Възможност за "подобряване" на окачването на комби
Модератор: Технически модератори
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
стан написа:Прочетох темата с огромен интерес, и се зачудих дали не е възможно да се подсили оригиналната щанга с карбон? Има човек който се занимава с това (belial) и твърдеше че може да го направи доста здраво с някакви добавки и излизало около 100лв та защо не го питате... карбона май е най-подходящия материал за целта
А за стабилизираща щанга ли става въпрос ?
Георги Пенчев
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Penchev написа:стан написа:Прочетох темата с огромен интерес, и се зачудих дали не е възможно да се подсили оригиналната щанга с карбон? Има човек който се занимава с това (belial) и твърдеше че може да го направи доста здраво с някакви добавки и излизало около 100лв та защо не го питате... карбона май е най-подходящия материал за целта
А за стабилизираща щанга ли става въпрос ?
Георги Пенчев
Да за същата щанга става въпрос, но мисля, че ще излезне по-евтино да си купиш нова (М5) от Дару (250лв)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
М5-цовата струва около 250 лв както знам от Явор а тази за 100 лв си е доста по-евтина ... Само не съм убеден ,че характеристиките й ще отговарят на онази правена от "лудите Хансове" преди години
Относно тампоните и камбър плейтовете аз си мисля ,че второто не е по-удачно от първото за ежедневно каране в ежедневен автомобил
Камбър плейтовете са си за състезателни мероприятия ,там където човек изцежда от всичко само и само да свали времената надолу
Може и да се бъркам де
Георги Пенчев
Относно тампоните и камбър плейтовете аз си мисля ,че второто не е по-удачно от първото за ежедневно каране в ежедневен автомобил


Георги Пенчев
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
penio написа:Щукна ми една идея за нивомата: да се сложи още един "шибър" за нивото и да се управляват двата амортисьора независимо един от друг.
Дали ще е по-стабилно комбито тогава?
ПС: Нямам кой-знае каква представа от автомобили, така че не ми се смейте ако съм изръсил някоя мега глупост
по стабилно ще е ако го махнеш и сложиш истинско окачване

kirililiev написа:по стабилно ще е ако го махнеш и сложиш истинско окачване
Типично мислене на седанист.

@Penchev Имаи малко вяра и в чуждите инжинери де

Иначе и аз си мисля такива неща относно камбър плеитове и полу
нормланите тампони ама все пак колкото повече мнения толкова
повече.
Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби
"Изхвърлих" нивомата, изолирах хидравликата му и смених задните амортисьори и предните пружини - като време ми отне около 18 часа само работата без подготовката... това за условията и инструментите, с които разполагам.
Сложих задни амортисьори Bilstein B8 Sprint (B46-1486). В момента отпред съм с Eibach (-35mm) и KONI Sport, а отзад с Eibach (-30mm) и Bilstein B8. Амортисьорите ги купих с малко помощ от Германия за да се предпазя от ментета и защото тук дадоха 1 месец срок за доставка, макар че бяха много по-евтини тук.
Колата се вдигна отпред с около 25-30 мм (пак е по-ниска от стандартното с примерно 20-25 мм), отзад почти не се промени (поне аз не мога преценя категорично) и започна да вози много по-твърдо и стегнато. Задницата, както и предницата, но особено задницата, сега ме "слуша" много повече и колата стои на пътя по-добре отпреди. При едно специфично "упражнение", змейка със скорост около 60 км/ч, в момента колата ми е много по-стабилна отколкото с нивоматите.
Ето снимки на задните амортисьори:



П.П. Благодаря на колегите, който ми съдействаха в различен етап от "операцията".
Сложих задни амортисьори Bilstein B8 Sprint (B46-1486). В момента отпред съм с Eibach (-35mm) и KONI Sport, а отзад с Eibach (-30mm) и Bilstein B8. Амортисьорите ги купих с малко помощ от Германия за да се предпазя от ментета и защото тук дадоха 1 месец срок за доставка, макар че бяха много по-евтини тук.
Колата се вдигна отпред с около 25-30 мм (пак е по-ниска от стандартното с примерно 20-25 мм), отзад почти не се промени (поне аз не мога преценя категорично) и започна да вози много по-твърдо и стегнато. Задницата, както и предницата, но особено задницата, сега ме "слуша" много повече и колата стои на пътя по-добре отпреди. При едно специфично "упражнение", змейка със скорост около 60 км/ч, в момента колата ми е много по-стабилна отколкото с нивоматите.
Ето снимки на задните амортисьори:
П.П. Благодаря на колегите, който ми съдействаха в различен етап от "операцията".
Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби
@Postman,
как прави смяната? поетапно или всичко на един път? интересуваме колко е голям ефекта от смяната само на стабилизиращите щанги. от доста време ми се върти в главата една такава смяна, а и гледам, че вече продават доста М5 на части.
как прави смяната? поетапно или всичко на един път? интересуваме колко е голям ефекта от смяната само на стабилизиращите щанги. от доста време ми се върти в главата една такава смяна, а и гледам, че вече продават доста М5 на части.
Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби
Темата върви хронологично според това какво, кога и защо съм монтирал. Опасявам се, че не мога да дам компетентно мнение какво би станало само след смяна на щанги, аз лично не съм го правил изолирано от другите промени. Друг колега беше сменял само щангите с такива от М5, ако иска нека сподели каква разлика е усетил, за да прецениш дали усилието си заслужава.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби
Oказва се, че при М5 и ТДС предната стабилизираща щанга е една и съща - 25мм. При 520 е 23 или 22мм. Т.е ако искате може на 520 да се сложи от ТДС 25мм и така да се подобри малко окачването. Мисля моторите от 2.5 нагоре са с по-дебелата щанга отпред. Явор беше писал за още по-дебела предна щанга 27мм предлагана от някой афтърмаркет производител. Само че там беше комплект предна и задна. Предна на 27 и задна на 19. Нека Явор да даде повече инфо. (Инфото го има в темата, трябва да се прелисти... / Postman)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби
Здрасти, аз си вземах преди 3 дена предна штанга - 25 мм и след нова година ще си взема задна на - 20 мм. Нямам на идея какво ще се промени но говорих с няколко човега и ми споделиха че ще имам влошаване на качеството и финеса на возене на моята Е34. Прекалено много ще се стегне и се усештала почти всяка неравност и т.н. Мой приятел със състезателна кола / фирмена / ми обясни че не е за нашите пътища подобна интервенция. Когато са по ралита в доста случаи задницата на колата направо скачала по дупките, разбирасе става въпрос за много по дебели штанги и за състезателно муле но...
При всичик случаи е хубаво нещо но отново не и за нашите пътища...




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани