Водна помпа за ТДС - изберете правилната!
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Водна помпа за ТДС - изберете правилната!
Колеги, внимавайте като купувате водна помпа за ТДС-а.
Първо - направо е задължително да вземете водна помпа с метална турбинка. По принцип оригиналните помпи са с пластмасови турбини, които с времето изгарят и в един момент се разпадат, което би могло да бъде фатално за мотора.
С тази тема искам да обърна внимание на новите притежатели на ТДС, които още не са запознати с тънкостите му. Повода е закупената от мен водна помпа, скоро след като си купих колата. В магазина за части, където отидох, изрично попитах за водна помпа с метална турбина. Човекът се обади в склада, попита дали има с метална турбина и след утвърдителния отговор си поръчах. Донесоха я, погледнах турбинката - гледам метална. Викам си: Това е. Италианска, ама каквато ми трябва. Оставям колата и помпата в един сервиз, сменят ми я и си тръгвам...
... няколко месеца по-късно, едни аномалии в колата (постоянно включване на перката на климатика на 2-ра скорост при нормална температура на водата) ме карат да се замисля... всичко съм сменил - водната помпа, термостата (2 пъти), антифриза, виското, перката, датчика на перката, радиатора... обаче проблема остава... накрая, вече след няколко консултации с наистина разбиращи хора се потвърждават съмненията ми - водната помпа не е в ред и няма достатъчен дебит - т.е. не завърта водата както трябва...
... решавам накрая да сменя пак водната помпа (която е на 8 мес.) и какво установявам:
Това е помпата с "метална" турбина на 8 месеца и изминати около 6000 км.
А това е истинската водна помпа:
Изводи:
1. Учете се от грешките си и тези, които допускат останалите.
2. Не бързайте, купувайте само части, за които сте сигурни, че са тези, които наистина ви трябват
3. Използвайте опита и контактите на хората от форума - няма да сбъркате.
П.С. Благодарности на колегата mitko_n1, който ми изпрати вярната помпа на вярната цена чак от гр.Варна
Първо - направо е задължително да вземете водна помпа с метална турбинка. По принцип оригиналните помпи са с пластмасови турбини, които с времето изгарят и в един момент се разпадат, което би могло да бъде фатално за мотора.
С тази тема искам да обърна внимание на новите притежатели на ТДС, които още не са запознати с тънкостите му. Повода е закупената от мен водна помпа, скоро след като си купих колата. В магазина за части, където отидох, изрично попитах за водна помпа с метална турбина. Човекът се обади в склада, попита дали има с метална турбина и след утвърдителния отговор си поръчах. Донесоха я, погледнах турбинката - гледам метална. Викам си: Това е. Италианска, ама каквато ми трябва. Оставям колата и помпата в един сервиз, сменят ми я и си тръгвам...
... няколко месеца по-късно, едни аномалии в колата (постоянно включване на перката на климатика на 2-ра скорост при нормална температура на водата) ме карат да се замисля... всичко съм сменил - водната помпа, термостата (2 пъти), антифриза, виското, перката, датчика на перката, радиатора... обаче проблема остава... накрая, вече след няколко консултации с наистина разбиращи хора се потвърждават съмненията ми - водната помпа не е в ред и няма достатъчен дебит - т.е. не завърта водата както трябва...
... решавам накрая да сменя пак водната помпа (която е на 8 мес.) и какво установявам:
Това е помпата с "метална" турбина на 8 месеца и изминати около 6000 км.
А това е истинската водна помпа:
Изводи:
1. Учете се от грешките си и тези, които допускат останалите.
2. Не бързайте, купувайте само части, за които сте сигурни, че са тези, които наистина ви трябват
3. Използвайте опита и контактите на хората от форума - няма да сбъркате.
П.С. Благодарности на колегата mitko_n1, който ми изпрати вярната помпа на вярната цена чак от гр.Варна
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
ivan. написа:Владо не исках да ''цапам'' предната ти тема,това е за там,като подточка,ама евала ти за ентусиазма.
Тая ламаранинета помпа и на враг не бих я дал-точно с такава правих тестове и пуснах тема........
Първо - предната тема за това е отключена - да се пишат всякакви смислени предложения, които веднага ще бъдат добавяни, за да се събира цялата информация за ТДС-а на едно място Така, че кой, каквото има, да добавя - да пише за конкретни неща.
Второ - това вече е там като линк
не ми е идеята да спамя, но според мен ако се придържате към оригиналната помпа няма начин да сгрешите. проблема със стареенето на помпата е отдавна известен и при по - новите помпи е сменен материала на турбинката.
лошото на всичките неща от втори и трети производител е, че те не се слагат в оторозирани сервизи и се губи обратната връзка дали наистина върши работа.
затова специално за помпата - по-добре от BMW.
лошото на всичките неща от втори и трети производител е, че те не се слагат в оторозирани сервизи и се губи обратната връзка дали наистина върши работа.
затова специално за помпата - по-добре от BMW.
Днес (за моя M50B20) си купих водна помпа с метални перки от Стиви Ауто и... изглежда едно към едно с надробената от първата ти снимка.
Струва ми се, че съм се набутал 100 лева, защото и на мен ми направи впечатление, че витлата на помпата са с по 2 точкови заварки всяко(споменати в една друга тема), които от инженерна гледна точка не са достатъчно надеждни за отговорната работа която имат.
Снимковия ти материал ме хвърли в ужасТ, че тея дни ще(щях) да монтирам това тенеке на мястото на моята помпа, която в момента си работи на 6.
Сега, за да разнищим темата за "ламаринените" помпи, аз мисля, че някой специалист заварчик просто може да тегли по 1 мини шев на тея витла и да не се получава отчупването на пръстена от витлата, което изглежда е главния виновник за проблемите, описани от теб.
Някой с информация кои други повреди при водните помпи са често срещани?
Други мнения по въпроса със заварките?
Струва ми се, че съм се набутал 100 лева, защото и на мен ми направи впечатление, че витлата на помпата са с по 2 точкови заварки всяко(споменати в една друга тема), които от инженерна гледна точка не са достатъчно надеждни за отговорната работа която имат.
Снимковия ти материал ме хвърли в ужасТ, че тея дни ще(щях) да монтирам това тенеке на мястото на моята помпа, която в момента си работи на 6.
Сега, за да разнищим темата за "ламаринените" помпи, аз мисля, че някой специалист заварчик просто може да тегли по 1 мини шев на тея витла и да не се получава отчупването на пръстена от витлата, което изглежда е главния виновник за проблемите, описани от теб.
Някой с информация кои други повреди при водните помпи са често срещани?
Други мнения по въпроса със заварките?
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Хаос написа:....................
Други мнения по въпроса със заварките?
Ако можеш, най-добре я смени. Със заварките е изход, но се съмнявам, защото една капка в повече на една от перките и става ексцентрична и от там заминава оста, протича и т.н. (поне от законите на физиката)
П.С. И аз за ламаринената дадох 90 лв. с отстъпката, а колегата mitko_n1 ми намери за 87 лв. истинска.
Vlados написа:една капка в повече на една от перките и става ексцентрична и от там заминава оста, протича и т.н. (поне от законите на физиката)
Тъй си е, то много зависи и какви елементи (лагери, уплътнения) обират вибрациите на витлото, иначе оста е ужасно дебела.
А за излишния материал по шевовете - може да се контрира с малка пила и повечко усърдие.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Хаос написа:Vlados написа:една капка в повече на една от перките и става ексцентрична и от там заминава оста, протича и т.н. (поне от законите на физиката)
Тъй си е, то много зависи и какви елементи (лагери, уплътнения) обират вибрациите на витлото, иначе оста е ужасно дебела.
А за излишния материал по шевовете - може да се контрира с малка пила и повечко усърдие.
Шефе в 7 дневен срок от покупката имаш право да върнеш продукта ако пазиш касовия бон. Иди и върни помпата. Свържи се с Митко и ще ти достави правилната. Слушай патило и не се занимавай да даваш излишни пари по заварчици и да си правиш експерименти.
Ей да кажа на останалите майстори да слушат. Един колега така питаше "Да си купя ли ТДС за 3000лв.?" Аз му казах да не купува такава кола, но той - не купи си и после 5 теми имаше с всички възможни проблеми, които сме описали при ТДС.
Амин
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Доста се колебаех дали да пусна тази тема, но сега се оказва, че освен колегата Хаос има и други "късметлии". Дано за напред да е от помощ на повече хора.
П.С. Зъбчо е прав - не си прави експерименти с тези работи. Оста е дебела, но имай в предвид, че ремъка опъва оста максимално и всяко отклонение от правилното движение спомага за разбиването й.
П.С. Зъбчо е прав - не си прави експерименти с тези работи. Оста е дебела, но имай в предвид, че ремъка опъва оста максимално и всяко отклонение от правилното движение спомага за разбиването й.
- Stanchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Zubcho написа:Шефе в 7 дневен срок от покупката имаш право да върнеш продукта ако пазиш касовия бон. Иди и върни помпата.
Мерси за подкрепата, тъкмо си мислех за това, обаче...
Не са ми дали касова бележка! Мислех, че е в торбата, която ми дадоха с частите, ама няма...
Ще видя утре какво ще измисля по повода с касовата бележка, но няма да им се размине, или връщат парите или дават касова бележка и пак ми връщат парите. Дано да излезнат свестни хора.
Вижте какво изплю гугъл след въвеждане на Ref. No. 11511722536 от кутията на водната помпа GK (Germany):
http://www.allworldautomotive.com/auto_ ... 821-3.html
Иначе и отливките не са вечни:
(взето от тук) макар и отливката на снимката и отливката от втората снимка на Vlados да не са еднакви.
Водните помпи на tds и бензин(М50) изглеждат еднакви на пръв поглед, но размерите им са различни!
Малко офтопик се получи моето, но ако някой желае, може да синтезира малко информацията, за да се получи изчерпателно на тема "водни помпи", че като гледам проблемите с охлаждането съставляват една голяма част от причините за ремонтите по двигателя.
Така изглежда GK wasserpumpe според http://www.autoteile-meile.de/index.html, които имат снимки на почти всички предлагани части
А така изглежда водна помпа за е34 M20:
(взето от тук)
Водната помпа на М60 е в лят кожух заедно с термостата:
(взето от тук)
Абе нещо взех да се филмирам на тема BMW... Или на това му се вика ентусиаст?
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
bmw_725 написа:абе аз я бзех от -камор- там кви са с метална турбина ли е
Ти ще кажеш Не си ли я виждал?
Баси Китайски стоки минават за Италиански. Колеги пазарувайте от Митко. Поне там знаеш, че няма да те изпържат.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- AceMF
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 94' 525тдс
- Мечтае да кара: совалка
Ще сменям сега водната помпа, уж HEPU били най-хубавите неоригинални, уж била с метална турбина. Като я взимам, ще се види и евентуално ще я снимам.
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
-абе вие добре ли сте?-гледате ли като купувате?
Как взимате помпа с някаква си ламаринена перчица?
Ето -аз си смених на колата помпата/М50/-някаква немска не много известна и пак не е с ламарина ами си е изливка метална-
Как взимате помпа с някаква си ламаринена перчица?
Ето -аз си смених на колата помпата/М50/-някаква немска не много известна и пак не е с ламарина ами си е изливка метална-
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани