Смяна на тампоните на задния мост в 4 стъпки
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Смяна на тампоните на задния мост в 4 стъпки
Днес благодарение на колегата NikiNikolov съм със нови тампони на задния мост и направихме малко снимков материал да видите как става без оригинална скоба или сваляне на всичко отзад.
Така това е въпросния тампон:

Стъпка 1 - развиване на гайката отдолу:

Стъпка 2 - колата се вдига на крик и се нагрява с горелка

тук се слагат някакви болтове от горната страна на тампона и от тежестта на колата тампона сам си излиза (тук Ники може да обясни по-добре)
Стъпка 3 - много важна стъпка - маже се новия тампон с веро

Стъпка 4 - тампона се слага на мястото му, подготвяте си един крик със някакво желязо с дупка посредата и външен размер колкото тампона или по голям и го набивате обратно. (Тук врътката е да сложите нещо между купето и задния мост - в нашия случай гайка, за да може да се прибере плътно тампона иначе остава към половин см навън)

А ето и тампоните - Феби за 24лв./бр

Много благодаря на Ники Николов отново, след манипулацията задницата ми се успокои и няма и следа от гадното потропване на всяка дупка
Така това е въпросния тампон:
Стъпка 1 - развиване на гайката отдолу:
Стъпка 2 - колата се вдига на крик и се нагрява с горелка

тук се слагат някакви болтове от горната страна на тампона и от тежестта на колата тампона сам си излиза (тук Ники може да обясни по-добре)
Стъпка 3 - много важна стъпка - маже се новия тампон с веро

Стъпка 4 - тампона се слага на мястото му, подготвяте си един крик със някакво желязо с дупка посредата и външен размер колкото тампона или по голям и го набивате обратно. (Тук врътката е да сложите нещо между купето и задния мост - в нашия случай гайка, за да може да се прибере плътно тампона иначе остава към половин см навън)
А ето и тампоните - Феби за 24лв./бр
Много благодаря на Ники Николов отново, след манипулацията задницата ми се успокои и няма и следа от гадното потропване на всяка дупка

Последна промяна skylord на 27 Авг 2010, 9:38, променена общо 1 път
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
лелелеле
Срещу 60 лв в дару кар със специалната БМВ скоба двата тампона се сменят за половин час ... Огън по колата
Георги Пенчев


Георги Пенчев
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Penchev написа:лелелелеСрещу 60 лв в дару кар със специалната БМВ скоба двата тампона се сменят за половин час ... Огън по колата
![]()
Георги Пенчев
Дам, но след 1 седмица чакане и със техните тампони по 74лв. броя, а така се видях с колегата, направих си една лека екскурзия и ми излена 3 пъти по евтино


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Дам им таковам скобата на Даровци - близо 500 лв.
А как мислите Ви сметят кормилните накрайници - с памук, не с огън, и само с огън. Нямате си на идея как Ви работят колите по сервизите.
Поздрави.
А как мислите Ви сметят кормилните накрайници - с памук, не с огън, и само с огън. Нямате си на идея как Ви работят колите по сервизите.
Поздрави.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
NikiNikolov написа:Дайте схема/снимка, някакви размери на тази прословута скоба, има кой да я направи.
ако се поровиш в нета ще я намериш има я даже имаше в продава преди време такава,тя е за Е30 и Е34,принципно не е нищо сложно!
А то цялата работа която сте направили само заменете горелката с пистолет за горещ въздух за по безопасно!
Дори и с инструмента пак нагрявах с пистолета за да не останат наслагвания по ухото на моста и после да не направят някаква мизерия!
NikiNikolov написа:Дайте схема/снимка, някакви размери на тази прословута скоба, има кой да я направи.
нещо такова е. като изпълнение, изобщо не ми харесва, може да се направи доста по - добре, но само да се използва идеята, става.
принципа, мисля е ясен.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Това не може да е работа никога в тоя живот
Това с тия горелки някога по жигулите и москвичите може да е имало "върти-и-и" , но сега има варианти
Както и да са работили в Дару Кар по колата ми всичко стана за няма и 40 минути , няма начин някой от тук да няма скоба или да не може да намери ... както и да е свършили сте работа ,но май най-добре да се направи една скоба от някой който има желание и възможност и да се работи като хората , че с тоя огън просто нямам думи
Георги Пенчев

Това с тия горелки някога по жигулите и москвичите може да е имало "върти-и-и" , но сега има варианти

Както и да са работили в Дару Кар по колата ми всичко стана за няма и 40 минути , няма начин някой от тук да няма скоба или да не може да намери ... както и да е свършили сте работа ,но май най-добре да се направи една скоба от някой който има желание и възможност и да се работи като хората , че с тоя огън просто нямам думи

Георги Пенчев
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
човек иска да помогне, а вие му се качвате на главата
като не ви харесва не го правете и толко
а аз се заричам повече да не пиша тук, защото всичко става на принципа - направи добро изяж лайно. 



- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
skylord написа:човек иска да помогне, а вие му се качвате на главатакато не ви харесва не го правете и толко
а аз се заричам повече да не пиша тук, защото всичко става на принципа - направи добро изяж лайно.
Аз не виждам нужда да се нервираш.

В техникума имах един предмет, материалознание, и когато го учихме, имаше тема свойства на металите.
Та там имаше един момент с термичната обработка на металите и свойствата йм, както и промяната йм те обработка с топлина.
В момента не мога да се сетя всичките, за това няма да изброявам че ще напиха някоя глупост и ще стана съвсем за смях.
Мисълта ми беше че тези свойства се променят при термична обработка

Евала за ентусиазма на колегата, но и аз, както колегите, не смятам че това е правилния начин

- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Полезна тема бих казал аз, важен е крайния резултат
, а в случая примера на колега е за тези, които са решили сами да си сменят въпросните тампони
За всички , които не им се занимава с горелки ->>представителния сервиз на БМВ 



Браво колега! И при мене на старата е34ка и се бяха скъсали същите тампони и повечето майстори разправяха, че само с горелката излизат. Така че, това си е масова практика и моля ви, не го нападайте така човека. Показано е всичко, как сам да си смениш проблемните тампони, което малко "майстори" се хващат да правят. Не знам до колко се нагрява метала там, но ако не е до червено мисля няма да му се изменят съществено якостните качества.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Не е нуждо висше термо обработващо образование, метала се нагрява дотолкова, че да тръгне да излиза тампона от тежината на купето, какво ще му стане на това желязо, време за нагряване с пълна бутилка около 1 минута максимум, т.е. силен и хубав пламък, а не като този на снимката, аха и да изгасне, просто бутилката газ беше на изпарения и затова гори като свещ. Относно скобата, аджеба как ще вкарам шпилката в тампона, демек трябва да освободя задния мост от купето, а в домашни условия и световна финансова криза това откачане няма да стане дори да нямаше криза, просто така си смених мойте тампони, така сменям и на колегите които са се престрашили. Нямам излишни 2*75 лв + 60 лв + ДДС. По ми е добре по 1 път на година да ги сменям по 2*24лв+5лв газ и бира-малко съм скаран с газираното.
Поздрави.
Поздрави.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани