ЛАМПА ЗА МАСЛОТО?????

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 17.10.2007
Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: F10 525d AT

Мнение от Jenerala » 21 Апр 2009, 21:51

И при мен го има този проблем(ако въобще е проблем), като не съм пускал хронометър но при мен не е отавала да свети повече от 3сек. и не знам как е при вас но при мен понякога си изгасва заедно с другата лампа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Мнение от kmet » 30 Апр 2009, 12:11

Здавейте,и при мен е така.Тук се изказаха много вероятни причини.Някой не разкри ли, нещо по същественно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Мнение от kmet » 12 Май 2009, 15:27

Здравейте,никой ли не намери решение?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 14.01.2009

Мнение от tOnkO_lOnkO » 12 Май 2009, 20:26

plamen_hh написа:С какво масло си колега бях чел преди из форума че ако се сложи 5w40 си изгасва веднага пък с 10w40 изгасва след няколко секунди пък може и двигателите да са си такива просто да качват по бавно масло повечето коли имат една сачма т.е клапан да задържа масло в помпата след като се изгаси може тя да се прецаква и затова да имаме този проблем :confused:
Ето погледни това с номер 5 от схемата това е въпросното клапанче с ония пружинки зегери по надолу то отговаря за тази работа да задържа маслото за следващия старт ;)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2103&hg=11&fg=30


според мен си доста прав за капанчето и аз се самнявам в него но това 4е с 5в40 гасне по бързо от 10в40 не винаги е така може да бъде точно обратното.От една страна 5в40 се ка4ва по бързо но точно въпросното клапанче може да направи така 4е с 10в40 да ти гасне по бързо токолкото с 5 защото по гъстото масло по тръдно минава през въпросното калапанче и се задържа а 5 по лесно би се стекло...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 14.01.2009

Мнение от tOnkO_lOnkO » 12 Май 2009, 20:28

т.е искам да кажа 4е има две страни и не може да се каже еднозначно че с 5 би гаснало по бързо от колкото с 10,-може и да е обратното но зависи от конструкцията...

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.03.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d , e91 320d

Мнение от besnito » 12 Май 2009, 21:17

Аз днес го смених това клапанче (номер 5 от схемата ) . По стария клапан имаше някакви драскотини - не бяха кой знае колко дълбоки. Все още не съм изпробвал дали ще има ефект от смяната защото колата е в сервиза . Като я взема ще пиша.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.03.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d , e91 320d

Мнение от besnito » 14 Май 2009, 16:23

Ами сега след смяната на клапана ( и на маслото ) лампата ми гасне за около 1 секунда след изгасване на тази за алтернатора. Преди това го правеше за около 3 секунди. Значи пак не се получава веднага да гасне, но според мен 1 секунда не е проблем. Маслото ми е 5w40 , и е почти до максимума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 16 Май 2009, 19:45

На мен масларят ми каза, че това клапанче служи за байпас на масления филтър. Ако случайно се запуши филтъра и налягането се повиши, съчмата отваря, качва масло /заобикаляйки масленият филтър/, и не прецакваш двг. Незнам дали точно това е функцията му, но щом си го сменил, поне започнахме от някъде. Разкажи малко повече за смяната. Също така питах във Вари дали на оригиналният филтър /50лв./ има някакви клапанчета, но ми казаха че няма. Ако има можело да са в корпуса на масленият филтър, който струвал около 350лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.03.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d , e91 320d

Мнение от besnito » 18 Май 2009, 0:35

Ами смяната му е доста трудоемка - в смисъл че за да се смени трябва да се отвори картера, което е свързано с доста разкачане по окачването на двигателя. Иначе самия клапан ( номер 5 от схемата) представлява чисто и просто една пласмаса. Няма никакви движещи се части в него. След като се свали картера, просто се отвива една зегерка, пласмасова капачка и се вади пружината и клапана. Както вече писах има някакво подобрение във времето за което гасне лампата, но въпреки това не е веднага. Маслото сега ми е на максимума, а преди това беше под половината на марките, така че може и това да способства. Лично моето мнение е че само със смяна на този клапан не се решава въпроса - явно причината е някъде другаде. Но пък нямам намерение да разглабям целия двигател за да я търся. Ще следя като ми намалее маслото как ще се променя ситуацията и ако трябва ще доливам за да го държа на максимума. За корпуса на масления филтър нямам представа, ако някой колега го е сменял и е забелязал разлика - нека сподели.

Малката Базука
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: e46 e30

Мнение от bozukov_a » 18 Май 2009, 19:40

Здравейте колеги.Този 'характер' със светването на жълтата лампа го има и при 'моето момче' карам с CASTROL 5/30 (с удължен пробег).Пробвал съм 'Кютенкюлер' пак 'Кастрол',сага сложих 'Тексако' но лампичката пак си святка.Аз искам да питам,дали тази лампа не предопреждава за евентоално форсиране на двигателя при палене?

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 24.01.2008
Местоположение: plovdiv

Мнение от katanata » 07 Юни 2009, 2:15

Здравейте,колеги и мойта лампа на маслото изгасва след 4-5 сек и даже долавям малко повече шум в мотора.След като изгасне лампата и мотора утихва 520д 2001г 170000км.Карам с 10/40 и немога да си го обясня.Ако може някой някой да помогне,да не прецакаме колите :)

Малката Базука
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: e46 e30

Мнение от bozukov_a » 13 Юни 2009, 21:03

katanata написа:Здравейте,колеги и мойта лампа на маслото изгасва след 4-5 сек и даже долавям малко повече шум в мотора.След като изгасне лампата и мотора утихва 520д 2001г 170000км.Карам с 10/40 и немога да си го обясня.Ако може някой някой да помогне,да не прецакаме колите :)
Ипри мен е същия проблем с тракането при запалване,само че при мен е само 4,5 сек. и после както казваш ти наистина се усеща утихване.01 320д

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 13 Юни 2009, 22:15

Моята стара кола (с М52) беше така. Най-често причината е, че понеже масления филтър е почти вертикален (подобно на М47), маслото се оттича от него и при всяко палене трябва да се напълни преди да може да се достигне работното налягане. Това обяснява и тракането на повдигачите. Затова колкото повече стоеше колата без да се кара, толкова повече масло изтичаше от филтъра и толкова по-дълго светеше лампата при палене. Значи трябва да има възвратен клапан, който пречи на маслото да се оттече и явно не работи както трябва, но за съжаление така и не разбрах къде се намира и как се подменя.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Мнение от cfk » 13 Юни 2009, 22:38

Аз пък чух че този проблем идва от хлабава ангренажна верига и се решава напълно след смяна на двата обтегача на веригата,а може и самата верига да се смени. Не знам обаче каква точно е връзката, ако някой има предположение нека да го сподели. :?: :roll: :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Мнение от kmet » 14 Авг 2009, 11:59

Здравейте някой решили проблема?Нека сподели.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook