Проблем с работата на двигател M43B19TU
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Проблем с работата на двигател M43B19TU
Здравейте колеги,
След няколко седмици четене из форума и ходене при диагностици и смяна на части, все още не мога да локализирам проблема и да се справя с него. А той се състои в това:
1. Променящи се, но стабилни обороти - работи стабилно, но понякога на 850, понякога на 950 или пък 1100 оборота.
2. Тресене при тръгване, т.е. инжекциона не ми помага при тръгване, а по-скоро се замисля дали да не загасне. - интересното тук е, че когато работи в диапазона 800-900 оборота или с други думи по стандарт, колата си тръгва ОК, иначе в повечето случаи иска повече форсиране и внимание върху съединителя.
3. (и всъщност основния проблем) Понякога като и дам зор, колата тръгва, после за момент забива нос и пак тръгва. Особеното е, че не винаги е така, освен това понякога колата сякаш си е по-мощна от друг път с 20%.
4. Разходът извънградско се покачи с между 1 и 2 литра, при еднакъв маршрут и каране и товар.
За начало смених всички филтри, включително горивен. След това занулих компютъра и лампата на двигателя огасна. След 50тина километра пак светна и при посещението при диагностик, компютъра изписа - "датчик за обороти на разпределителен вал и ламбда сонда".
Ламбдата я очаквах, защото преди да взема колата, някой е заменил катализатора с резонатор. (все пак показваше, че се опитва да коригира, като предполагам това е била първата ламбда, а втората ако не греша не би трябвало да има отношение към сместа или ??)
След смяна на датчика, като че ли нещата се промениха малко, но е по-вероятно да се заблуждавам, отколкото да е истина, т.е. нищо не се промени сериозно.
След като се зачетох по темите във форума направих следните неща:
- откачих дебитомера от което оборотите ми паднаха на около 700, стабилни (с малко тресене в колата) и двигателя прихлъцваше на тръгване и като загря едва работеше между 3500 и 6000 оборота, т.е. много бавно и с прихлъцване. След закачане на буксата на дебитомера оборотите се вдигат на около 1000 стабилни и колата си се изрязва до прекъсвач.
- отворих капачката на капака на клапаните и (освен, че ме опръска масло) установих, че не прави вакуум навътре, ами си духа навън.
Моля компетентните да ме посъветват къде да отида да ми диагностицират дебитомера и ламбда сондата, защото на обикновен диагностик само взимат парите и казват "Карай, добре е".
Благодаря предварително на отзовалите се!
П.П. На диагностиката даде малко бедна смес, но почти в норма, а ауспуха ми е черен.
След няколко седмици четене из форума и ходене при диагностици и смяна на части, все още не мога да локализирам проблема и да се справя с него. А той се състои в това:
1. Променящи се, но стабилни обороти - работи стабилно, но понякога на 850, понякога на 950 или пък 1100 оборота.
2. Тресене при тръгване, т.е. инжекциона не ми помага при тръгване, а по-скоро се замисля дали да не загасне. - интересното тук е, че когато работи в диапазона 800-900 оборота или с други думи по стандарт, колата си тръгва ОК, иначе в повечето случаи иска повече форсиране и внимание върху съединителя.
3. (и всъщност основния проблем) Понякога като и дам зор, колата тръгва, после за момент забива нос и пак тръгва. Особеното е, че не винаги е така, освен това понякога колата сякаш си е по-мощна от друг път с 20%.
4. Разходът извънградско се покачи с между 1 и 2 литра, при еднакъв маршрут и каране и товар.
За начало смених всички филтри, включително горивен. След това занулих компютъра и лампата на двигателя огасна. След 50тина километра пак светна и при посещението при диагностик, компютъра изписа - "датчик за обороти на разпределителен вал и ламбда сонда".
Ламбдата я очаквах, защото преди да взема колата, някой е заменил катализатора с резонатор. (все пак показваше, че се опитва да коригира, като предполагам това е била първата ламбда, а втората ако не греша не би трябвало да има отношение към сместа или ??)
След смяна на датчика, като че ли нещата се промениха малко, но е по-вероятно да се заблуждавам, отколкото да е истина, т.е. нищо не се промени сериозно.
След като се зачетох по темите във форума направих следните неща:
- откачих дебитомера от което оборотите ми паднаха на около 700, стабилни (с малко тресене в колата) и двигателя прихлъцваше на тръгване и като загря едва работеше между 3500 и 6000 оборота, т.е. много бавно и с прихлъцване. След закачане на буксата на дебитомера оборотите се вдигат на около 1000 стабилни и колата си се изрязва до прекъсвач.
- отворих капачката на капака на клапаните и (освен, че ме опръска масло) установих, че не прави вакуум навътре, ами си духа навън.
Моля компетентните да ме посъветват къде да отида да ми диагностицират дебитомера и ламбда сондата, защото на обикновен диагностик само взимат парите и казват "Карай, добре е".
Благодаря предварително на отзовалите се!
П.П. На диагностиката даде малко бедна смес, но почти в норма, а ауспуха ми е черен.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Според мен това, че е махнат катализатора е грешка. От тук ламбда сондите дори и да са здрави се шашкат. Има катализатори около 200лв. Мас метера е хубаво да го смениш, но само с оригинален, твоя в момента не знам какъв е. Клатенето на оборотите- виж клапана за картерните газове и датчика за дроселовата клапа, както и почисти стъпковото моторче. Смени всички гумени тръбопроводи по вакуума. Има много теми писани по отделните проблеми, но при теб те са накуп. Провери кабели и свещи. И успех с борбата и ни дръж в течение.
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
majstorapetkov написа:.......
Сподели повече за тези катализатори, защото оригиналния го гледах и е 2200, което няма как да се случи.
Вакуумите ще ги подменя тези дни като имам време, но ме интересува за тази клапа на картерните газове и маркуча, предполагам трябва да махна пластмасовия капак, за да достигна до тях. Моля за малко насоки в тази връзка.
Относно дебитомера ме интересува, къде бих могъл да отида на майстор да ми каже дали работи или не.
Поздрави!
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
За дебитомер принципно няма как да се хване с Диагностика. Имаш 2 вариянта купуваш нов и сравняваш. Взимаш от някой с твоя двигател слагаш и сравняваш. Ако има подобрения ..... купуваш ако не си купил вече. Само дебитомера трябва да се адаптира кам твоята кола
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Още не съм купил и затова се консултирам, защото така вече смених няколко неща, които почти нищо не промениха и не мисля, че е имало нужда.
Ако има някой колега, който би желал да ми услужи, ще бъда благодарен и ще почерпя.
Ако има някой колега, който би желал да ми услужи, ще бъда благодарен и ще почерпя.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Колега , проблемът(проблемите), които си описал не мисля, че се дължат на една повреда.
- оборотите на свободен ход са различни в зависимост от студен/загрял двигател. Сутрин при мен са малко над 1000, а като загрее падат под хиляда. Колебанието в по-ниски обороти може да се дължи на маркучите на вакума и стъпковото моторче.
Това за разхода незнам как точно си го засякъл, но си зависи от трафика и други условия (даже и от настроение)
Също така щом ти свети лампата за двигателя , най-вероятно точно записаната грешка е проблема. Катализаторът не е задължително да навреди (аз карам със махнат и права тръба и нямам проблеми).
- тресенето при потегляне (не разбрах точно как инжекциона трябва да помага) - ми това е бензинова кола и иска газзз
Но иначе това замисляне и загуба на мощност почти 100% е от дебитомера, най-добре го смени. Вземи БОШ, те нямат нужда от настройка (пуг&плай) - само махаш грешката от откачен дебитомер и си ти 
- оборотите на свободен ход са различни в зависимост от студен/загрял двигател. Сутрин при мен са малко над 1000, а като загрее падат под хиляда. Колебанието в по-ниски обороти може да се дължи на маркучите на вакума и стъпковото моторче.
Това за разхода незнам как точно си го засякъл, но си зависи от трафика и други условия (даже и от настроение)
Също така щом ти свети лампата за двигателя , най-вероятно точно записаната грешка е проблема. Катализаторът не е задължително да навреди (аз карам със махнат и права тръба и нямам проблеми).
- тресенето при потегляне (не разбрах точно как инжекциона трябва да помага) - ми това е бензинова кола и иска газзз


"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
kriso85 написа:Колега , проблемът(проблемите), които си описал не мисля, че се дължат на една повреда.
- оборотите на свободен ход са различни в зависимост от студен/загрял двигател. Сутрин при мен са малко над 1000, а като загрее падат под хиляда. Колебанието в по-ниски обороти може да се дължи на маркучите на вакума и стъпковото моторче.
Това за разхода незнам как точно си го засякъл, но си зависи от трафика и други условия (даже и от настроение)
Също така щом ти свети лампата за двигателя , най-вероятно точно записаната грешка е проблема. Катализаторът не е задължително да навреди (аз карам със махнат и права тръба и нямам проблеми).
- тресенето при потегляне (не разбрах точно как инжекциона трябва да помага) - ми това е бензинова кола и иска газззНо иначе това замисляне и загуба на мощност почти 100% е от дебитомера, най-добре го смени. Вземи БОШ, те нямат нужда от настройка (пуг&плай) - само махаш грешката от откачен дебитомер и си ти
Браво браво, не винаги обаче дебитомера на Бош е плъг енд плей, но че трябва да се зачисти грешката е вярно. Но ако е там определена партида(която има "замесници") се чисти само грешка
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
kriso85 написа:...
Колега разбира се, че съм взел в предвид, че оборотите са различни при загряла и студена кола.
Относно "помагането" на инжекцията, не си разбрал, защото явно не си се сблъсквал с подобен проблем. Надали е от някой вакуум, защото понякога го прави, понякога не, а няма как вакуума единия път да изпуска, другия път не.
Лично моя фаворит за проблема е дебитомера, но бих искал все пак да съм сигурен, защото вече няколко пъти сменям здрави части. Ако не мога да го открия по страничните ефекти ще го купя, БОШ разбира се, но засега съм решил поне да отхвърля другите възможности.
Поздрави!
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани