лошо стържене от двигателя м42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
лошо стържене от двигателя м42
от известно време насам като седи на празен ход колата от двигателя се чува едно много странно и гадно стържене - за около 2 секудни, след това 2 секунди не се чува, после пак и така.... постоянно
не мени обороти, добре си върви колата... но това ме притеснява
повдигачите ми са се разчукали доста, но те си чукат от доста време...
единствено ме притеснява това стържене да не е от иносен я вал, я нещо кобилици и в един момент да се счупи нещо или да прескочи и да блокира двигателя...
някакви признаци по които да отпиша някой елемент, точно в момента немога да оставям колата в сервиз, защото работя с нея, а и финансиите са ограничени
не мени обороти, добре си върви колата... но това ме притеснява
повдигачите ми са се разчукали доста, но те си чукат от доста време...
единствено ме притеснява това стържене да не е от иносен я вал, я нещо кобилици и в един момент да се счупи нещо или да прескочи и да блокира двигателя...
някакви признаци по които да отпиша някой елемент, точно в момента немога да оставям колата в сервиз, защото работя с нея, а и финансиите са ограничени
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: лошо стържене от двигателя м42
Чукането може да е от разхлабен ангренаж. Стърженето също може да е от него. Изобщо исовете си го имат този дефект, или стърже веригата, или чука. Карай си така и да не ти дреме. Когато ти се наложи да разглобяваш нещо по мотора, сменай и ангренажа, около 500 лв. струват частите.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: лошо стържене от двигателя м42
ивчо3 написа:Чукането може да е от разхлабен ангренаж. Стърженето също може да е от него. Изобщо исовете си го имат този дефект, или стърже веригата, или чука. Карай си така и да не ти дреме. Когато ти се наложи да разглобяваш нещо по мотора, сменай и ангренажа, около 500 лв. струват частите.
в смисъл да не треперя, че всеки момент ще бум и айде нема кола... инак маслото сменено, следя си антифриз филтри,... каквото мога сам да сменя и не изисква сериозни кинти - е на 100% , другото - вижда се....
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: лошо стържене от двигателя м42
boywalking написа:ивчо3 написа:Чукането може да е от разхлабен ангренаж. Стърженето също може да е от него. Изобщо исовете си го имат този дефект, или стърже веригата, или чука. Карай си така и да не ти дреме. Когато ти се наложи да разглобяваш нещо по мотора, сменай и ангренажа, около 500 лв. струват частите.
в смисъл да не треперя, че всеки момент ще бум и айде нема кола... инак маслото сменено, следя си антифриз филтри,... каквото мога сам да сменя и не изисква сериозни кинти - е на 100% , другото - вижда се....
Стига да си сигурен, че стърженето идва от самия двигател, не е болка за умиране. Игнорирай всички въртящи се шайби- на климатика, водната помпа, хидравликата на управлението, алтернатор, просто свали ремъците и преслушай как е. Но само за кратко време, за да не прегрее. Стържене може да има само от едно място и това е лагера в маховика, всички останали детайли са с плъзгащи лагери, или изобщо без лагери, които не стържат, а причукват когато се износят. Пробвай как е и при натиснат докрай съединител.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
съединителя не влияе по никакъв начин, никаква промяна....
днес например като ходих до ботевград на изпит и като напече слънце и колата позагряла като хората и ми се струваше супер немощна - над 140 много трудно и с много зор.... сега вечерта имах пак малка разходка извън софия - като запалих колата и изведнъж проработи супер тихо и стегнато (((( проблема със стърженето е от малко месеци - повдигачите от преди нова година )))) и сега не се чуваха ама хич - давам газ на 5-та скорост съм с 60км и ускорява та се цепи 180км - никви грижи......
тая кола прави квот си ще мамка и мръсна,,,,.... обича нощния живот явно...

днес например като ходих до ботевград на изпит и като напече слънце и колата позагряла като хората и ми се струваше супер немощна - над 140 много трудно и с много зор.... сега вечерта имах пак малка разходка извън софия - като запалих колата и изведнъж проработи супер тихо и стегнато (((( проблема със стърженето е от малко месеци - повдигачите от преди нова година )))) и сега не се чуваха ама хич - давам газ на 5-та скорост съм с 60км и ускорява та се цепи 180км - никви грижи......
тая кола прави квот си ще мамка и мръсна,,,,.... обича нощния живот явно...


Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
таз сутрин отново - чагър чагърт, трак трак, като стар дизел.... а я изчаках да загрее и я карам като пенсионер
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
boywalking написа:съединителя не влияе по никакъв начин, никаква промяна....
днес например като ходих до ботевград на изпит и като напече слънце и колата позагряла като хората и ми се струваше супер немощна - над 140 много трудно и с много зор.... сега вечерта имах пак малка разходка извън софия - като запалих колата и изведнъж проработи супер тихо и стегнато (((( проблема със стърженето е от малко месеци - повдигачите от преди нова година )))) и сега не се чуваха ама хич - давам газ на 5-та скорост съм с 60км и ускорява та се цепи 180км - никви грижи......
тая кола прави квот си ще мамка и мръсна,,,,.... обича нощния живот явно...![]()
Липсата на мощност при горещо време и загрял двигател е нещо нормално. Пипни с ръка смукателния колектор и ще се опариш. Влиза топъл въздух и оттам пада мощността. Топлият въздух има по-малко кислород от студения в единица обем. Най-вероятно стърже докато двигателя е студен. Не му обръщай внимание, нищо му няма. Исовете повтарям имат проблеми с обтягането на веригата, дори и нова да сложиш, пак работят по-шумно и твърдо от четирицилиндровите с един разпределителен вал, или шестаците. Влез в някой британски сайт на БМВ и ще видиш не малко теми, изписани по този проблем. Не случайно шестаците с два разпределителни вала имат две вериги- по- къса дължина и оптимално обтягане, докато исовете на три колела са с една верига.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
bobssy написа:При мен имаше едно чукане на 2 секунди ... Оказа се верига с маслен оптегач и водачи. Може и от помпата за маслото да ти цъка.. Мек ли ти е педала на спирачките?
Можеш да се ориентираш като при студена кола махнеш двата ремъка и с една докторска слушалка се ориентираш от къде точно идва шума
Стърженето идва точно от триенето на веригата във водачите при блокирал обтегач. Дори и да смениш обтегача ще има характерно почукване, които може да се обърка с тракащи повдигачи. Появи ли се този шум, може спокойно да си караш колата, без да те притеснява нещо. Дразни ли те, сменяш всичко - хидравличен обтегач и обтягащ банан, верига, водачи и зъбни колела.
Всички части директно от германия си ги поръчах и бяха с щампи на бмв ми излезнаха около 380 лв да знаеш само че и за труд ще ти вземат толкова
При смяната също се използват два специални инструмента които потчти не се намират защото са около 300 лева.
Мисля че двама колеги във форума могат да ти направят смяната ако решиш ще ти пратя контакти

При смяната също се използват два специални инструмента които потчти не се намират защото са около 300 лева.
Мисля че двама колеги във форума могат да ти направят смяната ако решиш ще ти пратя контакти
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
bobssy написа:Всички части директно от германия си ги поръчах и бяха с щампи на бмв ми излезнаха около 380 лв да знаеш само че и за труд ще ти вземат толкова
При смяната също се използват два специални инструмента които потчти не се намират защото са около 300 лева.
Мисля че двама колеги във форума могат да ти направят смяната ако решиш ще ти пратя контакти
За М42 не са необходими специални инструменти. Използват се шестограм осмица и шестица, десетка за блокиране на коляновия вал, гидоре от 10 до 22 и тресчотка с дълго рамо за развиване на демпферната шайба, задължително динамометричен ключ за болтовене на зъбните колела десетка, лули няколко размера и задължително устройство за блокиране петите на разпределителните валове, което аз сам си направих. Нищо кой знае какво.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Ами, няма какво да ми завиждаш, иде ми да си сложа тъпата глава в ангренажа и някой да върти на стартера
, всичко разглобих за да сменя гарнитурите, защото имаше теч на масло, а не смених ангренажа. Нищо, на следващото разглобяване ще ми е много по-лесно.

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани