320d Как да разбера има ли тунинг на ЕКУ-то

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 1.03.2009

320d Как да разбера има ли тунинг на ЕКУ-то

Мнение от Pancho-M3 » 22 Мар 2009, 22:19

320d 136к.с. Мога ли да разбера през ОБД порта дали има тунинг на ЕКУ-то ? Интересува ме дали колата си е с нормалните настройки.
Ако неможе, как да разбера това по друг начин ?


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 22 Мар 2009, 23:23

Може , ползвай търсачка за чипосване на 320д :) и ще видиш че може и е обснено как. успех

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 1.03.2009

Мнение от Pancho-M3 » 23 Мар 2009, 0:09

Да видях темата и забелязах, че си се интересувал от същото нещо.Е явно твоето БМВ е чипвано.Искам да те питам друго, дали може да се прави BACKUP през ОБД-то.Тоест да пробвам твоя софт на моето ЕКУ.


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 23 Мар 2009, 8:36

Pancho-M3 написа:Да видях темата и забелязах, че си се интересувал от същото нещо.Е явно твоето БМВ е чипвано.Искам да те питам друго, дали може да се прави BACKUP през ОБД-то.Тоест да пробвам твоя софт на моето ЕКУ.


Принципно може, но дефакто НЕ :), всяка кола си е едентична за себе си, ако сложиш моя софт може и да не запали повече а оже и да запали. Риска си е твой. Най добре си е намери си човек който да ти я чипне. Но преди това се замисли по въпроса дали колата ти е добре технически(перфектна).... има и други теи за това какво трябва да е състоянието на колата преди да се чипне. А и на 136к.с чипа си е риск, понеже турбинката е на 100% истискана. По лесно се чупи и двигателя. Не те разубеждавам просто ти казвам за да знаеш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 23 Мар 2009, 9:55

milennyc написа:А и на 136к.с чипа си е риск, понеже турбинката е на 100% истискана.

Бъркаш с фейса колега. На 320д 150кс турбината е изтискана до край и чипването е по-рисковано + с по-малки резулттати от чипване на 320д 136кс.
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Изображение среден разход


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 23 Мар 2009, 10:00

tankishev написа:
milennyc написа:А и на 136к.с чипа си е риск, понеже турбинката е на 100% истискана.

Бъркаш с фейса колега. На 320д 150кс турбината е изтискана до край и чипването е по-рисковано + с по-малки резулттати от чипване на 320д 136кс.



Хич не бъркам колега, но това няма никакво значение, чипването си е риск. Винаги чупи мотора, турбината...... по бързо. Но всеки решава за себе си


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 23 Мар 2009, 11:27

tankishev написа:
milennyc написа:А и на 136к.с чипа си е риск, понеже турбинката е на 100% истискана.

Бъркаш с фейса колега. На 320д 150кс турбината е изтискана до край и чипването е по-рисковано + с по-малки резулттати от чипване на 320д 136кс.


да, бъркаш се ;) На 136кс турбинката държи почти до 200кс с много малко помощ... А относно износването - основен фактор е качеството на ползваното масло и честотатата на смените , не толкова оборотите на които се върти :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от kronos » 23 Мар 2009, 13:14

Скоро ще чукна 80к км. с ''изнасилената'' турбинка :D
Карам с Мотул 8100 5-40 и го сменям на 10к. като разхода на масло е 0.400л. и то към края на пробега.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 1.03.2009

Мнение от Pancho-M3 » 23 Мар 2009, 19:03

ОК значи нещата не са до Copy -Paste , та тогава как я чипват.Не ползват ли готови фаели карти с настройки.Това което променя чипванео като настройки не е ли едно и също при еднакви модели двигатели ?
Тези които чипват имат ли стендове мерят ли мощност преди и след чипването? Тестват ли всичко по двигателя като състояние ?


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 23 Мар 2009, 19:29

Pancho-M3 написа:ОК значи нещата не са до Copy -Paste , та тогава как я чипват.Не ползват ли готови фаели карти с настройки.Това което променя чипванео като настройки не е ли едно и също при еднакви модели двигатели ?
Тези които чипват имат ли стендове мерят ли мощност преди и след чипването? Тестват ли всичко по двигателя като състояние ?


Не е copy paste.... може и някой да прави така. Но..... всяка кола си е едентична. Дори и сток файлчетата са различни. А кой какво прави си зависи при кой си отишъл. Имеше едни колеги тук във форума нещо чипваха една 328-ца и направо и разказаха играта, уж сваляли нещо пак изтрили всичко..... и не можеше да запали :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 1.03.2009

Мнение от Pancho-M3 » 23 Мар 2009, 23:26

Кажете при кой да отида? Някой който се занимава професионално с това да не взима 800лв :) и да има стенд ,както си му е реда, защото как ще ми докаже че колата е вече по мощна. Някой от форума който е ходил вече, а не просто чул съм че в Перник има един Бай много добър :mhihi:


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 24 Мар 2009, 8:41

Pancho-M3 написа:Кажете при кой да отида? Някой който се занимава професионално с това да не взима 800лв :) и да има стенд ,както си му е реда, защото как ще ми докаже че колата е вече по мощна. Някой от форума който е ходил вече, а не просто чул съм че в Перник има един Бай много добър :mhihi:


Не знам за перник. Пробвай при колегата V-max, сигурен съм че ще останеш мн доволен. За цена провери му в сайта

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 1.03.2009

Мнение от Pancho-M3 » 24 Мар 2009, 19:01

Какво като настройки променя чипването. Подаването на гориво, въздух (при бензиновите и запалването).Турбината остава да си надува на същите атмосвери, защо чипването да е заплаха за турбината ?


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 24 Мар 2009, 21:29

Pancho-M3 написа:Какво като настройки променя чипването. Подаването на гориво, въздух (при бензиновите и запалването).Турбината остава да си надува на същите атмосвери, защо чипването да е заплаха за турбината ?


Тва ще питаш експертите.... и само да ти кажа и турбината се надува. При мен сега пик прави 1,3-1,5 а принципно е 0,8
Последна промяна milennyc на 24 Мар 2009, 22:45, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 24 Мар 2009, 22:42

корегира са количеството подавано гориво, от там и турбината вдига налягане (предивд повечето газове) . Общо взето това са промените

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook