Съединител за смяна
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Denev написа:Mpower84 написа:...Междудругото ако може някой да сподели какъв е диаметъра на отвора в средата на диска (там дето са шлиците), че не успях да намеря дорник и ще трябва да се прави на струг нещо.
колега, вземи си един комплект и не се занимавай с глупости, тоя дорник дето ти трябва си е включен в комплекта (....аз така преди време на един пасат сменях само феродото и нещо не се получи и после пак разглабяне и т.н.) и недей много да се чудиш Закс,Лук или Валео и трите са ОК...... а вече ако искаш супер качество трябва "отвънка" да го вземеш тоя съединител!!!
Да ама не...питах и за това и в никой комплект не е включен.Нито според каталозите на марките нито според продавачите, а даже и отделно не се предлага.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Mpower84 написа:Denev написа:Mpower84 написа:...Междудругото ако може някой да сподели какъв е диаметъра на отвора в средата на диска (там дето са шлиците), че не успях да намеря дорник и ще трябва да се прави на струг нещо.
колега, вземи си един комплект и не се занимавай с глупости, тоя дорник дето ти трябва си е включен в комплекта (....аз така преди време на един пасат сменях само феродото и нещо не се получи и после пак разглабяне и т.н.) и недей много да се чудиш Закс,Лук или Валео и трите са ОК...... а вече ако искаш супер качество трябва "отвънка" да го вземеш тоя съединител!!!
Да ама не...питах и за това и в никой комплект не е включен.Нито според каталозите на марките нито според продавачите, а даже и отделно не се предлага.
Да , трудно ще намериш , ако си нямаш .... аз зор видях и на края - струг....
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Aз съм с Лук и съм доволен да ти кажа,просто е въпрос на пари ..ако ти се дават пари за закс примерно си го вземи ..според мен като качество са горе долу еднотипни .Марката ти си решаваш каква да е .Има доста изписано по темите за съединителите.

- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Mpower84 написа:metodi80 а случайно диаметърчето да помниш или има разлика в дисковете на мойта и твойта кола?
Свали скоростната кутия и измери с шублер диаметъра на входящия вал- този със шлиците, който влиза в лагера на маховика. Така наизуст няма кой да ти помогне. Другия вариант е да отидеш в някой сервиз и да помолиш някой да мернеш диаметъра от свалена скоростна кутия, като имаш в предвид скорости от бензинови двигатели с ходов обем от 1600 до 2000 кубика. Не знам доколко може да се довериш на този майстор, който прави "кърпени" неща. Диафрагмената пружина на притискателния диск с времето и експлоатацията губи еластичните си свойства. Отделно ако си виждал употребяван притискателен диск какво износване има по вътрешния диаметър на пружината от аксиалния лагер, никога няма да го сложиш отново. Задължително смени малкото лагерче в отвора на маховика, защото става на дреб- преди два дена сменях съединител и това лагерче като го разтресеш се чуват как тракат сачмите в него, все едно е без сепаратор.
- EDS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 10.03.2008
- Местоположение: Варната
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0SD
- Мечтае да кара: Koenigsegg
- Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)
Mpower84 написа:.Във В&Д ми дават цена на SACHS 351.60лв.В Ауто+ SACHS е 395.30лв. и го имат в наличност, но ми обадиха и една друга оферта за VALEO на 471 пари.
350 лева...400 лева...450 лева... колега какви са тези цени



- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Дано това ти помогне с размера. Както се вижда от схемата вътрешния диаметър на лагерчето е 15 мм., значи дорника трябва да е толкова.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _flywheel/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _flywheel/
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
По отношени на майстора дето ми даде съвета няма какво да обяснявам...тои ми избра колата и съм много доволен.Все пак поддържа един малък автопарк и няма оплаквания от него.Съединителя го взех- Закс.121 лв. феродов диск (кат. номер 1864 906 002)и 43 лагер (кат. номер 3151 231 031).
Последна промяна Mpower84 на 01 Май 2009, 3:07, променена общо 1 път
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
ивчо3 написа: Задължително смени малкото лагерче в отвора на маховика, защото става на дреб- преди два дена сменях съединител и това лагерче като го разтресеш се чуват как тракат сачмите в него, все едно е без сепаратор.
Нещо по-спецялно за този лагер някой да сподели.Какви са му параметрите, марка, евентуално цена...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Mpower84 написа:ивчо3 написа: Задължително смени малкото лагерче в отвора на маховика, защото става на дреб- преди два дена сменях съединител и това лагерче като го разтресеш се чуват как тракат сачмите в него, все едно е без сепаратор.
Нещо по-спецялно за този лагер някой да сподели.Какви са му параметрите, марка, евентуално цена...
Значи колега , това което е препоръчително да смениш , когато отваряш да сменяш съединител (освен самия съединител - феродов , притискател , аксиален лагер) е следното :
1. Лагечето в маховика (не винаги е разбито , понеже колегата ивчо3 каза , че е задължително да се смени - аз бих се изразил , че е препоръчително , но не и задължително).
Този лагер при мен е с размери - 15 /32 /10 .... както казах малко ла*но. Но как вие , когато се разбие ! Номер 5 от линка по долу (справката е за 318i ).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Цена в дару 27 лв. Можеш да си вземеш и не оригинален лагер , има доста варианти.....
2. Семеринга на коляновия вал (зад маховика) - когато се отваря за смяна на съединител е препоръчително и този семеринг да се смени.
3. Семерингчето на лоста превкючващ скоростите - това малко ла*но дори ново протича на около 5000 км и при сваляне за смяна на съединител е хубаво и то да се смени
4.Семеринга на "опашката" на скоростната кутия
Тези "джажди " смениш ли ги можеш да си сигурен , че си направил пълна профилактика на съединителя и скоростната кутия !
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
metodi80 много благодаря за изчерпателната информация.Много те уважавам колега да знаеш.Много благодаря и на останалите писали в темата.Мисля, че набавих нужната ми информация и остава само да намеря време да се мушна под колата.За пореден път се убеждавам колко ме кефи да съм сред вас.
Поздрави!
Поздрави!
- TouringInternational
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 7.12.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: M44 на газ
- Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
- Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition
Благодарско и от мен, и на колегата пуснал темата и на другите писали в нея.
И аз в скоро време трябва да правя същата интервенция на м44 само че имам бонус за смяна и тампон на двигателя
ПП: и аз съм се ориентирал към SACHS, само трябва да видя как вървят цените по Плевенските магазини

И аз в скоро време трябва да правя същата интервенция на м44 само че имам бонус за смяна и тампон на двигателя

ПП: и аз съм се ориентирал към SACHS, само трябва да видя как вървят цените по Плевенските магазини
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
TouringInternational написа:Благодарско и от мен, и на колегата пуснал темата и на другите писали в нея.![]()
И аз в скоро време трябва да правя същата интервенция на м44 само че имам бонус за смяна и тампон на двигателя![]()
ПП: и аз съм се ориентирал към SACHS, само трябва да видя как вървят цените по Плевенските магазини
Колега ако не ти е спешна смяната изчакай още няколко дни аз да сменя моя и да пиша каква е раликата и дали са качествени тези SACHS.Следи темата за отзивите.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани