Филтър на картерните газове ....

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 18 Май 2009, 23:39

Добре ако може да използвам темата да питам за нещо конструктивно!
От доста време си се боря с вибрациите и неравномерната работа в моя М44 и сега стигнах до този клапан има ли проблем да го откача и да видя дали ще се успокоят нещата за да мога да преценя дали е за смяна?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 19 Май 2009, 0:48

Връзката от картера към смукателния е за екология , единствената вредна последица е вероятноста да прониква влага зимата към мотора но с по дълъг маркуч може би...
Мотора ще се държи определено по-добре , но няма да върви повече.
Моят клапан е здрав , но от сега знам че няма да дам 80лв за парче пластмаса с такова предназначение...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 19 Май 2009, 9:51

DirtySouth написа:Бате само да те светна че това ми го каза колега и че колата вървяла идея повече ! Иначе що се отнася до моята ВАС ИС-ка не бери грижи за нея .... Ако толко много имаш мерак ела застани на старта с компота хем по-подържан хем по-лек и по върви да видим за кво става дума :) Зареди Blue Force Gas ако искаш ... Аз сипвам 95 на GIP oil .

Мисля, че ако сложиш 13ки джанти ще издърпаш всички на драг. Дори и някакви Компакти на газ дето ти се правят :)
Колкото до клапана... ако наистина ти тръгне по-добре колата с откачен маркуч, смятай в какво състояние е клапана...
Успех с тунинга.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 19 Май 2009, 10:16

дайте схема :roll: :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 19 Май 2009, 11:10

Изображение
16-ти е филтъра!13-маркуча!
Добре има ли някаква специфика във свалянето как е захванат ,че мисля днес или утре да го откача да разгледам много ли е зле!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Май 2009, 11:57

Не го наричайте филтър, това е просто клапан. Ето две снимки на стария, който смених при 318-ката.
Изображение Изображение
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 19 Май 2009, 12:36

liloff написа:
DirtySouth написа:Бате само да те светна че това ми го каза колега и че колата вървяла идея повече ! Иначе що се отнася до моята ВАС ИС-ка не бери грижи за нея .... Ако толко много имаш мерак ела застани на старта с компота хем по-подържан хем по-лек и по върви да видим за кво става дума :) Зареди Blue Force Gas ако искаш ... Аз сипвам 95 на GIP oil .

Мисля, че ако сложиш 13ки джанти ще издърпаш всички на драг. Дори и някакви Компакти на газ дето ти се правят :)
Колкото до клапана... ако наистина ти тръгне по-добре колата с откачен маркуч, смятай в какво състояние е клапана...
Успех с тунинга.



За жалост не съм с барабани като компакта и няма как да сложа 13ки шанс :( иначе ти явно си карач щом само на драг ще те дърпам явно на дрифт ги владееш нещата там е твоята стихия !

По-темата някой може ли да каже как да се провери дали мембратаната е читава ?
I'm slowly drifting
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 19 Май 2009, 12:52

А някой замислял ли се е,че това налягане създадено от картерните газове в мотора така закачено на колектора се изсмуква от самия мотор?Да се оставят на самотек би означавало повишаване на налягането в самия мотор и евентуално избиване на гарнитура/семеринг.
Да не говорим,че тая отрова си я дишаме ние особено лятото на свалени стъкла.Все пак ако не беше нужно конструкторите нямаше да си играят да правят картерна вентилация,а щяха да пуснат един дренаж под колата и оттам да излизат говната...Ама всеки си преценя.Моите са си на мястото ;)
Изображение
8.32

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 19 Май 2009, 13:03

DirtySouth написа:


liloff написа:


Престанете с глупостите, да не си заслужите по някой картон... :cop:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Май 2009, 13:11

[quote="PIONEER"][/quote]

Оставянето на газовете на самотек няма да повиши налягането в двигателя, това разбира се не означава че го подкрепям, Пайнера е обосновал защо.
Мембраната за да се провери трябва да се свали клапана. Почиства се външно (ще се прилага дишане уста в уста :D ), запушва се централният отвор, а през отвора на маркуча се нагнетява.
Може да се тества и с вакуум, като се запуши щуцера за маркуча, а през централния отвор се създаде подналягане. Мембраната трябва да преодолее пружината и конуса затваря централния отвор.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 19 Май 2009, 14:13

DirtySouth написа:За жалост не съм с барабани като компакта и няма как да сложа 13ки шанс :( иначе ти явно си карач щом само на драг ще те дърпам явно на дрифт ги владееш нещата там е твоята стихия !

По-темата някой може ли да каже как да се провери дали мембратаната е читава ?

Без коментар на първото. Много лична драма се крие там...

По втората тема. Ако е заминала се чува едно свистене от там. Но понеже е трудно да се разбере от къде точно идва свистенето, най-добре да я свалиш и почистиш с коресилин. После я мажеш пак с масло, да не остава суха и от двете страни. Това само ако си сигурен, че няма дупки, което е относително, защото ако си виждал мембрана на карбуратор, е почти невъзможно да си сигурен, че няма малки дупки.

Към това, което PIONEER написа, като оставиш маркуча навън, губиш доста голямо количество масло от картера. Нищо че изглежда на пръв поглед минимално, спокойно можеш да стигнеш 500гр. загуба от изпарения за един месец. Не можеш да затапиш на картера маркуча. Ако караш на много високи обороти като всеки дрифтър, може количеството да е по-високо.
Нищо лично, и не разбирам от всичко. Имам навика да чета и да помня някаква информация.

Като теглиш чертата 1л. масло за месец на цена 25лв. + цапането и загубеното време за "побългаряването". според мен е много по-голямо главоболие от купуването на нов клапан и решаването на проблема генерално.

Но разбира се всеки си преценя сам за какво да си пръска парите. Ти така и не каза каква е причината да искаш да изолираш тази доста разумна система при БМВ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 19 Май 2009, 14:28

Идеята е махането на сякви такива излишни работи от двигателя търся полер от м42 на макс с някви елементарни доработки.

за 25 лева литър масло :shock: :shock: :shock: :shock:
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 19 Май 2009, 14:36

Карам с Кастрол. Ако не е 5л. туба от amphi, цената на 1л. туба за доливане беше към 23лв. Но това са подробности.
Това не ти влияе на power-a. На повечето коли дори няма такъв клапан, а е директно тръба от картера. От М42/М44 не можеш да извадиш много power още, освен със хубава спортна генерация от типа на Jetex Laser, Supersprint oт край до край с de-cat и запазваш ламбдата. Хората са ги смятали поне и не са гаражни заварки.

После си слагаш един филтърен К&N и това е. Без ванос-оподобна технология не можеш да извадиш много повече от 1.8 мотор. Натам е скъпо и го знаеш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 19 Май 2009, 15:19

В процес на избиране на К&Н съм ,а генерация няма да е на супер спринт или някви такива при положение че може да се направи по същите параметри за много по-малко пари .... Другото което е тя генерацията е на проба грешка , не е хубаво да е много голяма нито много малка средна работа тря да е . Аз карам с БМВ масло от 12 лева :)
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 19 Май 2009, 15:25

liloff написа:...като оставиш маркуча навън, губиш доста голямо количество масло от картера. Нищо че изглежда на пръв поглед минимално, спокойно можеш да стигнеш 500гр. загуба от изпарения за един месец. Не можеш да затапиш на картера маркуча. Ако караш на много високи обороти като всеки дрифтър, може количеството да е по-високо.
Нищо лично, и не разбирам от всичко...

Тука май се пообърка , а :?: Я обясни как се губи повече масло , под вакуум или при нормално изпарение :?:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook