1000 лв. годишен еко данък за дизел 92г. от 1 януари 2010г.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Мнение от acho.rs » 24 Май 2009, 15:19

Feanor написа:
V-max написа:Айде да стегнат годишните прегледи , това е посоката на развитие в която трябва да се инвестира

Това като намерение и идея е добре, само че като реализация е много, много по-трудно. Как точно ще "стегнеш" годишните прегледи? От къде ще се вземе тоя контрол по цялата верижка, който да премахне минаването на прегледи "с една банкнота повече"?

То като гледам , колко са малко разликите между ставките за Евро 1,2,3,4 и 5 май няма да има смисъл от някоя банкнота . По-скоро ще се бута за гробниците , които нямат и Евро ...
Интресно , ако някой може да пусне инфо , кое БМВ на кое евро отговаря . За Евро 5 може да забравят 98% от нас :mhihi: ... Сега се сетих , че в мобилето пише колко СО2 се отделя , остава някой да каже кое евро на колко грама отговаря :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Мнение от Демирев » 24 Май 2009, 15:42

Euro 4 имат всички немски автомобили след 2002 г. и Тойота, Хонда Субару след 2003 г.

Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.

Евро 5 за камиони е въведен от няколко години, но там системата е друга.

Euro 1 имат немските коли от 1996 г.

Сертификата не зависи от никакви прегледи. Ако не са го издали на производителя, возилото просто го няма. Автомобилите от 1992 г. и преди нея нямат никакъв евро сертификат и затова ще им е такъв висок еко данъкът.

За пример първите сглобки Е36 92г. - 93 г. нямат сертификат евро. края на 93г. и началото 1994 г. са с евро 1 вече ако не бъркам.

Е39 е евро 3 и А6 цата ако е 2000 г.

Ачо най-лесно е да отвориш мобиле.де и да цъкнеш долу на вредни емисии и ти излизат евро 1-2-3-4-5. Цъкаш примерно евро 2 и ти излизат всички с такъв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 24 Май 2009, 17:42

Понеже карането на стар автомобил за 2000 - 3000лв, който е технически неизправен, мръсен, неекологичен и опасен е лесно и евтино в БГ, затова е пълно с хора, на които не им пука как карат, засичат, спят и т.н. на волана. Трябват си като в цял свят жестоки глоби, нормални технически прегледи и постоянни проверки кой с какви гуми кога кара. Нека събират годишно по-сериозни данъци - ние тука ако не платим солено за нещо не го ценим.

Единствения проблем са съвестните хора, които все пак нямат наистина възможности, а държавата не им дава алтернативен транспорт. Тези хора обаче са доста малко. Мнозинстовото са тарикати дето са по-хитри от другите и икономисват от нещата дето не ги бъркат директно. А за камионит и автобусите не ми се говори....

Имам една много извратена логика. Дори и законите да не се спазват и да има корупция, ако глобата за определено нарушение е 1000 лв., катаджията ще ти вземе на ръка 500 и така ще те заболи, че следващия път ще внимаваш. Пак по добре от тоталната анархия..


Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Хулиган по пътищата
Детайли за колата: Екстри много :)

Мнение от quickshare » 24 Май 2009, 18:12

Демирев написа:
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.


АЗ съм почти на 100% убеден че БМВ 330д Е90(фейслифт) 245 к.с. е първата кола с Евро 5(по-точно всички дизели който са с най-новия 3.0д двигател),а не Ауди....даже най-интересното е че ако се поръча допълнителния катализатор от опционалните екстри,колата става Евро 6,а той влиза сила чак през 2014г., което го прави найстина 1-вия автомобил който е дотакава степен екологично чист...почти изкарва чист въздух през ауспуха а е ДИЗЕЛ!!!Тези производители които предлагат Евро 5 се броят на пръсти а за Евро 6 само и единствено БМВ го предлагат какво повече мога да кажа :bowdown:
Сега видях че новият 3.0д е двигател на годината :mhihi: то 80% от двигател на годината е БМВ :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 24 Май 2009, 18:33

закона има недостатъци но е по добър от сега действащия ,по който колкото ти е по стара колата плащаш по малко и никой не го интересува колко замърсява тя .. като ти се кара 18+ годишна кола ще плащаш по 1000 лв а ако нямаш пари за по нова ще вървиш пеша ,автомобила не е даденост а лукс .. в момента съседа ми има 3 коли на обща стойност около 2000 лв ,другия ми съсед има също 3 коли на обща стойност около 4000 лв ,безобразие ... тоя закон ако има контрол за прилагането му ще доведе до рязко снижаване на барутниците по улиците ,което мен много ще ме зарадва .. комбинирано с отпадането на акциза ще доведе до по малко кошници на пътя на 5-6 годишната 325ца която мисля да си купя догодина :D Прилагам таблица на евро сертификатите по години .
Table 1
EU Emission Standards for Passenger Cars (Category M1*), g/km Tier Date CO HC HC+NOx NOx PM
Diesel
Euro 1† 1992.07 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - 0.14 (0.18)
Euro 2, IDI 1996.01 1.0 - 0.7 - 0.08
Euro 2, DI 1996.01a 1.0 - 0.9 - 0.10
Euro 3 2000.01 0.64 - 0.56 0.50 0.05
Euro 4 2005.01 0.50 - 0.30 0.25 0.025
Euro 5 2009.09b 0.50 - 0.23 0.18 0.005e
Euro 6 2014.09 0.50 - 0.17 0.08 0.005e
Petrol (Gasoline)
Euro 1† 1992.07 2.72 (3.16) - 0.97 (1.13) - -
Euro 2 1996.01 2.2 - 0.5 - -
Euro 3 2000.01 2.30 0.20 - 0.15 -
Euro 4 2005.01 1.0 0.10 - 0.08 -
Euro 5 2009.09b 1.0 0.10c - 0.06 0.005d,e
Euro 6 2014.09 1.0 0.10c - 0.06 0.005d,e
* At the Euro 1..4 stages, passenger vehicles > 2,500 kg were type approved as Category N1 vehicles
† Values in brackets are conformity of production (COP) limits
a - until 1999.09.30 (after that date DI engines must meet the IDI limits)
b - 2011.01 for all models
c - and NMHC = 0.068 g/km
d - applicable only to vehicles using DI engines
e - proposed to be changed to 0.003 g/km using the PMP measurement procedure

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 24 Май 2009, 18:46

Ами те хубаво пак всички под един знаменател-щом няма евро - 1000лв...да ама по цивилизацията има ретро автомобили - над 20год, за които данъка е друг, точно поради причина, както беше писал един колега, че тия коли се карат един път в седмицата.
А я накой да ми каже следния случай - моята кола е '95 320i - аз на година минавам 5000-5500км, да ама някой баровец има 2009 750i, който минава по 50000км на година...а сега ми кажете кой е замърсил повече и кой е платил повече екотакса?!?!?! Май аз...
Според мен най-реалния начин е тази екотакса и други данъци и т.н. да са вкарани в цената на горивата и съответния процент да отива в бюджета...така който кара много съответно ще и плаща много щото и много е замърсил.
Относно мръсния въздух...навсякъде по цивилизовиния свят колите на газ ги водят "еко автомобили" и за тях има големи отстъпки в данъците, а както знаете при изгарянето на газта се отделят много по-малко вредни емисий...а както и добре знаете в БГ огромен процент автомобили са на газ...да не кажа едно 2/3 от колите над 8-9 годишна възраст са на газ тъй че тая работа с много мръсния въздух май важи само за София заради прекалено многото автомобили...а Ние много добре знаем с кого дойдоха прекалено многото автомбили...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 24 Май 2009, 19:05

Feanor написа:
V-max написа:Айде да стегнат годишните прегледи , това е посоката на развитие в която трябва да се инвестира

Това като намерение и идея е добре, само че като реализация е много, много по-трудно. Как точно ще "стегнеш" годишните прегледи? От къде ще се вземе тоя контрол по цялата верижка, който да премахне минаването на прегледи "с една банкнота повече"?


Например в Испания има частни сертифицирани сервизи , които хомологират всяка една промяна по автомобила и те реално носят последствия при счупен спирачен диск в завой . А какво става в София ... та аз от 5 години не съм виждал даже как изглеждат тези пунктове , а не мисля че съм супер тарикат и извода е , че в момента контролът над ТЕХНИЧЕСКАТА ИЗПРАВНОСТ на МПС в БГ е точно една кръгла нула :idea:

При всички положения падането на акциза бележи края на ЕРАТА на БЕЗОТГОВОРНОСТТА по отношение на екологията :D Вместо от акцизи в държавата , тези пари могат да се инвестират в самата кола , за да отговаря тя на последните изисквания ... добре звучи поне като пожелание нали :) А трябваше отдавна това да е факт или искаме да сме си полуазиатци на ръба на Европа още много години....

8910 фен
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: Ески Зара
Пол: Мъж
Кара: 01`530i touring

Мнение от CONAN » 24 Май 2009, 20:15

Ами ако това стане и се затегнат нещата ,тоя форум бая ще уредее....
На мен сега ми идва трудна подръжката на старо бмв а с тия нови данъци ......,ще си останем само фенове на бмв, без беемвета. Нови неможем да си позволим, поне повечето,ще станем като Турция ,рено и фиат масово.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Мнение от acho.rs » 24 Май 2009, 20:20

Joro_Paveto написа:Ами те хубаво пак всички под един знаменател-щом няма евро - 1000лв...да ама по цивилизацията има ретро автомобили - над 20год, за които данъка е друг, точно поради причина, както беше писал един колега, че тия коли се карат един път в седмицата.
А я накой да ми каже следния случай - моята кола е '95 320i - аз на година минавам 5000-5500км, да ама някой баровец има 2009 750i, който минава по 50000км на година...а сега ми кажете кой е замърсил повече и кой е платил повече екотакса?!?!?! Май аз...
Според мен най-реалния начин е тази екотакса и други данъци и т.н. да са вкарани в цената на горивата и съответния процент да отива в бюджета...така който кара много съответно ще и плаща много щото и много е замърсил.
Относно мръсния въздух...навсякъде по цивилизовиния свят колите на газ ги водят "еко автомобили" и за тях има големи отстъпки в данъците, а както знаете при изгарянето на газта се отделят много по-малко вредни емисий...а както и добре знаете в БГ огромен процент автомобили са на газ...да не кажа едно 2/3 от колите над 8-9 годишна възраст са на газ тъй че тая работа с много мръсния въздух май важи само за София заради прекалено многото автомобили...а Ние много добре знаем с кого дойдоха прекалено многото автомбили...

Точно така ! Баща ми кара Опел Кадет 1,2и '87 и го кара 2 пъти в месеца , щот до работа ползва транспорта и какво - ще трябва да плаща 1000 лева данък , защото върти по 5000 км на година и то с кола със среден разход 6-7 л . Каква е тая простотия :evil: Щели да покрият липсата на акциза , само че акциз плащат няколко хиляди човека , а тая шибана такса трябва да я плащаме няколко милиона :idea: :idea: :idea: ОК - аз ще мога да си регистрирам Аудито без да давам 4350 лева , но каква ми е ползата при положение че ще дам 140-160 и баща ми ще даде (което няма да стане естествено) 1000 лв и то само за една година ... Гражданската скача + винетка + еко такса,данък + данък мощност (не знам дали имаше такъв) + каско ... да им е*а майката .
А на колегата който казва , че така трябва да бъде и че автомобила е лукс - СОРИ БРАТ, през 50те години може и да е било лукс , но днес автомобила е НЕОБОДИМОСТ . По тая логика , още трябваше да си плаштаме по 2 лева на минута телефоните , щото са лукс , абе логика от всякъде
А за трафика в София , отговорно е шибаното правителство и донякъде тези които го избират :evil: Да не мислите , че на някой му е кеф да си остави къщатата и да се завре в някоя шибана кутия , на 9тия етаж ? Е някоя селска ку*ва да - ама на мен щеше да ми е 100 пъти по-добре ако имаше работа и в малкия град , пък уикенда - лесно - качваш се , палиш и аиде - в града голема на дискотека бум . . .
ПС: от метана излиза само пара и малко миризма , не знам за пропан-бутана , колко е чист , но при рзападането на СН4 се отделят само водни пари :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Мнение от Демирев » 24 Май 2009, 20:57

quickshare написа:
Демирев написа:
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.

с Евро 5(всички дизели който са с най-новия 3.0д двигател)


Именно и Ауди А4/фейслифтА6 3.0 го пуснаха преди онова дялано с тесла изчадие.

Ачо - Няма никакво значение колко км. минават. Няма никаква база за сравнение между някоя 20 годишна морга още по-зле драгливите Е30 пушещи повече от Лада 2105 и 5 годишен Комън-Рейл, който хвърля тройно по-малко отровни газове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 24 Май 2009, 23:25

Демирев написа:
quickshare написа:
Демирев написа:
Евро 5 за автомобилите влиза в сила от 1 януари 2010 г., но вече на него отговаря моторът последно поколение Комън-Рейл на Сименс - с такъв са моделите на Ауди от тази година.

с Евро 5(всички дизели който са с най-новия 3.0д двигател)


Именно и Ауди А4/фейслифтА6 3.0 го пуснаха преди онова дялано с тесла изчадие.

.



Model 330d with manual transmission and optional equipment BMW BluePerformance meets the EU6 emissions standard.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 25 Май 2009, 10:00

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 20:36, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 25 Май 2009, 10:02

acho.rs написа:...

няма такова нещо .. баща ти като я изкарва 2 пъти на месеца ще си хване такси ,а ако колата наистина е необходимост значи с нея се изкарват пари ,част от тях ще се отделят за по нова кола на изплащане да речем .. разберете ,тая мярка е необходимост и е един от най смислените закони на отиващото си правителство .. аз искам детето ми да диша по чист въздух не искам 20 годишни дизели крайно време е да ги забранят със закон !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Sofia

Мнение от mislead » 25 Май 2009, 10:16

е после що имали хотели на морето и земи по други държави , те не спряха да измислят данъци и данъци ,че и сигурно колегата кадето каза за телефони за въздух и за кво ли не още ще измислят , е поне да вдигнат стандарта на живот , че да можем да я крепим някак си , после защо българите предпочитат друга държава ами в тази тука само помии стават .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

Мнение от DanielzZz » 25 Май 2009, 10:24

Alexi написа:
acho.rs написа:...

няма такова нещо .. баща ти като я изкарва 2 пъти на месеца ще си хване такси ,а ако колата наистина е необходимост значи с нея се изкарват пари ,част от тях ще се отделят за по нова кола на изплащане да речем .. разберете ,тая мярка е необходимост и е един от най смислените закони на отиващото си правителство .. аз искам детето ми да диша по чист въздух не искам 20 годишни дизели крайно време е да ги забранят със закон !

По тая логика върви в планината,не карай дизел... :roll:
Според мен това е грешно.Как така не е първа необходимост колата?Ми аз в Швейцария за работа пътувам по 250км,к'во автобус или такси ли да си хвана?Ми не са евтини...А там екотаксата е в-у горивата.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: b_u_b_o

Последни теми
Facebook