BMW 2800 Bertone Spicup
Модератор: Общи модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sappa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 30.06.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: M52B28
BMW 2800 Bertone Spicup









General specifications
Country of origin Germany
Chassis number XV0010X
Numbers built N/A (Prototype)
Produced in 1969
Introduced at 1969 Geneva Motor Show
Body design Bertone
Engine
Configuration Straight 6
Location Front, longitudinally mounted
Displacement 2.788 liter / 170.1 cu in
Bore / Stroke 86.0 mm (3.4 in) / 80.0 mm (3.1 in)
Compression 9.0:1
Valvetrain 2 valves / cylinder, SOHC
Fuel feed 2 Zenith Carburetor
Aspiration Naturally Aspirated
Performance figures
Power 168 bhp / 125 KW @ 6000 rpm
Torque 236 Nm / 174 ft lbs @ 3700 rpm
BHP/Liter 60 bhp / liter
Using a 30 cm shortened BMW 2500 chassis as a base, Bertone created the Spicup show car. The name referred to the Spider/Coupe option, offered by a roof consisting of two panels, that could slide into a large size T-bar. The interior was fitted with a cacophony of green, yellow and silver skai upholstery. The front part of the bore a resemblance to the Alfa Romeo Montreal, shown a year earlier. Sadly, the striking car was not very well received at its 1969 Geneva Motor show launch and with no further use for it, BMW decided to sell it.
ts new owner then clocked up over 100,000 km with what was basically a show car. At one point he changed the exterior color to orange and the interior to mainly black. Eventually the car was put off the road, until it reappeared some years ago in The Netherlands in the hands of a collector. He then sold it to a Belgian enthusiast, who has brought it back to its former glory. It required a full re-spray but the interior formed the biggest challenge as matching colours of the original material used were not available anywhere. It was therefore decided to go for all leather trim, whereby the silver parts of the seats were actually hand painted.
The first owner connected the silver engine cover with the hood so that they opened together. During the restoration it was brought back to the original configuration, whereby the cover sits firmly over the engine. The tolerances between hood and cover are about 1 mm, but even starting the engine does not create enough vibration to make the two parts touch.
The car was shown at the 2009 Villa d'Este Concours, where the proud new owner, having literally put the last hand on the restoration the day before the Concours, gave us an opportunity to admire this remarkable motorcar.
Доста интересна история има този уникален автомобил

Източник: http://ultimatecarpage.com/car/4124/BMW-2800-Bertone-Spicup.html
"Две неща са безгранични на този свят - вселената и човешката глупост, като за вселената не съм много сигурен..."
'94 E36 M42B18
'95 E34 M50B20
'98 E39 M52B28
'02 Е53 М54B30
'94 E36 M42B18
'95 E34 M50B20
'98 E39 M52B28
'02 Е53 М54B30
- Александър Георгиев
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
- bivola
- E30 M3 Dreamer
-
- Мнения: 1153
- Регистриран на: 4.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: `90 E30 M50B20 , Fiat Punto Bertone
- Мечтае да кара: E30 M3
Ебааааати красотата , няма такава кола




Дилян Пенчев написа:МИнава се време, успокояваш се - караш супер лачена Е30-ка...която ти струва 20 бона![]()
![]()
И си викаш...аджеба аз що не си купих Е46... и в момента в който ти мине тая мисъл ти вече НЕ СИ МАНЯК
![]()

- BMWPetar
- BMWPhotographer
-
- Мнения: 1672
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Sofia city
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive LCI
- Мечтае да кара: Все по-хубави 5 серии
Ебаати машинката...
"Когато пътят стана мокър, Audi quattro-то беше по-бързо в завоите, но просто някакси усмивката на лицето на шофьора на BMW-то беше доста по-голяма..." Джереми Кларксън, сравнение между Audi RS6 и BMW M5, Top gear
BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW
****F10 530d+ xdrive M-sport 2014
Gone, but not forgotten:
*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990
BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW
****F10 530d+ xdrive M-sport 2014
Gone, but not forgotten:
*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990
- CheFs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: E30 M3
- .:BENZINO:.
- ентусиаст
-
- Мнения: 826
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: вана Чайка
Точно щях да пиша че прилича на АЛФА Монреал и вече са ме изпреварили
Наистина красив автомобил,все пак Бертоне е пипал там
А ел.стъклата тогава са си били екзотика 





- NaskoAVM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 23.01.2009
- Местоположение: Самоков - АКСАКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Мечтае да кара: 3.0csl
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
bace_martu написа:Чак пък сташна , не бих казал . Това си е 100% Алфа !
е всеки си има право на лично мнение

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- sappa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 30.06.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: M52B28
Fear написа:Наистина страхотен автомобил.
Ама Бертоне май не е бил много продуктивен през онези години, само вижте приликите с това:
![]()
![]()
само да уточня, че този дизайн първо е бил използван при БМВ-то което остава прототипен модел, след което влиза в производство при Алфата
в периода 1970-1977
"Две неща са безгранични на този свят - вселената и човешката глупост, като за вселената не съм много сигурен..."
'94 E36 M42B18
'95 E34 M50B20
'98 E39 M52B28
'02 Е53 М54B30
'94 E36 M42B18
'95 E34 M50B20
'98 E39 M52B28
'02 Е53 М54B30
sappa написа:Fear написа:Наистина страхотен автомобил.
Ама Бертоне май не е бил много продуктивен през онези години, само вижте приликите с това:![]()
![]()
само да уточня, че този дизайн първо е бил използван при БМВ-то което остава прототипен модел, след което влиза в производство при Алфата
в периода 1970-1977
ОК. Честно казано, нямах представа кое е първо, но нямаше как да не се сетя за Монреал-а, като видях BMW-то.

Така или иначе и двете са страшно красиви, а на BMW-то покрива кърти.

21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани