БМВ се отказва от М версия на Z4

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

БМВ се отказва от М версия на Z4

Мнение от ИлХиТо » 21 Мар 2009, 15:52

Говорител от компанията БМВ пред списание iMotorMag, заяви че няма бъде предложена „гореща” М версия на последното поколение Z4, поради световната икономическа криза. От друга страна утешителната новина, e че БМВ все пак планира М спорт пакет, който ще включва преработка на екстериора, по-големи джанти от серийните, тунинговане на окачването, както и М спортен волан. Моторният тунинг ще включва препрограмиране на "ECU"-то на двигателя – 3.0 литровия редови би-турбо агрегат от Z4 sDrive35i . Очаква се това се отрази с +20 к.с. отгоре, като максималната мощност в крайна сметка ще достигне 326 к.с.

MarkE90M3 (автор на новината): Подобни бяха и изявленията на компанията относно М версия на предишното поколение на Z4 Е85, но след нялколко години бе предложена и такава версия с оглед на желянията на ентусиазираните фенове на маркта, така че аз не изключвам и за това поколение Z4 Е89 да се разработи М версия.


Източник: http://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=243161

От друга страна от няколко дена в интернет има и слухове относно намерението на нашата любима марка да предложи първият V6 турбо агрегат за следващато поколение на иконата М3. Отново като причина се изтъква икономическата криза.
Лично за мен е меко казано странно това, като все общо е известно компетенцията на баварските инженери в областта на редовите 6 цилиндрови агрегати ( и не само ! ).
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Мнение от add1cted » 21 Мар 2009, 16:06

Може да си променят малко възгледите върху М подразделението, но V6 двигател не вярвам да доживеем от БМВ!
There is no replacement for displacement

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 673
Регистриран на: 10.04.2004
Местоположение: Cambridge

Мнение от ngc7052 » 21 Мар 2009, 18:58

Тази икономическа криза ни разгони фамилията :evil: Все си мисля че ще има М-версия Z4, но може би ще се появи след 2-3 години, като се стабилизират малко автопроизводителите, че положението е много сериозно... :help: Медиите и те всяват масова психоза, хората и да имат пари се плашат и не купуват и кризата се задълбочава :roll: Поне X5-6 M ще има и то защото разработването е започнало преди кризата.
:!: Между другото според разни източници новото М3 (2013 евентуално) ще бъде екипирано с 6 цилиндров турбо мотор.
http://www.worldcarfans.com/9090320.014 ... -m-is-a-go
But does a human form display to those who dwell in realms of day

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Мар 2009, 12:34

...в същност V6 е очевидно по-скъп за изработка. единствената причина да не слагат редови шестаци в другите коли е липса на място. в същност не виждам и 1 причина bmw да обмислят V6... в същият сайт мисля, че видях и твърдение, че x5.6m ще бъде с атмосферния двигател на m5, което пак беше неадекватно...

новото M3 според мен е ясно, че ще е с 6 цилиндрово турбо... и то ще идва от къде? от 335i ;) само, че ще му увеличат обема. интересно какво гласят за m5, там може би ще има заемка от x5/6m.
Последна промяна steeN на 22 Мар 2009, 13:03, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 21.12.2008

Мнение от !!Frank » 22 Мар 2009, 12:54

според мен има и положителна страна от това - с малко афтърмаркет магии ще има повече коне

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Мнение от acho.rs » 22 Мар 2009, 23:56

[steeN] написа:...в същност V6 е очевидно по-скъп за изработка. единствената причина да не слагат редови шестаци в другите коли е липса на място. в същност не виждам и 1 причина bmw да обмислят V6... в същият сайт мисля, че видях и твърдение, че x5.6m ще бъде с атмосферния двигател на m5, което пак беше неадекватно...

новото M3 според мен е ясно, че ще е с 6 цилиндрово турбо... и то ще идва от къде? от 335i ;) само, че ще му увеличат обема. интересно какво гласят за m5, там може би ще има заемка от x5/6m.

Кое му е ясното - задава се ново РС5 което ще е към 500 коня , а V8ka и сега си е максимално истискан - още 20-30 коя макс да вземат от него . А за да е конкуренто бъдещото М3 , говорим за 2013 , то ще трябва да е поне 500-520 коне , които ми е чудно как ще бъдат изтискани от 6цилиндров турбомотор ... не че няма такива , но ме съмнява да сложат такова нещо във 3ката...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Мар 2009, 0:58

не вявам да е чак 500 коня... ауди нямат такъв двигател (v10 в rs4 ще е неадекватно, предвид и сегашните проблеми с баланса на тази платформа). за основа според мен ще се използва v8 4.2, а и гледах едно видео на rs5 на ринга където се чуваше, че двигателя е v8. като вземем предвид, че s4 го даунсайзват към v6 със компресор и golf gti има минимално увеличение на конете за сметка на въртящия момент. изглежда, че това цялостното настроение в момента - наблягане на въртящия момент и икономията...
а пък и за bmw е достатъчно да са еднакви коне и пак ще бъдат по-бързи. като излезе x5/6m ще станат ясни възможностите на новите турбо мотори на bmw, аз подозирам, че става въпрос за доста над 100 коня на литър. но да почакаме... в същност новото m3 не ли доста далече, по-интересно е новото m5...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 3.12.2008

Мнение от BooKoo » 23 Мар 2009, 3:23

Наистина има много време до появата на новата М3-ка и въпреки че по един автомобил се работи няколко години, много неща могат да се променят дотогава.

На няколко места забелязах водещи фигури от БМВ да наблягат на нещо друго - намаляването на теглото. Може би, ако се справят добре с тази задача, могат да си позволят компромис с двигателя, въпреки който динамичните характеристики да се запазят идентични, а защо не и да се подобрят.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 23 Мар 2009, 11:35

Чудно ми е как самостоятелни проекти на някои клипчета, които срещаме в интернет водят до някакви умопомрачителни 600-800к.с. със стария чугун (6 цилиндров редови), но на приличен надув на турбините (М20, М30, S38/S50), а целия концерн не предприема такива смели проекти. Може би са ограничени от фактори - надежност, разход на гориво, вредни емисии, подръжка...?
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 23 Мар 2009, 12:59

amd написа:Чудно ми е как самостоятелни проекти на някои клипчета, които срещаме в интернет водят до някакви умопомрачителни 600-800к.с. със стария чугун (6 цилиндров редови), но на приличен надув на турбините (М20, М30, S38/S50), а целия концерн не предприема такива смели проекти.


Щото концернът не иска да пуска мотори, които я изкарат 1000 км, я не. ;)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 10.05.2005

Мнение от eraziel » 23 Мар 2009, 13:01

И има едни норми за екология там, дето върпосните едва ли ги покриват :)
In Ban We Trust!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 29.02.2008

Мнение от Mr.E » 23 Мар 2009, 16:05

///М си е М каквото и да си говориме :confused:
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 23 Мар 2009, 18:07

acho.rs написа:Кое му е ясното - задава се ново РС5 което ще е към 500 коня , а V8ka и сега си е максимално истискан - още 20-30 коя макс да вземат от него . А за да е конкуренто бъдещото М3 , говорим за 2013 , то ще трябва да е поне 500-520 коне , които ми е чудно как ще бъдат изтискани от 6цилиндров турбомотор ... не че няма такива , но ме съмнява да сложат такова нещо във 3ката...


По последна информация се очертава новото RS5 да е със старото атмосферно 4.2 V8 + 30-тина коня или някъде около 450 коня. Очакванията бяха да сложат новото 4.0 TFSI (turbo) от където могат да се вадят 500+ коня, но няма да е той.

А относно 6-цилиндровото турбо, то със сигурност може да бъде направено много по-мощно от всеки възможен атмосферен V8 :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 673
Регистриран на: 10.04.2004
Местоположение: Cambridge

Мнение от ngc7052 » 23 Мар 2009, 20:03

Възможно е и дори е вероятно новите М мотори да не са с чак толкова завишена мощност в сравнение със сегашните, сериозно се съмнявам М3 да е повече от 500коня, не се знае какво ще стане, все пак има много време до тогава...Но в сегашното положение икономичността и екологичността вече са много по-напред като приоритети. Ето двигателя в новия АМГ вариант на Е-класата на мерцедес е 525 к.с. ,почти колкото стария. Мисля точно от Мерцедес имаха едно исказване преди няколко месеца "The horesepower war era is over". Това е сигурно докато не почнат да правят "резачки" на водород :mhihi:
But does a human form display to those who dwell in realms of day

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Мнение от acho.rs » 23 Мар 2009, 21:06

Modulo написа:
acho.rs написа:Кое му е ясното - задава се ново РС5 което ще е към 500 коня , а V8ka и сега си е максимално истискан - още 20-30 коя макс да вземат от него . А за да е конкуренто бъдещото М3 , говорим за 2013 , то ще трябва да е поне 500-520 коне , които ми е чудно как ще бъдат изтискани от 6цилиндров турбомотор ... не че няма такива , но ме съмнява да сложат такова нещо във 3ката...


По последна информация се очертава новото RS5 да е със старото атмосферно 4.2 V8 + 30-тина коня или някъде около 450 коня. Очакванията бяха да сложат новото 4.0 TFSI (turbo) от където могат да се вадят 500+ коня, но няма да е той.

А относно 6-цилиндровото турбо, то със сигурност може да бъде направено много по-мощно от всеки възможен атмосферен V8 :)

Дали ? Да погледнем най-ярките примери - боксера на Порше и V8ka на Скудерия или *63 АМГ - нещо май турбото не е кой знае колко по-мощно :roll: Има и 3-4 литрови двигатели по 800-900 , та дори и 1050 коня (от 9фф и другите тунинг фирми си ги пускат сериино) , както се каза по-горе - на БМВ не им се пускат двигатели които могат да искарат 1000 км , преди да експлоадират .
The horsepower era war is over - кога го казаха Мерцедес - преди или след като изкараха СЛ65 АМГ Блек Сериис . Слагат 525 коня АМГ мотора , просто защото нямат друга разработка засега - то АМГ до колкото знам са със 2 мотора *63 и *65 , които се слагат на всичките им модели (без А и Б класа)
Последна промяна acho.rs на 23 Мар 2009, 23:57, променена общо 1 път

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook