1000 лв. годишен еко данък за дизел 92г. от 1 януари 2010г.
Модератор: Общи модератори
[steeN] написа:Feanor написа:ferdy написа:а и съм за богатите да плащат повече.
Ще преоткриваш комунизма ли?![]()
май не знаете какво е комунизъм... щото в много страни данъците ти нарастват(процентно) заедно с нарастването на това което печелищ и определено не са комунистическипри комунизма просто всички печелят едно и също, имат едно и също и т.н. вие кое предпочитате
Горе0длу е така, само че всички нямат еднакво и всеки се стреми да прозведе по-малко продукт, че да не се мине. Само в България (доколкото ми е известно) има поговорка: "Никой не може да ми плати толкова малко, колкото съм изработил" и "Я работим колко да не заспим, они ми плащат колко да не умрем" .....
Относно голфаджийте и мощните коли: съгласен съм, че трябва да има рестрикции( определени години опит, колите да не са на 2к години)
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
е не се хващай буквално... и при двата строя ги има тези хора. въпроса е, че това да се вземат повече пари от "богатите" няма нищо общо с комунизма. нито акцизите и т.н.
проблема е другаде... много по-лесно се взимат пари от такива, които имат сравнено с такива, които нямат.
проблема е другаде... много по-лесно се взимат пари от такива, които имат сравнено с такива, които нямат.
Последна промяна steeN на 28 Май 2009, 1:42, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Май нещо не сте схванали същността на нещата. На държавата й трябват 20 млн, които тя си докарва в момента от акциза на мощните коли. И иска тези пари да си ги докара от по-неплатежоспособното население. Много съм против това, ама много. Предпочитам нещата да си останат както са си, докато не измислят някакъв разумен начин да управляват тези същите 20 млн, за да си оправдаят промяната.
В една страна, в която на по-състоятелните граждани са им правени хиляди отстъпки в последните години, сега да им се отнема от тежестта и за автомобилите и тя да се пренася отново върху всички - не съм съгласна изобщо.
И не ми казвайте, че мощните коли не предизвикват ПТП-та. Никой ли не са го изблъсквали разни лимузини от пътищата или не са го притискали на магистралата, или не са му се бутали най-отпред по светофарите?
Колите може да са по-сигурни, но това самочувствие което дават на управляващите ги, ги прави на моменти и доста опасни.
В една страна, в която на по-състоятелните граждани са им правени хиляди отстъпки в последните години, сега да им се отнема от тежестта и за автомобилите и тя да се пренася отново върху всички - не съм съгласна изобщо.
И не ми казвайте, че мощните коли не предизвикват ПТП-та. Никой ли не са го изблъсквали разни лимузини от пътищата или не са го притискали на магистралата, или не са му се бутали най-отпред по светофарите?
Колите може да са по-сигурни, но това самочувствие което дават на управляващите ги, ги прави на моменти и доста опасни.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
ferdy написа:В една страна, в която на по-състоятелните граждани са им правени хиляди отстъпки в последните години, сега да им се отнема от тежестта и за автомобилите и тя да се пренася отново върху всички - не съм съгласна изобщо.
Аха. "Не е важно на мен да ми е добре, важното е на Вуте да му е зле". Ще ме извиняваш, но не съм съгласен с тая аргументация. Лично аз мисля, че законите и данъците трябва да са еднакви за всички.
ferdy написа:И не ми казвайте, че мощните коли не предизвикват ПТП-та. Никой ли не са го изблъсквали разни лимузини от пътищата или не са го притискали на магистралата, или не са му се бутали най-отпред по светофарите?
Ами не са. За сметка на това шофьори с таратайки са ми вдигали доста адреналина.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Feanor написа:Само при условие, че говорим за технологично еднакви коли. Иначе Ново Е60 530i замърсява по-малко от моята Е39 520i. А не е като да не е по-мощно.
Може да се поспори по въпроса. Незнам каква ти е Е39-тката, но ако си говорим изправна Е39-тка 520i с изправен катализатор (не бяха ли 2 ?) съм почти сигурен, че ще замърсява по-малко от новата 530-ка.
ПС: Жокер - не гледай разхода и изхвърления СО2, който дават по книжка.
Ааа, Feanor, не си прав. Помисли си за плоския данък, за ограничението на осигуровките и т.н. Доста повече средства, в процентно отношение икономисват хората със заплата над 3 000 лв на месец, спрямо законодателството от преди 3 години например. А бюджетът трябва да се пълни все от нещо. Привилегии за хора с ниски доходи почти няма, сега искат пак на тях да им отрежат главите с нова такса. Справедливо ли е според теб? Ми не е, естествено. А и ние сме една от малкото държави, при които няма нарастваща ставка на данъците за хора с високи доходи.
Еееее и наистина ли ще твърдиш, че никой не те е притискал на магистралата и не те е изблъсквал от пътя? Хич не ти вярвам. Ако не ти се е случвало, значи изобщо не караш, а знам че го правиш, така че...
Еееее и наистина ли ще твърдиш, че никой не те е притискал на магистралата и не те е изблъсквал от пътя? Хич не ти вярвам. Ако не ти се е случвало, значи изобщо не караш, а знам че го правиш, така че...

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
acho.rs написа:кой замърсява повече - Кайен Турбо със разход 30 кила и 80 000 км на година или Е36 316 със 20 000 км на година , ама без Евро серт![]()
И тук ли ще трябва да изнасям таблици че съвременните всъдеходи и Комън-Рейл замърсяват над два пъти по-малко от 18 годишните бензинови таралясници!
Още по фрапираща става разликата между 8 цилиндров Комън-Рейл второ покколение и 8 цилиндров бензинов баварец 84 г. - последният изхвърля над 6 пъти повече СО в атмосферата!!!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
мен са ме притискали-само автомобили на правителството бързащи за на май**ка си в ....
А за данъците-все ще измислим нещо,я на някой друг човечец на името-дето никой не го знае -нека ми пратят глоба от кат или да плащам данъци
А за данъците-все ще измислим нещо,я на някой друг човечец на името-дето никой не го знае -нека ми пратят глоба от кат или да плащам данъци
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
FORD MONDEO 2.2 TDCI 175 hp. - 165 гр. СО/км.
2009г. MONDEO 2.5 - Бензин - 230 гр. СО/км.
CL 63 AMG - 525 hp. - 330 гр. СО/км.
AUDI Q 7 4.2 V8 Diesel - 294 гр. СО/км.
AUDI Q 7 4.2 V8 FSI Бензин - 327 гр. СО /км.
LEXUS IS 250 - 208 к.с Бензин - 231 гр. СО/км.
IS 220 BiTurbo Diesel 177 hp. - 167 гр. СО/КМ.
LEXUS GS 450 HYBRID 336 к.с. - 180 гр. СО/км.
PORSCHE 911* 997 TURBO 480 hp. - 307 гр. СО/км.
ML 420 CDI - 306 к.с - 294 гр. СО/км. - колкото Q7 4.2 TDI
ML 63 AMG - 510 к.с - 392 гр. СО /км.
Mercedes C 200 Compressor 184 к.с - 188 гр. СО/км.
Audi A4 2.7 Diesel - 190 к.с - 166 гр. СО/км
HYBRID Toyota PRIUS 78 к.с - 104 гр. СО/км.
KIA CEED 1.6 CRDI - 115 к.с - 117 гр. СО/км.
2009г. MONDEO 2.5 - Бензин - 230 гр. СО/км.
CL 63 AMG - 525 hp. - 330 гр. СО/км.
AUDI Q 7 4.2 V8 Diesel - 294 гр. СО/км.
AUDI Q 7 4.2 V8 FSI Бензин - 327 гр. СО /км.
LEXUS IS 250 - 208 к.с Бензин - 231 гр. СО/км.
IS 220 BiTurbo Diesel 177 hp. - 167 гр. СО/КМ.
LEXUS GS 450 HYBRID 336 к.с. - 180 гр. СО/км.
PORSCHE 911* 997 TURBO 480 hp. - 307 гр. СО/км.
ML 420 CDI - 306 к.с - 294 гр. СО/км. - колкото Q7 4.2 TDI
ML 63 AMG - 510 к.с - 392 гр. СО /км.
Mercedes C 200 Compressor 184 к.с - 188 гр. СО/км.
Audi A4 2.7 Diesel - 190 к.с - 166 гр. СО/км
HYBRID Toyota PRIUS 78 к.с - 104 гр. СО/км.
KIA CEED 1.6 CRDI - 115 к.с - 117 гр. СО/км.
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
ferdy написа:Ааа, Feanor, не си прав. Помисли си за плоския данък, за ограничението на осигуровките и т.н. Доста повече средства, в процентно отношение икономисват хората със заплата над 3 000 лв на месец, спрямо законодателството от преди 3 години например.
Например, защото данъците бяха абсолютно безобразни. Защо според теб имаше такава масова практика по ведомост заплатата да е една, а реално да е съвсем друга?
ferdy написа:А бюджетът трябва да се пълни все от нещо. Привилегии за хора с ниски доходи почти няма, сега искат пак на тях да им отрежат главите с нова такса. Справедливо ли е според теб? Ми не е, естествено. А и ние сме една от малкото държави, при които няма нарастваща ставка на данъците за хора с високи доходи.
Аз вече казах какво смятам за справедливо - данъците и законите да са еднакви за всички. Е, да, няма да може всеки да си купи "студентско" Трабантче за 300-500 лв, ама никой никога не е казвал, че всеки трябва да си има личен автомобил, нали?
ferdy написа:Еееее и наистина ли ще твърдиш, че никой не те е притискал на магистралата и не те е изблъсквал от пътя? Хич не ти вярвам. Ако не ти се е случвало, значи изобщо не караш, а знам че го правиш, така че...
За притискания и опити изблъсквания - имало е, разбира се. Но честно ти казвам - в момента не се сещам лимузина да ми е правила такъв номер. ТИР-ове, най-обикновени коли, голфове...
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Демирев написа:FORD MONDEO 2.2 TDCI 175 hp. - 165 гр. СО/км.
2009г. MONDEO 2.5 - Бензин - 230 гр. СО/км.
CL 63 AMG - 525 hp. - 330 гр. СО/км.
AUDI Q 7 4.2 V8 Diesel - 294 гр. СО/км.
AUDI Q 7 4.2 V8 FSI Бензин - 327 гр. СО /км.
LEXUS IS 250 - 208 к.с Бензин - 231 гр. СО/км.
IS 220 BiTurbo Diesel 177 hp. - 167 гр. СО/КМ.
LEXUS GS 450 HYBRID 336 к.с. - 180 гр. СО/км.
PORSCHE 911* 997 TURBO 480 hp. - 307 гр. СО/км.
ML 420 CDI - 306 к.с - 294 гр. СО/км. - колкото Q7 4.2 TDI
ML 63 AMG - 510 к.с - 392 гр. СО /км.
Mercedes C 200 Compressor 184 к.с - 188 гр. СО/км.
Audi A4 2.7 Diesel - 190 к.с - 166 гр. СО/км
HYBRID Toyota PRIUS 78 к.с - 104 гр. СО/км.
KIA CEED 1.6 CRDI - 115 к.с - 117 гр. СО/км.
Някъде бях чел, че за 520-ка Е34 (знаеш кои години са) и дават 230гр СО/км и то при реален разход щото по книжка й дават почти толкова колкото докарва. Сега сравни заводско колко им дават на колите по-горе , прочети по ИСТИНСКИТЕ тест драйвове колко им показва реално, сметни процентно увеличението и ще получиш реалното количество СО2. После го сравни с горното 230гр дето го написах. Ще се учудиш колко малка е разликата при бензиновите двигатели. Дизелите по-добре се представят, но пак не чак толкова по-добре.
Feanor написа: Например, защото данъците бяха абсолютно безобразни. Защо според теб имаше такава масова практика по ведомост заплатата да е една, а реално да е съвсем друга?
Тц, данъците никога не са ни били безобразни, води се умерена социална политика в тази насока от зората на демокрацията досега. Не можеш да се оплачеш от данъците, особено ако ги сравниш с данъците на други страни, погледни Великобритания например. Доход от над 40 000 паунда на година се облагат с 40 % данък. Ние сме на светлинни години от такива суми.
Двойните ведомости ги има и досега, и аз се разписвам на такава и в момента. Това е заради тъпата икономия на работодателите и защото на работниците не им дреме и не си търсят правата.
Feanor написа: Аз вече казах какво смятам за справедливо - данъците и законите да са еднакви за всички. Е, да, няма да може всеки да си купи "студентско" Трабантче за 300-500 лв, ама никой никога не е казвал, че всеки трябва да си има личен автомобил, нали?
Ми те са еднакви, но все пак за луксозни стоки е редно да се плаща повече.
Feanor написа:
За притискания и опити изблъсквания - имало е, разбира се. Но честно ти казвам - в момента не се сещам лимузина да ми е правила такъв номер. ТИР-ове, най-обикновени коли, голфове...
Не съм съгласна, ама хич. ТИР трудно ще те изблъска, най-много да те накара да натиснеш спирачките ако изпреварва пред теб с 90 или да не те види някъде и да те натисне. Говоря ти ако изпреварваш колона, например, и някои халогенки прегарят зад теб с поне 100 км над ограничението и на оня ще му се схване ръката да свети и ти е на 5 см зад бронята.
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Лимузини
2009 г. Bmw 750 F02 - 286 гр.
2006 г. Benz S 500 - 203 гр.
2006 г. А 8 4.2 Diesel - 246 гр.
2007 г. Лексъс LS 600 - 219 гр.
Седан
Супърб II поколение 2.0 Common Rail 170 к.с - 153 гр.
2008 г. Bmw 520 D 177 к.с. - 157 гр.
2005 г. Ауди А 6 2.7 тди 190 к.с. - 185 гр.
2006 г. Е 220 ЦДИ 170 к.с Комби - 174 гр.
2009 г. Bmw 750 F02 - 286 гр.
2006 г. Benz S 500 - 203 гр.
2006 г. А 8 4.2 Diesel - 246 гр.
2007 г. Лексъс LS 600 - 219 гр.
Седан
Супърб II поколение 2.0 Common Rail 170 к.с - 153 гр.
2008 г. Bmw 520 D 177 к.с. - 157 гр.
2005 г. Ауди А 6 2.7 тди 190 к.с. - 185 гр.
2006 г. Е 220 ЦДИ 170 к.с Комби - 174 гр.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
ferdy написа:Май нещо не сте схванали същността на нещата. На държавата й трябват 20 млн, които тя си докарва в момента от акциза на мощните коли. И иска тези пари да си ги докара от по-неплатежоспособното население. Много съм против това, ама много. Предпочитам нещата да си останат както са си, докато не измислят някакъв разумен начин да управляват тези същите 20 млн, за да си оправдаят промяната.
В една страна, в която на по-състоятелните граждани са им правени хиляди отстъпки в последните години, сега да им се отнема от тежестта и за автомобилите и тя да се пренася отново върху всички - не съм съгласна изобщо.
И не ми казвайте, че мощните коли не предизвикват ПТП-та. Никой ли не са го изблъсквали разни лимузини от пътищата или не са го притискали на магистралата, или не са му се бутали най-отпред по светофарите?
Колите може да са по-сигурни, но това самочувствие което дават на управляващите ги, ги прави на моменти и доста опасни.
Хайде сега да смятаме - в БГ има 3 000 000 коли - от тях около 2 900 000 са без евро 5 , и около 600-700 000 без Евро , изобщо - май към 500 - 600 000 000 млн го докарахме - интресен начин да компенсираш 20 млн. ... Отворете си малко очите - кой плащаше акциз , та всички сега ще плащат Еко такса .
Най-важни въпрос - къде ще отиде този половин милиард



И как , толкова бързо намериха начин да инвестират парите от Еко таксата - един човек ги осъди и на другия ден , те вече с нов план



На колегата , дето казва че ние се навеждаме и мълчим , когато трябва да се действа - може и така да е , ама ти мълчиш , още когато трябва да се говори .
А тва , дали предпочитам стара лимузина или нова Дачия или Рено си е мой проблем и ДА - със 20 годишен СЕЛ или 635ца си БАРОВЕЦ , пък нека си мисли кой , каквото иска . МОже пък да предпочитам стара чанта-лачена пред нова , найлонова торбичка ... И КВО ? Да видим , дали ще платя еко такса ... карам кола 170 коня - да видим дали ще платя 4350 лева за на някому новата С класа

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana