Обезвъздушаване M52
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Обезвъздушаване M52
Смених спуканата капачка на термостата, от където ми се губеше около 1литър на 500км (ден 2 каране), и системата пое въздух (изместим от около 1,5литра антифриз). Оточнявам, че при все още студен двигател (след смяната на капачката), долях антифриз до чертата. След пробване на начини, описани тук и другаде (Respect!), антифриза не спадаше в казанчето т.е. оставаше въздух някаде... Палнах колата и си карам, обаче почна да вдига температурата след средата бързичко и точно преди да влезе в червено отбих и спрях, изчаках 5-10мин. и решението се оказа следното:
Отваряш ПОЛЕКО капачката на казанчето, по възможност с кърпа в раката, че съска и пръска! Отвиваш и двете пластмасови пробки (кръстати, до капачката на казанчето и на капачката на термостата) и почваш да доливаш смело антифриз в казанчето. Доливаш до горе, и то го поема
потъва, като виждаш как излиза пара през отворените пробки. Така няколко пъти, докато плювне антифриз през пробките. Затваряш всичко и си готов!
След това минах 250 км набързо без проблем (стрелката в средата), преспах и на другата сутрин, на вече студен двигател антифриза беше 3-4 пръста под чертата -->долях и 2-3 дни вече нямам проблеми!
Наздраве!
Отваряш ПОЛЕКО капачката на казанчето, по възможност с кърпа в раката, че съска и пръска! Отвиваш и двете пластмасови пробки (кръстати, до капачката на казанчето и на капачката на термостата) и почваш да доливаш смело антифриз в казанчето. Доливаш до горе, и то го поема

След това минах 250 км набързо без проблем (стрелката в средата), преспах и на другата сутрин, на вече студен двигател антифриза беше 3-4 пръста под чертата -->долях и 2-3 дни вече нямам проблеми!
Наздраве!

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Малко връщам темата от "дълбините" ама ми е интересно този метод дали помага,така като гледам става дума за въздушна възглавница и дали евентуално може да се премахне по този начин 

Обезвъздушаването на М52 е следното:
отвива се капачката на радиатора и малката капачка до нея(със нарез за отверка)....пълниш антифриз докато поеме,като стане равно до горе,мачкаш малко маркучите,и чакаш малко 3-4 мин.......ако нивото спадне доливаш до горе пак....след това затваряш малкото винтче,затваряш и капачката на радиатора.......палиш и оставяш колата да работи на ПРАЗЕН ХОД,като пускаш климатроника на 32* и парното да духа съвсем лекичко..........и чакаш
като следиш температирата
Позволява се топлото да тръгне до първата бяла черта(след синята зона)....ако е поела много въздух!Ако ли не е,още в синьото ще започне да духа топличко
И така,ще ти трябва около 30-40 мин..докато отвори термостата.......тоест на 8-мата минута стрелката ще закове 12ч......но с опипване на левия маркуч преценяваш кога е отворил термостата........при мен отвори чак след 30-40 мин на празен ход
Няма да те притеснява,че казанчето стой до горе пълно........след като отвори термостата,чакаш още малко да поработи и тва е.....след като изтине ДВГ-то,нивото трябва да ти е спаднало между МIN и MAX
Ами това е
инфото е от Дару Кар.....така го направих аз,и всичко беше така както ми казаха
Поздрави
отвива се капачката на радиатора и малката капачка до нея(със нарез за отверка)....пълниш антифриз докато поеме,като стане равно до горе,мачкаш малко маркучите,и чакаш малко 3-4 мин.......ако нивото спадне доливаш до горе пак....след това затваряш малкото винтче,затваряш и капачката на радиатора.......палиш и оставяш колата да работи на ПРАЗЕН ХОД,като пускаш климатроника на 32* и парното да духа съвсем лекичко..........и чакаш


Позволява се топлото да тръгне до първата бяла черта(след синята зона)....ако е поела много въздух!Ако ли не е,още в синьото ще започне да духа топличко

И така,ще ти трябва около 30-40 мин..докато отвори термостата.......тоест на 8-мата минута стрелката ще закове 12ч......но с опипване на левия маркуч преценяваш кога е отворил термостата........при мен отвори чак след 30-40 мин на празен ход

Няма да те притеснява,че казанчето стой до горе пълно........след като отвори термостата,чакаш още малко да поработи и тва е.....след като изтине ДВГ-то,нивото трябва да ти е спаднало между МIN и MAX


Ами това е


Поздрави

Според мен е по-добре да го почнеш това упражнение на студен двигател, а НЕ ДА ОТВАРЯШ ВРЯЛ РАДИАТОР !
1. Настройваш парното/климатика на MAX (32 DegC)
2. Отвиваш капачката и 2-те пробки
3. Наливаш антифриз почти докато прелее
4. Палиш двигателя и го оставяш да работи на празен ход (нивото пада) и доливаш докато и от двете пробки почне да излиза само течност без въздух
5. Завиваш пробките (първо тази на маркуча, после на радиатора)
6. Завиваш капачката на радиатора, оставяш двигателя да поработи и следиш нивото. Форсираш няколко пъти за кратко двигателя на място
7. Ако нивото не продължи да спада караш (10 км. например с включено парно) без да форсираш излишно мотора
8. Оставяш колата "да преспи" и на другия ден на студен двигател проверяваш нивото на антифриза и доливаш ако е необходимо
9. Настройваш си парното/климатика според сезона
1. Настройваш парното/климатика на MAX (32 DegC)
2. Отвиваш капачката и 2-те пробки
3. Наливаш антифриз почти докато прелее
4. Палиш двигателя и го оставяш да работи на празен ход (нивото пада) и доливаш докато и от двете пробки почне да излиза само течност без въздух
5. Завиваш пробките (първо тази на маркуча, после на радиатора)
6. Завиваш капачката на радиатора, оставяш двигателя да поработи и следиш нивото. Форсираш няколко пъти за кратко двигателя на място
7. Ако нивото не продължи да спада караш (10 км. например с включено парно) без да форсираш излишно мотора
8. Оставяш колата "да преспи" и на другия ден на студен двигател проверяваш нивото на антифриза и доливаш ако е необходимо
9. Настройваш си парното/климатика според сезона
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Колеги, оня ден обезвъздушавах един М52Б20 и да ви кажа от опит, спирате колата под наклон, така че предницата да е по-високо, отвивате пробките и капачката, наливате натифриз докато протече от пробките, палите, климатроника на 32 градуса
, стягате пробките и капачката, и като отвори термостата отваряте пробките докато протече антифриз и сте готови. На другия ден при студен двигател проверявате нивото на антифриза и при нужда доливате
ПП: Под наклон се слага колата, защото радиаторчето на парното да е по ниско от пробките
и така излиза всичкия въздух
, стягате пробките и капачката, и като отвори термостата отваряте пробките докато протече антифриз и сте готови. На другия ден при студен двигател проверявате нивото на антифриза и при нужда доливате

ПП: Под наклон се слага колата, защото радиаторчето на парното да е по ниско от пробките

ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Евала!!! колеги нямате равни... Благодаря ви ще пробвам стъпка по стъпка (макар че изчетох сигорно 99% от всички теми за обезвъздушаване)... включително и първия пост на тази тема... този начин няма да го коментирам... при мен единственото нещо което направи... е по голям въздушен джоб... че и маркучите на радиатора ми омекнаха...
още един път Благодаря
още един път Благодаря
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
tsb_bg написа:Според мен е по-добре да го почнеш това упражнение на студен двигател, а НЕ ДА ОТВАРЯШ ВРЯЛ РАДИАТОР !
1. Настройваш парното/климатика на MAX (32 DegC)
2. Отвиваш капачката и 2-те пробки
3. Наливаш антифриз почти докато прелее
4. Палиш двигателя и го оставяш да работи на празен ход (нивото пада) и доливаш докато и от двете пробки почне да излиза само течност без въздух
5. Завиваш пробките (първо тази на маркуча, после на радиатора)
6. Завиваш капачката на радиатора, оставяш двигателя да поработи и следиш нивото. Форсираш няколко пъти за кратко двигателя на място
7. Ако нивото не продължи да спада караш (10 км. например с включено парно) без да форсираш излишно мотора
8. Оставяш колата "да преспи" и на другия ден на студен двигател проверяваш нивото на антифриза и доливаш ако е необходимо
9. Настройваш си парното/климатика според сезона

Само едно пояснение към Т.5, според мен е по правилно пробката на маркуча да се завие последна.
**Novobraneca написа:Колеги, оня ден обезвъздушавах един М52Б20 и да ви кажа от опит, спирате колата под наклон, така че предницата да е по-високо, отвивате пробките и капачката, наливате натифриз докато протече от пробките, палите, климатроника на 32 градуса
, стягате пробките и капачката, и като отвори термостата отваряте пробките докато протече антифриз и сте готови. На другия ден при студен двигател проверявате нивото на антифриза и при нужда доливате![]()
ПП: Под наклон се слага колата, защото радиаторчето на парното да е по ниско от пробкитеи така излиза всичкия въздух
Това е също много добра идея

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
То май няма да е лошо да се сложи линк към една тема за обезвъздушаване в "типс & трикс" че всеки път колегите да пишат едно и също... (за което се извинявам аз) просто няма смисъл
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Пробива се 3мм дупка през термостата точно на стрелкичката, която сочи нагоре и проблемите с обезвъздушаването и въздушните джобове са решени завинаги 

bmw_n00b написа:Пробива се 3мм дупка през термостата точно на стрелкичката, която сочи нагоре и проблемите с обезвъздушаването и въздушните джобове са решени завинаги
Това го имах на предишната кола Нисан Примера.......само че беше фабрична дупката със една съчмичка.......проблеми със обезвъздушаването не съм има с тая кола

- dimitar_kodoshev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 2.08.2008
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw
Колеги на мен ми кльопа около полувин литър на 1000км и все си мисля, че е от климатика, а той си работи перфектно. И сега да питам, това нормално ли е или нивото не трябва да се променя.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
dimitar_kodoshev написа:Колеги на мен ми кльопа около полувин литър на 1000км и все си мисля, че е от климатика, а той си работи перфектно. И сега да питам, това нормално ли е или нивото не трябва да се променя.
Изобщо не е нормално даже !!! А и това което ти изчезва на теб 0,5 л на 1000 км си е направо много !!! Провери си някаде за течове и направи един тест за изгорели газове.
Това което капе от климатика е конденз ,той няма касателство с охладителната система
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани