Дали е противопоказно !!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 IS
Мечтае да кара: M-power 3.2

Дали е противопоказно !!!

Мнение от CASIO » 06 Апр 2009, 15:32

Значи преди няколко дни един приятел ми каза,че
отхлабвал капачката на радиатора с цел да нямало напрежение,
днес си поглеждам и моята и какво се оказва,че е доста отхлабена
дори като натискам маркуча и се чува
въздуха който излиза.
Това може ли да доведе до някакъв дефект ?

vld:Оправи си заглавието на темата, то трябва да подсказва съдържанието и!
Господи пази ме от модератора "Mamouk" той е исатински звяр,пребива и наказва хора който не познава !!!
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 06 Апр 2009, 15:40

Направих ти забележка в една друга тема... не виждам обаче да си си взел поука.... :cop:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 06 Апр 2009, 15:48

Не, не трябва да е отхлабена. Да, може да доведе до дефект, напр. колата ти да прегрее (понеже както виждаш постоянно излиза пара когато капачката е отхлабена, сещаш се от какво се получава парата и докога ще има пара ?). Системата трябва да е обезвъздушена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 06 Апр 2009, 15:54

тоя твоя приятел явно има сериозен проблем с автомобила си, кажи му да си приготви хубава сума за ремонт на ДВГ-то :mhihi: :mhihi: :mhihi:

"нямало напрежение", явно му надува маркучите
:arrow: изключително неприятна работа :winky:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Мнение от nthnl » 06 Апр 2009, 16:00

Колега, пробвай да я затегнеш капачката и да видиш дали ще ти прегрее колата. Също така провери дали след като е загряла до нормална температура и я угасиш дали ти омекват маркучите. Ако не започнат да омекват - лошо. Също така си провери и нивото на антифриза.

Лек ден,
Михаил Великов

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

Мнение от Makarov 2 » 06 Апр 2009, 16:37

Капачката трябва да е стегната ,а ако има евентуално пара самата капачка има клапанче и изпуска!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Re: Дали е противопоказно !!!

Мнение от St.Dilov » 06 Апр 2009, 16:47

CASIO написа:Значи преди няколко дни един приятел ми каза,че
отхлабвал капачката на радиатора с цел да нямало напрежение
Няма нищо подобно колега :!: В капачката си има клапан, който отваря при голямо налягане(след 2 бара) ето погледни тук: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 номер 8 е капачката. Затегни я нормално(да се достигне работна температура) и си карай смело ;)


Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 IS
Мечтае да кара: M-power 3.2

Мнение от CASIO » 06 Апр 2009, 17:55

Ами затегнах капачката няма проблем
сичко си е точно,а само да попитам от малкото кръстато
винтче се обезвъздушава,но как точно става ?
Господи пази ме от модератора "Mamouk" той е исатински звяр,пребива и наказва хора който не познава !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 06 Апр 2009, 18:15

CASIO написа: само да попитам от малкото кръстато
винтче се обезвъздушава,но как точно става ?
Ето едно мнение на metodi80


Занчи ...... предполагаме , че по някаква причина антифриза е източен от системата. Ако пък случайно се налага да се източи , то това се прави само през пробката на радиатора. Не е необходимо да се отвива пробката на двигателя , тъй като количеството антифирз , което остава в двигателя е по малко от 50 мл. , пробвал съм го лично за да се уверя колко антифриз ще изтече след отвиване на пробката и на двигателя (след като преди това съм отвил пробката на радиатора и от там съм източил по голямото количество антифриз).

Такаааа ... значи източили сме антифриза .......

Двигателя е изгасен....

1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.

2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)

3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.

4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!

5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......

6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.

ГОТОВО .... Laugh Laugh Laugh

П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!

ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!
;)


Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 IS
Мечтае да кара: M-power 3.2

Мнение от CASIO » 06 Апр 2009, 18:33

Колега беше напълно изчерпателен благодаря много.
Утре ще направя тая процедура,за сега аз постоянно си следя стрелката на темп. и няма проблем ,но все пак е била отворена такаче,
а й друго съм забелязал значи примерно студена колата
количеството в радиатора е нормално както си е,
като заработи количеството нараства малко де това нормално ли е ? :)
Господи пази ме от модератора "Mamouk" той е исатински звяр,пребива и наказва хора който не познава !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 06 Апр 2009, 18:47

CASIO написа:а й друго съм забелязал значи примерно студена колата
количеството в радиатора е нормално както си е,
като заработи количеството нараства малко де това нормално ли е ? :)
Пиша последно, защото го обърнахме на чат :!: Да абсолютно нормално е когато водата(антифриза) се загрее, разширява се и нейният обем ;) Налива се до черта само на студен мотор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 06 Апр 2009, 19:03

Една забележка по точка 3 - ако наливаш само до чертата няма как да напълниш системата, трябва да почне да прелива от пробката за обезвъздушаване, а това става само като се пълни казанчето до горе, хубаво е като почне да прелива от тая пробка, да се прокара по тоя начин поне 300-500мл атнтифриз, вярно че ще се излее, ама след това обезвъздушаването става много по-бързо - миналата седмица го сменях антифриза - точно три пъти съм развивал пробката при отворен термостат и само първия път имаше мехури..............а при самото пълнене спокойно може да се долее 3-4 пръста над чертата и при отварянето на термостата течността ще падне точно на чертата!............. и последно как при развита пробка и капачка ще се създаде налягане че да излезе въздуха в системата???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 06 Апр 2009, 19:25

[quote="Denev" и последно как при развита пробка и капачка ще се създаде налягане че да излезе въздуха в системата???[/quote] Нещо бъркаш май :!: Цитирам:
ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО! ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 06 Апр 2009, 19:48

Denev написа:Една забележка по точка 3 - ако наливаш само до чертата няма как да напълниш системата, трябва да почне да прелива от пробката за обезвъздушаване, а това става само като се пълни казанчето до горе, хубаво е като почне да прелива от тая пробка, да се прокара по тоя начин поне 300-500мл атнтифриз, вярно че ще се излее, ама след това обезвъздушаването става много по-бързо - миналата седмица го сменях антифриза - точно три пъти съм развивал пробката при отворен термостат и само първия път имаше мехури..............а при самото пълнене спокойно може да се долее 3-4 пръста над чертата и при отварянето на термостата течността ще падне точно на чертата!............. и последно как при развита пробка и капачка ще се създаде налягане че да излезе въздуха в системата???

Много си прав , ама повечето само цитират и не мислят...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 06 Апр 2009, 20:13

vladiverm написа:
Denev написа:Една забележка по точка 3 - ако наливаш само до чертата няма как да напълниш системата, трябва да почне да прелива от пробката за обезвъздушаване, а това става само като се пълни казанчето до горе, хубаво е като почне да прелива от тая пробка, да се прокара по тоя начин поне 300-500мл атнтифриз, вярно че ще се излее, ама след това обезвъздушаването става много по-бързо - миналата седмица го сменях антифриза - точно три пъти съм развивал пробката при отворен термостат и само първия път имаше мехури..............а при самото пълнене спокойно може да се долее 3-4 пръста над чертата и при отварянето на термостата течността ще падне точно на чертата!............. и последно как при развита пробка и капачка ще се създаде налягане че да излезе въздуха в системата???

Много си прав , ама повечето само цитират и не мислят...
Мда и двамата сте прави ;) но само за това, че четете между редовете :idea:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook