проблем с чистачките

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

проблем с чистачките

Мнение от unikalen88 » 25 Апр 2009, 22:37

имам проблем от около 2 дни като карам и завали си пускам чистачките,работят около 2 минути и спират,даже течност не праска,абе нищо,след като изгася колата и я запаля пак почват,работят малко и пак спират ,ако е нещо букса или нещо хлабаво,защо се оправя само като загася и запаля :help: :help: :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Re: проблем с чистачките

Мнение от Wolfen » 25 Апр 2009, 22:43

unikalen88 написа:имам проблем от около 2 дни като карам и завали си пускам чистачките,работят около 2 минути и спират,даже течност не праска,абе нищо,след като изгася колата и я запаля пак почват,работят малко и пак спират ,ако е нещо букса или нещо хлабаво,защо се оправя само като загася и запаля :help: :help: :help:


Въпрос 1: Имаш ли сензор за дъжд?
Въпрос 2: На каква позиция пускаш чистачките? Ако е на позиция 1, разцъкваш ли различните степени на чистачките с малкото потенциометърче (нямам представа как се казва, моля някой да ме поправи :uups: )?
Въпрос 3: За да пръска течност, трябва да дръпнеш лостчето към теб и да задържиш колкото искаш течност да ти изпръска, тогава автоматично чистачките се включват, за да забършат изпръсканата течност. Това правиш ли го?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 25 Апр 2009, 22:57

на каквото и да ги пусна като си спрат нито интервал нито на първа степен нито на втора,нито като дърпам към мене пръска,абе пълен блокаж


Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Хулиган по пътищата
Детайли за колата: Екстри много :)

Мнение от quickshare » 25 Апр 2009, 23:16

Доколкото ми обясниха в нйси кар,има някъкъв модул,който управлява чистачките,централното и т.н.Обясниха ми че най-често се повреждало централното заключване,но също така и имало случаи и с блокирали чистачни...данеби и теб да те е засегнал този проблем...но без диагностика няма да се разминеш!!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 25 Апр 2009, 23:29

еми ще има диагностика като имам време ,но незнам какво трябва да покаже,проблем в модула или истачките ли ??????? :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 26 Апр 2009, 11:29

да не става вапрос за този модул които е в жапката кадето се сменят некви релета за централното и ако е така за чистачките ще може ли да се сменят само релета и да се оправи или :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: BG

,,,,,,,,,,,,,,

Мнение от GRECE » 26 Апр 2009, 11:42

Мисля че е от релето Колега ето какво представлява---- http://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic. ... 09022df177 -------

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 26 Апр 2009, 11:48

а каде се намира това реле колега

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 26 Апр 2009, 11:51

И при мен беше същото. И мен ме засилиха за този модул в един от официалните сервизи на БМВ, към 650 лева и програмирането и труда, абе осем стотака и си готов. Осемстотин хемороида да им излязат за това компетентно мнение. Преди да минеш на модул си провери буксите, които ходят към чистачките, напръскай ги с контактен спрей. За тази цел трябва да махнеш пластмасите около волана и не си спомням дали и самия волан. Ако не се оправи, трябва да разглобиш и почистиш механизма на ръчката от която се пускат чистачките. За тази цел се маха волана и се сваля целия модул. Той е разглобяем. Като го разглобиш просто WD40 и като изсъхне контактна смазка, даде ми я един който поправя телевизори. Ако и от тук не се оправи, погледни куплунзите на този модул под жабката. И ако и тогава нищо не стане, наистина си за модул. При мен се оказа ръчката за чистачките.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: BG

,,,,,,,,,,,,,,

Мнение от GRECE » 26 Апр 2009, 11:57

Зад жабката или под кормилото,,,,с синя букса е голямо колкото цигарена кутия то се вижда на този линк дето ти прекачих.А пък при мен се получава друга аномалия след 1-час каране изван градско се включват сами чистачките а градско нямам проблеми немога да си го обясня? Разглобих релето прегледах го перфекто е, но незнам от какво е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 26 Апр 2009, 12:09

а защо се оправя като изгася колата и я запаля

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 26 Апр 2009, 12:14

unikalen88 написа:а защо се оправя като изгася колата и я запаля


Защото модулът е електроника, при всяко гасене на колата настройките и възможните грешки изчезват. След запалване наново компютърът прави чек на всички компоненти и евентуално след това започват да се трупат пак някакви грешки. Аз така си го обяснявам. На мен лично не ми се вярва да е "залепнало" реле, защото то или работи постоянно или не работи въобще.

Пробвай със съветите на колегите по-горе, според мен ще ти помогнат.

EDIT: Ето и две снимки с обяснения от TIS-a, ако разбираш английски ще ти дадат отговорите:

Изображение
Изображение
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: BG

,,,,,,,,,,,

Мнение от GRECE » 26 Апр 2009, 12:23

Archangel написа:
unikalen88 написа:а защо се оправя като изгася колата и я запаля


Защото модулът е електроника, при всяко гасене на колата настройките и възможните грешки изчезват. След запалване наново компютърът прави чек на всички компоненти и евентуално след това започват да се трупат пак някакви грешки. Аз така си го обяснявам. На мен лично не ми се вярва да е "залепнало" реле, защото то или работи постоянно или не работи въобще.

Пробвай със съветите на колегите по-горе, според мен ще ти помогнат.
А може ли да е само от натрупани грешки в компютара да прави анумалии?След диагностика и изчистване на грешките да се оправи всичко?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 26 Апр 2009, 12:28

И при мен се пускаха сами чистачките, работеха когато си искат и самата кола беше обладана от зъл дух. Като изгасях колата се оправяха. После изчезваха. Отделно пръскалката работеше когато си иска. Като включех чистачките нямаше изключване докато не угася колата, после не тръгваха. И всякави странни работи ставаха. Пръскалката и тя тръгваше сама без да я пускам. Явно като ми беше скапан механизма на ръчката шашавеше и електронния модул. Проблема както писах по-горе, се оказа ръчката. Като я разглобих имаше влага и мърсотия. Отделно имаше едни джаджи, които ме съмнява че се бяха извадили, но при разглобяването не разбрах.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 26 Апр 2009, 13:55

ресетнах я от 21 мениу от бк-то и за сега няма грижи-маиче работят както трябва,ако се обаркат пак ще пиша

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook