Съединител за смяна

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 29 Апр 2009, 23:16

Denev написа:
Mpower84 написа:...Междудругото ако може някой да сподели какъв е диаметъра на отвора в средата на диска (там дето са шлиците), че не успях да намеря дорник и ще трябва да се прави на струг нещо.


колега, вземи си един комплект и не се занимавай с глупости, тоя дорник дето ти трябва си е включен в комплекта (....аз така преди време на един пасат сменях само феродото и нещо не се получи и после пак разглабяне и т.н.) и недей много да се чудиш Закс,Лук или Валео и трите са ОК...... а вече ако искаш супер качество трябва "отвънка" да го вземеш тоя съединител!!!


Да ама не...питах и за това и в никой комплект не е включен.Нито според каталозите на марките нито според продавачите, а даже и отделно не се предлага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 30 Апр 2009, 0:22

Mpower84 написа:
Denev написа:
Mpower84 написа:...Междудругото ако може някой да сподели какъв е диаметъра на отвора в средата на диска (там дето са шлиците), че не успях да намеря дорник и ще трябва да се прави на струг нещо.


колега, вземи си един комплект и не се занимавай с глупости, тоя дорник дето ти трябва си е включен в комплекта (....аз така преди време на един пасат сменях само феродото и нещо не се получи и после пак разглабяне и т.н.) и недей много да се чудиш Закс,Лук или Валео и трите са ОК...... а вече ако искаш супер качество трябва "отвънка" да го вземеш тоя съединител!!!


Да ама не...питах и за това и в никой комплект не е включен.Нито според каталозите на марките нито според продавачите, а даже и отделно не се предлага.


Да , трудно ще намериш , ако си нямаш .... аз зор видях и на края - струг....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 30 Апр 2009, 0:50

Aз съм с Лук и съм доволен да ти кажа,просто е въпрос на пари ..ако ти се дават пари за закс примерно си го вземи ..според мен като качество са горе долу еднотипни .Марката ти си решаваш каква да е .Има доста изписано по темите за съединителите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 30 Апр 2009, 0:51

metodi80 а случайно диаметърчето да помниш или има разлика в дисковете на мойта и твойта кола?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 30 Апр 2009, 12:14

Mpower84 написа:metodi80 а случайно диаметърчето да помниш или има разлика в дисковете на мойта и твойта кола?

Свали скоростната кутия и измери с шублер диаметъра на входящия вал- този със шлиците, който влиза в лагера на маховика. Така наизуст няма кой да ти помогне. Другия вариант е да отидеш в някой сервиз и да помолиш някой да мернеш диаметъра от свалена скоростна кутия, като имаш в предвид скорости от бензинови двигатели с ходов обем от 1600 до 2000 кубика. Не знам доколко може да се довериш на този майстор, който прави "кърпени" неща. Диафрагмената пружина на притискателния диск с времето и експлоатацията губи еластичните си свойства. Отделно ако си виждал употребяван притискателен диск какво износване има по вътрешния диаметър на пружината от аксиалния лагер, никога няма да го сложиш отново. Задължително смени малкото лагерче в отвора на маховика, защото става на дреб- преди два дена сменях съединител и това лагерче като го разтресеш се чуват как тракат сачмите в него, все едно е без сепаратор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 10.03.2008
Местоположение: Варната
Пол: Мъж
Кара: X3 3.0SD
Мечтае да кара: Koenigsegg
Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)

Мнение от EDS » 30 Апр 2009, 12:21

Mpower84 написа:.Във В&Д ми дават цена на SACHS 351.60лв.В Ауто+ SACHS е 395.30лв. и го имат в наличност, но ми обадиха и една друга оферта за VALEO на 471 пари.


350 лева...400 лева...450 лева... колега какви са тези цени :shock: Аз сменях наскоро съединител , купих си на ЛУК и ми излезе 230 лева пълния комплект .Говоря за ис М44.Сега карам и си свиркам - абсолютно никакви проблеми , педала стана мек като памук :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 30 Апр 2009, 12:44

Дано това ти помогне с размера. Както се вижда от схемата вътрешния диаметър на лагерчето е 15 мм., значи дорника трябва да е толкова.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _flywheel/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 30 Апр 2009, 18:25

По отношени на майстора дето ми даде съвета няма какво да обяснявам...тои ми избра колата и съм много доволен.Все пак поддържа един малък автопарк и няма оплаквания от него.Съединителя го взех- Закс.121 лв. феродов диск (кат. номер 1864 906 002)и 43 лагер (кат. номер 3151 231 031).
Последна промяна Mpower84 на 01 Май 2009, 3:07, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 30 Апр 2009, 18:43

Да смениш и семерингата :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 01 Май 2009, 3:01

mihal написа:Да смениш и семерингата :)


Оп нещо ново!Коя семеринга?Нещо съм пропуснал.
Последна промяна Mpower84 на 01 Май 2009, 3:05, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 01 Май 2009, 3:04

ивчо3 написа: Задължително смени малкото лагерче в отвора на маховика, защото става на дреб- преди два дена сменях съединител и това лагерче като го разтресеш се чуват как тракат сачмите в него, все едно е без сепаратор.


Нещо по-спецялно за този лагер някой да сподели.Какви са му параметрите, марка, евентуално цена...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 01 Май 2009, 23:22

Mpower84 написа:
ивчо3 написа: Задължително смени малкото лагерче в отвора на маховика, защото става на дреб- преди два дена сменях съединител и това лагерче като го разтресеш се чуват как тракат сачмите в него, все едно е без сепаратор.


Нещо по-спецялно за този лагер някой да сподели.Какви са му параметрите, марка, евентуално цена...


Значи колега , това което е препоръчително да смениш , когато отваряш да сменяш съединител (освен самия съединител - феродов , притискател , аксиален лагер) е следното :

1. Лагечето в маховика (не винаги е разбито , понеже колегата ивчо3 каза , че е задължително да се смени - аз бих се изразил , че е препоръчително , но не и задължително).
Този лагер при мен е с размери - 15 /32 /10 .... както казах малко ла*но. Но как вие , когато се разбие ! Номер 5 от линка по долу (справката е за 318i ).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

Цена в дару 27 лв. Можеш да си вземеш и не оригинален лагер , има доста варианти.....

2. Семеринга на коляновия вал (зад маховика) - когато се отваря за смяна на съединител е препоръчително и този семеринг да се смени.

3. Семерингчето на лоста превкючващ скоростите - това малко ла*но дори ново протича на около 5000 км и при сваляне за смяна на съединител е хубаво и то да се смени

4.Семеринга на "опашката" на скоростната кутия

Тези "джажди " смениш ли ги можеш да си сигурен , че си направил пълна профилактика на съединителя и скоростната кутия !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 02 Май 2009, 0:05

metodi80 много благодаря за изчерпателната информация.Много те уважавам колега да знаеш.Много благодаря и на останалите писали в темата.Мисля, че набавих нужната ми информация и остава само да намеря време да се мушна под колата.За пореден път се убеждавам колко ме кефи да съм сред вас.

Поздрави!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 7.12.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M44 на газ
Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition

Мнение от TouringInternational » 02 Май 2009, 13:43

Благодарско и от мен, и на колегата пуснал темата и на другите писали в нея. :yes:
И аз в скоро време трябва да правя същата интервенция на м44 само че имам бонус за смяна и тампон на двигателя :mhihi:

ПП: и аз съм се ориентирал към SACHS, само трябва да видя как вървят цените по Плевенските магазини

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 02 Май 2009, 14:13

TouringInternational написа:Благодарско и от мен, и на колегата пуснал темата и на другите писали в нея. :yes:
И аз в скоро време трябва да правя същата интервенция на м44 само че имам бонус за смяна и тампон на двигателя :mhihi:

ПП: и аз съм се ориентирал към SACHS, само трябва да видя как вървят цените по Плевенските магазини


Колега ако не ти е спешна смяната изчакай още няколко дни аз да сменя моя и да пиша каква е раликата и дали са качествени тези SACHS.Следи темата за отзивите.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook