неправилно зацепен ангр. Ремък М40
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
неправилно зацепен ангр. Ремък М40
Съжалявам за латиницата, но не намирам никакъв сносен онлайн конвертер.
Проблемат е следния. В4ера отново бях раз4арковал двигателя поради при4ина, за коята скоро 6те споделя и май съм зацепил ремъка с един зъб напред или назад...
Някой от по-опитните има ли наблиудения какво се слу4ва в такъв слу4ай, при мен просто празният ход е много неравномерен. Не си мени оборотите, но на празен ход тресе леко и попрекасва. Във вървежа не долавям голяма разлика. Възможно ли е според вас това да е гре6но зацепен ремък, или би трябвало да има по силни отражения върху раотата на мотора?? Моля зá смислени отговори, не ми обяснявайте как се зацепва ремък, по принцип знам

Проблемат е следния. В4ера отново бях раз4арковал двигателя поради при4ина, за коята скоро 6те споделя и май съм зацепил ремъка с един зъб напред или назад...
Някой от по-опитните има ли наблиудения какво се слу4ва в такъв слу4ай, при мен просто празният ход е много неравномерен. Не си мени оборотите, но на празен ход тресе леко и попрекасва. Във вървежа не долавям голяма разлика. Възможно ли е според вас това да е гре6но зацепен ремък, или би трябвало да има по силни отражения върху раотата на мотора?? Моля зá смислени отговори, не ми обяснявайте как се зацепва ремък, по принцип знам



- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
да почва да прекъсва и да глъхне при рязко даване на газ.
също така може да чуеш и детонаций(чукане аванс)
най-добре си направи проверка.
също така може да чуеш и детонаций(чукане аванс)
най-добре си направи проверка.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Приятел имах същия проблем с ремъка.Колата дойде от Италия с незацепен правилно(около зъб и половина мерено по кол. вал)ремък.При ниски обороти работеше като натоварен двигател,при палене студена по някога гаснеше,и беше по мудна в сравнение с друго БМВ318.След корекцията,се подобри значително.Ако,не можеш сам да я оправиш по добре в сервис ,но внимавай защото имаи някой колеги,които не са мнаго наясно с правилното положение на палеца,и че трябва да се маха капака на клапаните и центровка със спец. инструменти.Има ръководства за това.Успех.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Да, значи вероятно и при мен е съция проблем. Знам как се прави бе, проблема е че от глупост счупих шпонката на колелото на разпр. вал
А след това го събирах като за норматив че бързах за работа и явно съм го объркал.
Утре ще си купя ново колело и ще го презацепя, че днеска беше неделя и сичко е затворено



- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Колега искам да те попитам има ли нещо по-особено при смяната на ангренажния ремък? Трябват ли някакви специални BMW инструменти?
Питам тъй като ми предстои такав смяна на 16-ската на един приятел и не искам да разглобя колата и да установя, че нямам подходящ инструмент.
Питам тъй като ми предстои такав смяна на 16-ската на един приятел и не искам да разглобя колата и да установя, че нямам подходящ инструмент.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
@Vozq_bez_pari : Нещата са на 6, вече не трака бараката а си варви мазно мазно
С чертежите не съм много на ти, затова направих доста снимки, но ще ги кача в друга тема като довър6а проблема.
@Joro_Paveto Инструменти не ти трябват никакви, само един по дълъг болт или отверка който да ръгнеш в дупката на маховика за да го застопори6. Ако сваляш разпределителния вал, ще ти трябва торкс номер 12 мисля. И нормално 32 zа виското де.

@Joro_Paveto Инструменти не ти трябват никакви, само един по дълъг болт или отверка който да ръгнеш в дупката на маховика за да го застопори6. Ако сваляш разпределителния вал, ще ти трябва торкс номер 12 мисля. И нормално 32 zа виското де.

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Много благодаря за инфото. А ролката на разпределителния вал трябва ли задължително да я свалям, в различните ръководства навсякъде пише, че се сваля, но никъде не е описано защо да се сваля.
А навсякъде казвата да се свали капака на главата, но ние така или иначе ще смянме гарнитурата и ще го свалим, та той има ли нещо общо с тази ролка на разпределителния вал?
А навсякъде казвата да се свали капака на главата, но ние така или иначе ще смянме гарнитурата и ще го свалим, та той има ли нещо общо с тази ролка на разпределителния вал?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Не, тази на разпределителния няма нужда да я сваляш. Сваля се ролката на коляновия вал, за ремъка на хидравликата, иначе пречи да извадиш долния капак на ангренажния ремък. Тая ролка се държи на 6 болта, трябва да ги напипаш. Да не се мъчиш да развиваш големия болт 22 на вала, нема да успееш
Като наместиш всичко, направи eдин оборот на ръка. Капака на главата същто няма нужда да го махаш, ако не искаш да пипаш нещо под него.


- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Митко Ганчев написа:Не, тази на разпределителния няма нужда да я сваляш. Сваля се ролката на коляновия вал, за ремъка на хидравликата, иначе пречи да извадиш долния капак на ангренажния ремък. Тая ролка се държи на 6 болта, трябва да ги напипаш. Да не се мъчиш да развиваш големия болт 22 на вала, нема да успеешКато наместиш всичко, направи eдин оборот на ръка. Капака на главата същто няма нужда да го махаш, ако не искаш да пипаш нещо под него.
Много благодаря за ценната информация.

Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Нещо не ми харесва как се изразявате.Вие говорите ролка а,това са шайб на кол. вал или зъбно колело на разспределителен вал.А относно махането на капака това е задължително защото,на вала има квадрат които,трябва да се блокира със спец. инструмент за по голяма точност.Има описание в Ауто Дата.Вала няма шпонка има значение и полеца на къде сочи.Абе ако.не сте много наблюдателни и прецизни по добре не се хващайте с тази опорация.Оставете на нас това..Видял съм доста поломени коли от неправилни ремонти.Успех. 

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Обясни му сега, zа6то трябва да свали капака на клапаните, ако преди това НЕ Е ПИПАЛ торкса на zъбното колело 

Последна промяна Митко Ганчев на 19 Май 2009, 11:49, променена общо 1 път

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
неделчо янев написа:Нещо не ми харесва как се изразявате.Вие говорите ролка а,това са шайб на кол. вал или зъбно колело на разспределителен вал.А относно махането на капака това е задължително защото,на вала има квадрат които,трябва да се блокира със спец. инструмент за по голяма точност.Има описание в Ауто Дата.Вала няма шпонка има значение и полеца на къде сочи.Абе ако.не сте много наблюдателни и прецизни по добре не се хващайте с тази опорация.Оставете на нас това..Видял съм доста поломени коли от неправилни ремонти.Успех.
Да така е колега, под капака на главата го има въпросния квадрат, който се блокира съв специалния инструмент. Изчетох доста инфо и си мисля, че това е просто за улеснение, за да не се налага допълнително нагласяне- т.е. не се налага съвпадане на белези и т.н. блокираш мотора в положението в което е и махаш стария ремък и слагаш новия. Но ако го няма тоя инструмент, на зъбното колело на разпределителния вал, на шайбата на коляновия и на маховика има белези и ако те са правилно ориентирание към съответните такива на главата и блока то тогава буталото на първи цилиндър гарантирано е в ГМТ и ремъка спокойно може да се сложи.
Аз също изчетох тонове информация в нета относно смяната на ремъка и навсякъде даваха да се маха зъбното колело и капака на главата. Но не виждам с какво махането на зъбното колело на разпределителния вал ще допринесе за по-лесната смяна на ремъка...
Правилно ли разсъждавам или бъркам някъде?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Дори и в М-кар Стара Загора не свалят капака на главата и зъбното колело на разп. вал при смяна на ангренажен ремък. А стегнатостта на ремъка, която трябва да се регулира със специален инструмент, там се регулира на усет.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
То на повечето места се прави на усет...
Аз го правя с пазарско кантарче и смея да твърдя че като сметнеш нютоните по рамото, резултата е задоволителен

Аз го правя с пазарско кантарче и смея да твърдя че като сметнеш нютоните по рамото, резултата е задоволителен


36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани