Голям борд- конверсия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 22 Мар 2009, 0:37

Колеги сега като дам колата на контакт и след надписа check control inact ми излиза празен дисплей мога ли да го направя автоматично да ми пуска някоя функция че малко ме дразни като го пусна да пускам еди коя си функция секи път
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от izzzo » 22 Мар 2009, 21:24

izzzo написа:
Ако нямате Чек и искате да се оттървете от досадния надпис "CHECK CONTROL INACTIV", след като сте отключили скритите функции, отивате на ТЕСТ № 11- EINHEIT 1 ХХ , като на мястото на хиксовете ще има BB, B6 или нещо от сорта. С помоща на бутони 1 и 10 сменете тези букви/цифри на BD и досадния надпис вече няма да го има, а като натинете CHECK ще светват всички пиксели на дисплея. Може да пробвате и други комбинации стига да имате време и желание, но тази съм я изпробвал лично и за това я споменавам.


Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: Варнa
Пол: Мъж

Мнение от s087 » 23 Мар 2009, 7:56

Здравейте!

Дали някой знае схема за свързване на чек модула?

Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от Zlobil » 27 Мар 2009, 14:31

Тук искам да вмъкна някои подробности относно CODE функцията на бордовия компютър. И по-точно начините на свързване, защото има съществени разлики при моделите произведени през годините.
Написаното тук се отнася само и единствено за ПИН 1 от БУХСАТА X1071 (бялата бухса).


Производство 91 година
В никоя от схемите не намерих да има нещо за свързването на Бордови компютър, но знам че се слага заводски. Просто явно няма информация.

Производство от 92 до 93 година
На въпросните модели ПИН-а се свързва с DME както е показано на схемата долу. Разбира се изобщо не е добър вариант да се свързва направо с DME! Най-добрия вариант е както по принцип е направено заводски и това е като се свърже с въпросната връзка X222.

Изображение

На снимката долу съм оргадил кутийката където се помещава въпросната връзка. Не можах да намеря по добра снимка, за което се извинявам. Все пак мисля че се разбира.

Изображение

Тази кутийка се откача и вътре ще видите доста връзки. Започвате да търсите по цвета на кабела, който е ЧЕРНО/ВИОЛЕТОВ. По принцип всички връзки са направени така че да няма съвпадение на цветовете. А въпросната връзка изглежда по подобен начин.

Изображение


Производство 94 година

Тук би трябвало ранните модели да се свързват по начина описан за коли от 92-93 година, а по късните по следния начин. Той не се различава много, разликата е че кабела минава първо през релето на стартера. Погледнете схемата долу.

Изображение

А въпросното реле се намира под волана:

Изображение

Обърнете внимание, че навсакъде пише "LATE PRODUCTION", което трябва да значи, че е така само на моделите излезли в края на годината.


Производство от 95 до 98 година
При версиите от началото на 95-та година свързването е по начина описан за КРАЯ НА 94-та година.
Тук обаче в късните модели за годината се появява вече така нареченият имобилайзер (EWS) и връзката се прави чрез него.
Кабела се свързва на ПИН 15, а номерът на бухсата на EWS модула е X1659!

EWS модула представлява кутийката с жълтата бухса... на снимката по-долу се вижда макар и малко трудно.

Изображение


Никъде по никакви схеми този въпросният ПИН 1 от бялата бухса на борда (X1071) не се свързва с Комфорт модула (ZKE).

А дали работи, като е вързан за комфорт модула това е вече друг въпрос. Аз това не съм го правил и няма и да го направя (имам предвид да го вържа там). При мен е вързан както си е по схема и работи.

Дано да съм бил полезен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Мнение от EnimEn » 27 Мар 2009, 17:25

е при мен пък бачка, а съм го вързал за комфорта
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Мнение от nelim » 29 Мар 2009, 16:22

Здрасти, аз днеска започнах да го монтирам, борд-а си работи с изключение на някои функции който още не съм му вързал, проблема е следния - бях с аналогов часовник който конвертирам към OBC, 18 бутона.

Отворих днеска бялата букса Х16 и изненадата е че пинове 2, 11, 12 и 21 (който по първия пост трябва да ползвам) са вече заети, като цветовете на кабелите откъм бялата букса на таблото са същите като цветовете на бялата букса идваща с борд-а.

Сега питанката ми е.. тия кабели се привързвам към тях или какво?

Според ел. схемите който имам на Е36 - пише следното

X16
Pin--Type--Description/Function------------------------------Connection
2----E------Terminal 58g, instument illumination power-----Dimmer
11---A------RxD diagnostic data link--------------------------Data link connector
12---E-------TxD diagnostic data link--------------------------Data link connector
21---E-------Fuel Consumption signal + KVA-----------------Engine Control Module (DME)


E = INPUT, A=OUTPUT


Въпроса ми е следния, как е при колите с заводски монтирано ОБЦ?

Пример
Според схемите който имам чрез пин 21 - ДМЕ-то подава входно сигнал към таблото каква е консумацията на гориво, т.е. няма как тоя пин да е бил свободен или да го няма, освен това той е със входен сигнал, това ще рече ли че ние просто ползваме буксите на instrument cluster-а просто да си набавим нужното инфо (което така или иначе се подава към него наготово) само и само да не връзваме кабели към ДМЕ-то и т.н.

Та .. пак въпроса е.. аз трябва да одрежа тези кабели и да се вържа към тях или да ги проследя къде ходят ?


Мерси предварително
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 29 Мар 2009, 16:30

Както циганин крадне ток бе бате просто си закачаш кабела по мрежата 8)
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Мнение от nelim » 29 Мар 2009, 16:33

DirtySouth написа:Както циганин крадне ток бе бате просто си закачаш кабела по мрежата 8)
хахаха, сериозно ли така трябва да бъде.. мен ме приятесни това от пеликана

5. Remove the X16 connector cover to reveal the metal pins of the connector. You must figure out a way to install a new pin into the vacant Pin 21 slot. I went to the local BMW dealership and browsed their connector bins until I found a male pin connector that I could modify to work. I soldiered a fresh wire onto the pin and set the pin into the vacant Pin 21 slot in the X16 connector. I then ran this new wire to the white/black wire coming out of Pin 6 of X1071.


А при мен този пин 21 просто не е вакантен :) Още повече спрямо схемите не виждам как може да е празен?

Иначе тва с краденето на тока е най-малкия проблем, просто не съм сигурен че така трябва да бъде.. пък нали искам да го направя като хората :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Мнение от izzzo » 29 Мар 2009, 17:48

така е, закачай смело ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 31 Мар 2009, 10:59

Темата е перфектна наистина ще дам само и едно линкче на което сам попадал докато сам тарсил конверсия за борд компове може пак да е полезна на колегите които са по в час с англииския а и е перфектно илустрирана от до ...
http://www.bimmerwerkz.com/forum/faq-s- ... 58698.html
PNR@abv.bg
София
0888779546

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Мнение от m@rtin » 04 Апр 2009, 7:00

като се монтира гонга по описаният начин ще се чува ли когато са забравени фаровете??
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 28.07.2008
Пол: Мъж
Кара: E90 320d M Sport

Мнение от DaDurty » 04 Апр 2009, 8:54

martin318 написа:като се монтира гонга по описаният начин ще се чува ли когато са забравени фаровете??

не Гонга издава сигнал, когато температурата(външната) падне под +3 градуса и когато си задал ограничител на скороста и я достигнеш. той няма нощо общо фаровете
We're Going In Hell For This And You're All Coming With Us

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Мнение от m@rtin » 04 Апр 2009, 18:59

а фаровете имат ли гонг че като ги забравя нит писука нит пищи нищо :confused:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 04 Апр 2009, 22:52

martin318 написа:а фаровете имат ли гонг че като ги забравя нит писука нит пищи нищо :confused:
Имат едно зумерче, което пищи(но не постоянно) след като загасиш ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Мнение от m@rtin » 05 Апр 2009, 11:45

St.Dilov написа:
martin318 написа:а фаровете имат ли гонг че като ги забравя нит писука нит пищи нищо :confused:
Имат едно зумерче, което пищи(но не постоянно) след като загасиш ;)


а къде се намира това зумерче?? и ако може някой да даде снимка ще съм благодарен :)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook