Връзка на boostcontrol и boostmeter за M51 (TDS)
Модератор: bum_bum
VRPerformance написа:Интересно ми е колко надувате турбото и какъв е ефекта?
Максимума който можеш да достигнеш като надув е абсоютно налягане 2.5(1.5 реално)!Това е което позволява МАР-а.След това двигателя влиза в overboost(преднадув) и прекъсва.Добре е когато се наглася това налягане , колата да е закачена на компютър и да се гледат показателите от МАР-а , разбира се , след като е добре почистен!
VRPerformance написа:ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне
Без промяна в параметрите на компа и в частност ГНП , няма особена файда от тоя бууст , но след това резултатът е задоволителен!Теоретично мощноста достига около 180 коня , при максимален надув.
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
мдааа,това което си написал е верно...ама това е което сте забравили да напишете в самото начало на поста за да се знае че само с тази интервенция ефекта е 0,а не да се родят мнения и теорий от сорта ''с тоя боостконтролер само тдс-а ще ти цепи смартника'' ,само с боостконтролер няма да има никав надув кой знае колко по-голям от този с който е ''родена'' колата,то само с настройки в компа ''чип'' или ГНП-то ще ти дигне буста и без тези шукарийки просто казано нямаш гориво което да ти държи постоянен буст различен от стоковия и 180 са малко пресилени цифри ако имаш дино графика само с тези промени,ще се радвам да я видяbmw_324d написа:VRPerformance написа:ама найстена ми е интересно,защото гледам как масово си мислите че колата ще литне
Без промяна в параметрите на компа и в частност ГНП , няма особена файда от тоя бууст , но след това резултатът е задоволителен!Теоретично мощноста достига около 180 коня , при максимален надув.
Съгласен съм с теб , но до някъде!Без бууст контрол по-голям надув няма , защото реално се лъже байпасния клапан , следователно ако не го лъжеш просто няма как да позволи по-голямо налягане!И осносно конете , това са ТЕОРИТИЧНИ данни , едва ли са толкова , но все пак двигателя е на ..... хиляди километри!Скоро , след като се справя с охлаждането , мисля да го замеря реално на дино , за да видя какво ще покаже и дали тия числа са приблизителни!
Последна промяна bmw_324d на 15 Авг 2010, 21:31, променена общо 1 път
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността. Единствения възможен вариант според мен е самата електроника да си има някакви толеранси и фабрично зададени отклонения от нормата - така ако ако чрез някой сензор "усети" че се подава повече въздух, да се увеличи подаването и на гориво. Някой ако има наблюдения да си признае веднага , че и аз се интересувам (от теоретична гледна точка).
Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността. Единствения възможен вариант според мен е самата електроника да си има някакви толеранси и фабрично зададени отклонения от нормата - така ако ако чрез някой сензор "усети" че се подава повече въздух, да се увеличи подаването и на гориво. Някой ако има наблюдения да си признае веднага , че и аз се интересувам (от теоретична гледна точка).
Ами принципно , ГНП специално при ТДС моторите , получва информация за притока на въздух от МАР сензора и регулира подаваното гориво , НО не може да подаде повече от зададеното му в електрониката като максимална стойност!За това се "чипосва" самата електроника и по компютърен път се повишават необходимите показатели!Има един момент в който горивото идва в повече и се получават вибрации при определено обороти , за това е нужно , ако някой прави нещо по колата си да се обърне към специалист , който знае какво прави в противен случай може да се получи обратен ефект и сериозна загуба на гориво
Последна промяна bmw_324d на 15 Авг 2010, 21:32, променена общо 1 път
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
виждам те че си в час,просто може да ти е убегнало и затова неискам да се опитвам да те убеждавам с думи,можеш сам да се убедиш в това,само трябва да пробваш на всичко стоково да бутнеш горивото и с манометъра да видиш разликитеbmw_324d написа:Съгласен съм с теб , но до някъде!Без бууст контрол по-голям надув няма....
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
е неси прочел баш всичко неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
Имате си коли пробвайте никой не карам на сила да вярва на думите ми
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
VRPerformance написа:е неси прочел баш всичко неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
Имате си коли пробвайте никой не карам на сила да вярва на думите ми
Ами то хубаво така, ама нали като се шунтира wastegate клапана на турбото с boostcontroler принудително караш клапана да седи по-затворен от нормалното и караш повечето изгорели газове да минат през турбото - така от същия обем и маса флуид (изгорели газове) се получава теоретично по-голямо налягане... то малко perpetuum mobile се получи, надявам се че съм се изразил що-годе ясно.
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Моя го купих за 12 лева малко е грозен но върши работа пасва идеално на мястото на часовника и е вързан по първия начин с чип съм и надува до 1.2 колко е вярно не знам.
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
така е,но в този случай налягането което можеш да дигнеш е много малко и няма да се усети никаква разлика във вървенето,именно защото изгорелите газове няма как да са толкова много....клапана работи именно с натягане,което ще рече че той може да си промени налягането на турбото именно от изгорелите газове,Пример за това е ПИК и ХОЛД буста,клапана е един и същ ама примерно при движение на автомобила си на втора предавка,на 1200об,подаваш газ докрай 100%(първоначалното изпушване което се получава е от това),нещото което става е че турбото не е развъртяно а ти с педала на газта ПОДАВАШ ГОРИВО,а не въздух,както явно си мислиш,на тези обороти това гориво е много,именно това много гориво кара турбото да се развърти повече от обикновенното и това по-голямо развъртане и налягането което дига турбото се нарича ПИК буст,именно с бутане в електрониката се подава повече гориво във всички диапазони от там без да има нужда да се слага такъв контролер се дига както и ПИК буста така и холд буста,а клапана си е един и същ,друг пример е че вече като се е развъртяло турбото колата не пуши,това е защото от горивото зависи налягането на турбото,затова и в темата ''как да направим ТДС по-бърз'' пише че с нагласяне на ГНТ-то има осезаем ефект именно защото буташ горивото от там,това което и по-нагоре написхме е че си има лимит в който може да се подаде гориво за да се постигне повече мощност без да пуши колата,след това просто горивото идва в повече,появяват се черните пушеци.... но това е САМО ПРИ ТДС колите като е46 320д са вече на друг принцип...Zagy написа:VRPerformance написа:е неси прочел баш всичко неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
Имате си коли пробвайте никой не карам на сила да вярва на думите ми
Ами то хубаво така, ама нали като се шунтира wastegate клапана на турбото с boostcontroler принудително караш клапана да седи по-затворен от нормалното и караш повечето изгорели газове да минат през турбото - така от същия обем и маса флуид (изгорели газове) се получава теоретично по-голямо налягане... то малко perpetuum mobile се получи, надявам се че съм се изразил що-годе ясно.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
VRPerformance написа:така е,но в този случай налягането което можеш да дигнеш е много малко и няма да се усети никаква разлика във вървенето,именно защото изгорелите газове няма как да са толкова много....клапана работи именно с натягане,което ще рече че той може да си промени налягането на турбото именно от изгорелите газове,Пример за това е ПИК и ХОЛД буста,клапана е един и същ ама примерно при движение на автомобила си на втора предавка,на 1200об,подаваш газ докрай 100%(първоначалното изпушване което се получава е от това),нещото което става е че турбото не е развъртяно а ти с педала на газта ПОДАВАШ ГОРИВО,а не въздух,както явно си мислиш,на тези обороти това гориво е много,именно това много гориво кара турбото да се развърти повече от обикновенното и това по-голямо развъртане и налягането което дига турбото се нарича ПИК буст,именно с бутане в електрониката се подава повече гориво във всички диапазони от там без да има нужда да се слага такъв контролер се дига както и ПИК буста така и холд буста,а клапана си е един и същ,друг пример е че вече като се е развъртяло турбото колата не пуши,това е защото от горивото зависи налягането на турбото,затова и в темата ''как да направим ТДС по-бърз'' пише че с нагласяне на ГНТ-то има осезаем ефект именно защото буташ горивото от там,това което и по-нагоре написхме е че си има лимит в който може да се подаде гориво за да се постигне повече мощност без да пуши колата,след това просто горивото идва в повече,появяват се черните пушеци.... но това е САМО ПРИ ТДС колите като е46 320д са вече на друг принцип...Zagy написа:VRPerformance написа:е неси прочел баш всичко неси прочел че няма как да увеличиш налягането на турбото без да имаш гориво което да е било изгорено за да има достатъчно изгорели газове да въртят турбото и то да прави необходимите обороти за да направи необходимия надув тоест всичко се върти около горивото... ПОВЕЧЕ ГОРИВО --> ПО-Голям надув-->ПО-вече въздух-->Повече изгоряло гориво-->Повече мощност.естествено както момчето по-горе е написал до ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦИ след това просто няма смисал да се дава още гориво.... няма как да се мисли по-начина повече надув>повече изгоряло гориво>повече мощност защото този надув идва от горивото което е изгоряло преди да се завърти турбото,със стоковото количество гориво завърташ турбото на стоковото налягане без вероятност за повече...Zagy написа:Изчетох цялата тема, но никъде не видях как точно се "лъже" електрониката да пуска повече гориво... То надуването хубаво се получава на теория, но повечето въздух в цилиндъра изисква повече гориво, иначе се разваля съотношението гориво-въздух. Ако само се увеличи надуването, сместа ще обеднее и даже може да се стигне до падане на мощността....
Имате си коли пробвайте никой не карам на сила да вярва на думите ми
Ами то хубаво така, ама нали като се шунтира wastegate клапана на турбото с boostcontroler принудително караш клапана да седи по-затворен от нормалното и караш повечето изгорели газове да минат през турбото - така от същия обем и маса флуид (изгорели газове) се получава теоретично по-голямо налягане... то малко perpetuum mobile се получи, надявам се че съм се изразил що-годе ясно.
Ясно, съгласен съм с тебе, само още едно въпросче - да разгледаме случая с 1200 об/мин и газта до ламарината, който ти даде. В случая ако не си шунтирал wastegate клапана колата изпушва и развърта турбото, като това отнема известно време. ОБАЧЕ както ти сам каза клапана работи с натягане (предполагам е в крайно затворено положение по default - всичко минава през турбината) и налягането на изгорелите газове го отваря. При положение, че си "олабил" контрола с това бустконтролерче няма ли да се получи по-забавена реакция на wastegate клапана и оттам като завариш педала додолу по-бързо да развъртиш турбото и по-бързо да вдигне налягането. При високите обороти клапана ще седи по-затворен - оттам повече изгорели газове през турбото - повече налягане.
Вярно че съм с 320д но аз съм си любопитен и ми е доста интересна тая тема всички наблюдения, които давам, са само на база това което знам от обща култура. Готино е, че има хора които могат да ни ограмотяват Мерси за което.
ПП: знам, че педала на газта контролира само подаването на гориво, а не на въздуха
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
да супер си ме разбрал и въпроса ти е на място,с боостконтролер ще имаш само по-голям ПИК буст,тоест ефект ще има но само първоначално докато имаш гориво лесно е да го пробваш само да имаш ТДС под ръка общата ти култура е доста добра и си чел и си разбрал нещата правилно
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Прочетих набързо мнениета ви колеги, на мен също ми е много интересно! Аз си обяснявам една елементарна логика на действие, но се чудя дали не се бъркам.
Байпасния клапан на турбината разтоварва при определена стойност -> с бууст контролера тази стойност може да бъде контролирана
МАП сензора отчита налягането на колекторите или на турбината, зависи къде сме му включили вакумния маркуч -> като се повиши налягането на турбината, чрез бууст контрола, МАП сензора ще отчита по-висока стойност и ще праща информацията на компа, съответно помпата ще пръска повече нафта? Интересното е, къде е тавана на помпата, а също и кое е по-добрия вариянт :
1. Чип тунинг - електронна корекция на горивната смес
2. Бууст контрол - повишаване на налягането и чакаме МАП-а да обогати сместа
3. "Ръчна" настройка на плочката на ГНП-то
4. Трите вариянта в комбинация.
Иначе аз съм с 2 ръце ЗА размяната на маркучетата МАП, клапан, турбо, колектори. Само, че ме мързи на 39-ковия ТДС да го сторя, много е тясно в двигателното отделение
Байпасния клапан на турбината разтоварва при определена стойност -> с бууст контролера тази стойност може да бъде контролирана
МАП сензора отчита налягането на колекторите или на турбината, зависи къде сме му включили вакумния маркуч -> като се повиши налягането на турбината, чрез бууст контрола, МАП сензора ще отчита по-висока стойност и ще праща информацията на компа, съответно помпата ще пръска повече нафта? Интересното е, къде е тавана на помпата, а също и кое е по-добрия вариянт :
1. Чип тунинг - електронна корекция на горивната смес
2. Бууст контрол - повишаване на налягането и чакаме МАП-а да обогати сместа
3. "Ръчна" настройка на плочката на ГНП-то
4. Трите вариянта в комбинация.
Иначе аз съм с 2 ръце ЗА размяната на маркучетата МАП, клапан, турбо, колектори. Само, че ме мързи на 39-ковия ТДС да го сторя, много е тясно в двигателното отделение
BMW only!
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
найстена си го прочел набарзоamd написа:....2. Бууст контрол - повишаване на налягането и чакаме МАП-а да обогати сместа....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани