метан или пропан?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 27 Фев 2005, 10:12

ква газ къв метан ве ,карам с ОМV100 :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 03 Мар 2005, 0:38

[quote="mitak_o"]да отбележа метана е на окло 150 атмосферки , за това бутилките са по- тежки доста[/quote] до триста атмосфери могат да пълнят

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 03 Мар 2005, 0:42

[quote="Eli"]Ето още малко инфо по темата

Каква е разликата между пропан-бутана и природния газ?
Отговор: Пропана и бутана са въглеводороди, които при нормална температура и сравнително ниско налягане се втечняват. Това ги прави лесни за транспортиране в бутилки или цистерни. Природния газ се състои основно от въглеводорода метан. Той се извлича от земята и се транспортира в тръби, защото за да се втечни е необходимо много голямо налягане, което е вече икономически неизгодно.
Пропана и бутана са по-калорични от природния газ, и за това в някой отрасли те са за предпочитане.

WWW.BUTANGAS.BG[/quote] метан може да се втечни, плътноста на течен е 0.47 почти как при LPG, налягането е низко - бутилка е лека и безопасна, това е решението

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 03 Мар 2005, 15:11

http://www.kaldata.com/forums/lofiversion/index.php/t1535.html не мисля, че е лоша алтернатива това гориво, май и от Mercedes мислят така.
Niky Georgiev

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 04 Мар 2005, 20:07

Ще се оптитам да отговоря на всички до тук.
Както някои от вас знаят, карам на метан вече 3-4 месеца. Сложих такава система не за да подобря движението на колата :) а от немай къде. Ако ползваш колата само за удоволствие, в никакъв случай не слагай метан, защото удоволствието е по-малко :idea: част от конете отиват да почиват, но за БМВ това не е кой знае какъв проблем, остават достатъчно ;)
Но когато тази кола служи и като основно средство за придвижване и средния месечен разход за бензин мине 250 лева, почваш да се замисляш :!:
А за гърменето, зависи кой и къде ти монтира уредбата, по-добре дай повече пари за монтаж, да ти е мирна главата.

Метана има и още едно предимство пред пропан-бутана: не мирише!

Мен всяка миризма, различна от бензин ме дразни!

и разхода е около 5-6 лв. на 100 км. :idea:

П.С. Да добавя, че отляво на волана си имам едно малко черно копченце, с което, когато поискам, си викам кончетата, дето до сега са почивали :mhihi:

Е21 fanatic
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 12.03.2005
Местоположение: София, Младост1

Мнение от Hastalavista » 13 Мар 2005, 14:44

Метана има един много голям минус.Бутиките са много дебели и поради това инсталацията става тежка.Това е един постоянен товар от порядъка на 80-90 килограма,който си ги возиш всеки ден.При нас има един бакшиш, който кара на метан от половин година и тампоните на задния мост на новата "Соната" почти се бяха предали.

ОК, минаваш 100 км за 6лв.Ами като няма добре развита мрежа от метан-станции, трябва да ходи6 до Дружба или Кремиковци(Маи там бе6е другата станция, не съм сигурен :dunno:) Няма особена далавера. Освен това заема доста голяма 4аст от багажника, и има смисъл само на комби или на кола с голям товарен отсек;)
Метана има бъде6те само ако се изгради добра мрежа и се намери алтернативен вариант за съхранание. Лично аз не съм привърженик (мое мнение)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 675
Регистриран на: 12.08.2004
Пол: Мъж

Мнение от blqsu4ko » 13 Мар 2005, 19:36

между метан и пропан избирам бензин...на мойто колело му слагам 110 октанов нелегално :mhihi: :mhihi:
Live it like you Love it

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 14 Мар 2005, 10:20

blqsu4ko написа:между метан и пропан избирам бензин...на мойто колело му слагам 110 октанов нелегално :mhihi: :mhihi:


Бахххххх.........!!!!!!!! :shock: :help: :help: :help: :help: сериозно!

Hastalavista, прав си, но само за малките коли - 3-та серия примерно. Там разликата в килограмите е сериозна. На една Е34-ка примерно не е толкова тежко.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 28.01.2005
Местоположение: Пловдив

Бензин

Мнение от bvieri » 16 Мар 2005, 12:27

Бензин,95 -98-100 октана

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 16.01.2006

Мнение от Kol » 17 Яну 2006, 16:23

Eli написа:Ето още малко инфо по темата

Каква е разликата между пропан-бутана и природния газ?
Природния газ се състои основно от въглеводорода метан. Той се извлича от земята и се транспортира в тръби, защото за да се втечни е необходимо много голямо налягане, което е вече икономически неизгодно.
Пропана и бутана са по-калорични от природния газ, и за това в някой отрасли те са за предпочитане.

WWW.BUTANGAS.BG
Tц...пропан бутана се втечнява при 15атм. и стайна температура...метана не се втечнява при стайна температура при КАКВОТО И ДА Е НАЛЯГАНИЕ... В бутилката е газ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 17 Яну 2006, 17:23

Един монтьор ми вика "Всички проблеми на една кола идват веднага след като "газаджиите" ти сложат така мечтаната "ефтина" газ."

Сегкарам Пежо 205 и се преебах да си сложа газ.
Интересното е че общия ми разход в литри дори е по малък при газ отколкото като съм на бензин.(верочтно карбораторчето нещо се е*е ама здраве да е).

Сега какво става сутрин:
10 минутно молене да запали.... преди само като дръпна смукача и пали от раз .. много хора се чудеха само като го покажа.
да знам да паля на бензин. Ок така и права ама докато се качи бензин ... аве въртиш като полудел. да знам може да гаса колата на бензин и ще ми запали веднага...
И какво се получава в краина сметка:

1. Сутрин карам на бензин докато усетя че ми е дошло топлото (ако превключиш по рано може да ти изгасне колата защото ще ти истине изпарителя)
2. Превключвам малко (около 4-5 км.) на газ докато стигна до работата. НО превключвам на бензина за да мога да запаля вечерта че е голям студ.
3. Вечер паля на бензин...
4. Карам малко повече на газ защото е по топло от сутринта.
5. Не забравям да превключа на бензин!!!!
6. историяте се повтаря отначало.

Така по този начин кога ще си избия парите за газта?
Нали знаете че колата "лапа" повече тунджа когато е студена?

Да не говоря че парното като е на газ почти го няма....(трябва много да е загряла преди това на бензин за да е парно като такова)

А да ... от газ на бензин добре лесно се сменя а обратното ?
чакаш като полудел да не задавиш агрегата!

Аве който си сложи газ на баварката вече не кара такава да знаете!!!
До края на месеца( най-късно другия) ще си взема една и трябва да е свършил всичкия бензин за да си сложа газ.

Имам и други "газови" история ама и те са с прост карборатор. не знам нищо за инжекциона.

п.с. Ама на един приятел като видях че на троиката (325) са му сложили газ със "полчка" направо се спуках да се хиля... той го махна след 1 седмица!!!!

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 17 Яну 2006, 18:42

По темата вече има изписано твърде много мнения някои от които доста вещи и смислени.Така че търсачката и това е.
Последна промяна Georgi на 17 Яну 2006, 19:10, променена общо 1 път

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Яну 2006, 18:50

chefo написа:Ще се оптитам да отговоря на всички до тук.
Както някои от вас знаят, карам на метан вече 3-4 месеца. Сложих такава система не за да подобря движението на колата :) а от немай къде. Ако ползваш колата само за удоволствие, в никакъв случай не слагай метан, защото удоволствието е по-малко :idea: част от конете отиват да почиват, но за БМВ това не е кой знае какъв проблем, остават достатъчно ;)
Но когато тази кола служи и като основно средство за придвижване и средния месечен разход за бензин мине 250 лева, почваш да се замисляш :!:
А за гърменето, зависи кой и къде ти монтира уредбата, по-добре дай повече пари за монтаж, да ти е мирна главата.

Метана има и още едно предимство пред пропан-бутана: не мирише!

Мен всяка миризма, различна от бензин ме дразни!

и разхода е около 5-6 лв. на 100 км. :idea:

П.С. Да добавя, че отляво на волана си имам едно малко черно копченце, с което, когато поискам, си викам кончетата, дето до сега са почивали :mhihi:


:OT: Ей Чефо,скрита лимонка си ти :twisted: :twisted: :mhihi: Миналата година по магистралата от Варна към Търново тамън изостанеш и вземеш та ни прескочиш :twisted: :twisted: Викаше ли им на кончетата,посвирваше ли им незнам ама Е34-та побесняваше яко :D ;)

А иначе парфюма на 100 октана е просто фантастичен :twisted: :twisted:

Това е горивото,това е черното злато :twisted: :twisted: :twisted:
Всичко друго е "мАни-мАни",по софиянски казано :mhihi: :mhihi:

Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 17 Яну 2006, 20:54

Като ги сложим на везната :arrow: газ-бензин нещата са на кантар.Обаче ядовете с газта са доста за съжаление :( Имаме коли на газ у нас и сега като се наложи да се иде някъде с тях (особено зимата) с качването си мисля "дано вечерата не е забравена на газ","дали ще изкара акумулатора на по-дългото въртене","ще замръзне ли изпарителя или не","ако ми се наложи нещо спешно,кво ще стане..." и разни подобни въпроси :roll: И това е всеки път,лятото по-бива ;) Всеки сам си решава в крайна сметка.
П.П.За метана нямам наблюдения!
One passion,one car,one life...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 21.12.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320i
Мечтае да кара: Hummer, Mustang

Мнение от Gentsa » 17 Яну 2006, 23:12

Всички плюете по газта,ама за коли на 15+ години вече няма кой знае какво значение. :confused:
Орела съм го палил на газ при -10 без проблеми,единственото неудобство е замръзването на изпарителя.[/quote]

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook