М52б28 или М54б25 кой?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Жоро 320и
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 27.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 320d
М52б28 или М54б25 кой?
Кой е по добър? По икономичен и по здрав?
Последна промяна Жоро 320и на 13 Май 2009, 15:27, променена общо 1 път
- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Re: М52б28 или М54б25 кои?
Жоро 320и написа:Кой е по добър? По икономичен и по здрав?
С еднакви показатели са... гледай кой е по-малко каран... Иначе аз бих взел М54 - все пак е по-нов...

- Жоро 320и
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 27.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 320d
Re: М52б28 или М54б25 кои?
С еднакви показатели са... гледай кой е по-малко каран... Иначе аз бих взел М54 - все пак е по-нов...
[/quote]
Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?

Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?
- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Re: М52б28 или М54б25 кои?
Жоро 320и написа:Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?
Не върви повече - еднакви коне са, М54 е 2.2л... За здрав какво питаш - редови шестаци - здравина да искаш...


- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
М52-то е същите коне, но доста повече нютон метри
ще понавървява повечко, но аз бих предпочел М54, защото ще имаш разлика в разхода и е по-добре се усеща по целия оборотомер, по-добър старт.

Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: М52б28 или М54б25 кои?
Biankonero написа:Жоро 320и написа:Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?
Не върви повече - еднакви коне са, М54 е 2.2л... За здрав какво питаш - редови шестаци - здравина да искаш...Вземай по-новия М54 и не му мисли много... все едно се чудиш каква глазура да си сложиш на сладоледа - карамел или шоколад - те такава е тази дилема...
Колегата пита за М54Б25

Иначе е трудна дилема това


От една страна М54 е след 2000 година, а м52б28 приклиучват тогава.
325i/xi/Ci/ti (US) M54B25 2001-2005 184 bhp (137 kW; 187 PS) 175 ft·lbf (237 N·m) 7.3 s
328i/Ci M52TUB28 1998-2000 2793 193 bhp (144 kW; 196 PS) 206 ft·lbf (279 N·m) 6.6 s
Според тия данни б28цата ще е осезаемо по-бърза

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Жоро 320и
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 27.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 320d
- Пепинко
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
Параметрите са сравнително сходни. Лично аз бих избрал М54, защото блокът му е от алусил. М52 ползва никасилов блок доколкото знам (освен в Северна америка). Имаше коментирано във форума за проблемите със сярата и никасиловия блок. Като цяло покритието е добро и се ползва с успех при състезателните двигатели заради добрата си топлопроводимост и възможността цилиндрите да са с по-тънка "стена", Порше примерно досега го използват за 911-ките, но лошите горива водят до бързото износване на никасиловите цилиндри и оттам ремонти на двигателя. Разбирасе това не е масов проблем, но аз лично не бих рискувал. М54 ползва алусилов блок, което е смес от 70% алуминий и 30% силикон. БМВ го налагат главно, за да заменят по-проблемния М52. Като цяло е по-модерен двигател, ще бъде и по-икономичен и не съм съгласен, че ще е толкова след В28-цата
Дано да съм ти бил полезен при избора, ако имаш още въпроси, питай.

Дано да съм ти бил полезен при избора, ако имаш още въпроси, питай.

Realize..
Real eyes..
Real lies..
- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Е освен за 3-ти път да попита кой е по здрав...
А това за никасила е "проблемно" само в Англия, където бензина съдържа по-голям процент сяра... затова и за английския пазар е заменен никасиловия блок... иначе блока няма никакъв проблем с лош бензин, освен каквито има всеки двигател с некачествено гориво... освен това цилиндрите са с чугунени ризи...
Иначе и аз бих взел М54, само защото е по-нов и усъвършенстван, но не и "по-здрав", каквото и да разбира колегата под това... 



- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Никасила е доста често срещано покритие при цилиндрите на състезателните машини особенно с по високи обороти, при мотоциклетите доста често се използва и при 2-тактов двигател, който както знаете е с доста по лошо мазане /бензин+масло/ един никасилов цилиндър/риза/ издържа до 8 смени на бутало /няма нарушаване на целостта на покритието при положение, че работи в доста високи обороти основно над 8 000об/мин, така че при един съвременен 4 тактов двигател не би следвало за доста дълъг пробег да се получава износване на цилиндрите...
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
М52 се е доказал в годините ,излишно е тепърва да се коментира здравината му или покритието на цилиндрите като негатив .. за мен такъв избор между 2та е доста странен ,М54 заменя М52 колите с М54 са след фейса и са доста по скъпи ,така че избора не опира само до двг ами и до едни 10к отгоре за акцизна Е46 след фейса... естествено М54 ще е по усъвършенстван макар и малко по слаб ,и със сигурност ще гори по малко
- Пепинко
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
Май нещо не ме разбрахте правилно. НЕ казвам, че М52 е лош двигател, няма лош шестак, още повече имаме М52 на петицата. Ако Никасил-а беше толкова зле нямаше Хаябусата, Ферари Ф50 и би турбо Мазератитата да е са такова покритие. Просто се даваше само данни затова кой колко върви и колко много нютона имал, а въпросите бяха ясни- Кой е по-надежден и кой е по-икономичен? Е за мен М54 е и по-надежден, и по-икономичен. Затова написах разликите между двата двигателя и никъде не съм оплюл М52 като двигател.
П.П. Само за протокола, акцизът на двата двигателя е еднакъв, след 1-ви Януари изобщо няма да го има и М54 се слага от края на 99' в Е46, (в Е39 мисля дори по-рано) така че не виждам къде са тези 10к отгоре
П.П. Само за протокола, акцизът на двата двигателя е еднакъв, след 1-ви Януари изобщо няма да го има и М54 се слага от края на 99' в Е46, (в Е39 мисля дори по-рано) така че не виждам къде са тези 10к отгоре


Realize..
Real eyes..
Real lies..
- Жоро 320и
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 27.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 320d
- Biankonero
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: София
- Кара: 328i
Никой нищо не е оплюл - стана хубава дискусия, точно както подобава на нашия форум - всеки каза каквото знае - пък дано е в помощ на колегата за формиране на мнение и избор... 

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани