1000 лв. годишен еко данък за дизел 92г. от 1 януари 2010г.
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Feanor написа:V-max написа:Айде да стегнат годишните прегледи , това е посоката на развитие в която трябва да се инвестира
Това като намерение и идея е добре, само че като реализация е много, много по-трудно. Как точно ще "стегнеш" годишните прегледи? От къде ще се вземе тоя контрол по цялата верижка, който да премахне минаването на прегледи "с една банкнота повече"?
То като гледам , колко са малко разликите между ставките за Евро 1,2,3,4 и 5 май няма да има смисъл от някоя банкнота . По-скоро ще се бута за гробниците , които нямат и Евро ...
Интресно , ако някой може да пусне инфо , кое БМВ на кое евро отговаря . За Евро 5 може да забравят 98% от нас


- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Euro 4 имат всички немски автомобили след 2002 г. и Тойота, Хонда Субару след 2003 г.
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.
Евро 5 за камиони е въведен от няколко години, но там системата е друга.
Euro 1 имат немските коли от 1996 г.
Сертификата не зависи от никакви прегледи. Ако не са го издали на производителя, возилото просто го няма. Автомобилите от 1992 г. и преди нея нямат никакъв евро сертификат и затова ще им е такъв висок еко данъкът.
За пример първите сглобки Е36 92г. - 93 г. нямат сертификат евро. края на 93г. и началото 1994 г. са с евро 1 вече ако не бъркам.
Е39 е евро 3 и А6 цата ако е 2000 г.
Ачо най-лесно е да отвориш мобиле.де и да цъкнеш долу на вредни емисии и ти излизат евро 1-2-3-4-5. Цъкаш примерно евро 2 и ти излизат всички с такъв
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.
Евро 5 за камиони е въведен от няколко години, но там системата е друга.
Euro 1 имат немските коли от 1996 г.
Сертификата не зависи от никакви прегледи. Ако не са го издали на производителя, возилото просто го няма. Автомобилите от 1992 г. и преди нея нямат никакъв евро сертификат и затова ще им е такъв висок еко данъкът.
За пример първите сглобки Е36 92г. - 93 г. нямат сертификат евро. края на 93г. и началото 1994 г. са с евро 1 вече ако не бъркам.
Е39 е евро 3 и А6 цата ако е 2000 г.
Ачо най-лесно е да отвориш мобиле.де и да цъкнеш долу на вредни емисии и ти излизат евро 1-2-3-4-5. Цъкаш примерно евро 2 и ти излизат всички с такъв
Понеже карането на стар автомобил за 2000 - 3000лв, който е технически неизправен, мръсен, неекологичен и опасен е лесно и евтино в БГ, затова е пълно с хора, на които не им пука как карат, засичат, спят и т.н. на волана. Трябват си като в цял свят жестоки глоби, нормални технически прегледи и постоянни проверки кой с какви гуми кога кара. Нека събират годишно по-сериозни данъци - ние тука ако не платим солено за нещо не го ценим.
Единствения проблем са съвестните хора, които все пак нямат наистина възможности, а държавата не им дава алтернативен транспорт. Тези хора обаче са доста малко. Мнозинстовото са тарикати дето са по-хитри от другите и икономисват от нещата дето не ги бъркат директно. А за камионит и автобусите не ми се говори....
Имам една много извратена логика. Дори и законите да не се спазват и да има корупция, ако глобата за определено нарушение е 1000 лв., катаджията ще ти вземе на ръка 500 и така ще те заболи, че следващия път ще внимаваш. Пак по добре от тоталната анархия..
Единствения проблем са съвестните хора, които все пак нямат наистина възможности, а държавата не им дава алтернативен транспорт. Тези хора обаче са доста малко. Мнозинстовото са тарикати дето са по-хитри от другите и икономисват от нещата дето не ги бъркат директно. А за камионит и автобусите не ми се говори....
Имам една много извратена логика. Дори и законите да не се спазват и да има корупция, ако глобата за определено нарушение е 1000 лв., катаджията ще ти вземе на ръка 500 и така ще те заболи, че следващия път ще внимаваш. Пак по добре от тоталната анархия..
- quickshare
-
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Хулиган по пътищата
- Детайли за колата: Екстри много :)
Демирев написа:
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.
АЗ съм почти на 100% убеден че БМВ 330д Е90(фейслифт) 245 к.с. е първата кола с Евро 5(по-точно всички дизели който са с най-новия 3.0д двигател),а не Ауди....даже най-интересното е че ако се поръча допълнителния катализатор от опционалните екстри,колата става Евро 6,а той влиза сила чак през 2014г., което го прави найстина 1-вия автомобил който е дотакава степен екологично чист...почти изкарва чист въздух през ауспуха а е ДИЗЕЛ!!!Тези производители които предлагат Евро 5 се броят на пръсти а за Евро 6 само и единствено БМВ го предлагат какво повече мога да кажа

Сега видях че новият 3.0д е двигател на годината


- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
закона има недостатъци но е по добър от сега действащия ,по който колкото ти е по стара колата плащаш по малко и никой не го интересува колко замърсява тя .. като ти се кара 18+ годишна кола ще плащаш по 1000 лв а ако нямаш пари за по нова ще вървиш пеша ,автомобила не е даденост а лукс .. в момента съседа ми има 3 коли на обща стойност около 2000 лв ,другия ми съсед има също 3 коли на обща стойност около 4000 лв ,безобразие ... тоя закон ако има контрол за прилагането му ще доведе до рязко снижаване на барутниците по улиците ,което мен много ще ме зарадва .. комбинирано с отпадането на акциза ще доведе до по малко кошници на пътя на 5-6 годишната 325ца която мисля да си купя догодина
Прилагам таблица на евро сертификатите по години .
Table 1
EU Emission Standards for Passenger Cars (Category M1*), g/km Tier Date CO HC HC+NOx NOx PM
Diesel
Euro 1† 1992.07 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - 0.14 (0.18)
Euro 2, IDI 1996.01 1.0 - 0.7 - 0.08
Euro 2, DI 1996.01a 1.0 - 0.9 - 0.10
Euro 3 2000.01 0.64 - 0.56 0.50 0.05
Euro 4 2005.01 0.50 - 0.30 0.25 0.025
Euro 5 2009.09b 0.50 - 0.23 0.18 0.005e
Euro 6 2014.09 0.50 - 0.17 0.08 0.005e
Petrol (Gasoline)
Euro 1† 1992.07 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - -
Euro 2 1996.01 2.2 - 0.5 - -
Euro 3 2000.01 2.30 0.20 - 0.15 -
Euro 4 2005.01 1.0 0.10 - 0.08 -
Euro 5 2009.09b 1.0 0.10c - 0.06 0.005d,e
Euro 6 2014.09 1.0 0.10c - 0.06 0.005d,e
* At the Euro 1..4 stages, passenger vehicles > 2,500 kg were type approved as Category N1 vehicles
† Values in brackets are conformity of production (COP) limits
a - until 1999.09.30 (after that date DI engines must meet the IDI limits)
b - 2011.01 for all models
c - and NMHC = 0.068 g/km
d - applicable only to vehicles using DI engines
e - proposed to be changed to 0.003 g/km using the PMP measurement procedure

Table 1
EU Emission Standards for Passenger Cars (Category M1*), g/km Tier Date CO HC HC+NOx NOx PM
Diesel
Euro 1† 1992.07 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - 0.14 (0.18)
Euro 2, IDI 1996.01 1.0 - 0.7 - 0.08
Euro 2, DI 1996.01a 1.0 - 0.9 - 0.10
Euro 3 2000.01 0.64 - 0.56 0.50 0.05
Euro 4 2005.01 0.50 - 0.30 0.25 0.025
Euro 5 2009.09b 0.50 - 0.23 0.18 0.005e
Euro 6 2014.09 0.50 - 0.17 0.08 0.005e
Petrol (Gasoline)
Euro 1† 1992.07 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - -
Euro 2 1996.01 2.2 - 0.5 - -
Euro 3 2000.01 2.30 0.20 - 0.15 -
Euro 4 2005.01 1.0 0.10 - 0.08 -
Euro 5 2009.09b 1.0 0.10c - 0.06 0.005d,e
Euro 6 2014.09 1.0 0.10c - 0.06 0.005d,e
* At the Euro 1..4 stages, passenger vehicles > 2,500 kg were type approved as Category N1 vehicles
† Values in brackets are conformity of production (COP) limits
a - until 1999.09.30 (after that date DI engines must meet the IDI limits)
b - 2011.01 for all models
c - and NMHC = 0.068 g/km
d - applicable only to vehicles using DI engines
e - proposed to be changed to 0.003 g/km using the PMP measurement procedure
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Ами те хубаво пак всички под един знаменател-щом няма евро - 1000лв...да ама по цивилизацията има ретро автомобили - над 20год, за които данъка е друг, точно поради причина, както беше писал един колега, че тия коли се карат един път в седмицата.
А я накой да ми каже следния случай - моята кола е '95 320i - аз на година минавам 5000-5500км, да ама някой баровец има 2009 750i, който минава по 50000км на година...а сега ми кажете кой е замърсил повече и кой е платил повече екотакса?!?!?! Май аз...
Според мен най-реалния начин е тази екотакса и други данъци и т.н. да са вкарани в цената на горивата и съответния процент да отива в бюджета...така който кара много съответно ще и плаща много щото и много е замърсил.
Относно мръсния въздух...навсякъде по цивилизовиния свят колите на газ ги водят "еко автомобили" и за тях има големи отстъпки в данъците, а както знаете при изгарянето на газта се отделят много по-малко вредни емисий...а както и добре знаете в БГ огромен процент автомобили са на газ...да не кажа едно 2/3 от колите над 8-9 годишна възраст са на газ тъй че тая работа с много мръсния въздух май важи само за София заради прекалено многото автомобили...а Ние много добре знаем с кого дойдоха прекалено многото автомбили...
А я накой да ми каже следния случай - моята кола е '95 320i - аз на година минавам 5000-5500км, да ама някой баровец има 2009 750i, който минава по 50000км на година...а сега ми кажете кой е замърсил повече и кой е платил повече екотакса?!?!?! Май аз...
Според мен най-реалния начин е тази екотакса и други данъци и т.н. да са вкарани в цената на горивата и съответния процент да отива в бюджета...така който кара много съответно ще и плаща много щото и много е замърсил.
Относно мръсния въздух...навсякъде по цивилизовиния свят колите на газ ги водят "еко автомобили" и за тях има големи отстъпки в данъците, а както знаете при изгарянето на газта се отделят много по-малко вредни емисий...а както и добре знаете в БГ огромен процент автомобили са на газ...да не кажа едно 2/3 от колите над 8-9 годишна възраст са на газ тъй че тая работа с много мръсния въздух май важи само за София заради прекалено многото автомобили...а Ние много добре знаем с кого дойдоха прекалено многото автомбили...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Feanor написа:V-max написа:Айде да стегнат годишните прегледи , това е посоката на развитие в която трябва да се инвестира
Това като намерение и идея е добре, само че като реализация е много, много по-трудно. Как точно ще "стегнеш" годишните прегледи? От къде ще се вземе тоя контрол по цялата верижка, който да премахне минаването на прегледи "с една банкнота повече"?
Например в Испания има частни сертифицирани сервизи , които хомологират всяка една промяна по автомобила и те реално носят последствия при счупен спирачен диск в завой . А какво става в София ... та аз от 5 години не съм виждал даже как изглеждат тези пунктове , а не мисля че съм супер тарикат и извода е , че в момента контролът над ТЕХНИЧЕСКАТА ИЗПРАВНОСТ на МПС в БГ е точно една кръгла нула

При всички положения падането на акциза бележи края на ЕРАТА на БЕЗОТГОВОРНОСТТА по отношение на екологията


- CONAN
- 8910 фен
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: Ески Зара
- Пол: Мъж
- Кара: 01`530i touring
Ами ако това стане и се затегнат нещата ,тоя форум бая ще уредее....
На мен сега ми идва трудна подръжката на старо бмв а с тия нови данъци ......,ще си останем само фенове на бмв, без беемвета. Нови неможем да си позволим, поне повечето,ще станем като Турция ,рено и фиат масово.
На мен сега ми идва трудна подръжката на старо бмв а с тия нови данъци ......,ще си останем само фенове на бмв, без беемвета. Нови неможем да си позволим, поне повечето,ще станем като Турция ,рено и фиат масово.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Joro_Paveto написа:Ами те хубаво пак всички под един знаменател-щом няма евро - 1000лв...да ама по цивилизацията има ретро автомобили - над 20год, за които данъка е друг, точно поради причина, както беше писал един колега, че тия коли се карат един път в седмицата.
А я накой да ми каже следния случай - моята кола е '95 320i - аз на година минавам 5000-5500км, да ама някой баровец има 2009 750i, който минава по 50000км на година...а сега ми кажете кой е замърсил повече и кой е платил повече екотакса?!?!?! Май аз...
Според мен най-реалния начин е тази екотакса и други данъци и т.н. да са вкарани в цената на горивата и съответния процент да отива в бюджета...така който кара много съответно ще и плаща много щото и много е замърсил.
Относно мръсния въздух...навсякъде по цивилизовиния свят колите на газ ги водят "еко автомобили" и за тях има големи отстъпки в данъците, а както знаете при изгарянето на газта се отделят много по-малко вредни емисий...а както и добре знаете в БГ огромен процент автомобили са на газ...да не кажа едно 2/3 от колите над 8-9 годишна възраст са на газ тъй че тая работа с много мръсния въздух май важи само за София заради прекалено многото автомобили...а Ние много добре знаем с кого дойдоха прекалено многото автомбили...
Точно така ! Баща ми кара Опел Кадет 1,2и '87 и го кара 2 пъти в месеца , щот до работа ползва транспорта и какво - ще трябва да плаща 1000 лева данък , защото върти по 5000 км на година и то с кола със среден разход 6-7 л . Каква е тая простотия




А на колегата който казва , че така трябва да бъде и че автомобила е лукс - СОРИ БРАТ, през 50те години може и да е било лукс , но днес автомобила е НЕОБОДИМОСТ . По тая логика , още трябваше да си плаштаме по 2 лева на минута телефоните , щото са лукс , абе логика от всякъде
А за трафика в София , отговорно е шибаното правителство и донякъде тези които го избират

ПС: от метана излиза само пара и малко миризма , не знам за пропан-бутана , колко е чист , но при рзападането на СН4 се отделят само водни пари

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
quickshare написа:с Евро 5(всички дизели който са с най-новия 3.0д двигател)Демирев написа:
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.
Именно и Ауди А4/фейслифтА6 3.0 го пуснаха преди онова дялано с тесла изчадие.
Ачо - Няма никакво значение колко км. минават. Няма никаква база за сравнение между някоя 20 годишна морга още по-зле драгливите Е30 пушещи повече от Лада 2105 и 5 годишен Комън-Рейл, който хвърля тройно по-малко отровни газове.
Демирев написа:quickshare написа:с Евро 5(всички дизели който са с най-новия 3.0д двигател)Демирев написа:
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.
Именно и Ауди А4/фейслифтА6 3.0 го пуснаха преди онова дялано с тесла изчадие.
.
Model 330d with manual transmission and optional equipment BMW BluePerformance meets the EU6 emissions standard.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
acho.rs написа:...
няма такова нещо .. баща ти като я изкарва 2 пъти на месеца ще си хване такси ,а ако колата наистина е необходимост значи с нея се изкарват пари ,част от тях ще се отделят за по нова кола на изплащане да речем .. разберете ,тая мярка е необходимост и е един от най смислените закони на отиващото си правителство .. аз искам детето ми да диша по чист въздух не искам 20 годишни дизели крайно време е да ги забранят със закон !
е после що имали хотели на морето и земи по други държави , те не спряха да измислят данъци и данъци ,че и сигурно колегата кадето каза за телефони за въздух и за кво ли не още ще измислят , е поне да вдигнат стандарта на живот , че да можем да я крепим някак си , после защо българите предпочитат друга държава ами в тази тука само помии стават .
- DanielzZz
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1908
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М4
Alexi написа:acho.rs написа:...
няма такова нещо .. баща ти като я изкарва 2 пъти на месеца ще си хване такси ,а ако колата наистина е необходимост значи с нея се изкарват пари ,част от тях ще се отделят за по нова кола на изплащане да речем .. разберете ,тая мярка е необходимост и е един от най смислените закони на отиващото си правителство .. аз искам детето ми да диша по чист въздух не искам 20 годишни дизели крайно време е да ги забранят със закон !
По тая логика върви в планината,не карай дизел...

Според мен това е грешно.Как така не е първа необходимост колата?Ми аз в Швейцария за работа пътувам по 250км,к'во автобус или такси ли да си хвана?Ми не са евтини...А там екотаксата е в-у горивата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: b_u_b_o