Скоростите малко трудно ...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- divna_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 24.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E46 - 320 Ci , Pajero - 3.2 DID
Скоростите малко трудно ...
Колеги,
Имам следния проблем: леко трудно включване на скоростите. По-точно не е трудно, но не влиза мазно ами някакси усеща се .......... дано ме разберете, че немога точно да го обясня точно
В Камор-а са напръскали нещо отдолу, но продължава да се усеща така.
Идеи ?
Имам следния проблем: леко трудно включване на скоростите. По-точно не е трудно, но не влиза мазно ами някакси усеща се .......... дано ме разберете, че немога точно да го обясня точно

В Камор-а са напръскали нещо отдолу, но продължава да се усеща така.
Идеи ?
- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Цитирам Ivoo: Мисля, че писах някъде какви проверки можете да направите сами в подобен случай, но ще се постарая да обобщя, доколкото мога. Трудното влизане на скоростите може да се получи по няколко причини. Първата е недобре отделящ съединител. Това може да се дължи на голям празен ход на педала, необезвъздушена система /при хидравличните съединители/, износен феродов диск, теч в системата , повредена помпа или работен цилиндър.Причините са много, но всички водят до непълно освобождаване на феродовия диск, в следствие на което той продължава да се върти, от там и първичния вал на скоростите. Втора причина може да се явят механични повреди по шлиците на опашката или феродовия диск, които пречат на последния да се движи свободно по надлъжната ос. Трето - заклинване на лагерът намиращ се в коляновия вал, в който влиза опашката. Ако той блокира или се върти много трудно първ. вал на скоростите продължава да се върти дори при натиснат съединител. Четвърто - омекнали част от пружините на притискателния диск. При натискане на съединител работната повърхност не се движи перпендикулярно на оста, а леко под наклон. Така една част от диска винаги трие леко във феродовия и го притиска макар и малко в маховика. Пето - крив маховик. получава се по-често при маховиците от две части /демпферните/. Ефекта е като при точка четири. Шесто - износени синхронизатори в скоростите. Седмо - неподходящо масло в скоростите. Лелееее то стана много бе, ама това е. Дано не съм изпуснал нещо.
Какви проверки можете да направите, с цел поизясняване на проблема. Припомпайте няколко пъти на съединителя преди да включите на скорост. Ако това доведе до нормално влизане на предавката се ориентирайте към хидравличната част - помпа, долен цилиндър или маркуч.
Проверете къде отделя съединителят. По-точно къде зацепва, съобразно хода на педала. Сравнете с друг автомобил, по възможност като вашия и без проблеми. Ако има голяма разлика, особено ако вашият го прави много очебийно , вероятно е за смяна.
При натиснат съединител и опит да вкарате проблемната първа например /с лек натиск обаче/, изфорсирайте двигателя. Ако скоростта влезе леко вероятно имате крив маховик или омекнал притискател.
Ако скоростите влизат трудно сутрин на студено, а после се оправят и лятото нямате проблеми си вижте маслото в кутията. Вероятно не е истинското.
За сега толкоз, че стана дебела работата. Успех и да не ви спохождат такива проблеми!
Какви проверки можете да направите, с цел поизясняване на проблема. Припомпайте няколко пъти на съединителя преди да включите на скорост. Ако това доведе до нормално влизане на предавката се ориентирайте към хидравличната част - помпа, долен цилиндър или маркуч.
Проверете къде отделя съединителят. По-точно къде зацепва, съобразно хода на педала. Сравнете с друг автомобил, по възможност като вашия и без проблеми. Ако има голяма разлика, особено ако вашият го прави много очебийно , вероятно е за смяна.
При натиснат съединител и опит да вкарате проблемната първа например /с лек натиск обаче/, изфорсирайте двигателя. Ако скоростта влезе леко вероятно имате крив маховик или омекнал притискател.
Ако скоростите влизат трудно сутрин на студено, а после се оправят и лятото нямате проблеми си вижте маслото в кутията. Вероятно не е истинското.
За сега толкоз, че стана дебела работата. Успех и да не ви спохождат такива проблеми!
- divna_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 24.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E46 - 320 Ci , Pajero - 3.2 DID
Не съм сменила маслото
, ще сменяме.
Уж в Камор мина пълен преглед/диагностики от .... до. Според тях отдолу там нещо от влагата и е напръскана, но...
Иначе усещам , че съединителя отделя като че ли по-височко (или не съм и свикнала още), но не съм критерий , защото другата ни кола е автомат. Но според прегледа съединителя бил ОК ?
majstorapetkov, благодаря, ще направя някой тест

Уж в Камор мина пълен преглед/диагностики от .... до. Според тях отдолу там нещо от влагата и е напръскана, но...
Иначе усещам , че съединителя отделя като че ли по-височко (или не съм и свикнала още), но не съм критерий , защото другата ни кола е автомат. Но според прегледа съединителя бил ОК ?
majstorapetkov, благодаря, ще направя някой тест

- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
...а минавало ли ти е през акъла, че ако си с по-ниска топка просто лоста с който местиш скороситте е по-малък и затова силата, необходима за превключване на предваките по-голяма. пробвай да сложиш по издължена топка и виж как ще бъде
- divna_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 24.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E46 - 320 Ci , Pajero - 3.2 DID
alexsch написа:...а минавало ли ти е през акъла, че ако си с по-ниска топка просто лоста с който местиш скороситте е по-малък и затова силата, необходима за превключване на предваките по-голяма. пробвай да сложиш по издължена топка и виж как ще бъде
Тя си е оригиналната

- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Усещаш едно прехрупване нали ? скоростната кутия се намира точно под скоростния лост ... и не е като на много други коли да има щанги и те да обират този луфт, и се усеща при нас на скоростите, ако греша да ме поправят, но така съм чел. Ако не е нормално кажете и аз да оправям, но все пак мисля, че е нормално това усещане се едно туркаляш топчета по неравности 

- divna_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 24.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E46 - 320 Ci , Pajero - 3.2 DID
ThE BeAsT написа:Усещаш едно прехрупване нали ? скоростната кутия се намира точно под скоростния лост ... и не е като на много други коли да има щанги и те да обират този луфт, и се усеща при нас на скоростите, ако греша да ме поправят, но така съм чел. Ако не е нормално кажете и аз да оправям, но все пак мисля, че е нормално това усещане се едно туркаляш топчета по неравности
Точно някакво такова усещане имам, абе все едно на "сухо" включвам. Преди на Е36 нямаше такова нещо, така лесно и мазно влизаха...............
ThE BeAsT написа:Усещаш едно прехрупване нали ? скоростната кутия се намира точно под скоростния лост ... и не е като на много други коли да има щанги и те да обират този луфт, и се усеща при нас на скоростите, ако греша да ме поправят, но така съм чел. Ако не е нормално кажете и аз да оправям, но все пак мисля, че е нормално това усещане се едно туркаляш топчета по неравности
Има щанги не е като москвича и жигулито направо пръчката на кутията да излиза в купето

- divna_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 24.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E46 - 320 Ci , Pajero - 3.2 DID
Аз пак си изкарвам темата , защото забелязах, че когато включвам на 1-ва се чува отзад нещо като "туп" (все едно някой удря една лапа на багажника). На какво би могъл да се дължи този шум и дали има общо с негладкото влизане на различните скорости?
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
скорости
Здравейте колеги, точно се канех да питам за подобен проблем свързан със скоростите.
Проблема е с 5-та предавка и е следния: при нормално ускоряване от 1-ва до 5-та, в момента когато трябва да включа на пета , при движение на лоста надясно( само за 5та предавка) има затруднение (все едно е тясно) да премине , в момента когато е преминал си влиза без проблем скоростта.
Ако веднъж мине в крайно дясно положение (преди да вкарам скоростта) свободно си се движи от най-лява до най-дясна позиция.
Също така като покарам на 5-та, и върна на 4та и пак върна на пета понякога няма проблем (влиза си супер нормално) понякога има.
Сега се сещам , но не съм много сигурен, мисля че и при изгасен двигател и натиснат съединител , мисля че проблема си го имаше пак.
Мисля, че нямам проблем със съединителя, отделя си точно по средата.
Някои сблъсвал ли се е с подобен проблем или да има идея.
Проблема е с 5-та предавка и е следния: при нормално ускоряване от 1-ва до 5-та, в момента когато трябва да включа на пета , при движение на лоста надясно( само за 5та предавка) има затруднение (все едно е тясно) да премине , в момента когато е преминал си влиза без проблем скоростта.
Ако веднъж мине в крайно дясно положение (преди да вкарам скоростта) свободно си се движи от най-лява до най-дясна позиция.
Също така като покарам на 5-та, и върна на 4та и пак върна на пета понякога няма проблем (влиза си супер нормално) понякога има.
Сега се сещам , но не съм много сигурен, мисля че и при изгасен двигател и натиснат съединител , мисля че проблема си го имаше пак.
Мисля, че нямам проблем със съединителя, отделя си точно по средата.
Някои сблъсвал ли се е с подобен проблем или да има идея.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани