Датчик разпр.вал

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.01.2005
Местоположение: София
Кара: каквото му падне

Датчик разпр.вал

Мнение от plamenM » 08 Апр 2009, 0:21

Колеги, първо да уточня че съм изчел целия форум :) . Та проблема е следния : колата губи мощност при дъжд? Първо смених дебитомера (стария на запален мотор като го откачах колата не гаснеше, а сега с новия като го откача и угасва ???? ), почистих стъпковото моторче, после клапана за газовете от резервоара, преди това - нова бенз.помпа, свещи, филтри. Работата е там, че проблема се появява само когата вали - изведнъж започва да прекъсва с усилие стига до 4 000 оборота и се отпушва изведнъж, следваща предавка и пак така, на сфетофар почти угасва ( около 500 об) и няма тръгване. Мотора на място тресе ще изскочи от коша. Като е сухо - няма проблем ! Вчера взех пръскалката от цветята и на един канал се започна едно пръскане по всичко което ми е пред очите - без ефект ! Започнах да разкачам - така стигнах до датчика на разпр. вал - този който е на един от кабелите на свещите и ... ТОЗИ Е ... ефекта се прояви веднага - започна неравномерна работа на мотора и не се промени докато не я угасих и запалих отново! Работата е там, че като извадя въпросния кабел на свеща от дистр. капачка ефекта НЕ СЕ появява, т.е датчика по някакъв начин пак си работи, а се появява като го извадя от буксата ??? И в крайна сметка какво е общото с дъждовното време - там по никакъв начин не се мокри. Въпрос - какви са стойностите на въпросния датчик ( не намерих даже и в руските сайтове) и как се сменя - заедно с кабела на свеща или как? Предварително благодаря на всички отзовали се!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 08 Апр 2009, 10:05

Имамше подобен случай пак с М40 и проблема беше в кабелите на свещите.
Да не би в случая да е проблемен точно този кабел при теб. :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Датчик разпр.вал

Мнение от ивчо3 » 08 Апр 2009, 16:22

Датчикът на разпределителния вал, или pulse generator, се състои от магнитна сърцевина и намотка, подобно на главите за възпроизжеждане на звук в аудиотехниката. На разпределителния вал има палец, отчитащ такта сгъстяване в ГМТ на първи цилиндър и при засичането си с датчика генерира напрежение в порядъка на микроволтове, което подадено към ЕКУ-то, заедно с всички останали параметри, определя момента на подаване на искра, при М40 независимо към кой цилиндър, защото има дистрибуторна капачка и палец. При същия двигател датчика на коляновия вал се свързва паралелно с датчика на оборотите. Наистина в ръководсвото за ремонт не се споменава какви трябва да бъдат стойностите на датчика на разпределителния вал, но за другите два датчика- на коляновия и на оборотите показанията са в диапазона 485-595 ома, когато са свързани паралелно. Значи при самостоятелно замерване, съпротивлението се умножава по две. Сега прочетох в ръководството на английски за показанията на датчика на коляновия вал- 1280, плюс-минус 10%. За съжаление и в това ръководство няма данни за датчик разпределителен вал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Датчик разпр.вал

Мнение от ивчо3 » 08 Апр 2009, 16:39

plamenM написа: Работата е там, че като извадя въпросния кабел на свеща от дистр. капачка ефекта НЕ СЕ появява, т.е датчика по някакъв начин пак си работи, а се появява като го извадя от буксата ??? И в крайна сметка какво е общото с дъждовното време - там по никакъв начин не се мокри.

Съвсем в реда на нещата е да не се промени работата на двигателя, когато извадиш кабела от дистрибуторната капачка, защото датчика работи, но вероятно има прекъснати кабели и оголена изолация и е достатъчно малко влага да влезе, за да окъси. Също така е възможно от вибрациите на двигателя да се прекъсва връзката понякога. Както писах в предишния си постинг, по този кабел има напрежение от порядъка на няколко микроволта, или няколко хилядни от волта. Кабелите са много тънки.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.01.2005
Местоположение: София
Кара: каквото му падне

Мнение от plamenM » 08 Апр 2009, 16:57

Работат е там, че няма как да се индуктира напрежение като е изваден кабела на свеща от дистр. капачка и по него не протича ток ??? Няма какво да му се счупи или износи и как се сменя в крайна сметка???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 10 Апр 2009, 9:09

Може би това ще помогне:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... sparkplug/
Номер 9 на схемата. При М40 този датчик предполагам се намира от вътрешната страна на капака на главата.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook