Спирачен ъпгрейд на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Спирачен ъпгрейд на Е36

Мнение от Prokudeniq » 12 Апр 2009, 7:50

Здравейте, аз съм един провиннциален високопланински рацер с Е36 318is. При нас прави улици и булеварди нема та затова се гониме по завоите и там се налага да спирам в последния момент. Също така има и друг природен фактор който налага интензивното използване на спирачките - множеството дупки и паднали камъни и дървета по пътя. Като напрявя 5-6 по интензивни спирания и след това трябва да се охлаждам 2 часа. Та поради тази причина реших да направя едно спирачно ъпгрейдче. Взех си големи предни апарати (сега и адаптери ще правя) и си поръчах спирачни дискове от M3 CSL. Та имам няколко въпроса, защото наживо не съм виждал такава кола и не съм запознат как изглеждат дисковете и, но тези дето ми ги докараха са много леки, та да започна с въпросите:

За предните дискове:
1. Възможно ли е диск 345мм да е по лек от диск 286мм (345мм-вия има некви дупки по диска, ма невервам това да е причината, по скоро се съмнявам, че метала е менте)?
2. Спирачния диск и главината на диска са свързани с някви жълтеникави пънчета, а не да са цяла отливка като на истинските дискове - това според вас надежно ли е, няма ли да се скъсат?
3. Всичките БМВ части които съм поръчва досега са идвали в бели найлонови опаковки, а тези в сини, иначе на кутиите има БМВ-ески стикери, ма бате Кико ги праи 1:1 на принтера с оригиналните. Та дали са оригинал?

За задните дискове въпросите са същите.

Притеснява ме, че моя доставчик на части К27 който ме зариби от един друг форум, че ще ми намери по-евтинко оригинални чаркалъци нещо ме е изработил. Някакви китайчета ми е поръчал или е хванал някой да ги направи в гаража - според мен или се бъркам? Мен пра Дядо ми ми е казвал, а той беше ковач и невярвам да ме е лъгал, че едно метално нещо колкото е по-голямо и по-тежко е по-качествено. Ама тук се получава обратното. А ме и съмнява цената даде ми ги за 700лв. всичките. Досега съм поръчвал от магазини, ама той ми каза цена с 900лв. по-ниска от магазинската. и зтова си ги закупих от него.

Ето малко снимки на железото:

http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11539439

Та моля за компетентно мнение за да разбера дали са ме метнали или всичко е ок!
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Апр 2009, 8:47

Че то по принцип е хубаво въртящите части да са максимално леки стига да са достатъчно здрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 12 Апр 2009, 9:16

Това с тези жълти неща ми мяза на нещо нитовано - не е подходящо за спирачки, дай снимка да видиме за какво иде реч.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 12 Апр 2009, 9:22

NikiNikolov написа:Това с тези жълти неща ми мяза на нещо нитовано - не е подходящо за спирачки, дай снимка да видиме за какво иде реч.
После ще ги снимам, че вчера така се ядосах като ги видях, че ги забравих в гаража тия тиганчета.
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Апр 2009, 10:05

На най-скъпите китове на брембо диска се разглобява от главината си така че и това не е признак... Тука едва ли ще получиш компетентно мнение ако знаеш английски си пусни тема в чужди форуми и пиши тука после

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 5.04.2009

Мнение от tormentor1980 » 12 Апр 2009, 12:12

а защо на единия диск на места има по 3 дупки а на други места по 4 дупки? докато на другия диск дупките са си по три.
и единия диск е с 10 дупки на главината, а другия със 7.
но наистина пусни по ясни снимки да видим,нитовете за които говориш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Апр 2009, 12:46

стан написа:На най-скъпите китове на брембо диска се разглобява от главината си така че и това не е признак... Тука едва ли ще получиш компетентно мнение ако знаеш английски си пусни тема в чужди форуми и пиши тука после


Те ти наща работа ..... как бе колега да не получи човека компетентно мнение ... що па в чуждестранния форум да са по добри от нас , ние да не сме "муйкови пушки" .... и те четат същата литература , която можем и ние да четем (стига желание да имаме).

Сега по темата ....

Колега.... искам да ти кажа :
1. Това , че диска е с по голям диаметър , пък е по лек не бива да те притеснява , защото вече повечето производители се стремят да олекотяват частите (особено металните и особено спирачните елементи на автомобилите и съединителите - причините са много - нагряване , износване , ефективност на работата и не на последно място икономия на материал и др.). Още повече ти казваш че е с радиални отвори (което колкото и да не ти се вярва води до сериозно намляване на масата). Това за желязото , което пра дядо ти е казал , че колкото е по голямо и тежко едно желязо , толкова е по добро е хубава мислъл но е за едно по друго време , а времената се менят и ние с тях !!!! :)

2. Това , че диска е със "пънчета" , а не цяла отливка по принцип е опит на някои производители да се справят с т.н. проблем -Warping(или още ние тук му казваме "варпиране" на диска)- Когато тази част от диска която се трие (ефективната зона) е под особено голямо натоварване съответно се получава и сериозно нагряване именно на тази зона (триешата се) , докато вътрешната част на диска (шапката) е сравнително по леко нагрята (съвсем нормално). В резултата на температурната разлика се получава именно това "изкривяване" (warping). Това явление може да се ограничи като се използват т.н. "плаващи " ротори (дискове) , които "отделят" зоната на триене от вътрешната зона и по този начин позволяват топлинното разширение да е равномерно. Има много литература по въпроса в нета , можеш да погледнеш! Ааа ето и един цитата , който в твоя случай май е точно на място , надявам се , че знаеш английски ... :
"Warping is primary caused of overheating include undersized or overmachined brake discs, excessive braking (racing, descending hills/mountains), "riding" the brakes, or a "stuck" brake pad (pad touches disc at all times)."

3. Въпроса със стикерите и опаковките е относителен ...но е повод наистина да се замислиш , защото обикновено фирмите работят с едни и същи материали , особено сериозните - това е един вид техен подпис....( но пък не е невъзможно да са сменили типа на опаковките.... )....

На мен тези дискове на снмките ти ми изглеждат МНОГО ДОБРЕ !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Апр 2009, 12:50

tormentor1980 написа:а защо на единия диск на места има по 3 дупки а на други места по 4 дупки? докато на другия диск дупките са си по три.
и единия диск е с 10 дупки на главината, а другия със 7.
но наистина пусни по ясни снимки да видим,нитовете за които говориш


Еми щото едните (2бр.) са предни, а другите (2бр) задни ... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330Ci

Мнение от -Maxxx- » 12 Апр 2009, 12:52

tormentor1980 написа:а защо на единия диск на места има по 3 дупки а на други места по 4 дупки? докато на другия диск дупките са си по три.
и единия диск е с 10 дупки на главината, а другия със 7.
но наистина пусни по ясни снимки да видим,нитовете за които говориш


Приятел ако за 1-ви път виждаш спирачен диск не е тук мястото да се образоваш...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Мнение от BOOKER » 12 Апр 2009, 13:02

Prokudeniq написа:...............

Доста хора ти се вързаха!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 12 Апр 2009, 13:12

Ето по подробни снимки:

http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11541453
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11541459
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11541460
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11541467

Виждал съм много дискове, ама на CSL за сефте скивам и ги държа в ръцете си. Просто се интересувах, дали наистина са такива или са ме изработили ;)

На последната снимка ги сравнявам с диск от 750-тка Е32 :idea:
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: ДНЕПРОПЕТРОВСК

Мнение от пенсионирана нинджа » 12 Апр 2009, 13:36

Mollov : Айде без такива "изказвания"... не и в Е36... :!:
А ето и проекта ми:
http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/read.php?3,26050
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=8525683
Карам също Лоренцо Змиеядеца да ме нахрани със снимка отзад,да видим красивото дупе как седи като нааканко :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 12 Апр 2009, 13:41

Тия дни ще ги накипря и ще видя какво ще стане, само да ми дойдат и накладките, тях ще си ги заръчам от магазина утре, че нещо немам вера на тия онлай поръчки. Да не зема да гризна някое дръвце с тях, че много ще ми стане.
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 5.04.2009

Мнение от tormentor1980 » 12 Апр 2009, 21:47

-Maxxx- написа:
tormentor1980 написа:а защо на единия диск на места има по 3 дупки а на други места по 4 дупки? докато на другия диск дупките са си по три.
и единия диск е с 10 дупки на главината, а другия със 7.
но наистина пусни по ясни снимки да видим,нитовете за които говориш


Приятел ако за 1-ви път виждаш спирачен диск не е тук мястото да се образоваш...

Не виждам за първи път спирачен диск и ако не е уместно да питам извинявам се. Просто ми беше любопитно за разликите между дисковете. а за образоването - прав си че не трябва тука но за съжаление не знам чужди езици и затова питам в българските форуми. така и не разбрах дисковете наистина ли са менте защото има логика в това по-голям диск да е по-тежък от по-малкия особено при такива разлики в размерите. все пак това са спирачки и е нормално човека да се притеснява. както пише цената е 1600 лв, а са му ги дали за 700 лв. или са крадени или са менте според мен. то вече какви ли не ментета излязаха на пазара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 13 Апр 2009, 6:46

metodi80 написа:
стан написа:На най-скъпите китове на брембо диска се разглобява от главината си така че и това не е признак... Тука едва ли ще получиш компетентно мнение ако знаеш английски си пусни тема в чужди форуми и пиши тука после


Те ти наща работа ..... как бе колега да не получи човека компетентно мнение ... що па в чуждестранния форум да са по добри от нас , ние да не сме "муйкови пушки" .... и те четат същата литература , която можем и ние да четем (стига желание да имаме).


С тая разлика че там не четат литература ами имат допир от първа ръка с тия неща. Тука всичките проекти бледнеят пред техните, със сигурност са много по-напред от нас във всяко едно отношение. И ще продължават да са по-напред заради точно ей такива глупости като тая тема.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook