В Англия най-добре са го направили. Данъкът ти е според СО2 на км. А еко данък само според възрастта на колата не е особено спраедлив, но е многократно за предпочитане пред безумната глупост наречена акциз. Освен това и това си е финансова мярка стимулираща покупката на нови коли. В крайна сметка никой не го интересува кой можел да си покрива разходите по колата. Който може ще кара, като всичко друго в живота е.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани