Почистване на интеркулер 320д...или подготовка за лятото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Почистване на интеркулер 320д...или подготовка за лятото
Здравейте колеги!
След като есента направих процедурата по почистване и преглед на АГР-а, колектора и пеперудките (swirl flaps) бях хвърлил око на интеркулера. Както знаете дизелите лятно време губим част от мощността поради високата температура на въздуха и неефективно охлаждащите кулери. Затова използвах почивните дни да оцапам ръцете си в масло и да подготвя красавицата за лятото.
Целта на упражнението:
1) сваляне, почистване и обезмасляване на интеркулера
2) разглабяне и почистване на каквото друго ми попадне пред очите и в ръчичките
Свалянето на кулера е елементарно, но труда зависи от това дали разполагате с канал или не. В моят случай не разполагах с канал и затова с цел улеснение на работата се наложи допълнително сваляне на предната броня (без гредата) и предната част на подкалниците (+ въздуховодите за охлаждане на спирачките). А стъпките са следните:
1) сваляне на предна броня
1.1) сваляте лайстните на предната броня
1.2) издърпвате щифтовете държащи бронята
1.3) развивате 4те болта (по 2 от страна) където бронята се захваща за подкалниците
1.4) издърпвате бронята внимателно като разкачате престилката защипана за нея (намира се зад долната част на бронята и се захваща за гредатата)
2) сваляте кората под двигателя (държи се на 6-7 болта)
3) сваляне на подкалници и въздуховоди
3.1) развивате 4те болта (по 2 от страна) на предните подкалници
3.2) повдигате щипката с която са захванати за въздуховодите и ги издърпвате
3.3) развивате 4те болта (по 2 от страна) държащи въздуховодите и ги махате
Ако имате канал свалянето на бронята, подкалниците и въздуховодите е ненужно защото може да се работи спокойно под колата.
4) Сваляне на интеркулера
4.1) разкачате връзката идваща от турбината и тази отиваща към АГР-а
4.2) махате пластмасата стояща под вътрешния радиатор (тя се държи само на щипки)
4.3) махате гуменото уплътнение под кулера (с издърпване от едната страна)
4.4) кулера се държи на 2 болта (еврейски звезди) в долната част и 2 щивта в горната (които влизат в каналче на задния радиатор) - развъртате бавно болтовете (редувайки ги) и кулера ще почне да пада надолу
Когато го сваляте не си навирайте лицето точно под кулера защото ще бъдете засипани с прах, кал и листа.
След като го свалих измих кулера с бензин първо отвътре и после отвън. След това налях малко веро и го измих обилно с вода. В кулера нямаше много масло, но отвътре изтекоха маслени наслагвания. Изсуших го в продължение на 2 дни за да съм сигурен, че вътре не е останала никаква вода (даже ползвах и сешоар). Тъй като кулера се намира пред радиатора и най-ниско долу той поема най-много от камъчетата по пътя. От предната страна доста от охлажащите нижки бяха изкривени от камъчета ... и към това като добавим листата и калта които бяха наслоени м/у кулера и радиатора зад него направо се чудя колко значително намален е бил дебита на охлаждащия въздух.
Като резултат: изчистих кулера от наслагланията, оправих охлаждащите нижки и почистих м/у 2та радиатора - това трябва да доведе то значително подобрение на охлаждането му през лятото.
Използвах момента и видях, че съм оригиналната греда и че турбото няма луфт (може пък да е сменяно
) .... а след приятния уикенд красавицата ми се отблагодари със страхотни емоции на пътя
ПС: на снимките отдолу се вижда до къде съм свалил бронята, захващането на интеркулера, гумените и пластамасовите уплътнения свалени под радиаторите, и калта и листа, които бяха м/у радиаторите.
ПС2: Сензора на последната снимка за какво служи ?

След като есента направих процедурата по почистване и преглед на АГР-а, колектора и пеперудките (swirl flaps) бях хвърлил око на интеркулера. Както знаете дизелите лятно време губим част от мощността поради високата температура на въздуха и неефективно охлаждащите кулери. Затова използвах почивните дни да оцапам ръцете си в масло и да подготвя красавицата за лятото.
Целта на упражнението:
1) сваляне, почистване и обезмасляване на интеркулера
2) разглабяне и почистване на каквото друго ми попадне пред очите и в ръчичките

Свалянето на кулера е елементарно, но труда зависи от това дали разполагате с канал или не. В моят случай не разполагах с канал и затова с цел улеснение на работата се наложи допълнително сваляне на предната броня (без гредата) и предната част на подкалниците (+ въздуховодите за охлаждане на спирачките). А стъпките са следните:
1) сваляне на предна броня
1.1) сваляте лайстните на предната броня
1.2) издърпвате щифтовете държащи бронята
1.3) развивате 4те болта (по 2 от страна) където бронята се захваща за подкалниците
1.4) издърпвате бронята внимателно като разкачате престилката защипана за нея (намира се зад долната част на бронята и се захваща за гредатата)
2) сваляте кората под двигателя (държи се на 6-7 болта)
3) сваляне на подкалници и въздуховоди
3.1) развивате 4те болта (по 2 от страна) на предните подкалници
3.2) повдигате щипката с която са захванати за въздуховодите и ги издърпвате
3.3) развивате 4те болта (по 2 от страна) държащи въздуховодите и ги махате
Ако имате канал свалянето на бронята, подкалниците и въздуховодите е ненужно защото може да се работи спокойно под колата.
4) Сваляне на интеркулера
4.1) разкачате връзката идваща от турбината и тази отиваща към АГР-а
4.2) махате пластмасата стояща под вътрешния радиатор (тя се държи само на щипки)
4.3) махате гуменото уплътнение под кулера (с издърпване от едната страна)
4.4) кулера се държи на 2 болта (еврейски звезди) в долната част и 2 щивта в горната (които влизат в каналче на задния радиатор) - развъртате бавно болтовете (редувайки ги) и кулера ще почне да пада надолу
Когато го сваляте не си навирайте лицето точно под кулера защото ще бъдете засипани с прах, кал и листа.
След като го свалих измих кулера с бензин първо отвътре и после отвън. След това налях малко веро и го измих обилно с вода. В кулера нямаше много масло, но отвътре изтекоха маслени наслагвания. Изсуших го в продължение на 2 дни за да съм сигурен, че вътре не е останала никаква вода (даже ползвах и сешоар). Тъй като кулера се намира пред радиатора и най-ниско долу той поема най-много от камъчетата по пътя. От предната страна доста от охлажащите нижки бяха изкривени от камъчета ... и към това като добавим листата и калта които бяха наслоени м/у кулера и радиатора зад него направо се чудя колко значително намален е бил дебита на охлаждащия въздух.
Като резултат: изчистих кулера от наслагланията, оправих охлаждащите нижки и почистих м/у 2та радиатора - това трябва да доведе то значително подобрение на охлаждането му през лятото.
Използвах момента и видях, че съм оригиналната греда и че турбото няма луфт (може пък да е сменяно



ПС: на снимките отдолу се вижда до къде съм свалил бронята, захващането на интеркулера, гумените и пластамасовите уплътнения свалени под радиаторите, и калта и листа, които бяха м/у радиаторите.
ПС2: Сензора на последната снимка за какво служи ?






И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!
среден разход
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

plamen_hh написа:Това последното е датчик за наляганеиначе на пред последната снимка ми се вижда че колера ти е мазен в дясно ако е така значи е пукнат .
За щастие не


И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!
среден разход
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Воденичаров написа:И усещаш ли няква разлика в колата, въпреки че твоя не е бил много задръстен?
Разликата ще е лятото

И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!
среден разход
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
- gido
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 12.02.2008
- Местоположение: Пазарджик-Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: X5
- Мечтае да кара: MX5
браво, после защо колегата колата не му създава ядове,ми тои и дава необходимото обслужване.браво от такъв колега да си купи човек кола 

- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92



Уникална тема. Може пре спокоино да се премести във важни.
Само да доиде 1-ви отивам в къщата ни в Перник и чиста кулера.
Но немисля да използвам веро а първо обезмаслител а после бензин. Или обратното както доиде


БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Много добре! Аз също мислих са я правя тази гимнастика тия дни. Захванал съм ги под ред и за сега съм изчистил колектора, свалих си дюзите, смених всички маркучета на нафтата и вакумите. Сега до като е свален кулера(чисти се най добре с топла нафта), ще си сваля и съединителя и ще го пратя да го модифицират малко че не удържа милия
На събора може да си спретнем един клас 320д.

На събора може да си спретнем един клас 320д.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Колега, добре че ни подсещаш, сега му е времето да се свърши това. А знае ли някой как се почиства и пластмасовия колектор на въздуха към главата, свалял съм го и целия е в някъв гаден нагар, но не знам дали да пробвам да го остържа отвътре или с някакъв разтворител само? 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
cfk написа:Колега, добре че ни подсещаш, сега му е времето да се свърши това. А знае ли някой как се почиства и пластмасовия колектор на въздуха към главата, свалял съм го и целия е в някъв гаден нагар, но не знам дали да пробвам да го остържа отвътре или с някакъв разтворител само?
Телена четка за бормашина (от тия спиралните и да е по-дългичка) и винтоверт (щото върти бавно и няма да изяде пластмасата). Ама пак казвам - БАВНО. А за разтворител е идейно, но не знам дали няма да подкара и пластмасата - тя толкова си е променила свойствата вече от времето и големите температурни разлики в двигателния отсек, че като нищо може да си замине барабар с нагара. Ако някой е пробвал да каже.
cfk написа:Колега, добре че ни подсещаш, сега му е времето да се свърши това. А знае ли някой как се почиства и пластмасовия колектор на въздуха към главата, свалял съм го и целия е в някъв гаден нагар, но не знам дали да пробвам да го остържа отвътре или с някакъв разтворител само?
Предполагам говориш за всмукателният колектор. Ако да, точно него почиствах есента. Следвах следните стъпки:
1) след като го свалиш махаш пеперудките и сензора които е закачен от единият му край.
2) запушваш всички дупки без някоя от тези към блока и наливаш бензин.
3) оставяш го малко да се разкисне и изливаш бензина в някаква съдинка.
4) прокарваш с помощта на тел парцалчета и обираш мазнотиите отвътре до колкото можеш
5) наливаш пак бензина и го оставяш за още малко а след това ползваш една от тези четки за чистене на бултилки (върши перфектна работа)
6) след всичко това отново го измих с малко веро и много вода и го оставих да съхне докато съм сигурен, че няма дори капка вода вътре.
ето за тези четки ти говоря:

И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!
среден разход
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани