Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- panter
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 8.04.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320D 163 hp
Според мен ако е то старите трилъчеви волани трябва да се смени целия волан , защото на стария няма място да се сложат бутоните за функциите
Иначе и аз съм мислил само бутони и кабел да си купя, но няма как да ги сложа тея бутони !
А ако е от новите се сменя само горната пластмаса и кабелите !
Ето виж устроиството им http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM33&mospid=47718&hg=32&fg=35

А ако е от новите се сменя само горната пластмаса и кабелите !
Ето виж устроиството им http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM33&mospid=47718&hg=32&fg=35


- kiko™
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Значи колеги по принцип темпомат (автопилот) може да се сложи на ВСЯКА Е46-ца, без значение от волан и мотор, като при някои модели е по-лесно, при друте е молко по-сложно. Първо относно воланите, на трилърчвите със разделения долен лъч бутоните се добавят най-лесно, сменя се гория полумесец с такъв който е с бутоните и се добавя кабела който го свързва към волана (в представителствата на BMW се продава като retrofit kit полумесец+кабел на доста височка цена, в eBay са малко по-евтини, а ако нямат кабелчето, можете да го замените с кабелчето от някой стар компютър, което свързва cd-то със звуковата карта). На четитилъчевите волани също могат да се добавят копчета, там не съм запознат в детайли как става, но в общи линии трябва да се поореже гумата в станичните краища на beg-a за да се направи място за копчетата, които след това се закрепват на вече съществуващи места на волана. Третия вид волан е трилъчрвия волан на който средния лъч не е разделен (стария трилъчев волан), при него за съжаление няма вариант да се добавят копчетата (поне аз не го знам), така че ще е нужна смяна на волана ако искате да имате темпомат. Третия вид трилъчев волан е ///М волана, чесно казано такъв без копчета не съм виждал, но ако има такъв, при него нещата стоят като при първия вид трилъчрв волан (със разделения среден лъч). Второто нещо за да имате темпомат зависи от двигателя на колата -- за колите 316 и 318 преди фейс-а трябва да се добави пневматично моторче със жило, което жило се захваща за "пеперудката" там където се захваща и съществуващото жило което идва от газта, след това е нужен и модула който управлява това моторче (има колега от форума който мина през тази процедура), от тук нататък се процедира както при останалите модели, трябва да се прекарат два кабела от буксата под волана до лайт модула и един от буксата под волана до въпросният модул при моделите 316, 318 преди фейс-а, а при останалите модели кабела се включва на точно определен пин (в зависимост от модела)в комп-а на колата. При колите 318 след фейс-а които вече са с новия мотор valvtronic, няма нужда са се добавя пенвматично моторче и модул. Ндявам се да ви е станало ясно как стоят нещата с темпомат-а.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Dimitroff написа:Е.Димитров написа:Моят волан е трълъчев (с разцепеният лъч от долната страна) но не е мулти,има ли вариант да си сменя само горната част с бутоните,и евентуално някой да продава горната част само?
Колега, не си си направил труда да прочетеш темата, нали?![]()
Има вариант, но освен бутоните ти трябва и свързващ кабел - колегата V-max продава на добра цена (оригинален!).
Колега,не само че съм я прочел внимателно,ами я и следя от доста време,пределно ясно ми е че ми трябва кабел,но ми се струва по съществено да си намеря копчетата,кабела както разбрах може да се намери сравнително по-лесно
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Dimitroff написа::uups: - моя грешка!
Никаква грешка няма,направил си страхотна тема,невероятно коректен си да споделиш с нас тези интервенции,аз научих много нови неща които ще са ми от полза,ако се видим някъде-бирата от мен

- Dani Dupeto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 22.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 LCI 523i
- nikol78
-
-
- Мнения: 773
- Регистриран на: 13.05.2006
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
- Кара: Е 39 520I 1998г.
Dimitroff написа:Да възобновя темата малко...след сумати месеци.
От днес вече мога да се похваля, че интервенцията е завършена!
След закупуването на кабела за връзка от колегата V-max...го разнасях месеци наред в колата...първо бях забравил за него, после се оказа...,че в цяла хасковска област няма човек, който да се навие да го свърже...при което трябваше да ползвам жокер-обади се на приятел (пак V-max...ще черпя!)
Той ме насочи при правилния човек, който за 1 час работа и няколко десетки левчета свърза мулти волана.
Контрол на звука - работи.
Контрол на песните - работи.
Автопилот - работи. (вярвате не вярвате - разхода ми с автопилота падна с почти 1 литър!! - редовно пътувам по трасето със скорост 130-140 и добре знам колко ми е разхода-днес беше с 0.800 грама по-малко)
За свързване се ползва следната схема :
http://www.jdmotorwerkes.com/BMW%20Retrofit%20PDFS/3543en.pdf - давам линк от DIY секцията (Е46).
Цялото удоволствие :
М мулти волан - 600 лева.
Свързващ кабел - приблизително 55 лева (нямам спомен точно)
Работа - 50 лева.
Кеф цена няма...
П.с. Кабелите ги свързаха в Стара Загора.
Ако някой го интересува - на ЛС, за да не правя реклама на момчето и сервиза.
Някои знае ли тази схема дали е същата за е39 ка

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Ти си с бензин, колега, а стана ясно, че за бензиновите Е46-ци трябва и някакво моторче за регулиране на газ-та...не съм сигурен...
- netsurfer_bg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 9.05.2004
- Кара: ....
Dimitroff написа:Ти си с бензин, колега, а стана ясно, че за бензиновите Е46-ци трябва и някакво моторче за регулиране на газ-та...не съм сигурен...
не е така ... трябва само на някой 316 и 318 които газта е с жило ...
- simeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 11.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535dA LCI
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
simeon написа:кой може да ми монтира 3лъчев мулти на 39ка, която няма мулти?
1.Провери си шпилките дали ще станат от волан за Е46 на кормилния прът на Е39-ката.
2.Съмнявам се в София да не може да се намери къде...въпроса ще е каква цена ще иска човека.
3.Ако имаш път към Стара Загора...става по-лесно за около 50тина лева, при положение, че волана е монтиран и остава само окабеляването.
4... не знам дали интервенцията е толкова лесна при бензинов мотор....

- simeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 11.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535dA LCI
Dimitroff написа:simeon написа:кой може да ми монтира 3лъчев мулти на 39ка, която няма мулти?
1.Провери си шпилките дали ще станат от волан за Е46 на кормилния прът на Е39-ката.
2.Съмнявам се в София да не може да се намери къде...въпроса ще е каква цена ще иска човека.
3.Ако имаш път към Стара Загора...става по-лесно за около 50тина лева, при положение, че волана е монтиран и остава само окабеляването.
4... не знам дали интервенцията е толкова лесна при бензинов мотор....
със сигурност има човек в сф, но не още не знам кой е той и за това го търся, а за сега път към сз нямам, но ако не намеря тук кой да ми го монтира, нищо не преи да мръдна до теб. мотора е дизелов, 2.5d
- SaRsEmA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M Tech 2
- Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2
Колеги виждам че с запреказвахте тук във темата за мулти волани и автопилоти та аз имам лек проблем за който никои не ми помогна иреших да питам и тук.Та проблема е карам си аз на 3-4 автопилота си бачка но на 5-та като цъкна и дам газ от волана и закача пилота и веднага разкача това е проблем само на 5-та!Някакви коментари???
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
netsurfer_bg написа:Dimitroff написа:Ти си с бензин, колега, а стана ясно, че за бензиновите Е46-ци трябва и някакво моторче за регулиране на газ-та...не съм сигурен...
не е така ... трябва само на някой 316 и 318 които газта е с жило ...
Може да е малко смешен въпросът ми, но как да разбера с жило или с моторче съм?
- ///M Body Shop
-
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Като гледам кво караш си със жило. То и аз така деба.zmeyan написа:netsurfer_bg написа:Dimitroff написа:Ти си с бензин, колега, а стана ясно, че за бензиновите Е46-ци трябва и някакво моторче за регулиране на газ-та...не съм сигурен...
не е така ... трябва само на някой 316 и 318 които газта е с жило ...
Може да е малко смешен въпросът ми, но как да разбера с жило или с моторче съм?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани