Силен шум от смукателния колектор. Проблем решен.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Силен шум от смукателния колектор. Проблем решен.
Предварително се извинявам за неточностите, относно моя проблем, който се оказа пренатегнат обтегач. Няма нищо общо със смукателите и дросела. Вместо подробни обяснения ще копирам линк, в който може да се прочете мое мнение, относно обтегача на веригата.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=118724
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=118724
Последна промяна ивчо3 на 29 Апр 2009, 10:34, променена общо 2 пъти
Re: смяна на гарнитура между смукателен колектор и глава на
ивчо3 написа:Предстои ми смяна на гарнитурата. От едната страна повърхността е гланцирана, а от другата- грапава. Въпросът ми е- има ли значение гланцираната повърхност с коя страна ще прилепне: към главата, или колектора? Гарнитурата е една за четирите цилиндъра и може да бъде поставена от едната, или другата страна. Благодаря.
колега не би трябвало да може да се монтира и от двете страни

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: смяна на гарнитура между смукателен колектор и глава на
Ето как е на схемата: № 11.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ld_system/
Използвам данните на Е30, М42, защото се вижда цялата гарнитура, която е плъг енд плей с тази на Е36.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ld_system/
Използвам данните на Е30, М42, защото се вижда цялата гарнитура, която е плъг енд плей с тази на Е36.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: смяна на гарнитура между смукателен колектор и глава на
ивчо3 написа:Ето как е на схемата: № 11.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ld_system/
Използвам данните на Е30, М42, защото се вижда цялата гарнитура, която е плъг енд плей с тази на Е36.
Нема шанс да я объркаш , гарнитурата може да се постави само по един начин и като я наложиш то ще се види , коя е правилната страна !
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: смяна на гарнитура между смукателен колектор и глава на
metodi80 написа:ивчо3 написа:Ето как е на схемата: № 11.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ld_system/
Използвам данните на Е30, М42, защото се вижда цялата гарнитура, която е плъг енд плей с тази на Е36.
Нема шанс да я объркаш , гарнитурата може да се постави само по един начин и като я наложиш то ще се види , коя е правилната страна !
Вече я наложих и стана от първия път. Работата е там, че формата на гарнитурата е абсолютно огледална, отворите за болтовете и въздуха съвпадат както и да я обърнеш. Старата оригинална гарнитура е направена от материал, подобен на текстолит



- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: смяна на гарнитура между смукателен колектор и глава на
След смяна на гарнитурата проблема си остана- силното виене от колектора. Опитах да локализирам откъде идва шума, защото не разполагам със спрей за откриване засмукване на въздух. Установих, че идва от предната част, точно от дроселовата клапа. При леко издърпване лоста на клапата както работи двигателя на празен ход, усетих силна вибрация на пръстите, която се появява само в едно положение на клапата- по-голямо, или по-малко отместване на лоста не оказва влияние. Свалих дросела от колектора и огледах вътрешната повърхност, която се оказа чиста от мястото на захващане на гофрирания маншон до клапите и черна като катран от клапите до другия край, което доказва засмукване на въздух. Само да вметна, че дросела го почистих скоро, след като купих колата, въздушен филтър сменям редовно. С голям зор отвъртях болтовете, захващащи клапите за оста, защото са приплескани след завиване, с цел да се получи нитова сглобка. Изрязах с флекс главата на единия от нитовете, придържащи и свързани шарнирно с рамото на клапите, извадих клапата от оста и издърпах лоста навън. Внимателно огледах вътрешната повърхност на отвора, в който влиза оста и не открих нищо съществено. Оста с клапите влиза в отвор, от двете страни на който има по едно ролково лагерче, а след по-обстоен оглед видях гумено уплътнение, представляващо О-пръстен с миниатюрна цепнатина радиално, направена с цел да се държи това уплътнение на втулката на лагера, която влиза в цепнатината. Извадих този гумен пръстен, надянах го на оста да проверя за хлабини и не установих някакви аномалии, обаче след като натисна леко с пръст уплътнението се появи осезаемо голямо разстояние между уплътнението и оста, защото цепнатината обира луфта между двете повърхности на уплътнението, а го увеличава между него и оста. Изясниха ми се напълно нещата, а те са елементарни: Създаването на вакуум в корпуса на дросела увлича О-пръстена и го свива от двете повърхности на цепнатината, а оттам и появяването на луфта, за който писах. Повече от ясно е, чесе налага смяна на уплътнението, или дросела както е комплект с НОВ, който струва не по-малко от 500 лв. За сега сложих О-пръстенчета от уплътнение на клапани и то прилепна идеално. Още не съм направил дросела, но след като го монтирам ще пиша пак.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
vld написа:Колега нащракай няколко снимки ако не те затруднява
Разбира се, ще пратя снимки и ще променя заглавието на темата, което да подсказва истинския проблем, а колегите ще помоля за съдействие, откъде мога да намеря това уплътнение, защото имам съмнение колко ще изкара обикновения пръстен.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
М 42 е мотора. Дросела е същия като на М44. При първа възможност ща направя снимки и ще ги пусна през снимка.бг. Този проблем ми изяде главата. Ходих на майстор и той беше категоричен, че шума идва от помпата на хидравликата. Наистина този шум от смукателния колектор е съвсем различен от онзи, породен вследствие задръстване и блокиране клапана на картерните газове, който наподобява свирене. В моя случай се чува като виене от лагер, но с такава сила, че може направо да те оглуши при по-високи обороти.
- shaby
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.07.2008
- Местоположение: Местоположение:
- Пол: Мъж
- Кара: e36 coupe M50TUB20
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани