Нов в редиците
Модератор: Технически модератори
			12 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
Нов в редиците
Здравейте ентусиасти и майстори на модела : )
Известно време четях тук, за да се осведомя за радостите, поддръжката и проблемите, съпътстващи марката, преди да си купя кола. По някое време се регистрирах, а онзи ден си купих Е34-ка седанче, 90-та година, почти без шукарийки.
С две думи - колата ме радва много, любимия ми briliantrot цвят, изключително запазена и нещо може би рядко срещано - първият й собственик е бил българин, един дядо '33 набор, колата поддържана предимно в МКар и Камор.
Като всяка кола на толкова години си има своите забележки, които може би предстои да открия тепърва, но на пръв прочит (карах я днес около 40 км градско) има няколко тревожни индикации:
-при паркиране и навиване на волана до край, по някое време се чува кратък силен звук като от хидравлика (имам 1 кутия оригинално масло за автоматична скоростна кутия, предишния собственик ми каза да долея от него, но малко не ми е ясно дали е въобще е подходящо)
-приятел (teao) ми каза, че виското не зацепва (при кола загряла "на 12 часа", той спираше перката с пръсти и не се чуваше звук, а той каза, че трябва да "вие"), което налагало смяната му + термостат - четох, че сам ще ми е трудно да го сменя, заради проблеми с обратната резба и клеясване итн, затова първо да попитам тук, дали да се захващам сам (както ми се иска) или да бягам в избран сервиз
А ето и как изглежда понастоящем колата:
: )
			
				Известно време четях тук, за да се осведомя за радостите, поддръжката и проблемите, съпътстващи марката, преди да си купя кола. По някое време се регистрирах, а онзи ден си купих Е34-ка седанче, 90-та година, почти без шукарийки.
С две думи - колата ме радва много, любимия ми briliantrot цвят, изключително запазена и нещо може би рядко срещано - първият й собственик е бил българин, един дядо '33 набор, колата поддържана предимно в МКар и Камор.
Като всяка кола на толкова години си има своите забележки, които може би предстои да открия тепърва, но на пръв прочит (карах я днес около 40 км градско) има няколко тревожни индикации:
-при паркиране и навиване на волана до край, по някое време се чува кратък силен звук като от хидравлика (имам 1 кутия оригинално масло за автоматична скоростна кутия, предишния собственик ми каза да долея от него, но малко не ми е ясно дали е въобще е подходящо)
-приятел (teao) ми каза, че виското не зацепва (при кола загряла "на 12 часа", той спираше перката с пръсти и не се чуваше звук, а той каза, че трябва да "вие"), което налагало смяната му + термостат - четох, че сам ще ми е трудно да го сменя, заради проблеми с обратната резба и клеясване итн, затова първо да попитам тук, дали да се захващам сам (както ми се иска) или да бягам в избран сервиз
А ето и как изглежда понастоящем колата:
: )
Последна промяна Хаос на 24 Мар 2009, 0:59, променена общо 2 пъти
					
				
			
		- White 1913 Power
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 707
 - Регистриран на: 22.08.2008
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: carefully
 
-
термостата ще го смениш лесно
			
		- cod-cdbp
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 8775
 - Регистриран на: 18.12.2006
 - Местоположение: село Кестеново
 - Пол: Мъж
 - Кара: мфили
 
- S_h_e_f_a
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 795
 - Регистриран на: 15.11.2006
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е34/М50 и М60
 - Мечтае да кара: Е34 V12
 - Детайли за колата: Ооо много са...
 
Re: Нов в редиците
Хаос написа:изключително запазена и нещо може би рядко срещано - първият й собственик е бил българин, един дядо '33 набор, колата поддържана предимно в МКар и Камор.
Като го прочетох това
- kowalski
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 126
 - Регистриран на: 8.05.2007
 - Местоположение: Koniovitza D.C.
 
Като отидеш на реглаж-умреглаж..... там може да ти кажат че са ти заминали накрайниците на секторната кутия и/или паразитния хебел, те трябва да знаят какво да проверят и гледат. 
Като се закупи автомобил е желателно освен стандартния пакет масло двигател, въздушен, горивен и маслен филтър да се обърне внимание и на по дълогсрочни консумативи като: антифриз(който се сменя на всеки 2 години според дебелата книга), масло хидравлика(3 години), свещи(до 25000км и то зависи от качеството) и накладки...
а вместо да се вкарваш по филми с майстори, аз с удоволствие бих ти побаял виското и термостата.
не погледнах с кой точно мотр си но за моя комплекта: термостат, виско, водна помпа ми дойде на цена от колко 135 лева което е смешна сума, а можеше и по тънко да излезе
и все пак.... честито
			
		Като се закупи автомобил е желателно освен стандартния пакет масло двигател, въздушен, горивен и маслен филтър да се обърне внимание и на по дълогсрочни консумативи като: антифриз(който се сменя на всеки 2 години според дебелата книга), масло хидравлика(3 години), свещи(до 25000км и то зависи от качеството) и накладки...
а вместо да се вкарваш по филми с майстори, аз с удоволствие бих ти побаял виското и термостата.
не погледнах с кой точно мотр си но за моя комплекта: термостат, виско, водна помпа ми дойде на цена от колко 135 лева което е смешна сума, а можеше и по тънко да излезе
и все пак.... честито
kowalski написа:Като отидеш на реглаж-умреглаж..... там може да ти кажат че са ти заминали накрайниците на секторната кутия и/или паразитния хебел, те трябва да знаят какво да проверят и гледат.
Като се закупи автомобил е желателно освен стандартния пакет масло двигател, въздушен, горивен и маслен филтър да се обърне внимание и на по дълогсрочни консумативи като: антифриз(който се сменя на всеки 2 години според дебелата книга), масло хидравлика(3 години), свещи(до 25000км и то зависи от качеството) и накладки...
а вместо да се вкарваш по филми с майстори, аз с удоволствие бих ти побаял виското и термостата.
не погледнах с кой точно мотр си но за моя комплекта: термостат, виско, водна помпа ми дойде на цена от колко 135 лева което е смешна сума, а можеше и по тънко да излезе
и все пак.... честито
Мерси : )
с м50б20 съм
Значи за двиг. масло + филтри мисля да ги сменя като каже бордовия (все пак колата е поддържана на 6 досега) - тоест след 3-4 хил. км.
Водих я да ми погледнат нивата на маслата на дифа и скоростната - всичко точно. На хидравликата и там е в границите.
За "масло за двиг + скор. кут. + диф + хидравлика + филтри + свещи + спир. течн. + маркучи" ще мисля към края на инспекцията (есента)/леле то бая дълъг списък стана/, защото в момента всичко е ток и жица(вкл дискове и накладки).
Като консумативи по колата в момента се замислям за ангренажен ремък(нали двиг не е с верига? : ), антифриз заедно с виското и термостата.
А това с цената за виско+термо+водна помпа, много ниска!!! Да не са пригаждани от други коли?
Иначе мерси за съветите, например за антифриза не се бях сещал ; )
И за спирачната не се бях (10x за което), маркучите също.
Поздрави : )
Последна промяна Хаос на 10 Мар 2009, 21:51, променена общо 1 път
					
				
			
		Не забравяй и спирачната течност. Кой знае защо много хора я пренебрегват, а тя трябва да се сменява на всеки 2 год. Аз го правя всяка година. Инвестицията далеч не е голяма. Виж си и спирачните маркучи, тъй като най-вероятно никога не са сменявани. 
Иначе не знам какъв е смисъла да сменяваш водна помпа и виско, без да има видим проблем??! По-скоро си виж аксесоарните ремъци.
ПП.Ангренажен ремък нямаш.
			Иначе не знам какъв е смисъла да сменяваш водна помпа и виско, без да има видим проблем??! По-скоро си виж аксесоарните ремъци.
ПП.Ангренажен ремък нямаш.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
		Чета усилено във форума, ровя се в разни източници, отидох в един сервиз да ми сменят виско,термостат,водна помпа и гарнитура на капака на клапаните, обаче като ми обявиха цифрата и ми стана малко тъпо.
Тъй като съм ентусиазиран да си я ровичкам сам колата (доколкото е възможно това с 0 предишен опит) и проверих цената на частите в разни магазини и нещо не ми се връзва цифрата за труд дето ми я обявиха, реших да се пробвам. Все пак за инженер уча...
Та, сега след малко ровене в realoem-a попаднах на 2 схеми и двете с термостат. Само не ми стана ясно, кой от двата трябва да сменя и те въобще 2 ли са?
Оттук номер 5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Оттук номер 10
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
О-пръстена(ите) отделно ли се купуват?
Струва ли си да се купува т.нар. "тропическо" виско (за Австралия предназначено) и какви са му предимствата (20лв отгоре над цената на нормалното на Sachs)?
Приемам съвети на драго сърце : )
//намерих си отговор на глупавия си въпрос за Дарукар : )
			
				Тъй като съм ентусиазиран да си я ровичкам сам колата (доколкото е възможно това с 0 предишен опит) и проверих цената на частите в разни магазини и нещо не ми се връзва цифрата за труд дето ми я обявиха, реших да се пробвам. Все пак за инженер уча...
Та, сега след малко ровене в realoem-a попаднах на 2 схеми и двете с термостат. Само не ми стана ясно, кой от двата трябва да сменя и те въобще 2 ли са?
Оттук номер 5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Оттук номер 10
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
О-пръстена(ите) отделно ли се купуват?
Струва ли си да се купува т.нар. "тропическо" виско (за Австралия предназначено) и какви са му предимствата (20лв отгоре над цената на нормалното на Sachs)?
Приемам съвети на драго сърце : )
//намерих си отговор на глупавия си въпрос за Дарукар : )
Последна промяна Хаос на 23 Мар 2009, 23:57, променена общо 1 път
					
				
			
		- cod-cdbp
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 8775
 - Регистриран на: 18.12.2006
 - Местоположение: село Кестеново
 - Пол: Мъж
 - Кара: мфили
 
не си заслужава тропическо виско, ще държи ниски температури на мотора и той няма да работи в работна темп - от там износване и тн .
			
- S_h_e_f_a
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 795
 - Регистриран на: 15.11.2006
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е34/М50 и М60
 - Мечтае да кара: Е34 V12
 - Детайли за колата: Ооо много са...
 
Номер 10 не е термостат,а датчик от 2-рата схема!
Номер 5 ти е термостата от 1-вата схема
Като купуваш термостата,той трябва да е комплект с всичките му гумени оплатнения
			
		Номер 5 ти е термостата от 1-вата схема
Като купуваш термостата,той трябва да е комплект с всичките му гумени оплатнения
			12 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
			

