масло над максимума

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

масло над максимума

Мнение от ivsan_82 » 19 Мар 2009, 2:17

бях чел някъде из форума за това,но сега не го намирам.
По какъв точно начин е опасно за двигателя,когато си карал колата с масло малко или много над максимума?

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 19.03.2009

Мнение от _BMW_fen » 19 Мар 2009, 2:47

С моя малак опит ще ти кажа, че не виждам как може да опасно. Когато температурата се повиши маслото се нагрява и разширява своя обем. Когато това стане, ако доста над максимума турси място от къде да избие, дали през щеката, дали през тапата. На мен ми избива през масления филтър, майстори ми казаха, че гумичката на филтъра била развалена, но не е болка за умиране. Все пак за тръгне да избива извън двигателя трябва да е доста над максимума. Говорим за поне 500 700 грама. Коли се произвеждат от доста време и е ясно, че понякога може да се нале повечко малко по погрешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 23.04.2007

Мнение от rdk » 19 Мар 2009, 11:21

купуваш една система от аптеката и режеш маркучето
взимаш и най голямата спринцовка
и за 5 мин през отвора на щтеката за маслото си изсмукваш излишното количество

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

:)

Мнение от RadioDJ » 19 Мар 2009, 12:46

Опасно е за турбината, защото се компрометира оттичането на маслото след преминаване през лагерното тяло на турбото. Все пак ако е малко над максимума не е проблем, ако е много примерно полвин литър най- добре източи малко както е писал преди мен колегата.
Forced induction means torque,
torque means fun.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Плевен

Мнение от Svetlix » 19 Мар 2009, 16:38

Както каза и колегата по-горе, опасността се крие в това, че маслото търси къде да избие. Възможностите са следните: през някоя симерина, през щеката на маслото, вентилацията на картера или да го изгори. Първият сценарии е най-кофти по ред причини. Не случайно щеката е разгрефена с МИН и МАХ.
Нека сме толерантни един към друг на пътя, независимо кой какъв автомобил кара!

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 19 Мар 2009, 18:25

Хубаво, че поне на моята сменихме филтъра на картерните газове, защото масълцето е малко повече и сега поне през него няма толкова много налягане и мисля, че от там би избило евентуално свръхналягане.
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 20 Мар 2009, 23:46

Добре,колеги.Мерси за отговорите.Работата е там,че един майстор който ми смени някъв датчик за маслото(oil light switch),понеже ми светеше червената лампа на маслото постоянно,беше оплескал всичко около двигателя с масло(ебати майстора :evil: ),та след тва решил да долее.И незнам колко е доливал,чак след като се прибрахъ,проверих нивото и беше много над максимума,чак отиваше извън пластмасовата част от щеката.Та затва исках да разбера дали нещо може да е станало като съм карал така.А странното е,че на другия ден,след като накарах същия майстор да поизточи масло(той твърдеше,че нямало нужда),почти нямаше разлика,а поне половин литър изкара...И сега се чудя,реално ли показва на щеката,да карам ли така,още ли да точа
То тука,кадето живея в Англия,една равна улица няма,все са едни с баири,та не може човек маслото да си провери кат хората... :mhihi:
А странното е,че майстора провери маслото след източването,и беше добре.След като покарах малко,пак беше над макса :idea: От какво може да се получава така :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: London(Пловдив)

Мнение от ivsan_82 » 21 Мар 2009, 16:08

добре де,ами като са толкова умни нашите коли,все светат лампи за кво ли не,що не свети и когато маслото е толкова над максимума?

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 13.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше E46 320td

Мнение от h4x » 24 Мар 2009, 3:55

ivsan_82 написа:добре де,ами като са толкова умни нашите коли,все светат лампи за кво ли не,що не свети и когато маслото е толкова над максимума?


Е може ти е изгоряла крушката :D :mhihi: :D като е видяла твоя майстор какво наливане прави :shock: :winky:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook